HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Fick just kortet skimmat
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sat May 26, 2007 19:45 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
Derox wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
Derox wrote:
[GTI]Zwonka wrote:
mitt visa går till mitt lönekonto, har inga pengar någon annan stans Razz mitt kreditkort är ett rent kreditkort från statoil och det går max att plocka ut 20000 på det.

tjoo!


Just som du har tycker jag man skall ha det, kopplat till LÖNEKONTOT, enkelt att snabbt använda men de sparade pengarna kommer de inte åt! Wink



Well well knulla utan kondom är ochså lättsamt och smidigt.

Skitsamma om kycklingen är stekt rosa det går snabbare så.

Mycket är snabbt o smidigt här i livet men inte fasen är det smart.
Om man inte klara av o planera sitt liv mer än att man tar sig tid o föra över ett par tusen mellan konton på morgonen inan man drar ut på stan för att shopa stuff.
För om du lever efter den normen så förstår jag inte varför du har ett kort är det inte lättare o be chefen o betala ut lönen i ett kuvärt direkt i handen på dig den 25e ?


Skriver inte deta för att vara taskig utan mer en lite hådrare tanke om att du kanske ska tänka över din syn på pengar en gång till.


Nu är det ju så att på lönekontot har du ju aldrig mer pengar än din lön Wink Ta det med sannolikheten att du blir skimmad. Ta det med sannolikheten att du INTE får tillbaka pengarna om du blir skimmad. Tror sannolikheten att bli ihjälstucken av bistick är högre om jag ska vara ärlig. Kan inte vara paranoid, allt blir bara jobbigt då.


Tja nästa fråga är om den minimala chansen finns att man får hiv om man jubbar utan kondom är värd nöjet ?

Om du står på någon grekisk party ö när du uptäcker att kortet är tömt är det vär bekvämlighete ?


Med internet bank och telefon överföring så är man alldrig utan pengarna utan det tar bara ett par secunder extra att betala.
Om jag hittar något till jäkligt bra pris brukar jag bara fråga i butiken så får jag låna deras telefon så har jag fört över pengarna på under 30 secunder och jag kan betala med kortet direkt.


Men det är ju jobbigt! Blir kortet skimmat får man ju oftast tillbaka pengarna om man inte varit oaktsam så. Och om det bara e lönekontot som är kopplat till kortet kan du inte bli av med så mycket så du inte kan klara dig tills du får tillbaka pengarna.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Sat May 26, 2007 20:58 pm    Post subject: Reply with quote

Har ett VIsa kort som är kopplat till mitt personkonto på nordea.
Brukar väl ha typ 1000-2000 kr på det. Resten för jag över till sparkontot genom internet. Bara några knapptryckningar om jag vill fylla på.
Sen har jag även ett MaesterCard med 20 000 kr kredit. Det använder jag dock nästan aldrig när jag har pengar. Endast kort som används i nödfall när man tex inte fått lön. Behöver betala nå dyrt men har ej råd osv.

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
moongoat



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 524
Location: Sthlm

PostPosted: Sat May 26, 2007 22:32 pm    Post subject: Reply with quote

Vad är det för korvar som man köper på elgig? Very Happy
_________________
En siLL simmar aldrig ensam. Passa dig!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Kneeo



Joined: 16 Aug 2005
Posts: 68
Location: Skellefteå

PostPosted: Sun May 27, 2007 1:03 am    Post subject: Reply with quote

moongoat wrote:
Vad är det för korvar som man köper på elgig? Very Happy


Bra fråga! De hade säkert tänkt köpa sig en livsförbrukning cd-skivor för 24.000 kr Razz

_________________


Jag sökte jobb som Exorcist men platsen var redan besatt..
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Kneeo



Joined: 16 Aug 2005
Posts: 68
Location: Skellefteå

PostPosted: Fri Jun 01, 2007 7:50 am    Post subject: Reply with quote

Uppdatering: Igår sattes pengarna återigen in på mitt konto, banken reklamerade pengarna efter bara 24 timmar. Jag måste ha underskattat banket i dessa frågor. Kan inte beskriva hur glad jag är just nu!! Laughing

Tack för alla som gav tips osv.

_________________


Jag sökte jobb som Exorcist men platsen var redan besatt..
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies