HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
5år sen 11 september 2001
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wobble



Joined: 26 Apr 2003
Posts: 606
Location: Tomelilla *OMG!*

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 9:42 am    Post subject: 5år sen 11 september 2001 Reply with quote

ja idag är det 5 år sen dagen då 2 flygplan krashade in i World Trade Center i New York.
Kl 14:46 idag är det exakt 5 år sen det första planet krashade in i WTC.


Själv på 9/11 så va jag hemma sjuk av nån anledning varför har jag glömt av nu i efterhand. Satt och kollade på lite av varje zappade mellan allt från Discovery till CNN då man fastnade på CNN då dom bröt vanliga nyheterna för att sända live från World Trade Center då ett flyg hade krashat in.
Sen satt jag där klistrad och kollade på allt som skedde och såg även live när det andra planet flög in i WTC.
Chockad va det minsta man va man förstog inte riktigt vad det va som hade skett eller varför. Sen kom ju även attacken mot Pentagon och den "konstiga" krashen utanför Pittsburg , Pensylvania som va det planet som inte nådde sitt mål utan togs tillbaka av passagerana på planet.

Vad gjorde ni på dagen för 5 år sen ?.
Va ni som jag sjuka och kollade på hela alltet alllt eftersom det utspelade sig eller stannade ni upp på jobbet och undrade va det va för hubb bugg som alla pratade om på tvn eller på radion..

_________________
"FreezeBitch Lupus" Sa---> Om någon ska bli månadens maffian ska det vara Wobble, allt annat är bajs. Nu när jag sagt det, så blir det så, eller hur?


US ARMY I AGUSTI!... LOVE YOU MAFFIANS!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 9:49 am    Post subject: Reply with quote

minns att jag kom hem från skolan, lagade lunch och satte mig och kollade på tv med de andra i korridoren, sen satt vi där hela eftermiddagen och kollade på cnn.
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 10:15 am    Post subject: Reply with quote

jag gick på gymnasiet den tisdagen och borde varit i skolan, men jag har för mig att även jag såg när det andra flygplanet krashade in i WTC live på cnn... det var hemskt och overkligt samtidigt som det var häftigt att se, även om det var så hemskt! många idag säger att dem inte tycker det är synd om alla dessa oskyldiga liv som gick åt i denna henska händelse, och jag kan förstå dem delvis med tanke på vad George W Bush håller på med, men inget rättfärdigar en sådan attack som Bin Laden satte i verket. skulle jänkarna göra nått liknande mot tex irak så skulle jag fördömma det på samma sätt!

jag kommer själv att hålla en tyst minut under dan för offren i denna katastrof.

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 11:20 am    Post subject: Reply with quote

Hade precis sagt upp mig från det jobbet jag hade och åkt hem för att avnjuta en 3 månaders lång semester 100% betalt.

Skulle iväg på ett föräldramöte på kvällen, stannade hemma istället och glodde på tv om WTC istället.

Kommer ihåg att jag käkade ärtsoppa till middag oxå Wink

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Zwonka, jag antar då att du kutar omkring och fördömmer jänkarna mest hela dagen då?
GWB-regimen har haft ihjäl oskyldiga mer än vad BinLadin fixade 9/11.

Jag säger att det är lite bitterljuvt, dock trist att dom inte tog lite millitärbaser ist för WTC. USA kutar omkring och lekar polis och gör och kör med alla andra så gott det bara går.

Terror suger, men jag blev inte helt överraskad när dom fick en smäll på käften.

För övrigt så var jag och tog klassfoton på nån skola i Södertälje när min bror ringer och säger att ett litet flygplan har råkat träffa WTC. Jag plåtar sista klassen och tar taxi till hotellet och där kollar jag på cnn. Som alla andra.

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

Jag var på nån klass resa nånstans, och vi fick inte reda på det för att våra lärare som viste om de trodde kanske att nån kände någon som jobbade i WTC etc..så ja fick reda på de dagen efter eller nått :S
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 12:51 pm    Post subject: Reply with quote

efter skolan åkte vi omkring och letade efter en hemlig person som om man hittade denna så fick man 2000 kr eller nått från radio city. Iaf så avbröts detta p.g.a. nyheten om att ett "litet" flygplan åkt in i tornet. Vi åkte hem till en polare och satte på cnn och såg det andra bli träffat live vilket kändes sjukt konstigt och fortfarande gör. fan varenda gång man ser planen åka in i tornen så ilar det i kroppen. so ofattbart. Har kollat en del filmer om temat på sistone. Road To Guantanamo är en bra film, rekomenderas. United 93,. okej film. Sen såg jag en bra dokumentär på Discovery igår, vet dock inte vad den hette. Man har filmatiserat olika personers berättelser om hur de kom ut.

Iaf så känns det galet att det redan är 5 år sen. time flyes..

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 14:11 pm    Post subject: Reply with quote

hade precis kommit hem från skolan och satt på datorn då farsan kom upprusande från köket för att sätta på tvn. Det första man såg var (vad heter han.. känd tv4 profil med lite slägg) berätta om att ett plan hade flygit in i WTC och man såg bilder från det. en stund efter ser man ett nytt plan och man visste inte vad det handlade om. Morsan var på möte på når herrgård några mil ifrån så hon blev helt chockad då jag ringde och berättade vad som hade hänt. Sedan satt min morsa och alla andra somv ar på mötet och kollade på tv hela kvällen.. Det tog nog en vecka innan man riktigt förstod vad som hade hänt, och att det är 5 år sedan känns overkligt. Kommer ihåg det som igår och såklart så var det huvud ämnet i skolan en vecka och då för 5 år sedan då man precis börjat 7an så var det nog inte så lätt för lärarna heller att berätta för oss heller. Kommer ihåg den tysta minuten på skolan också..
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
maLic
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 20 Aug 2003
Posts: 324
Location: Helsingborg

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 14:30 pm    Post subject: Reply with quote

Jag gick på gymnasiet och fick ganska snabbt reda på det via antingen kompisar eller internetradio.
Skolan drog igång nyhetskanaler på de TV-apparater som fanns uppsatta på skolan, som egentligen var informationsTVs. Där samlades väl i princip hela skolan och tittade när det inte var lektioner.

_________________
Ska man skriva något orginellt här? Smile
maLic a.k.a Liquid / lquD (:
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

Slutade tidigt och kom hem och gjorde nudlar, satte mig framför TV'n och slog på 4an där Twin Towers stod och brann. Kändes jävligt konstigt vill jag minnas.
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 14:49 pm    Post subject: Reply with quote

Jag, min bror och min mamma var hemma av någon anledning. Min bror gillade redan då att kolla på CNN och Discovery (han var 13) och hojtade till. ''Ett plan krashade in i World Trade Center!'' så jag sprang dit och kollade.

Såg det andra åka in, såg tornen rasa. Just då var jag ju inte så himla hajj på vad som hände, men att det var stort, det fattade jag. Tyckte att det var särskilt skrämmande med ljudet av folk som landade i marken efter att ha hoppat ner. Ett högt, osannolikt ljud, om och om igen.

Skoldagen efter fick vi veta om allting om tornen, Usama Bin Laden, hur många som dog och allt sånt, kändes konstigt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 15:49 pm    Post subject: Reply with quote

Slutade tidigt, gjorde en macka, satte mig framför datorn och loggade in på mailen, IRC, en del forum osv. som jag alltid gör. Då dyker det upp en tråd från en kille i New York som säger att han just sett ett plan crasha in i WTC. Han är inte känd för att vara världens mest seriösa person direkt så ingen trodde honom. Men precis därefter börjar det rapporteras på alla kanaler. När det andra planet flög in kändes det helt overkligt, det var som på film. Det kändes inte som det man såg faktiskt hände, och det var intrycket jag fick av hela sändningen. Exakt varför jag kände så vet jag inte så här i efterhand.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 15:50 pm    Post subject: Reply with quote

jag vill minnas att jag också var hemma av någon anledning...
var det den svenska tiden 14:46 eller amerikanska som första planet åkte in i?

fan vad tiden går snabbt ändå...

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 16:11 pm    Post subject: Reply with quote

miklo! wrote:
jag vill minnas att jag också var hemma av någon anledning...
var det den svenska tiden 14:46 eller amerikanska som första planet åkte in i?

fan vad tiden går snabbt ändå...

14:46 svensk (CE(S?)T) time.

Jag var hos en kompis och satt som klistrad framför TV'n hela dagen tills det blev sent.

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 16:16 pm    Post subject: Reply with quote

jag var hemma vid tidpunkten och slog på tv och vart chockad sedan fick jag åka på träning och all pratade om det, kommer ihåg allt som om de vore igår. Men fyfan va tider går fort 5 år lixom
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 16:18 pm    Post subject: Reply with quote

var och tränade kung-fu och hörde nåra prata om det i omklädningsrummet typ 19.30.. sen drog vi till en kompis som bodde på hotell och kollade nyheter resten av kvällen.
Back to top
View user's profile Send private message
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 16:25 pm    Post subject: Reply with quote

pihl wrote:

14:46 svensk (CE(S?)T) time.



CET = Central European Time. Smile


Kommer ihåg att jag kom hem från skolan och morsan satt och kollade på det, blev helt stel och satte mig och kollade på det i flera timmar.
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 17:36 pm    Post subject: Reply with quote

Jag såg allt på cnn, våra amerikanska grannar kom över (de har inte cnn) och storlipa och grejer. Det var hemskt verkligen...
_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Falcon Bayerskt



Joined: 08 Aug 2003
Posts: 389
Location: Alingsås/Nossebro

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 18:00 pm    Post subject: Reply with quote

Historiskt så är ju Elfte September inget bra datum.

1. Samma dag som Anna Lindh blev mördad(Hon avled 11 sep på morgonen) blev en liten flicka mördad vid ett dagis.

2. Katastrofen vid WTC.

3. Ronnie Pettersson avled efter skador han ådrog sig den 10e september 1978 vid F1 loppet Italiens Grand Prix.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 21:00 pm    Post subject: Reply with quote

*OZZY*Falcon Bayerskt wrote:
Historiskt så är ju Elfte September inget bra datum.

1. Samma dag som Anna Lindh blev mördad(Hon avled 11 sep på morgonen) blev en liten flicka mördad vid ett dagis.

2. Katastrofen vid WTC.

3. Ronnie Pettersson avled efter skador han ådrog sig den 10e september 1978 vid F1 loppet Italiens Grand Prix.


4. Min klan polare Isak aka Icewind föddes det datumet Razz Näe, man ska inte skämta om sånt här Sad Det är ett väldigt sorgligt datum.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies