HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Boondock Saints
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 22:29 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
jag tycker det är en av världens mest överskattade filmer precis efter nyckeln till frihet. visst dom är ok rullar men ingen av dom skulle vara på min top 50 ens.
fast det där med et spritus sancti är rätt ballt.

och oger, sådär särskilt underground är den ju inte.. den gick ju t.ex. på bio både i USA och UK och den har ju kända skådisar.


Tja jag har inte läst på så mycket om den...... läste bara på en fansite att den gick direkt på Dvd/vhs men det var en svensk sida så det kanske bara handla om sverige.

Skådisarna är kända men inte direkt i arnold eller Di caprio (som jag finner över reklamerade)

Men att du och jag har olika film smak har vi redan konstatera i en annan filmtopic sigge Very Happy Smile Very Happy Smile Very Happy

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 23:42 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
13steps wrote:
jag tycker det är en av världens mest överskattade filmer precis efter nyckeln till frihet. visst dom är ok rullar men ingen av dom skulle vara på min top 50 ens.
fast det där med et spritus sancti är rätt ballt.

och oger, sådär särskilt underground är den ju inte.. den gick ju t.ex. på bio både i USA och UK och den har ju kända skådisar.


Tja jag har inte läst på så mycket om den...... läste bara på en fansite att den gick direkt på Dvd/vhs men det var en svensk sida så det kanske bara handla om sverige.

Skådisarna är kända men inte direkt i arnold eller Di caprio (som jag finner över reklamerade)

Men att du och jag har olika film smak har vi redan konstatera i en annan filmtopic sigge Very Happy Smile Very Happy Smile Very Happy

jarå, menade inget illa Very Happy
each to his own, och jag tror inte vi är sådär jätteolika egentligen.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Feb 02, 2005 0:06 am    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
13steps wrote:
jag tycker det är en av världens mest överskattade filmer precis efter nyckeln till frihet. visst dom är ok rullar men ingen av dom skulle vara på min top 50 ens.
fast det där med et spritus sancti är rätt ballt.

och oger, sådär särskilt underground är den ju inte.. den gick ju t.ex. på bio både i USA och UK och den har ju kända skådisar.


Tja jag har inte läst på så mycket om den...... läste bara på en fansite att den gick direkt på Dvd/vhs men det var en svensk sida så det kanske bara handla om sverige.

Skådisarna är kända men inte direkt i arnold eller Di caprio (som jag finner över reklamerade)

Men att du och jag har olika film smak har vi redan konstatera i en annan filmtopic sigge Very Happy Smile Very Happy Smile Very Happy

jarå, menade inget illa Very Happy
each to his own, och jag tror inte vi är sådär jätteolika egentligen.


Jodu om jag någonsin tar illa vid mig av att någon inte har samma filmtycke som mig så har du mitt fulle medgivande o sjuta mig Very Happy
Dock kan jag bli lite stöt när mäniskor säger att jag är dum i huvet för min musiksmak Smile

Vi får se om jag hitta till fjolträsk i sommar så vi kanske kan träffas i RL o se hur lika vi är Smile

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon Feb 14, 2005 22:00 pm    Post subject: Reply with quote

Kan någon översätta hela ramsan och viktigaste In Nomeni Patri, Et Fili, Spiritus Sancti
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Feb 15, 2005 8:22 am    Post subject: Reply with quote

Låter ju bara löjligt när man översätter saker Wink En direktöversättning kan man ju alltid göra, men det klarar du ju själv med en ordbok om så behövs.

"In nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti" betyder "I Fadern, Sonens, och den helige Andens namn"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Feb 15, 2005 13:54 pm    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Låter ju bara löjligt när man översätter saker Wink En direktöversättning kan man ju alltid göra, men det klarar du ju själv med en ordbok om så behövs.

"In nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti" betyder "I Fadern, Sonens, och den helige Andens namn"

fel fel fel Very Happy
"I fadern, sonen, och den heliga anden". "Namn" ingår ej i citatet.

_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Dannediehard
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 21 Nov 2002
Posts: 284
Location: Gbg

PostPosted: Tue Feb 15, 2005 14:02 pm    Post subject: Reply with quote

Tolle wrote:
Lathund wrote:
Låter ju bara löjligt när man översätter saker Wink En direktöversättning kan man ju alltid göra, men det klarar du ju själv med en ordbok om så behövs.

"In nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti" betyder "I Fadern, Sonens, och den helige Andens namn"

fel fel fel Very Happy
"I fadern, sonen, och den heliga anden". "Namn" ingår ej i citatet.


tolle nomine betyder namn

_________________
Next friday is hawaiin shirt day

jobbe: kan förstöra en hel dag det
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Feb 15, 2005 14:07 pm    Post subject: Reply with quote

Dannediehard wrote:
Tolle wrote:
Lathund wrote:
Låter ju bara löjligt när man översätter saker Wink En direktöversättning kan man ju alltid göra, men det klarar du ju själv med en ordbok om så behövs.

"In nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti" betyder "I Fadern, Sonens, och den helige Andens namn"

fel fel fel Very Happy
"I fadern, sonen, och den heliga anden". "Namn" ingår ej i citatet.


tolle nomine betyder namn

hum. Så långt jag läst så ska citat betyda:
"I fadern, I sonen, och i den heliga anden". Men det var längesedan jag läste det, ska kolla upp svaret.

_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Feb 15, 2005 14:08 pm    Post subject: Reply with quote

Enligt denna ordbok betyder "nomine":

nomine
nominatim : by name, expressly.
nomine tenus : nominally, in name.

Vilket leder mig till slutsatsen att "In nomine ...." betyder "I ..... namn"

Sen är inte "I fadern, sonen och den helige anden" mycket till mening Wink Skulle vara något som fanns i alla dem. Detta är en bön, många böner/välsignelser osv. avslutas med "I faderns, sonens och den helige andens namn", så det är ganska logiskt..

Klart det ska komma fler inlägg medan jag skriver Wink Hur som helst, att nomine betyder namn trodde jag var ganska uppenbart. Liksom det övriga jag skrev, fattar inte vad du fått det ifrån...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Feb 15, 2005 14:11 pm    Post subject: Reply with quote

http://217.10.105.178/niva3/3-6-2.phtml?userid=0

där är ditt svar . Wink

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Feb 15, 2005 15:39 pm    Post subject: Reply with quote

Jag trodde det var så som jag skrev, att inte "namn" hängde med i citatet. Jag tyckte det lät skumt men flera övertalade mig att det betydde "I fadern, i sonen, och i den heliga anden". Men "namn" fanns inte med enligt dessa och deras övertalning.

Jag känner mig besegrad.

_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Feb 15, 2005 21:30 pm    Post subject: Reply with quote

Att du ska känna dig besegrad förstår jag inte.
Tror inte någon känner det som en seger bara för att man har rätt.

Du hade fått fel information helt enkelt, det bör väl inte kännas som ett nederlag eller?

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Dec 23, 2005 23:57 pm    Post subject: Reply with quote

Hur lyder den andra "dikten" den som dem säger i domstolen i slutet med farsan...

"Now you will recieve us, dont ask for your poor or hungry...
With every breath, we shall hunt them down. Each day, we will spill their blood.. this are principals as every man can...
Not to push the.. to cross over. One day you will look behind you and you will see way 3.."

Någon som har hela texten?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Sat Dec 24, 2005 0:12 am    Post subject: Reply with quote

And shepherds we shall be, for thee my lord for thee. Power hath decended forth from thy hand so our feet may swiftly carry out thy command. And we shall flow a river forth to thee and teeming with souls shall it ever be. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.

And when I vest my flashing sword And my hand takes hold in judgement I will take vengeance upon mine enemies And I will repay those who hase me O Lord, raise me to Thy right hand And count me amoung Thy saints

Now you will receive us. We do not ask for your poor or your hungry. We do not want your tired and sick. It is your corrupt we claim. It is your evil that will be saught by us. With every breath we shall hunt them down. Each day we will spill their blood ‘til it rains down from the skies. Do not kill, do not rape, to not steal. These are principles, which every man of every faith can embrace. These are not polite suggestions, these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost. There are varying degrees of evil. We urge you lesser forms of filth not to push the bounds and cross over into true corruption, into our domain. But if you do you, one day you will look behind you and you will see we three, and on that day, you will reap it. And we will send you to whatever god you wish.


Hur svårt är det att använda google egentligen? Finns säkert ett par stavfel i texten ovan, men sånt kan man rätta om man vill få det perfekt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sat Dec 24, 2005 0:52 am    Post subject: Reply with quote

EHhhh.. google länge.. sist hittade jag de men nu vette fan.. letade på bilder och text och allt. vad sökte du på? eller skit samma, har texten nu iaf
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sat Dec 24, 2005 1:15 am    Post subject: Reply with quote

Vad heter låten i boondock saints, när han rycker bort toan och ska hoppa ner på ryssarna?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Kolle



Joined: 28 Jul 2003
Posts: 288

PostPosted: Sat Dec 24, 2005 13:17 pm    Post subject: Reply with quote

Bäst film ever typ Very Happy


btw. hej igen Razz ni finner min gamla tråd under halloffame > bildskärmsfel Smile skrev den för nå år sen o nu när ja ser dej igen så skrattade ja rätt mycke Razz

_________________
TuYiiIllersvenEjd3rKolleColt
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies