HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vad stör du dig på?
Goto page 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 12:24 pm    Post subject: Vad stör du dig på? Reply with quote

Kollade på nyhetsmorgon i morse, där har dom ett inslag som heter "gnällspiken" där folk får berätta om saker dom stör sig på, En tjej störde sig på att det lät så mycket när dörrarna på bussen öppnades, det där pssccchht ljudet ni vet, hon fick tydligen ont i öronen av det Very Happy

Det är i alla fall därifrån idén till denna tråden härstammar. Skulle va kul å höra om vilka småsaker (alltså inte krig, politiska system osv) som ni stör er på!

Här kommer nånting om mig.
Jag stör mig sjukt mycket på människor som är i vägen!!! Alltså, låt oss säga att jag går på stan och fastnar bakom Asta och Ingrid 70+ som tar upp precis hela trottoaren och inte märker att man kommer bakom och vill förbi (eftersom dom går så långsamt som om dom druckit bromsolja). När man möter 3 personer som alla går i bredd men dom flyttar inte på sig, sjukt störigt, vill dom att man ska flyga över dom eller? När man går i mataffären och förvirrade tanter tar upp hela gångar med sina parkerade vagnar. Folk som bara tvärt tvärstannar när man går strax bakom dom, ingen koll alls på vad som händer runt omkring dom... Ja sånna saker stör jag mig på, alltså folk som är i vägen för mig Very Happy

Vad stör du dig på?
Back to top
View user's profile Send private message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig grymt mycket på hårstrån som ligger på bord eller som sitter fast i bilstolar eller liknande blir illa mående av det ibland och vill spy =/

Sen stör jag mig på knappar på kläder.
Back to top
View user's profile Send private message
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på idioter i trafiken, speciellt kärringar och gamla människor.
_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 12:54 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på folk som bara kan prata om sig själv. Hela jävla tiden. Men å andra sidan, vem stör sig inte på sånna?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 13:00 pm    Post subject: Reply with quote

haha schock, stör mig också jävligt mycket på folk som är i vägen. Värst är nästan alla mammor med barnvagnar som är ute och går tillsamans med sin väninna som också har barnvagn, så ska de självklart gå i bredd. De täcker upp hela trottoaren, och jag vet inte vad de förväntar sig av mig när jag kommer gående, flyga över, gå ut i trafiken eller kliva ner i ett snöigt dike om det ens finns något sådant.
Back to top
View user's profile Send private message
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 13:10 pm    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:
haha schock, stör mig också jävligt mycket på folk som är i vägen. Värst är nästan alla mammor med barnvagnar som är ute och går tillsamans med sin väninna som också har barnvagn, så ska de självklart gå i bredd. De täcker upp hela trottoaren, och jag vet inte vad de förväntar sig av mig när jag kommer gående, flyga över, gå ut i trafiken eller kliva ner i ett snöigt dike om det ens finns något sådant.


Jag vet precis vad du menar!! Häromdagen mötte jag inte en, inte två, utan tre mammor med barnvagnar, alla gick i bredd! Det värsta va att jag mötte dom på en bro, dom vägra flytta på sig, dom tyckte väl att antingen skulle jag balansera på broräcket eller så skulle jag gå ut i trafiken. sjuuuuukt störigt.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 13:32 pm    Post subject: Reply with quote

stör mig på folk som tror att jordens axel går rätt genom öronen på dem och inte kan förstå att det finns andra runt om dem.
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 13:35 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
stör mig på folk som tror att jordens axel går rätt genom öronen på dem och inte kan förstå att det finns andra runt om dem.
Laughing

Second that!
Back to top
View user's profile Send private message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 13:55 pm    Post subject: Reply with quote

Stör mig på personer som skall hålla dörrar öppna helt onödigt så det blir svinkallt. Stör mig på personer som går jättesegt och går ivägen så man inte kan komma förbi.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 14:01 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på kaxiga personer. Dem är de enda som är bra, resten är skit. Kanske sant men blir lite förbannad när de tex kan sitta och skryta i en hel dag hur de klarar att räkna 1+1
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 14:38 pm    Post subject: Reply with quote

Låter som du fått in TV4 Halland Öresund, Shock FX?
eller så har det blivit en sådan succé att de har gått till fler lokala stationer Razz

Kan helt hålla med dig om personer som går på gatan och inte alls är logiska på någon nivå.

Här i Lund härskar en anarki i trafikregler mellan cyklister (huvudsak studenter), billister/busschafförer och gångar (även här studenter). Som alla kanske inte vet är Lund en stor universitetstad, där man säkert kan räkna in att varje student och lundabo har tillgång till tre cyklar Razz. Lunds Kommun har även utsets till Europas cykelstad 2002 (året därpå blev det Köpenhamn). Man kan då förstå att cykeln är ett mycket viktigt transportmedel i Lund. Att studenter är den större andelen användare beroende på att avstånden är inte stora om man har cykel och att de inte har råd med bil. Ger bara ytterligare anledningar att det finns så många cyklar här. En genomsnitts student kör säkert i 30-40 km i timmen tänker inte att bilar, bussar, andra cyklister finns i staden utan kör rakt ut i trafiken och hoppas de kommer i tid till föreläsningen. En fråga man ställer sig dör inte en hel del i cykelolyckor i Lund. Nja njo vet inte hur genomsnittet är i Landet men för mig det är två-tre personer i Lund, som dör eller får allvarliga skador i cykelolyckor. Det är lite mer har jag för mig än vad gångare och bilister är inblandade i här i Lund.


Även på trottoarerna styr mammorna med sina barnvagnar, till den grad att de har varit veckas (veckors) artikelserie om barnvagnar i Lundadelen i Sydsvenskan nu under höst/vinter halvåret (2006).


För att nämna något jag stör mig på är det att jag känner mig allmänt slö för att vara student, och har därför lagt upp schema för mitt pluggande. Detta ångrar jag nu, men ska jag bli något innan jag är 30 år så börjar de bli dax att ta sig i kragen (min egen åsikt/uppfattning).

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 14:44 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
Låter som du fått in TV4 Halland Öresund, Shock FX?
eller så har det blivit en sådan succé att de har gått till fler lokala stationer Razz

Kan helt hålla med dig om personer som går på gatan och inte alls är logiska på någon nivå.

Här i Lund härskar en anarki i trafikregler mellan cyklister (huvudsak studenter), billister/busschafförer och gångar (även här studenter). Som alla kanske inte vet är Lund en stor universitetstad, där man säkert kan räkna in att varje student och lundabo har tillgång till tre cyklar Razz. Lunds Kommun har även utsets till Europas cykelstad 2002 (året därpå blev det Köpenhamn). Man kan då förstå att cykeln är ett mycket viktigt transportmedel i Lund. Att studenter är den större andelen användare beroende på att avstånden är inte stora om man har cykel och att de inte har råd med bil. Ger bara ytterligare anledningar att det finns så många cyklar här. En genomsnitts student kör säkert i 30-40 km i timmen tänker inte att bilar, bussar, andra cyklister finns i staden utan kör rakt ut i trafiken och hoppas de kommer i tid till föreläsningen. En fråga man ställer sig dör inte en hel del i cykelolyckor i Lund. Nja njo vet inte hur genomsnittet är i Landet men för mig det är två-tre personer i Lund, som dör eller får allvarliga skador i cykelolyckor. Det är lite mer har jag för mig än vad gångare och bilister är inblandade i här i Lund.


Även på trottoarerna styr mammorna med sina barnvagnar, till den grad att de har varit veckas (veckors) artikelserie om barnvagnar i Lundadelen i Sydsvenskan nu under höst/vinter halvåret (2006).


För att nämna något jag stör mig på är det att jag känner mig allmänt slö för att vara student, och har därför lagt upp schema för mitt pluggande. Detta ångrar jag nu, men ska jag bli något innan jag är 30 år så börjar de bli dax att ta sig i kragen (min egen åsikt/uppfattning).


Krosuz, jag bor i Halmstad, så det är med andra ord TV4 Halland/Öresund Smile
Jag är själv i Lund ibland och hälsar på en polare som pluggar där, och ja, där är sjuuukt mycket cyklar. Riktigt jobbigt, tur att jag inte bor där Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 16:10 pm    Post subject: Reply with quote

people with baby carriages who prefer to ram into you instead of simply saying "excuse me!". I would be delighted to get out of the way, if I know you're there. Actualy I could do a essay on how much I despise people with baby carriages who seem to think that by not reading their minds and acting on my psychic abilities I am being SO RUDE to them and their spawn. How the crap should I know that your infant is sleeping and my cell phone ringing while I wait for the bus is going to RUIN YOUR WHOLE DAY.

Anyone who tried that crap with a bike or shopping cart would get a short fast lesson in manners from many people, but its somehow acceptable to treat people like crap because you have a child. I know you might be having a bad day, but if you can't treat other people as humans then don't leave your house, mmkay?

But Im not bitter.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Fri Jan 26, 2007 18:51 pm    Post subject: Reply with quote

Ja de är fan värst av alla ståivägenfolk.
Mammor som använder sitt barn som en plog. ungefär som de tänker "om ni välter min barvagn är det ert fel".

Ni ska vara glada att ni inte bor i en av sveriges få storstäder om ni hatar folk som är ivägen. Själv jobbar man på sthlmcentral. Där folk fungerar som råttfloder Wink. där jävlar är det lite stressigare med folk som står ivägen och de är så många också
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 4:40 am    Post subject: Reply with quote

Irriterar mig på folk som verkligen, verkligen inte kan se sina begränsningar.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 4:50 am    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på det mesta. Jag kan redan se mig själv i framtiden som en surgubbe som gnäller och muttrar ilsket på allt och alla. Confused

Personer som är i vägen (har redan varit på tapeten 700ggr denna tråd). Personer som går långsamt mitt i vägen, och som vinglar fram och tebax så man inte vågar köra om med cykeln. Allt som stör en naturlig trafikrytm helt enkelt, varesig det handlar om motorfordon, cyklar eller vanlig gång.

Personer som inte tänker innan de handlar.

Personer som inte visar sin omgivning respekt. Jag minns när jag åkte buss här i stan för ett tag sen, och en tonårstjej satt och tog upp ett dubbelsäte genom att ha fötterna uppe på det andra sätet. En äldre herre kilver på, reagerar på detta och säger till henne att ta ner fötterna för för att inte smutsa ner sätet där andra kanske vill sitta. Tjejen ger honom en nonchalant blick, och man ser på henne att hon inte bryr sig ett skit. Newsflash: Herren har helt rätt i vad han säger, TA NER FÖTTERNA, JÄVLA SKITUNGE!!!!!!!
I denna kategori kommer också personer som står inne i busskurar och röker. personer som springer runt och skriker och skränar mitt på stan. etc etc etc....

Rika brats som tror att de är huvudet högre än alla andra.

Listan kan göras lång.....

_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 8:42 am    Post subject: Reply with quote

McQwert wrote:
Jag stör mig på det mesta. Jag kan redan se mig själv i framtiden som en surgubbe som gnäller och muttrar ilsket på allt och alla. Confused

Personer som är i vägen (har redan varit på tapeten 700ggr denna tråd). Personer som går långsamt mitt i vägen, och som vinglar fram och tebax så man inte vågar köra om med cykeln. Allt som stör en naturlig trafikrytm helt enkelt, varesig det handlar om motorfordon, cyklar eller vanlig gång.

Personer som inte tänker innan de handlar.

Personer som inte visar sin omgivning respekt. Jag minns när jag åkte buss här i stan för ett tag sen, och en tonårstjej satt och tog upp ett dubbelsäte genom att ha fötterna uppe på det andra sätet. En äldre herre kilver på, reagerar på detta och säger till henne att ta ner fötterna för för att inte smutsa ner sätet där andra kanske vill sitta. Tjejen ger honom en nonchalant blick, och man ser på henne att hon inte bryr sig ett skit. Newsflash: Herren har helt rätt i vad han säger, TA NER FÖTTERNA, JÄVLA SKITUNGE!!!!!!!
I denna kategori kommer också personer som står inne i busskurar och röker. personer som springer runt och skriker och skränar mitt på stan. etc etc etc....

Rika brats som tror att de är huvudet högre än alla andra.

Listan kan göras lång.....


Jag tar upp två platser i bussen, en plats där jag har benen (Nej, inte fötterna, benen), och en plats där jag har röven. Ser inte direkt något fel i det dock.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 12:10 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på när mäniskor söker hjälp för att dom har ont i hjärtat och blir hemskikade för att dagen efter ringa akut till en ambulans som inte hinner fram innan dom dog. Det stör jag mig på.
_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 12:54 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på såna där uppmanande insändare i tidningar som man hela tidne kan se i tex det så kallade "City SMS" i tidningen Stockholms City. Jag menar alltså när någon skriver tex "du som rökte i busskuren den och den tiden på den stationen, du var riktigt otrevlig och mina kläder luktade rök hela dagen!" Varför inte vänligt säga till personen på plats "ursäkta skulle du kunna röka utanför busskuren, jag tycker väldigt illa om cigarettrök"? Istället skickar de ett sms in till tidningen och tror att personen ska läsa det där och bry sig.
Back to top
View user's profile Send private message
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 13:24 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på att höra 12 åriga flickor som knappt kommit in i puberteten säga "Åh shit jag måste ha en cigg innan jag dööör!!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Next
Page 1 of 12

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies