HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Hur fick du ditt nickname?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Fri Apr 08, 2005 19:34 pm    Post subject: Reply with quote

Jag fick mitt nick av serien Nätet, inte Diablo eller filmen som många tror. Innan dess hade jag alla möjliga nick, eventuellt tröttnade jag på detta nick också men vid det laget var man så känd (mest för sitt skratt Laughing ) så jag sket i att byta och idag är nicket helt enkelt en del av mig.
_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Fri Apr 08, 2005 20:52 pm    Post subject: Reply with quote

1996 började jag lira QW (QuakeWorld Quake1) i första ring och kallade mig för Mr.Marley eller SkankbOi!, då startade min klanmedlem och hans polare Qnet ifrån Chalmers. Vi startade #ctf.se som då var den största online-spel-tillägget (QWCtf). Mina polare som då (och nu) var mycket äldre än mig tyckte Marley och bOi! lät muppigt och förortigt tyckte jag var så "självgod, plastig med cromade aliminuimfälgar" så dom tyckte jag skulle heta deluxe. Ungefär som en dyr tvål som fungerar lika bra som en billig. Där av namnet deluxe.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Apr 08, 2005 20:56 pm    Post subject: Reply with quote

Well, ville ha nåt som passa mej mer än mitt gamla nick "General Sug" :p
Och volvo dåre som man är så föll det sig ganska självklart att ta Volvos mest tillverkade modell genom tiderna och den näst snyggaste som nick Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Fri Apr 08, 2005 21:32 pm    Post subject: Reply with quote

Innan siLL hette vår klan BA , och då hade vi alla namn på kroppsdelar på latin. RectuM,ScrotuM,Frenulum(som senare blev Fren),Perineum,Urethra o.s.v , varför vi valde just delar som sitter på den undre regionen av kroppen (jaja peter och under tungan) vet ja inte. RectuM passar mig prima o så länge ja lirar spel på Datorn så kommer ja ALLTID heta RectuM och inget annat.
_________________
Im the pain in your ass.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Fri Apr 08, 2005 22:03 pm    Post subject: Reply with quote

tjaa jag var ju så påhittig att jag valde mitt förnamn, big surprise ! Razz
Har ju egentligen aldrig haft ett riktigt smeknamn, förutom Sassa (som jag iofs kallats för under hela mitt liv..) men det kallas jag dock bara inom familjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Fri Apr 08, 2005 23:22 pm    Post subject: Reply with quote

[FB]Sara wrote:
tjaa jag var ju så påhittig att jag valde mitt förnamn, big surprise ! Razz
Har ju egentligen aldrig haft ett riktigt smeknamn, förutom Sassa (som jag iofs kallats för under hela mitt liv..) men det kallas jag dock bara inom familjen.


trodde maffia var din familj Very Happy

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 0:16 am    Post subject: Reply with quote

Blev kallad det i skolan "mole" ( alltså mullvad inte det andra Very Happy ) av en kompis så var det mer som kallade mig det och mer och mer... sedan så bytte jag från "klubban" till "Mole^^"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Apilas



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 1114
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 0:24 am    Post subject: Reply with quote

Tog mitt nick efter ett vapen jag är specialutbildad på.

/Apilas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 0:42 am    Post subject: Reply with quote

Från filmen Narc

Narc ----> Narc` -----> Narcie

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 1:05 am    Post subject: Reply with quote

Narcie` wrote:
Från filmen Narc

Narc ----> Narc` -----> Narcie


*host* VICHEMAAAAAN *host*
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 2:18 am    Post subject: Reply with quote

Från min klocka som heter Chronograph så jag slumpade graph o drog till med Chrono.

Men nu kan man även hitta mej som gaFFa.. eftersom i mitt DJ bås som vi har i min hemstad så tejpa ja fan allt som jag såg och folk började kalla mej för gaffa som tejpen.. Very Happy

_________________
Hardstyle... Is my style!!!

Also Known as gaFFa.!

#Teknist @ QuakeNet
http://www.mp3.com.au/gaffa
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 4:00 am    Post subject: Reply with quote

Jag brukade i mina barndomsår kalla mig Warman när jag spelade Descent 1 å 2, även mitt nick i Quake 1, sen kom Quake 2 å polarn å jag började dra runt med kenny å kyle modeller å skjuta med hagel, iklädda namnen Lakrillo å Makrillo, å jag fann Makrillo mindre fjantigt än Warman så det behölls. Smile

(Kan även avslöja att jag under lång tid kallades Lloyden på Diablo 1, efter att min karaktärs namn (IamTheLORD) blivit degraderat till IamTheLloyd å till slut lloyden...)
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 8:50 am    Post subject: Reply with quote

Har blivit kallad för Krösus sedan slutet av 90-talet dock började inte använda de nicket förrens jag började spela på Maffia försommaren 2002.

Har använt nick som PoC Raven (Pettson "Findus" och Company) Räven sedan gick den klanen i kras. Började spela för CAF (Christoffer And Friends) då jag hette Christoffer_Robin. Sedan efter ett tag delades den upp i två klaner ett A lag och ett B lag. Jag blev CL för CAF och reserv i A-laget som hette AiR. Slutade där eftersom de som spelade i CAF blev inaktiva och fick aldrig nån plats i AiR, så startade min egenklan [S-W] Star-Wars Razz. Jag hette då Master_Yoda detta va nån gång 2001 på vintern, då hade jag spelat CS i ett halvår o va ganska trött eftersom [S-W] va ganska inaktiva. Jag slutade helt o lira ägnade min tid åt skola o vänner o min tjej osv. Började sen spela lite framåt våren (2002) igen efter påtryckningar från mina vänner. Hittade Bredbandsbolagets servrar och Maffias. BBB hade jag spelat på innan gick in o testade SM's då jag nickade KrosuZ (de var inne på den tiden med stora bokstäver i början o slutet och gjorde en internationalisering av krösus så de blev KrosuZ). Kom ganska snabb kontakt med klanen [KASS], som jag lirade från maj till november 2002 då jag blev kickad. Var även på DK i Falsterbo som ensam i KASS. Joinade FreezeBitch nån dag senare......

Så här har ni en genväg till Nobelpriset i Literatur

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Falcon Bayerskt



Joined: 08 Aug 2003
Posts: 389
Location: Alingsås/Nossebro

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 9:05 am    Post subject: Reply with quote

Jag gillar Falcon Bayerskt, helst 3,5:orna. Därav mitt nick.

Dricker naturligtsvis en massa annat öl. Fastnat lite i det Tjeckiska ölträsket.
Tjeckerna kan fanimej göra gott öl, favoriten stavas till BUDVAR.

Snart så kommer barn nr två i skaran så det blir en kraftig nerdragning på öl och spritkonsumtionen. Smile
(Ett tag ivartfall) Laughing
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[gobbe]tjusju



Joined: 10 Nov 2002
Posts: 385
Location: UDDEVALLA korpens stad

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 10:30 am    Post subject: Balzamon Reply with quote

Balsamon e namnet på en av dom förlorade i sagan om drakens återkomst
_________________
nya innesporten är motorvägsbowling
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 10:46 am    Post subject: Reply with quote

Eftersom jag aldrig kommer ihåg hur jag fixade mitt nick drar jag alltid en ny lögn och varje sånt här topic.

Men jag tror det är från tjoget filmer om Vietnam där dom alltid har med Alpha i sina radiomeddelanden.
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 10:50 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Eftersom jag aldrig kommer ihåg hur jag fixade mitt nick drar jag alltid en ny lögn och varje sånt här topic.

Men jag tror det är från tjoget filmer om Vietnam där dom alltid har med Alpha i sina radiomeddelanden.
Hahhaha...du är ful olle! Wink
Ja, jag hade ju också svårt med att hitta något vettigt namn i CS. Blev liksom lite låtar alternativt band man gillade, fast sen ledsnade man efter ett par dagar. Tillslut så bestämde jag mig för Kulturkritikern, av den enkla anledning att jag är jävligt kritisk mot musik jag hör etc. Film med. Ja, jag är ett as helt enkelt!
Sen tyckte jag det var lite väl långt och lite väl...mesigt. Så jag skippade "kritikern" och nu är jag endast Kultur.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 10:55 am    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Kultur wrote:
[gobbe]alpha wrote:
Eftersom jag aldrig kommer ihåg hur jag fixade mitt nick drar jag alltid en ny lögn och varje sånt här topic.

Men jag tror det är från tjoget filmer om Vietnam där dom alltid har med Alpha i sina radiomeddelanden.
Hahhaha...du är ful olle! Wink
Ja, jag hade ju också svårt med att hitta något vettigt namn i CS. Blev liksom lite låtar alternativt band man gillade, fast sen ledsnade man efter ett par dagar. Tillslut så bestämde jag mig för Kulturkritikern, av den enkla anledning att jag är jävligt kritisk mot musik jag hör etc. Film med. Ja, jag är ett as helt enkelt!
Sen tyckte jag det var lite väl långt och lite väl...mesigt. Så jag skippade "kritikern" och nu är jag endast Kultur.


När Kenny gick från att vara en karaktär i en pjäs av Lars Norén med sitt nick Kulturkritikern till sitt nya nick Kultur blev han genast en helt ny människa på mIRC och forumet och idag gillar vi faktiskt honom riktigt mycket.
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 10:56 am    Post subject: Reply with quote

Det förstår man ifall man läser min signatur! Surprised
Pixies är ett musikband, de har gjort en låt som heter Mr Grieves, som är riktigt, riktigt bra.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Sat Apr 09, 2005 11:44 am    Post subject: Reply with quote

Äh.. Hmm.
När jag börja lira här på maffia så hette jag Nemesis, men med det nicket så gick det alltid åt fanders. Så en dag när jag var inne så fakenicka jag Cat och smög omkring på banorna för att ta folk i ryggen. Det gick ganska bra och jag hade massor av tur.
Så Cat it is! Smile

(sen så älskar jag katter oxå) Wink

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies