HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
5år sen 11 september 2001
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 21:13 pm    Post subject: Reply with quote

Kommer endast ihåg att jag kom hem hade slagit på TV och det kom rök från norratornet (det första tornet som blev träffat iaf). Sedan såg jag live när det andra flyger åkte in i södratornet. Och när tornen rasade ihop. Precis innan det andra flyget åkte in i det södratornet ringde en polare på min mobil o sa att jag skulle slå på TV.... Samtidigt såg vi när flyger åkte rakt in i södratornet.....sjukt....

kommer ihåg när jag såg detta att för nästan fyra år sedan (1997) firade jag min 13 årsdag på Restauragen Windows under the world (en restaurang som fanns på den näst högsta våningen i någon av Tvillingtornen).

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 21:19 pm    Post subject: Reply with quote

Det är ju inte bara GWB-JR som betett sim som ett svin och lurat araber.

Anser att WTC var en hämdaktion för många år av våltäkter på arabisk mark.

Sen ska inte oskyldiga någonsin dö, vare sig dom är amerikaner, araber eller judar.

Känner ingen sympati för GWB-regimen eller dom som stödjer kriget.,

men känner sympati för de oskydliga som dog i WTC och de som dör dagligen i irak för ett helt onödigt fortsättande!
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 21:23 pm    Post subject: Reply with quote

Jag och en massa polare var hemma hos min kusin och latjade som man gjorde i den ålderna, vi var alla 11 år då.

Satt och fjantade oss i kusinens vardagsrum då hans farsa praktiskt taget springer in i rummet och hetsigt skriker: PÅ MED TV:N!!! CNN!! WTC!! NU!!
Vi, 8-9 stycken förvirrade 11-åringar blir like "wtf m8?".

Slår på TV:n och ser det hela.
Jag har också för mig, precis som Zwonka, att det ena planet träffade ett torn live på CNN och att jag såg det.
Kommer ihåg att reportern stog och snackade med WTC i bakgrunden och det bara *kaboom*.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Sep 11, 2006 22:00 pm    Post subject: Reply with quote

Ja gilalr inte usa men jag hatar när idioter dödar oskyldiga för att jävlas....

Tycker det var förjävligt när det hände nu tänker ja inte på det direkt visste inte ens de va idag...

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Sep 12, 2006 10:31 am    Post subject: Reply with quote

Jag satt och kollade på cnn.com då dom återsände sina nyhetssändningar från 2001, hela dagen. Kollade från runt 3 till klockan 5-6. Väldigt svårt att slita sig ifrån.
Jag gick i gymnasiet när det hände och jag har för mig att jag lyckades gå igenom en hel skoldag utan att höra talas om det. Jag slutade tidigt iofs, runt 2-3 var jag hemma.
Minns att det var helt surrealistiskt att se repriserna av planen åka in. Båda planen hade kraschat in när jag var hemma, såg däremot när tornen föll ner.
När tornen var nere så satt jag och mina föräldrar och pratade om vad som skulle hända. Vi kände allihop att nu var det kört..

Jag känner en sån enorm sympati för alla familjer som berördes och alla som dog den dagen, det är ett riktigt fruktansvärt sätt att behöva dö på, vare sig man var civila på plan, i något av tornen eller räddningstjänst. Jag har spenderat tid på ett amerikanskt forum nyligen och alla är fortfarande väldigt shockade över vad som hänt, vissa som hade släktingar eller vänner i tornen blir helt ur kommission den 11:e september.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sensetivity



Joined: 29 Aug 2006
Posts: 59

PostPosted: Tue Sep 12, 2006 13:05 pm    Post subject: Reply with quote

Är det verkligen 5 år sedan? Det kan jag inte fatta,käns som max 2 år sedan. Vikket jävla dålig tidsuppfattning jag har.

Jag har inte en aning vad jag gjorde då =/

_________________
MSN: johansson_tk@hotmail.com
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Tue Sep 12, 2006 14:22 pm    Post subject: Reply with quote

Sensetivity wrote:
Är det verkligen 5 år sedan? Det kan jag inte fatta,käns som max 2 år sedan. Vikket jävla dålig tidsuppfattning jag har.

Jag har inte en aning vad jag gjorde då =/


Förhoppningsvis gick du i skolan. Var väl runt 13-15 tiden någongång (svensk tid).

Kan väl säga som så att jag var smått sypatisör till kriget mot talibanerna. I början i Irak. Nu har det gått lite för långt. Tycker som Kenny och Fritz redan skrivit att det är sjukt onödigt att terrorister, som Al-Quda och amerikanska/nato-styrkor ska döda, skada, våldta civila i Irak, USA, Storbrittanien och resten av världen.

För att citera en f.d. SS-soldat i andravärldskriget "Jag vill vara med i ett krig till, och det är kriget mot alla andra krig".

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Free frag



Joined: 19 Mar 2003
Posts: 92
Location: sweden

PostPosted: Tue Sep 12, 2006 16:45 pm    Post subject: Reply with quote

jag var i skolan när det hände och när jag kom hem spelade jag så jag fick itne reda på vad osm aghde hänt föräns på kvällen och insåg inte hur stort det egentlige nvar förräns dagen efter då jag såg på sändningen vad som hade hänt.

minns att lärarna hade en låtsas flygplan resa till usa den dagen och de skulle även ha det för våra föräldrar sen på föräldramötet men på mötet blev det inte av...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies