HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Roskildefestivalen!

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Jul 02, 2007 16:47 pm    Post subject: Roskildefestivalen! Reply with quote

Vi åker sent som vanligt, på torsdag! Om våra polare lyckats hålla plats blir det west-side detta år! Någon mer som skall dit?

Det var sjukt nära att jag missade att köpa biljetter.. jag fick tag på en av de absolut sista biljetterna från en tysk ful-sida när det var slut i båda Sverige, Danmark och Norge! Kenny lyckades hitta en biljett under 3000 på tradera.. han var lika sent ute so m jag. Såg dock nu att priserna verkar gå ner på blocket. Blodsugarna börjar förstå att ingen vill ge 3500 för en biljett!

Om man skall gå på vädret så blir det nog det lerigaste året hittils! Ses i gröten!

Roskilde 2004, senaste leråret nedan.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jul 02, 2007 23:58 pm    Post subject: Reply with quote

Jag jobbar hela helgen annars hade jag lätt varit med er! Nästa år är jag med, det lovar jag!

Se John Legend åt mig boys!

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
alakhai^
Admin


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 515
Location: Luleå

PostPosted: Tue Jul 03, 2007 0:01 am    Post subject: Reply with quote

är utomlands den helgen, men jag lovar att konsumera lika mycket vätska som om jag vore på roskilde!
":a året i rad jag missar nu, får se till att skärpa mig

_________________
Im addicted to Swedish Maffia
#kacfm
#[naken] om kläderna är i vägen
Back to top
View user's profile Send private message
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Tue Jul 03, 2007 2:25 am    Post subject: Reply with quote

Skulle åkt, men fick aldrig tummen ur röven. Är sugen nu när priserna börjar gå ner, men verkar bökigt att ta sig dit etc. Banden som lockar är väll mest Red Hot Chili Peppers, The Killers och Arctic Monkeys, samt Arcade fire. Men, men, får bli en annan gång.
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Tue Jul 03, 2007 13:56 pm    Post subject: Reply with quote

Nope, blir arvikafestivalen i år istället. Tror jag skapar en tråd om det nu, om det inte finns nån dvs ;D

Men nån gång ska jag ta mig till roskilde, det är ett som är säkert.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Fri Jul 06, 2007 8:51 am    Post subject: Reply with quote

Roskilde verkar vara ett jävla katastrofområde iår. Det har regnat konstant o kommer att fortsätta att göra. Mina kompisar som varit där 7 respektive 11 ggr gav upp idag o körde hem och det säger mycket om hur jävligt det är för de har aldrig gett upp innan. Jag e sjukt glad att jag sket i det.
_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Fri Jul 06, 2007 11:43 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
Roskilde verkar vara ett jävla katastrofområde iår. Det har regnat konstant o kommer att fortsätta att göra. Mina kompisar som varit där 7 respektive 11 ggr gav upp idag o körde hem och det säger mycket om hur jävligt det är för de har aldrig gett upp innan. Jag e sjukt glad att jag sket i det.


Tricket är ju att alltid vara så omtöcknad av dansk alkohol att det kan vara regn/sol/sandstorm/snö utan att man bryr sig!

_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Jul 06, 2007 17:30 pm    Post subject: Reply with quote

Ser kul ut!


_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Jul 06, 2007 21:51 pm    Post subject: Reply with quote

Såg klipp på nyheterna, jäävlar vad lerigt och blött ^^ kan inte va mysigt att tälta där Shocked Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 10:37 am    Post subject: Reply with quote

samtliga deltagade får ju vattensängar! Smile
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sat Jul 07, 2007 10:44 am    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
samtliga deltagade får ju vattensängar! Smile


jepp, och tänk på vad en lerbehandling kostar på ditt lokala spa!!!

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Sun Jul 08, 2007 17:45 pm    Post subject: Reply with quote

Är precis hemkommen från roskilde, skulle egentligen åkt hem i morgon men plikten kallade. Det var lerigt, väldigt lerigt. Våra tält blev som tur var inte översvämmade. Festivalen var rolig, fast inte lika rolig som vanligt eftersom allt blir så mycket jobbiagre med leran, skulle man gå någonstans krävdes dykarutrustning för att hålla sig någorlunda torr, men vem bryr sig, man var ju full o glad för det Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Mon Jul 09, 2007 11:22 am    Post subject: Reply with quote

Fyfan säger jag bara Razz

Vilket jävla skithål det blev, vi hade dött om vi inte mitt i natten hade burit tältet genom leran och smugit in på busscampingen och slagit upp Smile

Festivalen är ju inte hälften så kul när det är sånt här väder, orkar ju knappt hitta på några hyss alls, vissa dagar var riktigt roliga, men då var man sprängfull för att glömma alla bekymmer!

Högsta vattennivån i år låg väl runt 80 cm Very Happy Razz Rolling Eyes Evil or Very Mad

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Jul 11, 2007 1:32 am    Post subject: Reply with quote

Detta året slog rekord i regn och lera. Endast under torsdagen regnadet det mer än samtliga dagar 1997 respektive 2004. Vi räddade vårt kamp genom att bygga murar. Efter torsdagen var det ganska lugnt dock, lera är OK sålänge det inte öser ner på en även. Ska se om jag kan få upp lite bilder.

Vi bodde på West, ett av de lerigaste ställena som jag förstår. Det var ganska vanligt med folk på luftmadrass flytande på de djupare ställena. Direkt utanför vår tältduk var det över 3 dm djupt, lurigt att ta sig fram om man inte hade höga stövlar. På en hel del ställen hade folk grävt gropar och där var det en halvmeter djupt och uppåt..

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 13:40 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Galactus wrote:
[gobbe]LocStock wrote:
Roskilde verkar vara ett jävla katastrofområde iår. Det har regnat konstant o kommer att fortsätta att göra. Mina kompisar som varit där 7 respektive 11 ggr gav upp idag o körde hem och det säger mycket om hur jävligt det är för de har aldrig gett upp innan. Jag e sjukt glad att jag sket i det.


Tricket är ju att alltid vara så omtöcknad av dansk alkohol att det kan vara regn/sol/sandstorm/snö utan att man bryr sig!
Tror inte att det finns så mycket sprit i danmark som kan få en att glömma sån misär Wink. Jag är iaf jävligt nöjd att jag inte var där. Visst kan man bli packad, men folk blir ju introverta och surar när de är dyngsura och leriga. Hörde också att även när det inte regnade, så var det sjukt jobbigt att ta sig in på festivalområdet, då man fastnade i leran. Jag personligen hade nog givit upp iaf.
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies