HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Säker?

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[oMg]JeSSicA
Guest





PostPosted: Tue Feb 17, 2004 21:11 pm    Post subject: Säker? Reply with quote

skulle gå in å spela idag då det stog att jag vart bannad i xxxx antal min för jag har andvänt cp som ett skälls ord?? kan ju bara påpeka att jag aldrig sagt cp i NÅGOT samanhang frågat vem som dampa en gång fick tilsägelse å sa sorry...


STEAM_0:1:1008863
Back to top
ZtaRDuZT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 177
Location: Sthlm, The Capital

PostPosted: Tue Feb 17, 2004 23:28 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Damp och CP ar inga skalsord, nasta gang Permban.


Du har blivit bannad för användande av otillåtna ord, om det blivit taget ur sitt sammanhang och kanske inte skulle resultera i ban får bannande admin kolla lite närmare på,
behövas kollas i loggar.
Han meddelar säkert sitt utlåtande då han ser detta.

_________________
När Ztar rör sig går choke'n upp i 80!
#oldboyzunited@QuakeNet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Feb 17, 2004 23:31 pm    Post subject: Reply with quote

Nedanstående fick jag fram från loggen. OK du använde inte CP, utan cepa, men det har väl egentligen samma grundbetydelse?

I vilket fall så är det Serpent som bannat dig och det är honom du får tala med om du vill försöka lösa det.

02/16/2004 - 23:56:06: "[oMg]JeSSicA<17><STEAM_0:1:1008863><CT>" say "ven dampa?"
02/16/2004 - 23:57:17: "[oMg]JeSSicA<17><STEAM_0:1:1008863><CT>" say "mena inte som skalls ord"
02/16/2004 - 23:57:39: "[oMg]JeSSicA<17><STEAM_0:1:1008863><CT>" say "men assa va vill du man skall saga da"
02/16/2004 - 23:57:46: "[oMg]JeSSicA<17><STEAM_0:1:1008863><CT>" say "cepa?"
02/16/2004 - 23:58:27: "[oMg]JeSSicA<17><STEAM_0:1:1008863><CT>" say "yeye sorry da"

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Feb 18, 2004 11:26 am    Post subject: Reply with quote

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=10302
_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[oMg]JeSSicA
Guest





PostPosted: Thu Feb 19, 2004 16:57 pm    Post subject: Reply with quote

ta inte detta fel nu men sa inte cepa till nån eller sånt uta sa det som en fråga över vad man skall säga ist för dampa... Trodde nån skulle kunna svara men inte utan då andvände man bara fel ord? om man ställer det som en fråga så fattar jag inte vad felet är är man dum i huvvet för man vet av ord som cepa sen när dom börja snacka om ban å sånt å ingen värkade ha intresse av att svara på min fråga sa jag sorry om han magnus nissen inte tror jag mena det är upp till han.... Twisted Evil
Back to top
Apilas



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 1114
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Feb 19, 2004 17:36 pm    Post subject: Reply with quote

[oMg]JeSSicA wrote:
ta inte detta fel nu men sa inte cepa till nån eller sånt uta sa det som en fråga över vad man skall säga ist för dampa... Trodde nån skulle kunna svara men inte utan då andvände man bara fel ord? om man ställer det som en fråga så fattar jag inte vad felet är är man dum i huvvet för man vet av ord som cepa sen när dom börja snacka om ban å sånt å ingen värkade ha intresse av att svara på min fråga sa jag sorry om han magnus nissen inte tror jag mena det är upp till han.... Twisted Evil


http://www.swm.se/viewtopic.php?t=2940 här hittar du vilka regler som gäller på maffia.. en del av det står även när du kommer in på nån av servrarna

(admins sorry att jag blandar mig i)

/Apilas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Feb 19, 2004 18:27 pm    Post subject: Reply with quote

The logs wrote:

02/16/2004 - 23:57:39: "[oMg]JeSSicA<17><STEAM_0:1:1008863><CT>" say "men assa va vill du man skall saga da"
02/16/2004 - 23:57:46: "[oMg]JeSSicA<17><STEAM_0:1:1008863><CT>" say "cepa?"
Vilket utomordentligt korkat uttalande... du säger 'dampa'. Efter en tillrättavinsning frågar du vad du ska använda istället och föreslår frågande 'cepa'?????? Har du så kass fantasi att du inte kan komma på ett bättre skällsord?
Jag kan hjälpa dig;
krångla
keffa
tjaffsa
pajja
krakulera
få tuppjuck

etc
etc
etc

The logs wrote:
02/16/2004 - 23:58:27: "[oMg]JeSSicA<17><STEAM_0:1:1008863><CT>" say "yeye sorry da"
det där låter verkligen inte som en uppriktig ursäkt...

Tycker du bårde gå en crash cource i sociologi, eller kanske skaffa en bra synonymbok

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[oMg]JeSSicA
Guest





PostPosted: Thu Feb 19, 2004 19:59 pm    Post subject: Reply with quote

så keffa är ett bra ord?
Back to top
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Thu Feb 19, 2004 21:24 pm    Post subject: Reply with quote

[oMg]JeSSicA wrote:
så keffa är ett bra ord?


Det är inte ett ord som ger bann on sight, eftersom det inte bygger på att man trackaserar folk med ett visst handikapp. Däremot kan man mycket väl få bann pga av otrevlig attityd oberoende av vad för ord man använder.

Som sagts tidigare, läs reglerna och lär dig andemeningen i dem, så kommer du att kunna spela här igen i lugn o ro.

_________________
krav.blomp.com
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Feb 20, 2004 15:41 pm    Post subject: Reply with quote

Hejsan [oMg]JeSSicA!

Här är det svar jag gav till din vän som undrade om din ban, tror att du också fått det.

magnus wrote:

Hej,

Swedish Maffia har en del regler, bland annat regler som handlar om det ordet. Jag gillar att spela på Maffia, för att deras regler gör att stämningen på servrarna är så mycket bättre, än någon annanstans jag och många andra vet.

Genom att använda ordet damp, dampar, dampa etc eller andra sjukdomar, som div skällsord, så visar man ingen bra respekt, för de människor som lider av det. Det kanske inte är så skoj ifall man bestämmer sig för att spela lite dataspel, och så är det någon som använder den sjukdomen man är drabbad av, till grejer som din kompis gjorde.

Generellt, bryter man mot Maffias regler, så får man inte spela på deras servrar. Din kompis borde vara arg på sig själv, eftersom att han inte läst deras regler, innan han satte igång o lirade där, det tror jag han också förstår.

No offence.

Hälsningar,
Magnus


Kompisen i texten ovan är då alltså personen som startat detta ämne, [oMg]JeSSicA.

Som andra har skrivit tidigare, läs på Maffias regler, följ dem, så kommer du att älska att lira här.

Maffias regler, klicka här.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[oMg]JeSSicA
Guest





PostPosted: Fri Feb 20, 2004 18:01 pm    Post subject: Reply with quote

mm vet men tycker inte att det är något att banna nån för bara har inte sagt att nån är cp eller nåt inge änns sa till mig ju sen när dom gorde det sa ja ju sorry
Back to top
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Fri Feb 20, 2004 19:56 pm    Post subject: Reply with quote

[oMg]JeSSicA wrote:
mm vet men tycker inte att det är något att banna nån för bara har inte sagt att nån är cp eller nåt inge änns sa till mig ju sen när dom gorde det sa ja ju sorry


Jo, men vi har dragit gränsen vid att inte säga det alls. Dels för att det är trevligare, dels för att göra reglen mer klar: vi tolererar inte ovårdat språk och dels för att göra det lättare för oss.
Mer kan du läsa på: http://www.swm.se/viewtopic.php?t=2610

Som jag har förstått det så är du inte perm bannad. Detta är något som som vi på maffia, vad jag har förstått det, är ganska ensamma om. Vi ger personer en extra chans att visa vad dom går för.
Ja, vi har hårdare regler. Men! som sagt vi ger ofta personen chansen att spela här igen.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[oMg]JeSSicA
Guest





PostPosted: Fri Feb 20, 2004 20:06 pm    Post subject: Reply with quote

mjo tack för det men undrar bara varför ja sa inget när dom sa till mig stålde en fråga sen sa jag sorry det är ju sånt som kan komma ur en då å då Very Happy
Back to top
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Fri Feb 20, 2004 21:04 pm    Post subject: Reply with quote

[oMg]JeSSicA wrote:
mjo tack för det men undrar bara varför ja sa inget när dom sa till mig stålde en fråga sen sa jag sorry det är ju sånt som kan komma ur en då å då Very Happy


ganska klantig fråga i min mening....
och sen det med "det är ju sånt som kan komma ur en då å då"....inte hos oss.
Om du har problem med att du bara måste skriva det, så finns det andra servers som det skrivs fittcp, hora, cp m.m om vart annat som du kan spela på istället om du tycker om det.
Vi ser gärna att du spelar här, men då måste du tänka på vad du skriver nu när du får din sista chans.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Fri Feb 20, 2004 22:30 pm    Post subject: Reply with quote

Bannen är borta då Jessica verkat fatta vad det handlar om och detta har jag gjort i samråd med annan admin.

Jessica, se till att uppföra dig nu, nästa gång är jag inte lika förstående.

GL HF på maffia

AWM wrote:
Removing Steam_0:1:1008863 from banlist

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[oMg]JeSSicA
Guest





PostPosted: Fri Feb 20, 2004 22:59 pm    Post subject: Reply with quote

Thx det va inte meningen att säga detsry igen som sagt
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies