HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
marijuana
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Fri Feb 02, 2007 11:46 am    Post subject: Reply with quote

Michael L. wrote:


Har ni träffat någon som har blivit hospitaliserad pga gräs

Nej.
Dock sett haschpsykos "på riktigt", men det är ju inte gräs.

Har ni träffat nån som blivit hospitaliserad av alkohol

Flera vänner.

Har ni träffat nån som tagit en överdosering av gräs

Nej.

Har ni träffat nån som ahr tagit en överdosering av alkohol

Jag sitter ju här. Smile

Har ni hört talats om en gräsrökare som slår sin fru/barn (Bara gräsrökare inte andra droger)

Finns säkert gräsrökare som slår sin familj, men inte p.g.a. rökandet.
(Aldrig hört talas om)

Har ni hört talats om en alkoholist som slår sina barn/fru

Lever under samma tak som en som har blivit utsatt för sådant våld under sin barndom.


Hehe så sant Smile
Mmmmmmmmmm nachochips..
Har inte hunnit läst igenom allt. Får väl göra det sen när jag har tid.
Uppfatta lite snabbt om att det handlade om inställningen till gräs.
Min åsikt är att så länge alkohol och tobak är tillåtet ska gräs vara tillåtet.
Visst kan det också ha dolda negativa effekter. Men det har även alkohol och tobak.
Men i min syn så är alkohol mycket värre. Spya,schizofreni,slagsmål(Titta på schizofreni. _Vissa_ blir väldigt aggresiva vilket de kanske inte är i vanliga fall),bakisfylla,beroende osv
Det negativa med gräs är väl att man blir väääääldigt sugen på nachos .. mmm Razz ( Visst kan det bli ett beroende också.. och kanke lite schizo också då..man blir Homer Simpson )

Over and out ! Very Happy ( Jag började ju min karriär i High^Times så mina åsikter borde väl inte komma som en chock )

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !


Last edited by [siLL]Dexer on Fri Feb 02, 2007 12:06 pm; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Fri Feb 02, 2007 11:52 am    Post subject: Reply with quote

Vet inte direkt om man kan jämföra gräs och alkohol på det viset. Jag tvivlar på att 90% av folk över 16 röker gräs regelbundet i stora doser Smile

Men låt oss säga 1% kanske.
Back to top
View user's profile Send private message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Sat Feb 03, 2007 4:23 am    Post subject: Reply with quote

man blir snell av att røka. snell snell snell, slø och hungrig
borde inte det vara nog med argument egentligen? ser inga problem med det.
och att det ær skadligt ær væll en ganska værdslig sak. hjærncellerna mår bra av lite vila.

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Thu May 17, 2007 15:05 pm    Post subject: Reply with quote

http://video.feber.se/feber/art/19548/ibland_blir_det_fr_mycket_ven_/

så kan det gå

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Thu May 17, 2007 16:14 pm    Post subject: Reply with quote

Jag känner folk som röker, jag känner tex en som röker nästan varje dag, personen i fråga är väldigt duktig på sitt jobb, har precis likadana vänner som alla andra och är skärpt som bara den! så att man blir seg i kolan och liknande, det är nog bara en myt... MEN det är nog varken nyttigare eller onyttigare än alkohol och visst är det så att dem som röker maja ofta röker cigg oxå...

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu May 17, 2007 20:53 pm    Post subject: Reply with quote

Vet inte om det är sagt tidigare och jag har inte läst alla 13 sidor, men om alkohol hade blivit populärt först nu hade det oxå varit olagligt. Likaså cigaretter och kaffe.
Gräs och hasch, och alla andra illegala droger är för "nya".

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Thu May 17, 2007 22:32 pm    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:
http://video.feber.se/feber/art/19548/ibland_blir_det_fr_mycket_ven_/

så kan det gå


Jaha, bevis för att man blir helt jävla slö i skallen av gräs. Visste väl det!

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Fri May 18, 2007 9:12 am    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Vet inte om det är sagt tidigare och jag har inte läst alla 13 sidor, men om alkohol hade blivit populärt först nu hade det oxå varit olagligt. Likaså cigaretter och kaffe.
Gräs och hasch, och alla andra illegala droger är för "nya".


*praest smyger in med en stab från höger*

Gräs har funnits som berusnings och läkemedel i tusentals år, lika länge eller längre än alkohol faktiskt. Vad det handlar om är att vissa länder drog igång en process för att förbjuda för många många år sen för att de trodde det skulle stoppa anställningen av illegala invandrare.

It did not work. Dock har vi ett sött förbud nu som kriminaliserar väldigt många Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri May 18, 2007 10:12 am    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Fren wrote:
Vet inte om det är sagt tidigare och jag har inte läst alla 13 sidor, men om alkohol hade blivit populärt först nu hade det oxå varit olagligt. Likaså cigaretter och kaffe.
Gräs och hasch, och alla andra illegala droger är för "nya".


*praest smyger in med en stab från höger*

Gräs har funnits som berusnings och läkemedel i tusentals år, lika länge eller längre än alkohol faktiskt. Vad det handlar om är att vissa länder drog igång en process för att förbjuda för många många år sen för att de trodde det skulle stoppa anställningen av illegala invandrare.

It did not work. Dock har vi ett sött förbud nu som kriminaliserar väldigt många Smile
Menade såklart sverige och flitigt användande.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Fri May 18, 2007 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

Oj denna sak har man hört ofta att gräs är bättre än sprit....

Personligen föredrar jag att prata/umgås med en flummare före en Fyllskalle. Men att gräs/brass är mindre farligt än Sprit är juh inte riktig sant. Många unga tror att brajj är en leksaks drog som inte gör nått mer än att stimulera skallen lite. fel fel fel FEL! Brajj sätter sig kvar i hjärnans fettceller (ingen annan drog beter sig så) vilket gör att efter ett långvarigt bruk så blir hjärnan sämmre (den är juh en rätt viktig del av kroppen) så ofarligt är det inte. Spriten ger sig på det mesta så den förstör den med.

Men just att braj ska vara ofarligt är rent skitsnack.

Jag tror oxå att spriten klassats som "drog" om den kom ut på marknaden idag.

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun May 20, 2007 13:36 pm    Post subject: Reply with quote

Droger som droger. Alkohol = shit, gräs = shit, Cigarretter = shit. Varför inte cigarretter (Stavning of d00m) och alkohol inte är förbjudet vet jag faktiskt inte, i själva verket BORDE det vara det. Nu röker jag IOFS själv, men är inte stolt över det direkt, och jag tycker också att det borde förbjudas.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Sun May 20, 2007 18:51 pm    Post subject: Reply with quote

Låt oss säga att majoriteten av alla de som kämpar mot droger dricker kaffe.
Undrar hur kul de skulle tycka att det var om de inte fick dricka kaffe längre.
Tycker det är fel att dra alla droger över en kant eftersom nästan alla använder någon form av drog.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Mon May 21, 2007 11:02 am    Post subject: Reply with quote

Här i Orsa finns det riktigt många som röker cannabis, och de flesta är personer som är riktigt schyssta och som sköter skola/jobb precis som vilken annan person som helst. Cannabis är inte ofarligt, men jag tror inte att det är speciellt farligt heller så länge det inte blir för ofta.

Det finns för övrigt inget som heter "haschpsykos". Psykos kan utlösas av var som helst. Man kan få det av olycklig kärlek och av att köra bil också. För att kunna få psykos måste man ha en underliggande latent psykos och det är en väldigt liten procentuell mängd av alla människor som har det. Men visst kan den utlösas av cannabisrökning, dock som sagt också av t.ex olycklig kärlek.

Det är din kropp, gör va du vill med den så länge ingen annan tar fet skada.

PUSS
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon May 21, 2007 11:50 am    Post subject: Reply with quote

woody wrote:
Oj denna sak har man hört ofta att gräs är bättre än sprit....

Personligen föredrar jag att prata/umgås med en flummare före en Fyllskalle. Men att gräs/brass är mindre farligt än Sprit är juh inte riktig sant. Många unga tror att brajj är en leksaks drog som inte gör nått mer än att stimulera skallen lite. fel fel fel FEL! Brajj sätter sig kvar i hjärnans fettceller (ingen annan drog beter sig så) vilket gör att efter ett långvarigt bruk så blir hjärnan sämmre (den är juh en rätt viktig del av kroppen) så ofarligt är det inte. Spriten ger sig på det mesta så den förstör den med.

Men just att braj ska vara ofarligt är rent skitsnack.

Jag tror oxå att spriten klassats som "drog" om den kom ut på marknaden idag.


Jag respekterar dig för det du skriver, men ovan är faktiskt helt fel.

Först och främst: THC fäster sig inte vid fettcellerna, vissa metaboliter som skapas när din kropp behandlar det gör detta. Vad detta leder till är ännu inte helt bevisat, men att det leder till en permanent försämring av funktionerna är motbevisat.

Problemet med cannabis vs alkohol är alltid detta enkla: Folk mäter dagligt bruk av cannabis mot "vanlig" dos av alkohol, dvs lite då och då. De flesta som röker på gör det inte dagligen, eller ens varje vecka.

Om du jämför en daglig berusning av alkohol mot en daglig berusning av cannabis så kan jag skriva under på att det är mycket mindre skadligt på kroppen att röka på. Och alla negativa effekter är tillfälliga, till skillnad från alkoholens som är mer eller mindre permanenta.

Det värsta som kan hända när du röker på är lungcancer, och detta är för de flesta som tar det rekreationellt inte ens en risk. Ja, om man bortser från att åka dit då.

En enkel källreferens är väl denna som hänvisar direkt mot forskningsrapporter (ja, det finns mer aktuella men denna är den jag kom ihåg på rak arm): http://leda.lycaeum.org/?ID=12446
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon May 21, 2007 15:30 pm    Post subject: Reply with quote

Detta är en intressant film om marijuana: http://www.youtube.com/watch?v=Fm8YednMbVs
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Mon May 21, 2007 17:11 pm    Post subject: Reply with quote

hela den här debatten handlar egentligen om ska man verkligen ha 2 droger lagliga?
Folket får ju egentligen välja mellan Marjuna och Alkohol. Men det är ingen som någonsin kommer vilja byta. kanske om 1000 år.. OM folk fortsätter tjata om att majjans bi-verkningar är mindre dåliga än alkohols.

Båda 2 är droger kan man komma fram till iaf. sen är det bara att välja
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon May 21, 2007 17:27 pm    Post subject: Reply with quote

Quickis wrote:
hela den här debatten handlar egentligen om ska man verkligen ha 2 droger lagliga?

Uhm, det är tonvis med droger som är lagliga idag. Men just av rusdroger så är det väl i princip bara alkohol idag som du har som val.

Quickis wrote:
Folket får ju egentligen välja mellan Marjuna och Alkohol.

Varför måste de göra det? Det är ju inte som att de båda på nåt sätt utesluter varandra, däremot finns det människor som inte kan/vill dricka alkohol som istället skulle vilja vara laglig och ta sig en holk.

Quickis wrote:
Men det är ingen som någonsin kommer vilja byta. kanske om 1000 år.. OM folk fortsätter tjata om att majjans bi-verkningar är mindre dåliga än alkohols.

Det handlar ju inte bara om att vilka biverkningar de har, även fast många debatter centreras runt detta eftersom det är faktum, inte subjektiva åsikter om det.

Quickis wrote:
Båda 2 är droger kan man komma fram till iaf. sen är det bara att välja

Jag ser inte en anledning att välja. Det finns flera olika effekter av marijuana, du har både uppåt och nedåtrus på de olika strainsen som finns. Förstår inte heller varför du anser att det är antingen eller. De har båda sin egna lilla funktion. Det känns ganska avlägset att jag skulle sätta mig ner med en grillad bit kött och röka en holk till, men en god öl eller ett glas vin funkar skitbra.
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Mon May 21, 2007 19:00 pm    Post subject: Reply with quote

För att jag tror inte att staten vill ha dubbelt så mycket droger lagliga.
det verkar som din post enbart var till för att hitta fel som inte fanns.
t.ex. att du säger att drogerna borde vara tillåtna bl.a. för att de inte utesluter varandra. Om de verkligen hade uteslutit varandra så hade väl jag inte skrivit att det bara borde finnas en? För då hade det ju inte skett någon ökning med kontrollsbristiga människor.

Min åsikt och teori står kvar. Jag tror inte samhället är sugen på att 2 stora droger ska vara lagliga. RUSDROGER för de som inte lyckas förstå

Du gav dock ett fint exempel till varför alkoholen nog inte kommer gå att konkurera bort. Samhället kommer förbjuda alkohol långt innan folk börjar tänka "Man kanske skulle börja slåss för folks rättighet att vara pårökta."...
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Tue May 22, 2007 0:44 am    Post subject: Reply with quote

Jag är kluven i dessa frågor. Jag ahr nämligen en del vridna tankar om regler och förbud. En del av mig säger nämligen att de flesta lagar borde slopas för de slår undan benen för mänskliga rättigheter. Jag anser tex att det inte borde vara lag på att gå i grundskola. För då är man inte fri till att göra vad man vill av sitt liv. Likadant känner jag när det gäller droger. Vill jag bruka någonting som jag själv tagit fram av det jorden har att erbjuda då är det min rätt att göra det annars har jag inte kontroll att bestämma över mitt eget liv. Sen om det skadar andra är det en annan sak.

DEn andra sidan av mig säger mig att det borde vara lag på både grundskola samt gymnasium och självfallet borde alla sorters droger också förbjudas inräknat cigaretter, snus och alkhol. Detta är farliga och skadliga och väldigt självdestruktiva medel som används i olika syften men ofta för att tex dämpa smärta eller bara ge tillfällig njutning.

Jag tror det både är en god och dålig egenskap hos mig att jag nästan i alla frågor ser saker ur fler än ett perspektiv och på så vis blir kluven i nästan allt, från politik till moral osv.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Tue May 22, 2007 1:26 am    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
woody wrote:
Oj denna sak har man hört ofta att gräs är bättre än sprit....

Personligen föredrar jag att prata/umgås med en flummare före en Fyllskalle. Men att gräs/brass är mindre farligt än Sprit är juh inte riktig sant. Många unga tror att brajj är en leksaks drog som inte gör nått mer än att stimulera skallen lite. fel fel fel FEL! Brajj sätter sig kvar i hjärnans fettceller (ingen annan drog beter sig så) vilket gör att efter ett långvarigt bruk så blir hjärnan sämmre (den är juh en rätt viktig del av kroppen) så ofarligt är det inte. Spriten ger sig på det mesta så den förstör den med.

Men just att braj ska vara ofarligt är rent skitsnack.

Jag tror oxå att spriten klassats som "drog" om den kom ut på marknaden idag.


Jag respekterar dig för det du skriver, men ovan är faktiskt helt fel.

Först och främst: THC fäster sig inte vid fettcellerna, vissa metaboliter som skapas när din kropp behandlar det gör detta. Vad detta leder till är ännu inte helt bevisat, men att det leder till en permanent försämring av funktionerna är motbevisat.

Problemet med cannabis vs alkohol är alltid detta enkla: Folk mäter dagligt bruk av cannabis mot "vanlig" dos av alkohol, dvs lite då och då. De flesta som röker på gör det inte dagligen, eller ens varje vecka.

Om du jämför en daglig berusning av alkohol mot en daglig berusning av cannabis så kan jag skriva under på att det är mycket mindre skadligt på kroppen att röka på. Och alla negativa effekter är tillfälliga, till skillnad från alkoholens som är mer eller mindre permanenta.

Det värsta som kan hända när du röker på är lungcancer, och detta är för de flesta som tar det rekreationellt inte ens en risk. Ja, om man bortser från att åka dit då.

En enkel källreferens är väl denna som hänvisar direkt mot forskningsrapporter (ja, det finns mer aktuella men denna är den jag kom ihåg på rak arm): http://leda.lycaeum.org/?ID=12446


Du har säkert rätt men då jag känner många "flummare" så märker iaf jag att dom är jävligt sega i skallen även när dom är "rena" så jag utgår i från att det skadar skallen.

Hur som helst så är det ingenting man leker med eller kallar ofarlig. (De har inte med ditt inlägg å göra Preast Smile )

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
Page 13 of 16

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies