HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ansiktslösa eliter

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stenstream



Joined: 05 Jun 2003
Posts: 184
Location: Uddevalla

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 0:04 am    Post subject: Ansiktslösa eliter Reply with quote

Jag vet mycket väl att där ute finns extrema spelare som Heaton, Elemental, Brunk, mm mm..
Men jag vet dessutom att de finns extrema spelare som inte syns, har ett ansikte utåt eller med ens förstår att dem är i samma klass som elit spelarna. Som vårat Internet cafe lag som förlorade med mycket små marginaler mot sk,co. Och för att inte tala om min egna lillasyster som klår några av mina bästa killpolare på CS (en del av dem har dessutom spelat mycket länge)
Men inte tror hon att hon skulle passa i något elitlag, inte heller våran itcafe klan trodde att dem skulle kunna vara till motstånd mot större klaner som SK, CLIENT, Spixel och diverse.
Varför träder dessa spelare inte fram? Varför utmanar ingen?
Joo, därför att dem antingen inte vågar eller att dem bara kommer bli "puttade åt sidan" av de större klanerna för att dem bara hade "tur" den gången som de blev besegrade. Eller att elitspelaren dem mötte var på dåligt humör innan därav anledningen till förlusten.
Problemet är bara att dem sedan inte vågar spela igen för att dem själva är rädda för ännu en förlust.
Det finns flera spelare av rätt kaliber där ute än de som är affischerade.

Nu på det senaste så sponsrade vårat lokala InternetCafe klanen "Ethernety" på LANdelar värda multum, och startpengar för att kunna vara med på tävlingen "NollElva" som kommer hållas inom kort, där dessa toppklaner kommer att strida om 75.000 i förstapris..
Jag kommer såklart att hejja på vårat lokala lag Ethernety!
Några av dessa Extremlagen finner ni här:
http://www.nollelva.org/nollelva04/vipteams.php
De ansiktslösas tid är inne!

//Stenström

_________________
En sann krigare slåss inte för han hatar den som står framför honom, han slåss för att han älskar den som står bakom
Dont Argue with me, I will only drag you down to my level and beat you with experience
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 2:45 am    Post subject: Reply with quote

Jag tror många är rädda att komma ut för dom inte vill bli igenkända som killen som är jätte duktig på dataspel.
Vet inte riktigt om det fortfarande finns någon "nördstatus" på det.
Fast allt fler och fler börjar ju lira.
Sen tror jag även det kan spela roll vilken stad man bor i.
T.ex i Borås spelar väl varenda nisse cs Very Happy
Här i Gävle är det inte många kan jag säga. Inte i min ålder iallafall.
Så det är inget man pratar högt om precis.

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
smekarn



Joined: 14 Jan 2004
Posts: 270
Location: uddevalla

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 4:02 am    Post subject: Reply with quote

vilken lineup har ethernety?

grd, skejtballe, vortex och alla dom?

hoppas det finns HLTV på plats så man kan se alla live.

hejjar på ethernety och eyeballers Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ELKER / Laneby



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 153

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 6:56 am    Post subject: Reply with quote

GO ETHERNETY! GO JOHAN ;>


Bra skrivet henke

_________________
www.Laneby.com
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bonafide



Joined: 13 Dec 2002
Posts: 1173
Location: Hemma (på riktigt)

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 7:38 am    Post subject: Reply with quote

bara för man vinner över en bra klan 1 gång betyder det knappast att mna e likabra som dom för det.... o det finns ju _väldigt_ många klaner/spelare som tror dom e elit osv , fast dom skulle ju inte haft en chans mot "riktiga" eliten är man bra klan så blir man "känd" då måste man ju vinna över bra klaner på officiella matcher o gör man det bara 1 gång o sen inte spelar visar upp sig mer - då va d ju bara en random vinst . så jag håller inte alls med dig.
Visst finns det många halvbra klaner därute , men tror inte det finns nån "okänd" klan som skulle ha chans på o vinna cpl direkt

_________________
homosexualls are gays
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 10:50 am    Post subject: Reply with quote

Vilka ska till nollelva i Norrköping??

lite offtopic men ändå inte.. Smile

_________________
Hardstyle... Is my style!!!

Also Known as gaFFa.!

#Teknist @ QuakeNet
http://www.mp3.com.au/gaffa
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
XitoR



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 412
Location: Orust

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 11:00 am    Post subject: Reply with quote

Hejja Eth. Smile Hoppas Johan, Kalle, Vorre å d00dzen kan kicka lite arsle, för dom är inte roliga å möta på lan...den saken är säker, så dom kan gå långt...btw har inte du fått gammla esu´s manager? Surprised
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 12:44 pm    Post subject: Reply with quote

areyz_MOSKAU wrote:
bara för man vinner över en bra klan 1 gång betyder det knappast att mna e likabra som dom för det.... o det finns ju _väldigt_ många klaner/spelare som tror dom e elit osv , fast dom skulle ju inte haft en chans mot "riktiga" eliten är man bra klan så blir man "känd" då måste man ju vinna över bra klaner på officiella matcher o gör man det bara 1 gång o sen inte spelar visar upp sig mer - då va d ju bara en random vinst . så jag håller inte alls med dig.
Visst finns det många halvbra klaner därute , men tror inte det finns nån "okänd" klan som skulle ha chans på o vinna cpl direkt


möjligtvis en rysk klan med wh och aimbot ^^^^^^

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 13:21 pm    Post subject: Reply with quote

Bra skrivet! Hoppas det kommer fler sköna läsningar!

Men i alla fall, jag tror att det gäller att ha kontakter i cs världen. Utan kontakter så kommer man ingenvart, oavsett om man är duktig som få. Element spelade som nybörjare med folk som är proffs, nu. Samma med heaton. De flesta som är stora i cs världen just nu, Spixel, Sk, gol, EYE m.m. Känner varandra från början och många känner varandra nu med. jag vet att några från spixel är goda vänner med några i EYE, så fortsätter det.

Nu ska jag äta kebab, hej!

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 15:47 pm    Post subject: Reply with quote

areyz_MOSKAU wrote:
bara för man vinner över en bra klan 1 gång betyder det knappast att mna e likabra som dom för det.... o det finns ju _väldigt_ många klaner/spelare som tror dom e elit osv , fast
...
Visst finns det många halvbra klaner därute , men tror inte det finns nån "okänd" klan som skulle ha chans på o vinna cpl direkt
Helt rätt... men det Stenström skriver är att även om man förlorar en gång så är man kanske inte värdelös heller. Två sidor av samma argument.

Stenström skriver om enskilda spelare som aldrig tar steget upp av en eller anledning. En annan möjlig anledning till att folk inte tar steget upp är att man är bekväma med att vara bäst på favvoservern istället för att få spö 50-50% av toppskillade. Många kämpar i WC3-modden för att få lvl10-gubbar. Vissa hoppar direkt vidare till nästa ras när man nått lvl10, vissa byter efter ett tag, och vissa byter aaaaaaldrig ras. Hur många har frivilligt valt alternativet att radera alla sina XP?

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonafide



Joined: 13 Dec 2002
Posts: 1173
Location: Hemma (på riktigt)

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 18:13 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
areyz_MOSKAU wrote:
bara för man vinner över en bra klan 1 gång betyder det knappast att mna e likabra som dom för det.... o det finns ju _väldigt_ många klaner/spelare som tror dom e elit osv , fast
...
Visst finns det många halvbra klaner därute , men tror inte det finns nån "okänd" klan som skulle ha chans på o vinna cpl direkt
Helt rätt... men det Stenström skriver är att även om man förlorar en gång så är man kanske inte värdelös heller. Två sidor av samma argument.

Stenström skriver om enskilda spelare som aldrig tar steget upp av en eller anledning. En annan möjlig anledning till att folk inte tar steget upp är att man är bekväma med att vara bäst på favvoservern istället för att få spö 50-50% av toppskillade. Många kämpar i WC3-modden för att få lvl10-gubbar. Vissa hoppar direkt vidare till nästa ras när man nått lvl10, vissa byter efter ett tag, och vissa byter aaaaaaldrig ras. Hur många har frivilligt valt alternativet att radera alla sina XP?


om du menar "vinner en gång" så.. nej klart! vinner du över tex sk , eye , adren lr likn topplag så e man ju kanske inte minsta fisken i havet precis, då e man ju duktig för även om topp snubbarna har en dålig dag / musarm / arga på socialen lr vad anledningen nu är så e dom ju bra mkt bättre än dom flesta cs utövarna

jag har vunnit en officiell match mot just EYEBALLERS som vann cpl senast.. inte fan sitter jag o trro på riktigt att jag o duudZeN som lira skulle haft nån chans o vinna cpl, just då va vi bättre än dom... händer kanske aldrig mer (troligast så) o man måste ha rätt stora biffar på grillen för att vinna ett helt cpl , ungefär i samma veva mötte jag adrenaline , då torska vi med 4-20 o bara nån dag senare lirade eye vs adre o då vann eye med rätt stor marginal ... så visst kan random snubbar vinna nån enstaka match kanske . men d skiljer ju ändå så mkt - elitlirarna spelar ju ca 35h+ cs tillsammans i veckan enbart träning me klanen då , visst när vi mötte eye så va ju inte vi nårra randomn00bs direkt, vi hade ju tränat rätt hårt ett tag tillsammans , men det krävs så mkt mer än bara pricka in en match rätt.

_________________
homosexualls are gays
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 19:50 pm    Post subject: Reply with quote

areyz_MOSKAU wrote:
[siLL]Urethra wrote:
areyz_MOSKAU wrote:
bara för man vinner över en bra klan 1 gång betyder det knappast att mna e likabra som dom för det.... o det finns ju _väldigt_ många klaner/spelare som tror dom e elit osv , fast
...
Visst finns det många halvbra klaner därute , men tror inte det finns nån "okänd" klan som skulle ha chans på o vinna cpl direkt
Helt rätt... men det Stenström skriver är att även om man förlorar en gång så är man kanske inte värdelös heller. Två sidor av samma argument.

Stenström skriver om enskilda spelare som aldrig tar steget upp av en eller anledning. En annan möjlig anledning till att folk inte tar steget upp är att man är bekväma med att vara bäst på favvoservern istället för att få spö 50-50% av toppskillade. Många kämpar i WC3-modden för att få lvl10-gubbar. Vissa hoppar direkt vidare till nästa ras när man nått lvl10, vissa byter efter ett tag, och vissa byter aaaaaaldrig ras. Hur många har frivilligt valt alternativet att radera alla sina XP?


om du menar "vinner en gång" så.. nej klart! vinner du över tex sk , eye , adren lr likn topplag så e man ju kanske inte minsta fisken i havet precis, då e man ju duktig för även om topp snubbarna har en dålig dag / musarm / arga på socialen lr vad anledningen nu är så e dom ju bra mkt bättre än dom flesta cs utövarna

jag har vunnit en officiell match mot just EYEBALLERS som vann cpl senast.. inte fan sitter jag o trro på riktigt att jag o duudZeN som lira skulle haft nån chans o vinna cpl, just då va vi bättre än dom... händer kanske aldrig mer (troligast så) o man måste ha rätt stora biffar på grillen för att vinna ett helt cpl , ungefär i samma veva mötte jag adrenaline , då torska vi med 4-20 o bara nån dag senare lirade eye vs adre o då vann eye med rätt stor marginal ... så visst kan random snubbar vinna nån enstaka match kanske . men d skiljer ju ändå så mkt - elitlirarna spelar ju ca 35h+ cs tillsammans i veckan enbart träning me klanen då , visst när vi mötte eye så va ju inte vi nårra randomn00bs direkt, vi hade ju tränat rätt hårt ett tag tillsammans , men det krävs så mkt mer än bara pricka in en match rätt.


Håller med areys i detta fallet! jag menar ok stenström menar att det finns några där ute som skulle ha kapacitet att vinna 5-7 matcher mot topplagen men att de aldrig får chansen,, det tycker jag e konstigt, jag menar finns de några sådana klaner där ute, då tror jag nog att de ställer upp i officiella turneringar där storlagen ställer upp, TEX ESWC kvalet i sverige? om det nu finns sådana klaner skulle dem upp och krossat toppen och sedan på den vägen blivit kända... eller att just de okända klanerna åker på RZ och vinner hela skiten, då tror jag knappast att de går tillbaka till skuggan där de va utan då skrivs de på diverse sidor på internet att "okänd klan krossar motstånd på RZ" och VIPPS så är det inte en okänd klan längre utan en klan att räkna med... så sådana klaner som "inte får chansen" men kan slå toppen tror jag inte finns därute,, möjligtvis om det finns nån klan som har bootcampat 5 månader nu utan att spela och kommer ut på Nollelva och leker... men annars nej Very Happy

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Fri Aug 20, 2004 9:12 am    Post subject: Reply with quote

D'Agostino: Ni pratar fortfarande om lag, medan Stenström och jag skriver om enstaka personer. Vad är det som gör att enstaka personer inte tar steget upp till eliten? Det finns säkerligen många som skulle kunna passa in som reserv eller in i ordinarie uppställning i ett redan etablerat lag om de bara fick träna lite med laget. Quick började på maffia, Himanka är väl också ett erkänt namn idag gissar jag. Många andra enormt duktiga spelare bryr sig aldrig om att gå hela vägen. Ingenstans har Stenström skrivit att det finns färdiga lag i CPL-klass som gömmer sig i garderoben, vilket vissa verkar tro att han skriver. Skilj på äpplen och bananklasar.
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Aug 20, 2004 10:01 am    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
D'Agostino: Ni pratar fortfarande om lag, medan Stenström och jag skriver om enstaka personer. Vad är det som gör att enstaka personer inte tar steget upp till eliten? Det finns säkerligen många som skulle kunna passa in som reserv eller in i ordinarie uppställning i ett redan etablerat lag om de bara fick träna lite med laget. Quick började på maffia, Himanka är väl också ett erkänt namn idag gissar jag. Många andra enormt duktiga spelare bryr sig aldrig om att gå hela vägen. Ingenstans har Stenström skrivit att det finns färdiga lag i CPL-klass som gömmer sig i garderoben, vilket vissa verkar tro att han skriver. Skilj på äpplen och bananklasar.


Hehe okaj då förstår jag vad du menar =)... okaj om vi pratar om enstaka invididen så kan jag hålla med om att det e svårt men man kan fortfarande inte förvänta sig att man, bara för att man är bra, kunna tro att man skall komma med i något topp lag som har sina 5! sedan så säger ju många av elitspelarna, till exempel IsKall i Eyeballers att skillen på den högsta nivån inviduellt är nästan identiska nu för tiden, det är lagets sammanhållning som gör att "klanen" ligger i toppskiktet inte spelarens skicklighet.. är man skicklig och vill synas skall man nog försöka hitta några skickla och starta en klan och öva.. ddet e nog det ända sättet för jag tror det är omöjligt att visa som "invidid" att man skall ha med klanen att göra om man inte visat sig i en klanmatch mot toppen!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Aug 20, 2004 10:21 am    Post subject: Reply with quote

Som sagt, det handlar om att ha de "rätta" kontakterna.
_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Fri Aug 20, 2004 11:30 am    Post subject: Reply with quote

Visst gör det de DcH men man kan inte vara en fattig spelare för det och ändå gå långt... Det gäller att vara fett duktig med... Man kan inte som vissa har det inom företag osv som bara får allt serverat.. man måste prestera bra med...
_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Aug 20, 2004 12:25 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
Visst gör det de DcH men man kan inte vara en fattig spelare för det och ändå gå långt... Det gäller att vara fett duktig med... Man kan inte som vissa har det inom företag osv som bara får allt serverat.. man måste prestera bra med...


Inte så jag menar. Jag uttryckte mig dåligt. Om man är jätte duktig, men har kontakter som inte är så "värdefulla" om man nu kan säga så. Så kanske man inte blir den bäste, som man kanske blivit om man känt Heaton o c/o! Om man däremot är duktig och känner många stora klaner runt om i världen, så ökar ju chansen att bli något med säkert 99%.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Aug 21, 2004 21:24 pm    Post subject: Reply with quote

frågan är väll den här också, finns väll inte allt för många spelare som har den tiden som krävs för att bli ett proffs, just nu e jag extremt dålig, men för 1 år sedan va jag inte den sämsta direkt, men sen blev det mycket, skolan kom ivägen, datorn gick sönder osv, sen va jag inte så pigg på cs, och nu för tiden spelare jag allt mindre, om man ska komma till toppen behövs att man spelar ytterst mycket, och eftersom de flesta antingen har skola eller jobb går det inte, sen är väll inte alla lika, vissa kanske inte behöver lika mycket tid,

men även om man tar sig tiden för att komma till toppen behöver man fortfarande lägga ner lika mycket om inte mer tid, jag kan känna såhär, jag blir gärna proffs, men jag tänker inte viga mitt liv åt datorn för det, CS gjordes för att vara ett dataspel, med andra ord ett tidsfördriv, inget jobb man tjänar pengar på, jag tycker faktiskt det är fel att det har blivit så stort, med stora summor prispengar.

och det finns andra saker som kan komma in, jag t.ex. har aldrig varit med i en seriös klan, jag funkar som medspelare i klaner, men jag har aldrig direkt hållit på med turneringar och sådant, detta leder ju dock till att jag inte spelar och tränar fullt lika mycket.

Vill man nå toppen tror jag att man måste offra mer än man vinner, man lär inte kunna träna cs så mycket som behövs och fortfarande prestera bra i skolan/ på jobbet, och inte häller tror jag att ens vänner kommer finna det speciellt roligt att man spenderar största delen av sin lediga tid framför datorn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies