HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Rymingen från Hall
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eclipse



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 180
Location: Borås

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 21:04 pm    Post subject: Reply with quote

Alltså om jag hade rymt från ett fängelse, så hade jag snott en bil, tjuvkopplat den och kört upp till lappland någonstans.. det är väl ingen som ser en när man sitter i en bil!? Där hade jag vandrat i fjällen några månader iaf! Very Happy Under en gran?! OMFG! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 22:22 pm    Post subject: Reply with quote

Eclipse wrote:
Alltså om jag hade rymt från ett fängelse, så hade jag snott en bil, tjuvkopplat den och kört upp till lappland någonstans.. det är väl ingen som ser en när man sitter i en bil!? Där hade jag vandrat i fjällen några månader iaf! Very Happy Under en gran?! OMFG! Laughing


Käkat mossa, viftat mygg och druckit källvatten?

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 22:50 pm    Post subject: Reply with quote

Alex, Raskolnikov skrev en bra sak angående dödstraff en gång.
Det handlar om att staten skickar ut ett budskap om att det är okej att ta liv, under vissa omständigheter. Jag vill inte leva i ett sådant land.

Hoppas att de fångar dem och låser in dem igen, på ett säkrare sätt.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 13:59 pm    Post subject: Reply with quote

Nu är rymlingarna infångade igen och det är ju positivt. Har bara ett antal kommentarer på tidigare inlägg.

dcH- wrote:
Säkra Sverige kanske inte är så säkert längre...

Har det någonsin varit det? Mördare, rånare etc har funnits i alla tider. Känns namnet Clark Olofsson igen? Jag tror bara att det är så att folk levt lite i en skyddad verkstad.

Quote:
Jag vill inte verka rasistisk eller liknande (och det är jag verkligen inte), men titta på killarna som rymt's namn. Ja, de är ju inte ursprungligen från Sverige i alla fall. Troligtvis har de kommit till Sverige i ett enda syfte, tjäna pengar - på brott.

Jag har ingen aning om hur det är i just dessa fall, men ett vanligare scenario är folk som flyr från krig, förtryck, fattigdom etc. Dessa personer hade kanske föräldrar som invandrat hit och tog sina barn med sig?

Ogge72 wrote:
ett avskum som också borde få en kula i huvet enligt mig vafan gör en sån för nytta förutom kriminella saker? 3/4 vettefan om dom borde ens få finnas till. Kanske lite rått sagt men förfan dom förstör ju för deras andra folk (som dch- skrev, dom som verkligen måste komma till sverige)

När blir man då ett avskum som förtjänar en kula i huvudet? Samma dag som man döms för mord? Tidigare (när media bevakar händelsen)? Senare? Alla ni som förespråkar avrättning, har ni redan glömt bort Joy Rahman som var dömt till livstids fängelse för mord? Han satt inne 8 år innan han frisläpptes, då bevisen inte höll längre. Hade vi inte sparat en massa pengar på att avrätta honom också?

Ishi wrote:
Det är ju faktist så att det e jävligt lyxigt att sitta i ett svenskt fängelse dom har bättre mat än skolbarnen.

Enligt kriminalvårdsstyrelsen kostar råvarorna 40 kr/dygn. Jag har hittat siffror som anger 4-15 kronor/portion i olika kommuner i Sverige. Dvs i vissa kommuner är kostar skolmaten mindre än i fängelserna, i andra mer. Då bör man ta en viss hänsyn till att skolorna köper in större mängder och därmed kan pressa priset mer. Sen är det ena ett ansvar för kommunen, medan det andra är ett ansvar för staten.

dcH- wrote:
MemOreX wrote:
DE är absolut inte konstigt att nåt som detta skulle hända skulle inte förvåna mig om de skulle hända något störe.. Med den fri heten som man har i detta land borde inte finnas längre för de finns sjuka människor som inte kan ta vara på sånt... Snart kan jag mörda människor men säga att jag inte visste vad jag gjorde då skulle jag också få den finaste och vården.. för de skulle tycka att jag är psykist sjuk... Sad Svergie lär sig aldrig en Läxa och kommer nog inte göra de va jag tror


Och sedan får du vård, i ett år eller så, sedan är du på fri-fot igen och kan fortsätta din "mördar-triangel".

Är du frisk så vill du nog inte fortsätta din mördarbana eller? Ärligt talat så är det hyffsat länge man sitter i sluten psykatrisk vård om man begått ett mord. Det är inte bara frågan av att sitta av ett år eller två för att sen ge sig ut och mörda igen.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies