HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Festivaler 2007! (?)
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Xp aka XiQter



Joined: 02 Apr 2003
Posts: 194
Location: Piteå, battlefield 2

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 15:39 pm    Post subject: Reply with quote

Själv ska jag nog till Ruisrock i finland, som vanligt har dom en av de bättre uppställningarna för min musiksmak.
Förbenat synd att Slayer vart inställd men jag tror ändå att festivalen kommer hålla sig snäppet över hultan.
http://www.ruisrock.fi/index_en.php för instresserade.

_________________
Battlefield 2!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Sat Apr 07, 2007 23:20 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Tror tyvärr att mina festivalår är förbi (Fyller 33 år i år). Sista festivalen jag var på var Roskilde 2005. Det jag vill säga är att jag varit på många olika festivaler i många olika länder (Hultfred i Sverige, Reading i England, Roskilde i Danmark, och Lollapalooza i USA), och utav dessa så är det ändå alltid Roskilde som har varit bäst (det är också den festivalen jag varit på flest gånger). Detta beror iofs till mångt och mycket på folket man varit på festivalen med, men även hur stämningen är runt omkring, och självklart har Roskildes musikaliska inriktning alltid passat min smak väldigt bra. Sämst var nog Reading-festivalen som jag var på 1996. De hade en grym line-up och vi hade kul, men britterna var pisstråkiga festivaltyper. Hultsfred har alltid varit tonårsfylla för mig, och det växte man ifrån rätt snabbt. Har alltid fått känslan att den festivalen har så mycket lillebrorskomplex mot Roskilde. Samtidigt så vet jag ju inget om hur festivalen är idag. Ett bestående minne jag dock har är när Punkarna och Skinheads drabbade samman framför Onkel Kånkel på min första Hultsfredsfestival 1993. Det tycker jag säger allt om den festivalen. Very Happy Wink Lollapalooza är ett kapitel för sig för det var ju en endagarsfestival, så man åkte hem när kvällen var slut. Men de åren jag var på den var ju alltid banden de absolut bästa som fanns för tillfället. Så för att summera, så tycker jag helt klart att man skall välja Roskilde. Alltid välorganiserat och alltid kul. Att det dessutom är Europas näst största festival skadar inte. Det är ju som en liten stad, så det finns alltid något roligt folk man kan snacka med.


Så vitt jag vet så var du med på lollipop 94 också! Det var ganska ballt, ghostface, johnny cash och stereolab bla...

_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Mon Apr 09, 2007 19:47 pm    Post subject: Reply with quote

Xp aka XiQter wrote:
Själv ska jag nog till Ruisrock i finland, som vanligt har dom en av de bättre uppställningarna för min musiksmak.
Förbenat synd att Slayer vart inställd men jag tror ändå att festivalen kommer hålla sig snäppet över hultan.
http://www.ruisrock.fi/index_en.php för instresserade.

Slayer m.fl kommer till Graspop!

www.graspop.com

_________________
Nickar nAera- nowadays! *smack* vi syns! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Tue Apr 10, 2007 11:06 am    Post subject: Reply with quote

Santa_ wrote:
Xp aka XiQter wrote:
Själv ska jag nog till Ruisrock i finland, som vanligt har dom en av de bättre uppställningarna för min musiksmak.
Förbenat synd att Slayer vart inställd men jag tror ändå att festivalen kommer hålla sig snäppet över hultan.
http://www.ruisrock.fi/index_en.php för instresserade.

Slayer m.fl kommer till Graspop!

www.graspop.com
Du behöver ju inte åka till Holland bara för att se dem. Såvitt jag vet så spelar de på varenda festival i hela europa i sommar. Wink
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Wed Apr 11, 2007 9:12 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Santa_ wrote:
Xp aka XiQter wrote:
Själv ska jag nog till Ruisrock i finland, som vanligt har dom en av de bättre uppställningarna för min musiksmak.
Förbenat synd att Slayer vart inställd men jag tror ändå att festivalen kommer hålla sig snäppet över hultan.
http://www.ruisrock.fi/index_en.php för instresserade.

Slayer m.fl kommer till Graspop!

www.graspop.com
Du behöver ju inte åka till Holland bara för att se dem. Såvitt jag vet så spelar de på varenda festival i hela europa i sommar. Wink


Haha nä jag åker mest dit för att följade band osm jag lyssnar på spelar:
SLayer, Maiden, Finntroll, Dimmu Borgir, Pain of Salvation, Heaven And Hell, Ozzy, Blind Guardian, Amon Amarth, Stone Sour MED FLERA!

(sen vill jag ju också se band som Korn och Papa roach.. Dock inte för att jag lyssnar på dom Razz ). Sen är det ju jävligt kul att Sabaton från min hemstad blivit så stora och det är alltid kul att se, även om dom inte är världens bästa band Razz

_________________
Nickar nAera- nowadays! *smack* vi syns! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Apr 11, 2007 12:12 pm    Post subject: Reply with quote

Som min brorsa poängterade: det är ett helvete att Velvet Revolver lirar på Hultsfred och inte på Roskilde. Men blir det av med festival så är det Roskilde som gäller. Muse Lockar mest på Roskilde, som inte har så många bra stora namn. Varken Red Hot eller The Who känns som några magneter.
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Thu May 17, 2007 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kommer nog inte att åka till tyskland på festival iår. Men jag tror jag kommer att asa mig till borlänge istället och gå på Peace & Love Smile jävligt många bra band som kommer och det är ju inte farligt dyrt heller Very Happy

Men jag har inte direkt någon att gå med, och brosan verkar inte vilja ha mig i deras camp Razz men men, de ordnar sig Smile

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies