HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Min flickvän vill pierca underläppen, hjälp mig..
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Freezer



Joined: 04 Jan 2003
Posts: 438
Location: Vansbro

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 9:51 am    Post subject: Min flickvän vill pierca underläppen, hjälp mig.. Reply with quote

Min flickvän och några av hennes kompisar har en vän som är 21 eller 22 år. Han skulle tydligen pierca dem idag om de vill och min flickvän blev jätteglad och sade ja direkt. Hon är 15 år och har inte tillstånd av sin mamma att göra det. Hon vill ta den i underläppen lite på sidan. Jag personligen tycker inte om piercingar och tycker bara dem förstör, men den delen har inte jag med att göra.
Det jag är orolig över är att han inte har licens, att han själv har 42 piercingar minst i ansiktet(vet inte varför, men han ser rätt hemsk ut iaf), och att hon bara är 15 år och DEFINITIVT inte har tillstånd av sin mamma. Och sen risken att det blir infekterat. Och hon är ju bara 15 år =/ kan det bli ärr kvar om hon ångrar sig? De skulle ta med kanyl tror jag hon sa, och hon sa nåt om att det inte blir ärr då. Hon verkar dock inte påläst alls.. Vad ska jag göra nu? =/ Vill bara hennes bästa.. men jag vet inte vad det är.. vill inte förstöra vår relation i onödan..

_________________
| Athlon64 3000+ | 2*256 MB PC3200 400 Mhz | 360 Gb HDD (80+120+160) | Gainward GeForce FX 5900 Ultra 128 MB DDR Golden Sample 400+/900+ @ 471/961 |
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 10:07 am    Post subject: Re: Min flickvän vill pierca underläppen, hjälp mig.. Reply with quote

Freezer wrote:
Min flickvän och några av hennes kompisar har en vän som är 21 eller 22 år. Han skulle tydligen pierca dem idag om de vill och min flickvän blev jätteglad och sade ja direkt. Hon är 15 år och har inte tillstånd av sin mamma att göra det. Hon vill ta den i underläppen lite på sidan. Jag personligen tycker inte om piercingar och tycker bara dem förstör, men den delen har inte jag med att göra.
Det jag är orolig över är att han inte har licens, att han själv har 42 piercingar minst i ansiktet(vet inte varför, men han ser rätt hemsk ut iaf), och att hon bara är 15 år och DEFINITIVT inte har tillstånd av sin mamma. Och sen risken att det blir infekterat. Och hon är ju bara 15 år =/ kan det bli ärr kvar om hon ångrar sig? De skulle ta med kanyl tror jag hon sa, och hon sa nåt om att det inte blir ärr då. Hon verkar dock inte påläst alls.. Vad ska jag göra nu? =/ Vill bara hennes bästa.. men jag vet inte vad det är.. vill inte förstöra vår relation i onödan..


Om du vill hennes bästa så skall du inte försöka stoppa henne, utan istället hjälpa henne med det hon vill på ett säkert sätt.

Om valet mellan hennes kompis eller att gå till ett ställe med licens handlar om pengar tycker jag du isåfall skall försöka hjälpa henne med den biten istället så att hon kan gå till en salong och få det gjort på ett "riktigt" sätt.

// Danne

_________________
Someday, somehow
gonna make it allright but not right now
I know you're wondering when
(You're the only one who knows that)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 10:07 am    Post subject: Reply with quote

säg nej Smile

eller låt henne göra det, hon får en infektion, kan inte pussas med dig mer, inga sex förrens de e läkt osv osv... man kan ta ut den o de växer igen igen så de e inte hela världen Smile hennes mamma kanske får ett utbrott med, vad vet jag... trotsiga småtjejer du vet Razz

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 10:22 am    Post subject: Reply with quote

Hindra inte henne. Vill hon göra det, hjälp henne. Piercing är inte farligt ifall personen som gör det har bra koll på hygien. Ifall han har 42 piercings så lär han ha det. Be henne att fråga om ifall sterila verktyg används. Det är viktigast.
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[KACFM]meijs



Joined: 10 Oct 2002
Posts: 910
Location: Nordpolen

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 12:27 pm    Post subject: Re: Min flickvän vill pierca underläppen, hjälp mig.. Reply with quote

mortal wrote:
Om du vill hennes bästa så skall du inte försöka stoppa henne, utan istället hjälpa henne med det hon vill på ett säkert sätt.
Om det nu är hennes bästa, känner några som ångrat sig när dom blivit mer mogna och dessutom fått problem att skaffa jobb p.g.a. piercingen i ansiktet.

mortal wrote:
Om valet mellan hennes kompis eller att gå till ett ställe med licens handlar om pengar tycker jag du isåfall skall försöka hjälpa henne med den biten istället så att hon kan gå till en salong och få det gjort på ett "riktigt" sätt.

// Danne
Det är ju det hon inte får eftersom hennes mamma inte tillåter det då tjejen bara är 15 år och underårig.
_________________
Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

Freezer wrote:

kan det bli ärr kvar om hon ångrar sig?


Jag har en percing i ögonbrynet, kollade på en som tagit ut sin innan. Där blev det ett litet ärr. mindre än vad hålen blev tror jag.
Han hade även haft i läppen, på han syntes det inte alls typ..jag kunde aldrig ha anat att han hade haft en percing där innan han visade mig ärret.. litet som fan, men sen beror de ju på utseendet. vissa syns det kanske mer och vissa mindre på?

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 12:42 pm    Post subject: Re: Min flickvän vill pierca underläppen, hjälp mig.. Reply with quote

[KACFM]meijs wrote:
mortal wrote:
Om du vill hennes bästa så skall du inte försöka stoppa henne, utan istället hjälpa henne med det hon vill på ett säkert sätt.
Om det nu är hennes bästa, känner några som ångrat sig när dom blivit mer mogna och dessutom fått problem att skaffa jobb p.g.a. piercingen i ansiktet.

mortal wrote:
Om valet mellan hennes kompis eller att gå till ett ställe med licens handlar om pengar tycker jag du isåfall skall försöka hjälpa henne med den biten istället så att hon kan gå till en salong och få det gjort på ett "riktigt" sätt.

// Danne
Det är ju det hon inte får eftersom hennes mamma inte tillåter det då tjejen bara är 15 år och underårig.


Hur gammal är de man ska vara för percing i en salong? Jag är 17 och tog min utan problem ensam där. Är det 16 eller 17?
Där som jag tog min percing verkade det inte så noga heller, de e bara o gå in o verka äldre än vad man är så borde de gå, eftersom dem jag tog hos inte frågade ens ålder.
Prova, det skadar inte.. och säg att ni ej visste om åldergränsen om han undrar och ni är för unga. Smile

Läste på aftonbladet om percingar som fått infektion. Någon hade tagit i tungan och den ruttnat. I naveln hade det gått riktigt illa.. läppen mådde inte heller bra. Sök på aftonbladet.se efter denna artikel och visa henne om hon inte ska satsa på salong iställe.
Där kan hon även köpa rengörings medel som hon ska tvätta med (Dock gjorde jag inte det, för ingen sa åt mig att det fanns). Det behövdes alltså inte för mig.
Den som jobbar där i en salong kan även säga till henne vad hon får och inte får under 3 veckors tid eller vad det nu är för percing i läppen.

Är det inte bättre för henne och ta i tungan då? där hon kan gömma den lite halvt ifall hon ej gillar den. Läppen ser väl inte så snyggt ut heller på en tjej enligt mig Razz
Vad har hon för percingar tidigare?

Ögonbryn - Inte bada i klor på 3 veckor (en av dem saker dem tipsade oss om)
Bröstvårtan- Inte bada i klor på 4 veckor (en av dem saker dem tipsade oss om)

Meijis wrote:

Om det nu är hennes bästa, känner några som ångrat sig när dom blivit mer mogna och dessutom fått problem att skaffa jobb p.g.a. piercingen i ansiktet.


Det är då man tar ut percingen och väljer jobbet. Vad för jobb var det?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 14:21 pm    Post subject: Reply with quote

Denna skrev för nån dag sedan.
Be henne läsa den så kanske det kan få henne att tänka till lite extra.
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,729050,00.html

Edit, denna fanns visst också
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,729051,00.html

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 15:20 pm    Post subject: Reply with quote

Sägs bara som du känner..... att du tycker inte de ser bra ut...

Sen att är man under 18 år måste man har tillstånd från målsman...

Berätta även att de kan blir infekterat om de inte är tillräckligt steraliserat och så...


Vill hon fortfarande göra de har du ingen annat val och bara se på när hon förstör sig själv.... kan godkänna piercing om de inte är utstickande typ som en stav genom nästan eller så man inte kan se skillnad om man är plåtniklas eller inte.... en i tungan kanske några i örat... inte mer... möjligtvis navlen...

sen är de ju sjukt sexigt men män med piercade bröstvårtor Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Rolling Eyes Rolling Eyes

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 15:21 pm    Post subject: Reply with quote

en jag käner piercade sig ovanför läpparna och sen när hon tog ut den (tröttnade lr mognade vad vet jag) så växte den inte igen utan hon kan numera spruta vatten genom hålet......
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]meijs



Joined: 10 Oct 2002
Posts: 910
Location: Nordpolen

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 16:42 pm    Post subject: Re: Min flickvän vill pierca underläppen, hjälp mig.. Reply with quote

reboot wrote:
Det är då man tar ut percingen och väljer jobbet. Vad för jobb var det?
Ekonom och piercing i ögonbrynet uppskattades inte på just den intervjun.
_________________
Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 16:43 pm    Post subject: Reply with quote

Maledrach wrote:
en jag käner piercade sig ovanför läpparna och sen när hon tog ut den (tröttnade lr mognade vad vet jag) så växte den inte igen utan hon kan numera spruta vatten genom hålet......


Det e ju klart, har det läkt helt så kan det hända. men det är relativt "lätt" fixxat. "bara" att skrapa upp väggarna inne i hålet så det börjar att växa igen..

Och det med jobb och hål i huvudet. Dåligt är rätt dålig ursäkt att inte skaffa det. Man kan faktiskt ta ut den innan man går till jobb och sätta in den när man slutat. Handlar det bara om att den syns förmycket på jobb kan man helt enkelt byta ut den till en genomskinlig plastplopp.

_________________
Someday, somehow
gonna make it allright but not right now
I know you're wondering when
(You're the only one who knows that)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Freezer



Joined: 04 Jan 2003
Posts: 438
Location: Vansbro

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 17:54 pm    Post subject: Reply with quote

Tack för alla svaren!
Hon gjorde det inte idag, för att jag sa att hon inte skulle göra det.. Ifall han som skulle göra det hade licens och hade gjort det på någon under 18 år utan tillstånd hade han blivit av med den. Hon kanske kommer göra det senare, och det är okej, bara det inte är på impuls såhär..
Hinner inte skriva mer, hon kommer visst igen. Tack än en gång.

_________________
| Athlon64 3000+ | 2*256 MB PC3200 400 Mhz | 360 Gb HDD (80+120+160) | Gainward GeForce FX 5900 Ultra 128 MB DDR Golden Sample 400+/900+ @ 471/961 |
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 20:58 pm    Post subject: Reply with quote

Freezer wrote:
Tack för alla svaren!
Hon gjorde det inte idag, för att jag sa att hon inte skulle göra det.. Ifall han som skulle göra det hade licens och hade gjort det på någon under 18 år utan tillstånd hade han blivit av med den. Hon kanske kommer göra det senare, och det är okej, bara det inte är på impuls såhär..
Hinner inte skriva mer, hon kommer visst igen. Tack än en gång.


He he he he hon kommer igen... GAAAHHH Freezer Don't DIE!!!!


Nice.... de bästa sättet med en relation är att snacka säga vad man tycker.... de blit oftast rätt och på bästa sättet då...

Beror på vad man vill förhandla till Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 21:07 pm    Post subject: Reply with quote

NEJ SÄTT INTE PÅ DIG DEN KJOLEN, DU ÄR FUL I DOM JEANSEN, DEN FRISYREN ÄR FUL PÅ DIG!... etc etc... Tänk om jag hade lyssnat på mitt ex och min mamma / pappa. Då hade jag vart världens olykligaste mupp idag.. Hälsa din tjej att santos bad henne, BRYTA LOSS!

Mina tattueringar och borttagna piercings är en del av mitt liv. Mina mistag mina lyckanden. Skulle jag lyssnat på mitt hat-ex och mina föräldrar skulle jag spelat fotboll och dricka jolt cola nu...

Dumt dumt dumt att du stoppa henne och jag tror du kommer få sota för detta.. Flickvän blir till ex, ex blir till ooh no you....!
Back to top
View user's profile Send private message
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 22:24 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]deluxe wrote:
NEJ SÄTT INTE PÅ DIG DEN KJOLEN, DU ÄR FUL I DOM JEANSEN, DEN FRISYREN ÄR FUL PÅ DIG!... etc etc... Tänk om jag hade lyssnat på mitt ex och min mamma / pappa. Då hade jag vart världens olykligaste mupp idag.. Hälsa din tjej att santos bad henne, BRYTA LOSS!

Mina tattueringar och borttagna piercings är en del av mitt liv. Mina mistag mina lyckanden. Skulle jag lyssnat på mitt hat-ex och mina föräldrar skulle jag spelat fotboll och dricka jolt cola nu...

Dumt dumt dumt att du stoppa henne och jag tror du kommer få sota för detta.. Flickvän blir till ex, ex blir till ooh no you....!



du har helt rätt, o jag vill bara passa på att säga till dem killar som säger till sina flickvänner: måste du gå i sådana kläder nu när du skall ut? Du har ju mig nu?!?!!!..

Lägg ner det för jävulen, ni kommer att förändra er tjej till något ni inte vill ha. Kommer ni ihåg när ni träffades? Hon kanske hade kort, och sexigklädsel. Ritkigt het sminkar osv. Det var den tjejen ni bler kära i, inte den tjejen ni vill att hon skall bli. Tänk om hon lyssnar på dig.. Typ hon sminkar inte sig på vardagar osv. tillslut kommer ni tycka, men vafean??!?! varöfr gör du inte dig sexig och snygg för mig?

SVAR = För att ni ville inte att hon skulle göra det. Kanske för att ni är svartsjuka? försök aldrig att förändra din tjej eller kille för din egen vinning skull. Det kommer att stå er dyrt längre fram.

_________________
Someday, somehow
gonna make it allright but not right now
I know you're wondering when
(You're the only one who knows that)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Freezer



Joined: 04 Jan 2003
Posts: 438
Location: Vansbro

PostPosted: Sat Nov 19, 2005 20:35 pm    Post subject: Reply with quote

Anledningen till att jag inte vill att hon ska göra det är INTE att jag inte tycker att hon är fin i det eller liknande, men jag tycker att det är farligt och dumt. För det första är han som skulle/ska göra det inte licenserad och hon får verkligen inte för sin mamma. Hade han haft licens hade han blivit av med den vid piercingen, och jag trar att den regeln finns där av en anledning. Mina åsikter om hur det ut har ringa betydelse då vi säkerligen inte kommer vara tillsammans för alltid. Förr eller senare kommer något ivägen.. Även fast det inte känns så nu.
Hon kommer antagligen ta piercingen nästa gång Lars kommer till byn, och det ska jag inte hindra hene från att göra..

_________________
| Athlon64 3000+ | 2*256 MB PC3200 400 Mhz | 360 Gb HDD (80+120+160) | Gainward GeForce FX 5900 Ultra 128 MB DDR Golden Sample 400+/900+ @ 471/961 |
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sat Nov 19, 2005 21:12 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror inte på att detta handlar om din flickvän, utan om dig. Det lyser igenom ganska starkt tycker jag. T ex via ämnet "Min flickvän vill pierca underläppen, hjälp mig.."
Jag tycker du ska stödja din tjej istället för att försträckas inför nya saker som hon testar på. Lite stål genom läppen ger henne i värsta fall en infektion.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Sat Nov 19, 2005 23:09 pm    Post subject: Reply with quote

jag tycker att det är helt och hållet upp till henne!. låt henne göra som hon vill!
_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun Nov 20, 2005 2:02 am    Post subject: Reply with quote

äh tjejer borde inte ha massa skit i fejan.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies