HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Allsvenskan 2oo7
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Wed May 02, 2007 0:08 am    Post subject: Reply with quote

Lite svårt att Jämföra allsvenskan med exempelvis Engelsk eller tysk Premier League/Bundesliga-match Razz

Eller England match med 20-3000 supportrar.... Har och andra sidan inte gått på för många matcher i allsvenskan sett dock en hel del på TV.... Sett MFF i Trelleborg, Landskrona, Helsingborg och i Halmstad samt hemma. Själv tycker jag att MFF-klacken har ett bra tryck att jämföra en fotbollsklack utomhus med en inomhus hockeyklack är roligt då ljudet studsar tillbaka inomus och därmed låter mera det är som att skricka i ett stetoskop Razz

Att vara på sittplats MFF-AIK 4-0 vara en jävligt härlig upplevelse, dock är nog min största uppleverse av supporter liv hittils Sverige - England VM 2006 i Köln, Tyskland även om de endast var 50-60000 pers slog den matchen med hästlängder jämfört med Camp Nou med 70000 barca-fan mot knappt 1000 pers även om Ronaldinho gjorde 2 mål och även om ca 50-60000 skrek//söng i 4-5 min om Ronaldinho, så är inte ett öga tort när England sjunger God save the Queen Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Wed May 02, 2007 0:41 am    Post subject: Reply with quote

Gott för IFE med första vinsten. Kaiser August <3

Problemet med livet på läktarna för elfsborg bottnar i ett par saker:

Dels sitter cirkus 82% av alla på sittplats ungefär som Loa Falkman ser ut, och klappar bara lite sporadiskt när det blir mål. Helt sjukt.

Dels består guliganerna av mestadels väldigt unga personer. dvs. ganska otåliga och utan diciplin eller röststyrka att _sjunga_ en sång under lite längre tid.

Det med åldern på guliganerna är lite tråkigt tycker jag. Tycker att det blivit lite mer omogna och larviga ramsor det senaste året. Att skandera "Domarjävel!" i ett par minuter med målbrottsröst får mig att skämmas. Det vinner 0 respekt var du än vänder dig i världen. Sen förstår ju jag att det hör lite till att psyka motståndarna och bortaklacken men att lägga ner nästan halva energin och sången på att håna blåvitt eller änglarna känns lite sådär va? Där det dock märks tydligast att guliganerna består av många unga är ju helt klart fotbollskunskapen bland dom. Säg Haraldur Ingolfsson eller L-G Carlstrand och jag lovar att halva ståplats inte fattar någonting.

Boråspubliken i allmänhet är ju en riktig medgångspublik också.. förlust i ett par hemmamatcher och halvkass tabellplacering och det blir inte mer än 6-7000 på arenan.. Confused

Fan jag blev nästan lite förbannad nu! Mad Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed May 02, 2007 16:46 pm    Post subject: Reply with quote

Dupra wrote:
Boråspubliken i allmänhet är ju en riktig medgångspublik också.. förlust i ett par hemmamatcher och halvkass tabellplacering och det blir inte mer än 6-7000 på arenan.. Confused
jag vet hur det känns...


eller... det vet jag ju inte Mr. Grieves

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Sat May 05, 2007 17:23 pm    Post subject: Reply with quote

Gött att tvåla till AIK på Råsunda med kassaskåpssäkra 1-0.

Hejja HIF!!

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun May 06, 2007 7:27 am    Post subject: Reply with quote

Omotoyossi och Karekezi var riktigt jobbiga för AIKs backlinje.

AIK spelade lysande iaf mellan 20 min och 40 min (började kolla i 20:e). I andra tog HIF över mer och mer.
Tänk om Wilton kunde lära sig one-touch-spel.
Tänk om hela AIK kunde lära sig att man ska lägga passarna 2-5 meter FRAMFÖR spelaren när man driver upp ett anfall.

Kul iaf att se att Rubarth var spelglad.

Daniel Andersson var grym.


Det är smikrande iaf. Inte ofta man får höra "Gött att tvåla till Örebro på Behrn Arena".
Love you Leksten

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Sun May 06, 2007 11:47 am    Post subject: Reply with quote

Näää det var synd det där. Matchen låg och vägde hela första halvlek.
Att de sedan fick ett tidigt ledningsmål var totalt avgörande.
Nu var ju Norrling tvungen att sattsa MER på offensiven vilket öppnade luckor för båda lagen. Tyvärr så tycker jag HeIFs anfallare klarade av det bäst och borde ha fått 2-0.
Men det var iaf en jämn match där båda lagen skapade mycket. helsingborg har ändrat sin spelstil helt totalt. vet inte om det var speciellt för att de mötte gnaget. Men de spelade mer som KFF än HeIF. Väldigt lite boll hade de och väldigt lite spel. Men de skapade ändå mera än AIK.
Nåväl ska bli ett intressant returmöte sen.

AIK har klarat av sin mardrömsstart va? inga tippade topplag som vi ska fortsätta möta hoppas jag. Vet att halmstad är nästnästamatch iaf. Sen kommer iofs dif. Men sen kan det bara vara grötlag kvar resten av första halvan av denna säsong. då är det bara att klättra på i tabellen! Tillsvidare ska jag inte läsa tidningar som gillar att krisstämpla AIK :p.
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun May 06, 2007 14:40 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
Gött att tvåla till AIK på Råsunda med kassaskåpssäkra 1-0.

Hejja HIF!!



Aa blev sjukt glad när jag fick reda på det! Synd dock att nån HBG spelare missade helt öppet mål 1 meter iväg Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Sun May 06, 2007 18:53 pm    Post subject: Reply with quote

quickis ni har Elfsborg kvar att möta Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Mon May 07, 2007 0:24 am    Post subject: Reply with quote

Hehe ja men de verkar ju vara i samma fina form som AIK ^^.
Kan bli en jämn match.
Back to top
View user's profile Send private message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Mon May 07, 2007 11:52 am    Post subject: Reply with quote

Quickis wrote:
Hehe ja men de verkar ju vara i samma fina form som AIK ^^.
Kan bli en jämn match.


De är ett tippat topplag i alla fall och formen är uppåtgående. Får se hur det blir ikväll.
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon May 07, 2007 20:14 pm    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:
Quickis wrote:
Hehe ja men de verkar ju vara i samma fina form som AIK ^^.
Kan bli en jämn match.


De är ett tippat topplag i alla fall och formen är uppåtgående. Får se hur det blir ikväll.


Malmö FF är också tippat som topplag Razz de ser dock lite bättre ut för dem i tabellen i nuläget får väl se hur de blir efter mötet imorgon mot Unicefboys......

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Tue May 08, 2007 9:35 am    Post subject: Reply with quote

Gårdagens match va väldigt underhållande Smile
2-2 är ett bra resultat i mina ögon.

Jag var med Flotis på matchen så vi ställde oss på ett ganska neutralt ställe.. Sektion J.. Eller va det I.. iallafall så va det precis intill DIF-klacken Laughing

Nästa match är mot IFK Göteborg.. KROSSA BLÅVIT!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Tue May 08, 2007 22:44 pm    Post subject: Reply with quote

njae, som Änglarna lirade mot pennybridge har jag inte sett dem på jag vet inte hur länge. men som så många tidigare år så håller inte blåvitt hela vägen. Årets mål av Vasquez var glärjande iaf.
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Wed May 09, 2007 10:50 am    Post subject: Reply with quote

förstår inte hur taktiken var igår mot Hammarby.....

MFF styrde och ställde matchen de första 10-15 minutrarna.

Sedan såg de mer ut som matchen redan var färdigspelad för MFF Hammarby tycktes dominera allt mer, till slut kom även 1-1 målet från ingenstans.... inte en jäkel makerade skottet som var relativt snyggt om man ska vara oberoende.

Nä ett snäpp upp igen nu... kan inte köra varannan bra (GAIS och AIK) match varannan dålig (Trelleborg, Hammarby) dock betyder detta att de blir seger borta mot Helsingborg de kan jag i alla fall leva med Razz

För borta mot Helsingborg är redan bokat Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed May 09, 2007 18:49 pm    Post subject: Reply with quote

Gossar små. Är det inte asballt att det just nu skiljer en seger mellan första och sista plats?? Smile
HAjja om det skulle hålla sig så till sista omgången.
Man spelar för att vinna SM-guld men förlorar och hamnar sist Very Happy

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Thu May 10, 2007 19:51 pm    Post subject: Reply with quote

Det är rätt kul när folk säger "det är ett tippat topplag". Jag vet inte om ni märkt det. men det är bara 3 lag som inte är ett sådant i stort sett.
Tabellen talar ju för att den speciella tippningen hade lite grund iaf.
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri May 11, 2007 10:48 am    Post subject: Reply with quote

Quickis wrote:
Det är rätt kul när folk säger "det är ett tippat topplag". Jag vet inte om ni märkt det. men det är bara 3 lag som inte är ett sådant i stort sett.
Tabellen talar ju för att den speciella tippningen hade lite grund iaf.


kul o kul?
Vad ajg vet är oftast samtliga stor klubbar tippade för SM-guld, är väl oftast de nya laget som kommer in, som oftast inte är tippat, som topplag.

Om det är intressant eller bara fruktansvärt löjligt, som en del säger att det är så fruktansvärt jämnt i Allsvenskan i år.

Ja först har det endast spelats fem matcher, klart att den klubb, som kommer ta hem segern i år kanske ligger balnd bottenlagen just nu. En del säger att allsvenskan är en skam för Europaligorna, menar hur kul är det engentligen med klubbar som år efter år vinner med 20 poäng före tvåan? Blir jättekul för de supportrar som hejjar på denna klubb givetvis, men hur intressant blir det. behöver inte spela en gel säsong bara ge titeln till årets tidigare mästare? Razz

Min åsikt om Allsvenskan, är att det inte är någon liga jag skulle följt om jag inte var svensk, följer varken Norges-, Danmarks- eller Finlands-ligor. Sedan som de skrivits i andra trådar ang. fotboll så är fotboll en kanske orättvis sport, bollen är rund och även om förloar laget har haft övertag hela matchen, så gäller det att göra mål, som en annan lundabo har sagt tidigare.

Dock har jag hört att de finns en sport som liknar fotboll där man räknar poäng istället för mål, hur detta går till och om det är sant vet jag inte. Det låter i alla fal inte som en sport jag skulle se på. Flest mål vinner! (matchen)

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Fri May 11, 2007 14:06 pm    Post subject: Reply with quote

Konstgräset i Borås, godkänt



Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Sat May 12, 2007 0:03 am    Post subject: Reply with quote

nu ska de bara frammåt , ja har tippat 4 - 1 mot Gais på Måndag och förhoppningsvis vågar do m sätta in Lance Davids från start o ja tror de kommer bli en sjukt kul match , klacken är slutsåld och det är uppgjort för en fet fest , FULL FART FRAMMÅT ..........
_________________
Im the pain in your ass.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Sat May 12, 2007 22:03 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker de va kul skrivet så va tvugen att posta de.

Ni känner redan till att Aik är patetiska. Men vissa underbara dagar är det tydligare än vanligt...6501.


Ni känner till att Gnagarna snott en sång av Bajarna. Orginalsången är gjord av en Djurgårdare (Magnus Uggla). Dom sjunger den utan skam.

Gnagarna har dessutom snott vår välkända sång och slogan, "Vi är med er överallt". Nu sjunger Gnagarna "Vi är överallt" och använder sig av "Vi är överallt" på souvenirer och reklam. Dom gör det utan skam.

Är sång och slogantjyvarna från Solna "överallt"?

Knappast. De är ingenstans utanför Råsunda och Solna.

De hånade oss för publiksiffran 15 000 på BP-DIF i premiären.

Publiksiffran på BP-Aik på Stadion. - 6501. Sextusenfemhundraen!

Det är patetiskt. Precis lika patetiska som de var mot oss på cupderbyt på Stadion 2003. Fyllde knappt Fondläktaren trots någon bisarr jävla protestmarsch innan match där de klagade på för få biljetter.

Likadant mot Bajen ifjol på Söderstadion. Vi fyllde vår sektion till sista plats. Gnaget var inte ens nära att göra det, trots att de var i serietopp.


Såhär skrev Black army efter vår match mot BP:

6/4 Nykomlingarna BP - STHLM’s drygaste
Black Army vill tacka dif’s målvakt Pa Dembo Touray för att han efter endast 77 futtiga sekunder släppte in 1-0 till hemmalaget BP, som visade sig räcka hela matchen igenom. Publiksiffran är löjeväckande; endast 15000 personer i ett STHLM’s-derby, skandalöst dåligt! BA överväger att skicka blommor till alla dif-spelare som idag visade prov på dåligt spel och taskig självkänsla, vilket innebär samtliga.

Tack lillebror dif



Gnaget har återigen bevisat att deras "vi är överallt" menas med Solna. Utanför Solna finns dom inte...bortskämda fega medgångare

_________________
Im the pain in your ass.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19, 20, 21  Next
Page 5 of 21

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies