HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Angående bann av "negern"

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 10:27 am    Post subject: Angående bann av "negern" Reply with quote

Jag såg i en post att det var någon som hade hetat "negern", dettta blev han permbannad för... Förstår inte rikigt, tycker inte själva namnet negern e nåt rasistiskt för det han antyder i nicket är ju att han är en neger. Skillnad om man tillexempel skulle heta negerjävel lr nåt liknande. Om du ser en mörkhyad person och sedan ska berätta för nån annan hur den mörkhyade personen ser ut säger du att han är neger då? Det gör iaf jag o de flesta av mina vänner. Ser inget rasistikt i det. Själva namnet "negern" är ju inget illa menat vad jag ser dt iaf. Jag vill iaf tacka för all tid som ni admins lägger ner på communityn för att få maffia till en bra server.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 11:15 am    Post subject: Reply with quote

Detta har varit uppe på tapeten förut och regeln står fast.
Trist om du inte gillar det men det står klart och tydligt i reglerna och dessutom när du connectar till servern.

Reglerna ändras inte på denna punkt, vi vill inte ha någon form av rasistiskt överhuvudtaget på servrarna. Även om du tycker att det är gränsfall.
Tack för att du tycker att vi har bra servers. Det är för att vi är hårda mot fult språk och rasistika termer som vi nått så långt och för att göra det krävs enkla och tydliga riktlinjer att jobba efter.
Hoppas det svarade på din fråga.

Jag flyttade denna topic till detta forum eftersom du inte kan svara på meddelanden i detta forum...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 12:54 pm    Post subject: Reply with quote

mjo jag kan förstå att det kanske ska bli bann för namnet "neger" men är som sagt tveksam till permbann.. men det är ju som sagt inte jag som bestämmer Wink... Men å andra sidan är det ju helt onödigt att nicka så eftersom att vissa kan ta illa vid osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 13:14 pm    Post subject: Reply with quote

Bra att du förstår.
Är det du som hette Negern?
Varför frågar du annars och inte han som gjorde det?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 14:41 pm    Post subject: Reply with quote

nej! Absolut inte! Jag ville se lite vad ni bannat för så man vet vad man inte ska göra. Men det är ju bara att ha vanligt folkvett så blir det ju inget strul så länge man håller sej till det. Men jag tyckte då när jag läste kring den bannen att jag sett mycket grövre saker som ni inte bestraffat lika hårt. Men som sagt kan ju jag bara säga vad jag tycker inte göra något åt det. Men jag tycker som jag sagt tidigare att ni admins gör ett kanonjobb ! Jag älskar att lira på er a servrar! Väntar bara på att rankingen ska fungera igen Razz.
PS. om du har lust kan du svara på de frågan med, men inget måste DS.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 21:53 pm    Post subject: Re: Angående bann av "negern" Reply with quote

Musicha wrote:
Förstår inte rikigt, tycker inte själva namnet negern e nåt rasistiskt för det han antyder i nicket är ju att han är en neger.


99,999999% av de som använder det eller ett liknande nick är inte svarta...
Back to top
View user's profile Send private message
peak



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 71
Location: Sweden, Eskilstuna

PostPosted: Thu Oct 16, 2003 23:11 pm    Post subject: Reply with quote

ne men de kanske är bruna =P ingen människa e kolsvart =D
om dom inte målat sej själva svarta förståss =P

Tämligen korkat och meningslöst inlägg i ett forum där man inte skriver om man inte har ngt att tillföra! //Fren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Korben Dallas



Joined: 01 Nov 2002
Posts: 416
Location: Gbg

PostPosted: Fri Oct 17, 2003 1:13 am    Post subject: Reply with quote

kan man bli bannad för dumhet? Sad

sry blir bara så trött ibland
Back to top
View user's profile Send private message
Insecurity^_^



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 45

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 6:04 am    Post subject: hmm Reply with quote

hmm.. om inte jag har fel... så uppkom ordet "neger" för att beskriva svarta människor som va slavar. lr e jag helt ute o cyklar? dom svarta slavarna kallades negrer och nu har det blivit "vanligare" o säga.. men det va väll därifrån det kom? o det anser jag vara rasistiskt iaf..
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

kan vi sluta diskutera detta.

vi har diskuterat detta förr å inte kommit fram till något.
läs reglerna. vi vill inte att folk kallar sig "neger" på servern eftersom 99.9% av dem som gör det inte är det själva utan tycker att de vill heta det av andra anledningar.

Det är alltså inte tillåtet att skriva neger, heta neger även om du skulle råka vara svart.

heter du neger/skriver neger så är det stor risk att du åker på permban direkt utan att passera gå.

låsa?
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Nov 01, 2003 21:49 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
låsa?
good idea
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies