HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Hög ms/lagg

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
smor
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 12 Jun 2003
Posts: 298
Location: uddevalla

PostPosted: Wed Apr 05, 2006 20:14 pm    Post subject: Hög ms/lagg Reply with quote

Jag spelar som ni kanske har sett på Agamaggan, en europeisk server. Vi har ett fruktansvärt lagg allt för ofta och servern lägger ner titt som tätt. Ms på 800 och uppåt är ingen ovanlighet. Undrar, är det likadant på de andra servrerna? VI funderar i guildet på att byta server men, är det så att alla servrar är likadana spelar det kanske ingen roll?
_________________
u can call me smor? milda? bregott?

men helst bregott omega 3 !
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Wed Apr 05, 2006 22:32 pm    Post subject: Reply with quote

Det varierar på serverns populäritet tror jag, spelade på en stor server innan (skullcrusher) där var det alltid hög kö och hög ms, nu spelar jag på en ny server (Ahn´Qiraj) aldrig kö eller hög ms Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Thu Apr 06, 2006 11:38 am    Post subject: Reply with quote

Jo, igår var det en jävla lagg på servrarna. Vi gjorde Garr, Geddon och Shazz under lagget, lite småroligt. Smile Förövrigt är lagg ganska ovanligt på Emerald Dream.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Thu Apr 06, 2006 12:44 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Victor wrote:
Jo, igår var det en jävla lagg på servrarna. Vi gjorde Garr, Geddon och Shazz under lagget, lite småroligt. Smile Förövrigt är lagg ganska ovanligt på Emerald Dream.


jag kan säga att Razorgore är lättast med lagg hehe, för lagget gör att mobsen blir lite slöare Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Apr 06, 2006 16:14 pm    Post subject: Reply with quote

Folk brukar snacka om Emerald Dream-syndromet och Lagforge och allt det där, men jag antar att det är ganska mycket samma sak på alla servrar. Kan inte tänka mig annat än att det är samma sorts burkar med samma linor och placerade i samma serverhallar. Så, att byta server? Om det är lagg så är det nog antingen slump eller en följd av antalet spelare på servern. Tänk på att varje server dessutom är ett kluster av servrar. Och jag antar att en jämn fördelning underlättar. Ibland kan/kunde ju västra kontinenten ligga nere, medans östra kontinenten och instanser funkar fint. Så jag antar att begreppet Lagforge beror på att vi har ganska tung övervikt för alliance vs horde. Men det är bara en hypotes.
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 21:14 pm    Post subject: Reply with quote

Bytt hamster så funkar det lite bätre..... i värstafall så kan man dopa den gamla med ett duracel bateri o kasta in han med den nya så kör servern på "dual core" en stund Smile
_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
smor
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 12 Jun 2003
Posts: 298
Location: uddevalla

PostPosted: Sat Apr 08, 2006 10:08 am    Post subject: Reply with quote

Servern är ganska fullsmockad...Hoppas att det blir en migration snart allefall, det var tal på att de skulle starta upp en spansk server, och då lär de bli en migration dit för alla spanjorer (vår server har typ 50% irriterande spanjorer, eller 10% spanjorer som är väldigt högljudda...). Så det vore nog gött att få lite mindre folk på den. Men den har varit fruktansvärt ostabil nu i och med Ahn'Qiraj öppningen. Men helt plötsligt hoppar den upp i MS som satan... får hoppas att det blir bättre allefalll.. tack för svar Smile
_________________
u can call me smor? milda? bregott?

men helst bregott omega 3 !
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Sat Apr 29, 2006 2:15 am    Post subject: Reply with quote

Det ni upplevt är innte särskilt mkt jämfört med vad som pågår på BL (och Warsong).

I över tre veckor har det gått såhär: Plötsligt blir det chatlag. Efter 5-15 minuters chatlag (varierar) och ibland även MS'en plötsligt stigit från 100-100 upp till 3000 så kommer servercrashen, så håller det på så mellan ca 18:00 till 21:30.

Blizzard techgäng (eller noobgäng som jag föredrar o kalla dom) har INGEN ANING efter TRE VECKOR vad som är problemet!! Alla som spelar på BL och Warsong får EN HEL DAGS kompensation!! HAHAHHA

Ni borde verkligen ta en titt på #wow.burninglegion vardagar mellan 18:00 och 22:00 när alla guilder raidar, reaktionerna i kanalen är ovärderliga varje gång servern crashar Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies