HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
BasRutten steam_0:1:958535

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Cheaters / Lamers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[SM]kul0



Joined: 27 Oct 2002
Posts: 397
Location: GBG/STHLM

PostPosted: Thu Sep 21, 2006 22:35 pm    Post subject: BasRutten steam_0:1:958535 Reply with quote

gnällde på mig å DiroZ när vi döda honom...kallade oss för snorunge ngr ggr..
när jag bad honom sluta me sånt snack blev det värre och team flasha å jobba saj!


Tiden när detta inträffade var 1 minut innan jag skrev detta inlägget.

_________________
Nobdoy is perfect but I'm pretty fucking close!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu Sep 21, 2006 23:03 pm    Post subject: Reply with quote

Ska jag vara helt ärlig tycker jag att ni alla tre var lika trista kålsupare.

Satt och övervägde om att banna er alla tre eller skita i det fullständigt...

Eftersom jag är lite sur efter MFF 2-2 mot KFF, men samtidigt är jag lite glad av andra orsaker så jag lägger det hela på is.

Orsak: Ett han kallar er snorungar. Ni bör (helst ska någon admin göra detta) varna honom. Istället för att be honom att vara tyst eller hota honom med att bli bannad. Ska ni i detta läge försöka upplysa/kontakta en admin (läs mer längre ner). Ni skulle istället be honom att läsa eller kolla upp swm.se regler ytterligare en gång till vänligt. (Dock tycker jag ni ska invänta admin)
kommer det ingen admin. Fortsätt bara med samma process be personen lugna ner sig och läsa våra regler igen, be även personen spela istället för att hålla på.

Att försöka vara admin och hota personer har vi fått klagomål år efter år att swm.se har för många låtsasadmin.

Kan förstå att det är lite små tråkigt att folk skriver att de ska bli bannad m.m. Dessutom förstår jag er stammisar att ni kanske upplever att de tar tid för oss admin innan de händer något.

Vi jobbar på detta och vi har tagit fram en hel del olika hjälpmedel för att ni ska försöka få tag i oss så snabbt som möjligt.
Hur allt fungerar är jag inte hundra på och på vilka servrar osv. Razz (Det får ni isf ta med MA. Tech)
Ni användare utan res. slot. och adminrights ska kunna skriva ingame till admins på servern och upplysa oss, ni ska även kunna skriva ingame och upplysa oss admins som finns på IRC (om det nu inte finns någon admin inne på servern vill säga).
Även fungerar vanliga IRC med kommandot !admin osv i #swm.se kanalen och detta forum. Poängen är dock återigen kontakta först admin på servern, sedan IRC och sist här vilket sätt du helst tycker är bäst, men bästa för oss och effektivast är nog den rangordningen.
Dessutom när ni kontakta oss ang. en person och detta är nog de viktigaste ni ska komma ihåg, eftersom det är med denna informationen vi kommer jobba på och desstu mer information, desstu snabbare och effektivare är vi att lösa problemet:
1. Nick
2. Orsak (typ WH-fusk, attitydsproblem osv)
3. Server (csx)
4. steam id (seam_0:1:23456789)
(och 5. om ni skriver här i forumet är det viktigt med vilken tid helst 00:00 inte för 15 min sedan osv även vilken bana/karta/map ni spelade på)
OBS! Skriver ni ingame till en admin som spelar på servern skriv endast (nick, anledning. ev. har ni sett något på en annan server isf gäller det som står här ovanför.)


Nackdelarna med att ni säger till personer att de ska bli bannade är många men två saker jag kan tänka på nu är:
1. Ni kanske få en massa skit pga de tror det är ni som bannar och de hjälper ju varken oss admins, er eller den bannade personen.
2. Personen i frågan kommer ihåg ert nick och tror det är er han ska få tag på ang. bannen och inte oss admin


Tycker dock att ni ska fortsätta upplysa oss admins om personer som har tråkigattityd osv, men isf säg till en admin. Under tiden kan ni be personen att läsa våra regler och detta på en sådan trevlig väg som möjligt. Razz Mest för att ni ska få mer tid att spela. Razz Razz

Detta är inte direkt riktat mot dig kulo eller diroz utan till alla spelare på swm.se-servrar. (Förutom den s.k. Orsak-delen Razz)

Många av dessa påståenden har jag kanske inte fullt stöd av från övriga admins (Eftersom vi alla är olika). Tycker dock själv att det låter som ett trevligare bemötande, och en god tanke.

Peace out, be cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Mon Sep 25, 2006 11:17 am    Post subject: Reply with quote

Bryter då mot en regel. men men
Skulle bara säga, bra skrivit och bra information kröz!

_________________
www.flaskebo.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Sep 25, 2006 13:02 pm    Post subject: Reply with quote

soloeyez wrote:
Bryter då mot en regel. men men
Skulle bara säga, bra skrivit och bra information kröz!


Detta är inga regler som man direkt kan bli bannad av om man inte följer.

Utan mål/riktlinjer jag som person tycker man, som användare kan följa för en trevliga stämning och harmoni.

Det som är en av många Policy vi försöker i bästa mån följa här på www.swm.se

Vi vill ju att alla ska trivas och ha det bra på vår community (CS-servrar, ventrilo, forum m.m.). Detta är inte ett anvar endast vi admin ska ta. Utan ett ansvar vi admin gärna vill att ni stammisar också ska ta del av, så nya stammisar kan få ett bättre intryck och följa efter.

Redan nu har förhoppningsvis ni märkt att vi har fyra servrar som snurrar. Vissa eftermiddagar/kvällar/nätter är alla dessa servrar fyllda med spelare.
Detta ger mig flashback då maffia.dk (nuvarande www.swm.se) hade sina glansdagar med nio stycken public servrar och två stycken vip-servrar (servrar stammisklaner fick låna för CW/PCW).

Detta är ett mål www.swm.se försöker eftersträva därav försöker vi få allt flera att donera då vi lider brist på bandbred och hårdvaror till servrar för underhållning, men även nya servrar med kapacitetet för ytterliga utvidgning av swm:s community.

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Cheaters / Lamers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies