HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
En dedicated hltv för publicservrarna?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Dec 02, 2004 23:17 pm    Post subject: En dedicated hltv för publicservrarna? Reply with quote

Detta är en idé som antagligen inte går att genomföra just nu men kanske senare på ny lina och allt det där.

Varför? När man sitter och spelar så brukar man ju inte vilja spela in demo då det i längden tar alldeles för mycket plats på egna hårddisken. tänk om man hade en tredjepart som alltid spelade in så att om man (mot förmodan) gjorde något riktigt snyggt, kunde hoppa ut ur cs och snabbt och enkelt ladda ner sitt demo.

Min idé är att man sätter upp en server bara för hltv och låter dessa specca publicservrarna. Sedan skulle servern spara demosen i lagom stora avsnitt (en eller två maps tex) och göra så att man kan komma åt dem via ett webgränssnitt, ftp eller liknande. Demosen skulle ju givetvis tas bort en stund senare.

Denna idén skulle främja spelnivån, spelarrotationen på servern samt skänka oss glädje som ibland sätter ett hs.

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fatwreck
Senior Admin


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 867
Location: Vännäs

PostPosted: Thu Dec 02, 2004 23:24 pm    Post subject: Reply with quote

Låter ju riktigt bra om man skulle få det att fungera, plus att man inte behöver recorda eventuella fuskare för det tar hltvn hand om.
_________________
#Citrus.se @ quakenet
live fat, or die trying
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu Dec 02, 2004 23:27 pm    Post subject: Reply with quote

du är ju inte så dum som jag ser ut john... riktigt bra idé, hoppas att mortal kan fixa en lösning lite snabbt och snärtigt )
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Thu Dec 02, 2004 23:27 pm    Post subject: Re: En dedicated hltv för publicservrarna? Reply with quote

Nimda wrote:
Detta är en idé som antagligen inte går att genomföra just nu men kanske senare på ny lina och allt det där.

Varför? När man sitter och spelar så brukar man ju inte vilja spela in demo då det i längden tar alldeles för mycket plats på egna hårddisken. tänk om man hade en tredjepart som alltid spelade in så att om man (mot förmodan) gjorde något riktigt snyggt, kunde hoppa ut ur cs och snabbt och enkelt ladda ner sitt demo.

Min idé är att man sätter upp en server bara för hltv och låter dessa specca publicservrarna. Sedan skulle servern spara demosen i lagom stora avsnitt (en eller två maps tex) och göra så att man kan komma åt dem via ett webgränssnitt, ftp eller liknande. Demosen skulle ju givetvis tas bort en stund senare.

Denna idén skulle främja spelnivån, spelarrotationen på servern samt skänka oss glädje som ibland sätter ett hs.


Dessutom så skulle admins ha lättare att få tag på demos om nån fuskar eller inte.
Klart intressant idé! Men hur genomförbar den är har jag inte en aning om. Tror ni att demotagandet kommer att användas så flitigt som det krävs för att hela grejen ska vara tillräckligt motiverat att göra det? Personligen så tar jag aldrig demos på mig själv (kan ha nåt att göra med att jag suger bra mycket.. Wink ) och ser ingen nytta med att göra det.

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 5:18 am    Post subject: Reply with quote

Vi har haft liknande tanke förut, det är därför våra servers tillåter hltv ansluter. Men det har varit resurs brist som gjort det inte blivit aktuellt.
Men detta är lite nyvinkel o se på det.. Det borde gå att låta hltv spela in demo utan låta spelare ansluta som tar kraft.
Dessvärre är inte hltv till cs1.6 så vidare bra.. i source är den inbyggd i vanliga servern så där finns denna iden rätt lättskapad.

Vi få se om vi kan hitta på något när vi får möjlighet.
Back to top
View user's profile Send private message
Lindeman



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 769
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 16:53 pm    Post subject: Reply with quote

Helt klart cool idé.
Hårddiskutrymme borde vara ett stort problem dock.
Reca 16 spelare till demon som skall sparas iaf 24 timmar (om admins ska ha nytta av det). Det kommer ta plats det. Iaf i 1.6 där demon blir rätt stora. Hur är det i source? lika kass komprimering?

/Visc

_________________
Jag stavar alldrig fel.
Back to top
View user's profile Send private message
RyxiaN



Joined: 02 Oct 2003
Posts: 84
Location: Borås

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 17:23 pm    Post subject: Reply with quote

verkar heeeeelt coolt altså... man lir ju lite sur om man gör något snyggt o man inte recordar
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 1:01 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Viscera wrote:
Helt klart cool idé.
Hårddiskutrymme borde vara ett stort problem dock.
Reca 16 spelare till demon som skall sparas iaf 24 timmar (om admins ska ha nytta av det). Det kommer ta plats det. Iaf i 1.6 där demon blir rätt stora. Hur är det i source? lika kass komprimering?

/Visc


Är det inte HLTV-demo vi pratar om? Den är mkt mindre (speciellt packad) än vanliga demo-filer och dessutom bara EN fil.

Kul och bra idé! Ska bli intressant och se om det går att genomföra Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 2:19 am    Post subject: Reply with quote

Visst låter det som en toppenidé. Men demos - att göra film av eller? Tyckte jag läste det senast att publicfrags går fetbort för det flesta. Wink


Hur som helst, tycker att man kan använda hltv i förstahand att ta fast fuskare, och kanske eventuellt "ghostare." Som man för övrigt kan märka av rätt lätt om det finns ett par som gör med hjälp av hltv.

Resurser - fler aktiva admins. Wink

Finns det något system för att ens kunna få detta att funka? Och sen givetvis hårdvara osv.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 2:28 am    Post subject: Reply with quote

snarare titta på sig själv i slo-mo. det är va ja skulle göra iaf Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
flexoziN
Guest





PostPosted: Tue Jan 18, 2005 14:47 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker att det verkar vara en väldigt bra idé. Man börjar bli trött på att kolla efter fuskare hela tiden, vilket jag ofta gör Razz Men om nu en HLTV finns tillgänglig och recordar hela tiden så slipper man den bördan. Smile jihoo..
Back to top
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Tue Jan 18, 2005 15:29 pm    Post subject: Reply with quote

Just det! Den här smarta idén av John har jag helt glömt bort! Nå? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 18:35 pm    Post subject: Reply with quote

Diskuteras det fortfarande om detta? Tycker det vore en skitkul idé
_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 19:34 pm    Post subject: Reply with quote

Tja tekniken borde inte säta stolparna med tanke på att quake världen använt sig av deta system i över 4 år.
_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Tue Mar 29, 2005 17:58 pm    Post subject: Reply with quote

på gamers har/hade (vet inte för jag spelar inte där) de så att man kunde skriva ett commando så recordar den från och med 30 sekunde bakåt i tiden till det man skrev. Det fungerar ypperligt eftersom man lätt kan sätta dit p cheaters och lamers osv.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Apr 10, 2005 19:13 pm    Post subject: Reply with quote

Kommer detta också sättas fart på? Vad krävs för någonting sådant?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Sun Apr 10, 2005 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

Skall vara bra i dagenstider med sådant.
Jag kan se framför mig tekniska lösningen och flödet.
Dessvärre, de är inte högprioriterat och tiden finns inte.
Är det någon som tror de kan bidra med programmering i c/amx/tcl/php så får ni gärna höra av er till mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies