HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vad stör du dig på?
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hickenZliZe



Joined: 22 Oct 2002
Posts: 232
Location: Oxelösund

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 13:26 pm    Post subject: Reply with quote

Jobbar på restuarang numera och jag stör mig på personer som fått vänta 5 minuter längre på maten utbrister "kompensation".

Bakgrund:
Hade enormt tryck den dagen,massa beställningar på tipset(A la Carte´ lunch)
det var lite drygt 15 personer osm kom på en gång varav hälften hade beställt tipset.De som kan lite vet att den maten måste tillagas när den beställs,så då tar det längre tid om alla ska få sin mat i turordning.När det är många tips på gång så blir vårat stekbord låst,och vi kan inte göra nåt annat än det(man måste ju värma maten på stekbordet om det är kött ävne vanlig lunch.

När vi serverar och det är optimala förhållanden tar det mellan 1-5 minuter att få maten.
Det aktuella paret som gnällde hade fått vänta 10-15 minuter och de hade inte bråttom.
När man sen frågar om maten smakade bra så utbrister mannen att vi var söliga,och när han ätit förut där så hade det gått snabbare.Jag förklarar att om han såg hur det såg ut när han kom att vi gjorde allt så snabbt vi kunde
så borde han ha förstått.Men ICKE,"jag vill ha kompensation för det här"Rynkade ihop ansiktet,såg skitgrinig ut.
Gick in och pratade med chefen om det,han sa"Säg tll honom att en säkring till spisen hade gått,om han inte slutar,lova honom en gratis lunch.

Sagt och gjort,säer det där med spisen,han ser ännu grinigare ut.
Men fortsätter klaga,lovar honom lunch nästa gång gratis.
Grymtar till och säger lite surt,vi kommer på tisdag.

Inte ens ett tack,inte ens ett hej då.
Otacksam som fan.

Ljuspunkten den dagen var resten av gästerna,hela 25 stycken som inte hade nått att klaga på,även om ett några undrade när deras mat kom,men de var näjda i alla fall.
Jag gör mitt bästa för att gästerna ska trivas,vi har klass på stället,även om
det "bara" är luncher.
Några i bordet bredvid surparet undrade också när maten kom,och när de ätit sa de"Den här maten var värd att vänta på" med hög röst.Det gjorde mig riktigt glad.


Lång historia kort.
Jag hatar folk som beställer mat,och det blir minsta fel,vare sig man kan rå för det eller inte,skriker "kompensation".
Hade jag spillt ut dricka över någon eller tappat deras mat hade det inte vait nåt snack om saken,men folk här i stan drar upp det innan man ens hinner säga nåt.
Först så ska man ju hinna be om ursäkt at det händ en olycka,sen kan man
säga att maten är on the house eller nåt,men man hinner inte,tar en sekund(så lång tid det tar att koppla ihop olycka=gratis mat till att säga kompensation.

Lång post jag v et men jag stör mig som fan på såna snåla fanskap som inte er en chansen att be om ursäkt eller klagar oavsett hur det ser ut när de beställer.

_________________
Kan man rusha mot 8 Ct vara 4 med AWp endast beväpnad med kniv?Jag kan,Överlever man?NEPP
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 17:10 pm    Post subject: Reply with quote

Stör mig allmänt på folk som visar 0 respekt till den person som just då råkar vara inne i sitt arbetspass. T.ex. kassor, reperatörer ja och allt som befinner sig där folk är mycket.

Som idag när jag skulle handla käk. Vart jag än vända mig så var det folk som var ursinniga över petitesser som egentligen inte var provocerande på något vis.
"SKA NI BARA HA EN KASSA ÖPPEN!?" = innebär att han får vänta 2 otroligt hemska minuter i en kö. låt oss tacka jesus för att det inte händer oss.

"DET STOD ATT DEN KOSTADE 3 kr mindre på skyllten där bort!?" = Det är människor som sätter upp prislappar (troligtvis inte hon som satt i kassan dessutom). Fel händer. 3 kr försvinner ibland. Ok att man ska säga om det har blivit nå fel. Men man behöver inte tjata om det tills kassörskan hunnit ta hela rullbandet.

VISA RESPEKT och tänk före innan du agerar är dagens tanke
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 17:15 pm    Post subject: Reply with quote

Folk som klagar.

Inget lamt skämt(även om ironin finns där), jag verkligen HATAR folk som sitter och gnäller på allting i hela världen.

För i helvete, ge mig lite verkstad, gå ut och förverkliga dina visioner istället för att sitta och klaga inför en helt ointresserad publik.

Mina 2 öre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 17:42 pm    Post subject: Reply with quote

Michael L. wrote:
Folk som klagar.

Inget lamt skämt(även om ironin finns där), jag verkligen HATAR folk som sitter och gnäller på allting i hela världen.

För i helvete, ge mig lite verkstad, gå ut och förverkliga dina visioner istället för att sitta och klaga inför en helt ointresserad publik.

Mina 2 öre.


Tror nog det är allas 2 mynt Smile.
Däremot är det 0,0001% som gör det.
och kanske 50% som påstår att de gör det ^^
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 21:37 pm    Post subject: Reply with quote

antonk wrote:
Jag stör mig på såna där uppmanande insändare i tidningar som man hela tidne kan se i tex det så kallade "City SMS" i tidningen Stockholms City. Jag menar alltså när någon skriver tex "du som rökte i busskuren den och den tiden på den stationen, du var riktigt otrevlig och mina kläder luktade rök hela dagen!" Varför inte vänligt säga till personen på plats "ursäkta skulle du kunna röka utanför busskuren, jag tycker väldigt illa om cigarettrök"? Istället skickar de ett sms in till tidningen och tror att personen ska läsa det där och bry sig.
TACK!!

Jag stör mig på folk som sitter och gnäller över idioter men när man frågar dem om de sa till idioterna får man till svar: "Men det ska väl inte behövas!?"
Det är mycket snack men lite hockey.

Möter du 3 barnvagnar i bredd som tar upp hela trottoaren så är det bara att stå helt still. Kör de då på dig kan du ge människan en fet utskällning.

Står en människa och röker i busskuren så säg till. vänligt men bestämt. Blir du ignorerad gör du några ninjamoves och round-house:ar bort ciggen ur munnen på'n.

Sitter nån med fötterna på sätet ber du denne att ta ner dem. Får du skit tillbaka är det bara att stämpla denne på de fina vita jeansen. "Men det är ok att andra får ditt fot-skit på sina brallo!?!?"

Vi är förjävla mesiga i sverige. Bra på att gnälla men usla på att handla.
DET stör jag mig på!

Nu menar jag självklart inte att man ska bete sig som en idiot för att tukta en idiot, men lite fight fire with fire ska're va.
Back to top
View user's profile Send private message
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 0:00 am    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
antonk wrote:
Jag stör mig på såna där uppmanande insändare i tidningar som man hela tidne kan se i tex det så kallade "City SMS" i tidningen Stockholms City. Jag menar alltså när någon skriver tex "du som rökte i busskuren den och den tiden på den stationen, du var riktigt otrevlig och mina kläder luktade rök hela dagen!" Varför inte vänligt säga till personen på plats "ursäkta skulle du kunna röka utanför busskuren, jag tycker väldigt illa om cigarettrök"? Istället skickar de ett sms in till tidningen och tror att personen ska läsa det där och bry sig.
TACK!!

Jag stör mig på folk som sitter och gnäller över idioter men när man frågar dem om de sa till idioterna får man till svar: "Men det ska väl inte behövas!?"
Det är mycket snack men lite hockey.

Möter du 3 barnvagnar i bredd som tar upp hela trottoaren så är det bara att stå helt still. Kör de då på dig kan du ge människan en fet utskällning.

Står en människa och röker i busskuren så säg till. vänligt men bestämt. Blir du ignorerad gör du några ninjamoves och round-house:ar bort ciggen ur munnen på'n.

Sitter nån med fötterna på sätet ber du denne att ta ner dem. Får du skit tillbaka är det bara att stämpla denne på de fina vita jeansen. "Men det är ok att andra får ditt fot-skit på sina brallo!?!?"

Vi är förjävla mesiga i sverige. Bra på att gnälla men usla på att handla.
DET stör jag mig på!

Nu menar jag självklart inte att man ska bete sig som en idiot för att tukta en idiot, men lite fight fire with fire ska're va.


Ja helt klart. Jag menar man kan väl fortfarande prata med folk i vårt samhälle? Är folk rädda för att något ska hända om de ber någon i det här fallet att röka utanför busskuren? Jag är förstås på ett sätt en lika god kålsupare, jag skulle inte säga till ett gäng på fem personer som kanske sparkar sönder en papperskorg eller liknande, men jag skulle heller då inte skicka in ett sms dagen efter.
Back to top
View user's profile Send private message
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 13:35 pm    Post subject: Reply with quote

För det första stör jag mig på alla trafikanter som gör så att trafiken inte flyter.

Jag jobbar som budkille på box delivery och stör mig på en del saker när det gäller kunderna.

1. De flesta frågar ofta "VA ÄR DET I PAKETET?" när vi kommre och levererar ett paket. HUR FAN SKA VI VETA DET Very Happy?

2. Många kunder "orkar inte" skriva namnförtydligande under sin signatur, detta gör att när man frågar kunden om hon/han kan göra e namnförtydling så får man litet "ÅÅÅ DET OCKSÅ", vilket man då säger "DET RÄCKER MED ETT FÖRNAMN" och de skriver HEEELA namnet ändå. SUCK säger jag bara

3. Kunder som säger "åÅÅÅÅÅÅÅÅ FAN MEEER PAKEEEEET" skämtar ni med mig eller? det e fan ni som beställt att ni ska ha mer (detta gäller inte bara klädaffärer där det e personal som inte vet om det kommer mer eller inte utan också småföretag där bossarna själva tar imot paketen)

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 19:19 pm    Post subject: Reply with quote

stør mig på folk som lyfter skrot och tror att det ær coolt att ha mycket muskler. ni suger och ser ut som skit.
_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 19:30 pm    Post subject: Reply with quote

ade wrote:
stør mig på folk som lyfter skrot och tror att det ær coolt att ha mycket muskler. ni suger och ser ut som skit.


DET ÄR COOLT! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 20:08 pm    Post subject: Reply with quote

Lace wrote:
Jag stör mig på att höra 12 åriga flickor som knappt kommit in i puberteten säga "Åh shit jag måste ha en cigg innan jag dööör!!"


I hear ya!

Jag stör mig också på människor som hela tiden har intrycket "been there, done that" till vad man än gör..
Låt oss säga att jag sitter med min gode vän och berättar om att jag lyckades stå på huvudet i 5 sekunder.. Då kommer helt random min gode väns andra kompis och ropar:
- Aa, fast jag har ju gjort det, samtidigt som jag sköt en älg

(Dåligt exempel men ni fattar poängen... Hoppas jag)
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Sha
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 223
Location: Borås

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 20:23 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på underkylt regn, ruskigt irriterande. Hmm... stör mig visserligen på allt väder som tillhör vinterhalvåret.

Jag stör mig på när min mp3-spelare inte fattar i vilken ordning den ska köra mp3-filerna när jag försöker lyssna på en talbok.

De som läst whine-topicen vet även att jag stör mig på folk som inte kan köra i rondeller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 20:34 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:

Det är mycket snack men lite hockey.



Pratar du om Aik nu igen Fren!

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 21:15 pm    Post subject: Reply with quote

Word till dom flesta inläggen.
Fan va jag stör mig på folk som bara klagar och inte har något själv att komma med. Det skall vara si och så och sedan väntar dom på att någon lyssna och kanske, kanske orkar den personen göra något åt saken om inte får man gorma lite mer och slänga upp en bildekal på bilen!
Ta tag i det själva! Vill man någonting skall hända så kan man inte bara sitta på arslet och himla med ögonen.

Klassiskt exempel igår när jag väntar på bussen så är det nån brud som hade haft svårt att betala SIN räkning och det var allt och alla andras fel. Tydligen hade det första stället som hon gått till inte kunnat ta emot hennes räkning och hänvisade henne till ett annat. Nu var detta ställe stängt och det gjorde henne skitförbannad!! Tydligen så skulle det första stället ha koll på allt och allas öppetider så dom kan informera henne om sånt.... WTF? - Hon frågade också sitt kompisgäng om det var dromedarer eller kameler som hade en puckel.... Hon hade seriöst haft en vild debatt dagen innan med andra om detta, men att hon enkelt skulle sätta sig på nätet eller ta fram någon lexicon eller vad som helst, men det skall väl någon annan göra, för det var dags för en vild debatt igen.... Hennes kompis förklara att dromedarer har två pucklar och kameler har en...hon var heeeeelt säker!. inte konstigt att ungdommar inte kan någonting idag.
Så för att inte sätta mig i någon musfälla om att jag bara klagar på folks högljudda samtal... så gjorde jag något åt saken och ställde mig en bit bort efter detta Razz

kanzinho Kan du inte bara en gång svara "Det är lungt jag kan ta paketet själv istället, jag fixar det!" som svar på nr.3 bara för att se hur dom reagerar! Insistera sen att det är verkligen inget problem, eftersom han inte vill ha paketet, inte har plats för det m.m. Eller varför inte testa och bara köra "nehe, inte mer paket?" vända dig och börja gå!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sun Jan 28, 2007 22:26 pm    Post subject: Reply with quote

woody wrote:
Fren wrote:

Det är mycket snack men lite hockey.



Pratar du om Aik nu igen Fren!


När det gäller sporten och Fren gäller det alltid AIK så förvånar mig inte Razz

På tal om detta är det ju bevisat enligt serien "Världens Modernaste Land" på SVT att svensken är konflikträdd därav stör man sig på en hel del grejer och grinar om detta, men gör man någoting åt det nepp.

Istället är vi jävligt bra att ta han om andras problem, som fredförhanlare i världen, biståndsgicare till tredjevärlden osv. Men att ställa upp och förbättra och kritisera varandra på hemmaplan är inget för svenskan Razz

En sak jag stör mig på hos vissa är att de trycker i sig maten utan att njuta. Iof käkar man på McDonald's osv föstår jag, men lagar man en god middag osv trycker man inte i sig den utan man njuter av varje tugga.

En annan sak jag tänker på är att va jobbigt det är att städa det blir fan smutsigt efteråt vilket fall Razz Det är som att krattalöv

detta skulle kanske va mer i Whine-tråden Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 1:54 am    Post subject: Reply with quote

jag stör mig på pesimister... glaset är halvtomt typer är det värsta som finns!

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 10:27 am    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
jag stör mig på pesimister... glaset är halvtomt typer är det värsta som finns!

tjoo!

Glaset är dubbelt så stort som det behöver vara! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 19:55 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig som faaaan på att man "måste" vara social fast man ibland varken orkar eller vill. Jag verkligen hatar när man är trött som fan efter skolan eller jobbet och sätter sig på bussen hem. Jag sätter mig ensam i ett säte och drar på mig mp3n och vill bara koppla av. Då går det självklart in nån halvbekant man knappt tycker om som man ska tjöta med hela bussresan fast man hellre skulle vilja döda honom. Alltid samma jävla skit också. "Tja läget, görs, gjort i helgen, annars?, hur går de me bruden?" och bla bla bla. Lämna mig ifred för helvete.
_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 21:19 pm    Post subject: Reply with quote

Balzamon wrote:
Jag stör mig som faaaan på att man "måste" vara social fast man ibland varken orkar eller vill. Jag verkligen hatar när man är trött som fan efter skolan eller jobbet och sätter sig på bussen hem. Jag sätter mig ensam i ett säte och drar på mig mp3n och vill bara koppla av. Då går det självklart in nån halvbekant man knappt tycker om som man ska tjöta med hela bussresan fast man hellre skulle vilja döda honom. Alltid samma jävla skit också. "Tja läget, görs, gjort i helgen, annars?, hur går de me bruden?" och bla bla bla. Lämna mig ifred för helvete.


haha JAA! Det där är så sjukt störande. Ibland när jag är riktigt trött och det där händer på tunnelbanan kan jag säga till personen att jag måste göra ett ärende på nästa station och så går jag av och springer två vagnar fram och går in i tåget igen. Det där måste vara bland det jobbigaste som finns.
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 21:24 pm    Post subject: Reply with quote

På tal om det. Stör mig på folk som vill snacka i telefon i timmar. När det inte finns något väsentligt att prata om. utan bara massa "va göööör du?", "va gör du nu?", "tänker du på?".
av någon anledning oftast tjejer hehe. eller ja. bara tjejer
Back to top
View user's profile Send private message
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 21:43 pm    Post subject: Reply with quote

Quickis wrote:
På tal om det. Stör mig på folk som vill snacka i telefon i timmar. När det inte finns något väsentligt att prata om. utan bara massa "va göööör du?", "va gör du nu?", "tänker du på?".
av någon anledning oftast tjejer hehe. eller ja. bara tjejer



I second that, jag hatar prata i telefon så jag tycker också det är sjukt jobbigt, som sagt var så gott som bara tjejer som orkar/vill prata telefon 1 timma i sträck. Är det nån tjejkompis som ringer mig så säger jag alltid till efter ett tag att jag måste göra nånting eller så för att komma undan Smile Dock brukar jag prata med min flickvän rätt långa stunder i telefon, men oftast sätter jag på mig mitt handsfree och diskar eller nått annat vettigt som inte kräver tankekraft under tiden, på det sättet blir man av med den tråkiga diskan som då inte blir så tråkig eftersom man pratar telefon samtidigt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next
Page 2 of 12

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies