HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
DreamKrök Skåne 2oo5 - FAQ

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 0:18 am    Post subject: DreamKrök Skåne 2oo5 - FAQ Reply with quote

Nåt seriöst du undrar över?

Frågor ska i första hand svaras på av arrangör (Diz) eller "generaler" (Fren + Alpha)
Men ärrade stamkunder klara uppgiften säkert lika bra.

Inget skitsnack eller oseriösa frågor här

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Mar 08, 2005 22:26 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Om det visar sig att listan är full och det plötsligt ringer 10 grymt snygga flickor samma dag som DK och vill åka med då tar jag självklart med mig dom. Men hur ska dom då betala? Är det cash eller måste dom springa ner till banken innan kl 15 och sätta in 100 kr?

Att betala i natura tyckte jag var en bra idé.


Om listan är full innebär det att vi är hemma med att kunna betala stugan i förskott.
Då får de pröjsa på plats.
Detta är dock ett undantag som måste godkännas av Styrelsen.

Här betalas inget i natura eftersom vissa av oss inte tar emot den valutan Razz

Överskottet av pengarna doneras sedvanligt till Maffia, och senast jag kollade var det skitsvårt att trycka in en brud i insättningsautomaten på banken. (inte sättningsautomaten...)

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Mar 08, 2005 22:41 pm    Post subject: Reply with quote

så om jag fattat de rätt nu, vilket jag inte gjort innan tydligen, så är listan till för att se till att vi har cash så de räcker till hyran, inte för att begränsa antalet deltagare ? eller fanns de nån gräns på hur många vi får vara ? Razz

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Tue Mar 08, 2005 22:55 pm    Post subject: Reply with quote

Gränsen är nu satt till 50 pers.
Skulle det nu dyka upp 10 fotomodeller som vill komma blir det Force Majore. Det var en händelse som ingen av oss kan råda över. Naturlagar.... kommer det 10 fotomodeller och det vankas fest finns det inget annat val än att ta med dom. Ödet...
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Mar 08, 2005 23:19 pm    Post subject: Reply with quote

Nja, 50 pers var för att se hur stort intresset var.
Eftersom det är 3 (eller fler) små stugor denna gång så är inte brandsäkerheten lika påtaglig som tidigare med en stuga. Därför har vi inget egentligt tak.
Det finns porslin för 50 pers i stugorna så det är ganska självklart att det får plats så många.
Skulle vi bli 80 är det nog inga problem heller.

Listan kommer utökas när den börjar bli full, så Olles fotomodeller KOMMER få plats Wink

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Mar 09, 2005 10:41 am    Post subject: Reply with quote

&Korean_Hap wrote:
[gobbe]alpha wrote:
När är det folk i stugan? Hur dags är det ok att komma dit?


Nycklarna är tillgängliga efter 16:00. Så efter det e det bara att börja dreamkröka.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Wobble



Joined: 26 Apr 2003
Posts: 606
Location: Tomelilla *OMG!*

PostPosted: Wed Mar 09, 2005 12:46 pm    Post subject: Reply with quote

Min stora fråga e finns det TV där och hur stor är den isåfall ?

kan iannat fall ta med mig 20tummare+ gamecube o spel som vi kan spela både på dagarna och fram mot småtimmarna med ex Mario Kart och annat gott Smile


Bor som sagt ungefär 1 mil ifrån "Dk 2005" så om det e nått speciellt som kanske vill tas med men inte går så kolla med mig ifall jag har och kan ta med . Smile



Ja det va allt och Fall och Alpha och Zwonka skall få pisk i varje spel Very Happy

Fren du kommer la ?

_________________
"FreezeBitch Lupus" Sa---> Om någon ska bli månadens maffian ska det vara Wobble, allt annat är bajs. Nu när jag sagt det, så blir det så, eller hur?


US ARMY I AGUSTI!... LOVE YOU MAFFIANS!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Wed Mar 09, 2005 17:11 pm    Post subject: Reply with quote

Wobble wrote:
Min stora fråga e finns det TV där och hur stor är den isåfall ?

kan iannat fall ta med mig 20tummare+ gamecube o spel som vi kan spela både på dagarna och fram mot småtimmarna med ex Mario Kart och annat gott Smile


Bor som sagt ungefär 1 mil ifrån "Dk 2005" så om det e nått speciellt som kanske vill tas med men inte går så kolla med mig ifall jag har och kan ta med . Smile



Ja det va allt och Fall och Alpha och Zwonka skall få pisk i varje spel Very Happy

Fren du kommer la ?


KUNG!! Ta med dig TVn!
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 16:01 pm    Post subject: Reply with quote

En sak, DK är på pingst helgen och ni säger att måndagen efter är en röd dag, men det stämmer inte för annandag pingst tas bort fr.o.m. i år pga Nationaldagens helgdagsstatus. tänkte bara påminna om detta så att ingen får fel info.

p.s. Är ruskigt nära att anmäla mig, väntar lite slutlig info från giljoteensgrabbarna. Very Happy Very Happy

_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 16:34 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har kollat på flera almenackor och det e ungefär 50/50 på vad som e helgdag i år. Jag har för mig att 6 juni ska bli helgdag från o med nästa år, något med att sent riksdagsbeslut eller liknande. Är det någon som vet säkert?
_________________
SAOL:
Bitch [bit´ç] s. -en -ar
självständig aggressiv kvinna; rivjärn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 16:39 pm    Post subject: Reply with quote

6e juni ÄR röd dag IÅR och annandag pingst e BORTTAGEN som röd dag. Allt detta gäller innevarande år..dvs iår. Så ligger det till
_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 16:59 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
6e juni ÄR röd dag IÅR och annandag pingst e BORTTAGEN som röd dag. Allt detta gäller innevarande år..dvs iår. Så ligger det till
I second that.
Så är fallet, och fallet kan inte ändras.
Blått är störst!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 15:31 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
[gobbe]LocStock wrote:
6e juni ÄR röd dag IÅR och annandag pingst e BORTTAGEN som röd dag. Allt detta gäller innevarande år..dvs iår. Så ligger det till
I second that.
Så är fallet, och fallet kan inte ändras.
Blått är störst!


Instämmer helt o hållet denna lagändring är sedan 1/1 2005

Annandag pingst vanligt dag (arbetsdag om de inte är en lör/sön)

6 juni Sveriges Nationaldag är från och med 1/1 2005 röd dag och firats (officiellt) sedan 1983. (Helgdag)
gick rykten om att Gustav Vasa tillträdde tronen 6 juni 1523? Sen tror jag de är även för 1973 antog riksdagen ett förslag till ny grundlag eller varför inte köra till med 1809 då regeringensformen antogs och enväldet avskaffades.

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Sun May 08, 2005 5:13 am    Post subject: Reply with quote

Är det för tidigt o fråga vilken tid första/ansvariga personen är på plats eller står det kanske redan någon annanstans som jag missat?
_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Sun May 08, 2005 8:00 am    Post subject: Reply with quote

Om inget ändras i sista minuten så är det jag som kommer att vara där för att hämta ut nyckeln då det är jag som bokat stugan. Nyckeln får hämtas ut mellan 15 och 16, så jag ska försöka att vara där strax innan 1500, men tidigare än så är det ingen idé att komma, eller iofs, picknick på fotbollsplanen kanske funkar, men snälla, ni behöver ju inte packa ut sjuttioelva ölfat innan de ansvariga har farit, aaaaiiight?

*de vet att vi kommer att dricka, men jag tror inte någon utomstående kan föreställa sig något i DK's klass....* Wink

_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed May 11, 2005 14:10 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Kultur wrote:
TheMighty.Zwonka wrote:

det råkar vara så att jag, Zwonka, bor 200 meter från sveriges största varuhus.. Ge-Kås, där det finns möjlighet att inhandla bliilga varor så som korv, bröd, ketchup och rostad lök även ölglas av plast till dem som vill ha det och andra engångs grejor Very Happy

*edit* dasspapper och sopsäckar finns oxå

tjoo !
Låter fett zwonken! Säg till efter vad det går på, så får du det värdet i tequila!
Här ska inte sägas till.
Här ska inte betalas i tequila (för då blir det inget över till mig)
Här ska tas kvitto som lämnas till detta DKs ekonomiansvarige (Diz) och där fås pengar tillbaka.

Tas det inget kvitto är krubbet ditt och du disponerar det som du vill.
Vill du dela med dig mot betalning i tequila är det visserligen helt ok, men DK tar inget ansvar.

Härligt formellt Very Happy Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Wed May 11, 2005 16:07 pm    Post subject: Reply with quote

nu råkar det va så att jag troligtvis inte får plats med allt kom jag på igårkväll... eftersom hugo ska förse hela dk med öl så kommer de va ganska fullt i bilen... men jag ska undersöka detta ikväll... eventuellt så kan vi åka om ullared när jag hämtat alla o handla då vi kommer åka e6 från gbg...

15-20 flak öl+ en helvetes massa korv med bröd, blir ganska mycke även om min bil har plats till extremt mycke Razz

som sagt, ska kolla över detta ikväll.. gekås e ju ganska mycke billigare än många andra ställen, och jag kan fixa 10% personl rabbat på hela skiten, lite tajt med chef o lite andra på stället Very Happy

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies