HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Den *officiella* Premier League-tråden.
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sun Aug 19, 2007 15:45 pm    Post subject: Reply with quote

Sjukt tråkig match man fick se då...

Ett Manu utan ronaldo och rooney är fan inget kul att titta på har jag märkt nu Razz Att se Giggs bli förbannad och tro han kan göra allt själv, nä fan va trött jag blev på honom...

Tevez såg allmänt bortkommen ut. Nani försökte och försökte. Hargreaves var ganska osynlig hela första halvlek.

Bollen studsa fram och tillbaka hela matchen igenom. Knappt så en passning satt för manu. City däremot började spela hyffsat fin fotboll det sista 25 minuterna.

Matchen lirare är ju helt klart Micah Richards i Man City.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Aug 19, 2007 15:57 pm    Post subject: Reply with quote

miklo! wrote:
Sjukt tråkig match man fick se då...

Ett Manu utan ronaldo och rooney är fan inget kul att titta på har jag märkt nu Razz Att se Giggs bli förbannad och tro han kan göra allt själv, nä fan va trött jag blev på honom...

Tevez såg allmänt bortkommen ut. Nani försökte och försökte. Hargreaves var ganska osynlig hela första halvlek.

Bollen studsa fram och tillbaka hela matchen igenom. Knappt så en passning satt för manu. City däremot började spela hyffsat fin fotboll det sista 25 minuterna.

Matchen lirare är ju helt klart Micah Richards i Man City.


Håller med helt o hållet =)

Richards var riktigt grym, fy fan vad han är snabb Razz

jag blev iallafall grymt glad att Man City vann! Ska håna min farssa när han kommer hem för United loosa ;D

Ska ner och se bästa laget i världen nu, dvs Liverpool ^^

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Aug 19, 2007 18:05 pm    Post subject: Reply with quote

äsch, är inte nöjd med 1-1 mot Chelsea, skulle fan inte varit straff juh, han hoppar ju in själv och faller :S

skönt att torres fick göra mål iallafall, riktigt snyggt var det också!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sun Aug 19, 2007 20:24 pm    Post subject: Reply with quote

Får man börjar så är jag inte helt glad över helgens matchresultat dock är de lite delad mening, men men.

Att börjar på den sämsta nyheten så är jag nästintill förbannad på Derby att de kan hålla 1-0 mot Man C och sedan bli totalt utspelad av Sp*rs (de är fanimej en svordom) med 4-0, det är som att se Tyskland mot Sverige i 15 minuter med andra ord förnedring och inte acceptabelt.

För att sedan till lite godare nyheter får jag bara ge stående ovationer till Svennis som trycker ner Manure där de ska vara långt ner på listan, tarvligt att de inte kan spela med Hollywoodskådisen Ronaldo och köttullen Rooney, kanske får köpa in två spelare till i 100 miljonsklassen?

Att sedan se Arsenal är alltid en fröjd nackdelen är att se dem spela så defensivt vid en 1-0 ledning och att sedan ha Lehmann som numera göra målvaktstavlor i två matcher i rad (i PL). Inte bra Arsenal kunde mycket väl seglat upp i tabellen med sex poäng och lite mer i målskillnad.

Den andra stora matchen idag får jag väl säga va spännande men nja orättvis eller rättviss de är frågan skulle ju hellre se Liverpool ta tre, men allt kan ju inte gå som man själv vill.

De andra matcherna var väl si så där tråkigaste matchen var dock helt kalrt 0-0 matchen Newcastle Aston Villa somnade ett antal gånger dessutom var väl inte Birmingham City-West Ham någon större succé match heller, såg ut som en match i allsvenskan tyvärr.

Mina förhoppningar givetvis är att Arsenal kan stoppa de skenade ångloket Man C på hemmaplan på lördag samt att Portsmouth kan skrälla på Stamford Bridge. Även att Manure kryssa mot Sp*rs

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 13:30 pm    Post subject: Reply with quote

Det var längesen man var så deppad som Man UTD-supporter. Skulle tro att det var i början på 90-talet jag mådde lika illa.

Tur att Lehmann gör så att Arsenal i alla fall inte är så långt före! Razz Wink

_________________
Hela bollen måste ligga stilla
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Aug 24, 2007 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

mik-all wrote:
Det var längesen man var så deppad som Man UTD-supporter. Skulle tro att det var i början på 90-talet jag mådde lika illa.

Tur att Lehmann gör så att Arsenal i alla fall inte är så långt före! Razz Wink


Nu är han skadad, många olika delade meningar om att detta är bra och dåligt...

En del säger att de är bra eftersom han har ju som sagt gjort två tavlor som har försämrat målstatistiken samt gjort att vi förlorat två poäng borta mot Blackburn.... och att de vill se de nya polska nyförvärvet sättas på prov (Fabianski), verkar dock som Almunia, ska lira matchen mot Man C.

De som talar emot är att varken Almunia eller Fabianski är iform eller är tillräckligt bra för att få stå i Arsenalsmål.....

Jag tror på Almuinia, han gjorde en rätt bra okey säsong förra året när han stog i de flesta ligamatcherna.

Matchen imorgon mot Man C kantas även att våran lagkapten Gallas också är skadad och att förmodligen den något förvirrade Senderos kommer ta hans plats... Många arsenalsupportrar tycker även här att det var fel att låna ut Djourou till Birmingham FC, dock är detta bara till januari 2008. Är ju inte helt stabilt att ha ett topplag med endast två självskrivna mittbackar (Gallas, Toure och Senderos)... iof kan ju Gilberto ta en plats där men fortfarande lite smått orutinerat...


Hoppas dock på seger imorgon mot Man C.....


We love Arsenal we do....

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 10:54 am    Post subject: Reply with quote

Välförtjänt trepoängare för gunners igår. VanP spelade mycket bra, men skall inte missa straffen. i övrigt ser årets lag bättre rustat ut än förra året, peppar, peppar.

Nu får Svennis börja jobba för sin lön, säsongen har knappt börjat!

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 10:19 am    Post subject: Reply with quote

Var ett sjukt tryck på Stadion kan jag milt uttrycka, en liten stående ovation kan jag tilldela unge Kasper Schmeichel, som bortsett från Fabreagas mål faktiskt gjorde en bra match. Almunia hade väl turen att inte få allt för många farliga chanser emot sig, men gjorde en riktigt bra match i från sig han med.

Schmeichel räddade Man C från att få en riktigt tung förlust bland annat räddningen mot RvP, som inte alls va bra tillslagen, men fanns många andra chanser där Arsenal kunde putsa till målstatistiken efter två insläppta mål i fulham och blackburn matcherna.

Tycker som sagt kunde man märka att Man C-supportarna vad lite mer på alerten och hade ett sjukt stort tryck jämfört med londonlaget fulham i premiären. Kan även vara för denna gången mot Man C satt vi precis över bortaklacken. Såg inte helt fel tyckte jag nästan de va fler Man C-supportrar i lördags jämfört med Fulhams-spupportrar i söndags för två veckor sedan

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 20:28 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
Var ett sjukt tryck på Stadion kan jag milt uttrycka, en liten stående ovation kan jag tilldela unge Kasper Schmeichel, som bortsett från Fabreagas mål faktiskt gjorde en bra match. Almunia hade väl turen att inte få allt för många farliga chanser emot sig, men gjorde en riktigt bra match i från sig han med.

Schmeichel räddade Man C från att få en riktigt tung förlust bland annat räddningen mot RvP, som inte alls va bra tillslagen, men fanns många andra chanser där Arsenal kunde putsa till målstatistiken efter två insläppta mål i fulham och blackburn matcherna.

Tycker som sagt kunde man märka att Man C-supportarna vad lite mer på alerten och hade ett sjukt stort tryck jämfört med londonlaget fulham i premiären. Kan även vara för denna gången mot Man C satt vi precis över bortaklacken. Såg inte helt fel tyckte jag nästan de va fler Man C-supportrar i lördags jämfört med Fulhams-spupportrar i söndags för två veckor sedan


Hur jävla ofta åker du till London egentligen?

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 20:41 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
Hur jävla ofta åker du till London egentligen?


Fulham matchen var planerad första gången på Emirates är inte helt fel med PL premiärmatch hemma och dessutom derbymatch.

Man C-matchen var rent impulsköp, som jag fann på Arsenal Swedens hemsida i sista minuten.

Skulle egentligen vänta och se antingen, Sp'rs, Chelski eller UnitedSA hemma men eftersom jag såg denna tror jag inte jag kommer åka ner för att se fler matcher förrens i slutet av säsongen ev. åka ner i sommar och se Emirates Cup 2008 eller så.....

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sun Sep 02, 2007 18:33 pm    Post subject: Reply with quote

Hemmamatch idag mot Portsmouth och det kändes lite ovanligt att inte sitta på plats Razz

Dock var detta en match, som jag länge velat se Arsenal spela och de är en fröjd för ögat. 3-1 och den förra Arsenalspelaren Kanu snyggar till siffrorna för sitt pompey.

Även skönt att Mellberg och Co. kan trycka till Chelski, så de tappar poäng.

desvärre är inte Arsenal i topp mest pga av Liverpool tryckte till hela 6-0 mot det mycket omskakande Derby. Hoppas blir liknande siffror eller ännu bättre när Arsenal tar emot dem den 22 september.

Liverpool på topp och Arsenal tätt efter med 5 poäng sämre i målskillnad. Nästa möte blir rivalderby borta mot Sp'rs...

Även Man C tappade tre poäng borta mot hemma starka Blackburn...

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Sep 02, 2007 21:10 pm    Post subject: Reply with quote

Fan att man inte kunde se Liverpools match igår Sad 6-0 asså, fy fan vad najs Razz 2 mål till Torres är riktigt najs =) Skönt att Xabi också fick sätta dit 2 =) och såklart Voronin och Babel med Smile
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sun Sep 02, 2007 21:14 pm    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
Fan att man inte kunde se Liverpools match igår Sad 6-0 asså, fy fan vad najs Razz 2 mål till Torres är riktigt najs =) Skönt att Xabi också fick sätta dit 2 =) och såklart Voronin och Babel med Smile


men de blir ju 8-0 Razz

dessutom är det mot Derby där till och med sp'rs sätter 4-0....

frågan är vilket lag som kommer göra minst mål eller släppa in och dessutom förlora mot Derby Razz Laughing

Arsenal kommer ha sitt målkala 22 sept får väl se hur många de blir... 3-1 mot Pmpey kan ju lätt dubblas mot ett lag som Derby

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Sep 03, 2007 20:53 pm    Post subject: Reply with quote

Enormt bra match av Blackburn igår, även City-fans säger att det borde varit 3-0 eller 4-0 istället. Jag vet inte om ni såg på matchen, men kantspelet med Warnock och MGP till vänster o Bentley + Emerton till höger var fantastiskt att se. Hela laget var riktigt riktigt bra, och det lär inte finnas någon spelare i ligan som är farligare vid hörnor än Samba. Det kan vara lite så och så med träffsäkerheten i nickarna, men han vinner nästan alltid bollen. Kombinera honom, Santa Cruz och Nelsen med MGPs och Bentleys hörnor och det kan bli många mål därifrån.

Sällan jag varit så optimistisk.

_________________
"När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag har fel" - Oscar Wilde

"Sann kunskap existerar i att veta att du intet vet" - Sokrates
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Sat Sep 15, 2007 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

Helt underbart att se the Gunners vända 1-0 till 1-3 på WHL mot fucking boring Tottenham!! St Totteringhamsday verkar komma tidigt i år. Underbart att se två drömmål av Fabregas och Adebayor dessutom.
Då var vi top of the league...lika bra att stanna där då resten av säsongen.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sat Sep 15, 2007 17:41 pm    Post subject: Reply with quote

Tur att vi har Vidic..!

Ja, det är roligt att se Fabregas prestera så mycket som han gjort på senaste. Fast det var la Adebayor som gjorde två... Men för övrigt var det snygga mål Smile

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Sat Sep 15, 2007 17:54 pm    Post subject: Reply with quote

Jag menade att det var två drömmål i matchen...ett av Fabregas o ett av Adebayor
_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Sep 17, 2007 19:09 pm    Post subject: Reply with quote

En helt underbar dag i lördags må jag säga..... att vinna med 3-1 när bottenham dessutom har 1-0 är som Staffan skriver underbart. Att sedan få se Cesc näta återigen börjar ju bli tradition. Att dessutom få se Ade trycka till den två gånger och dessutom ha flera riktigt nära chanser glädjer mig, nu finns och med bekräftelse chanser att en ligatitel inte är så långifrån som de tidigare har spekulerats så har de sagts att Arsenal i år inte ens får en CL.plats till år 2008/09. I år ser det ju tom ut att inte ens behöva kvala. Young guoners fixar detta....
_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Sun Sep 23, 2007 18:40 pm    Post subject: Reply with quote

Manchester tog en ganska lätt seger mot ett skadedrabbat Chelsea. Carlos Tevez gjorde sitt första mål med en fin språngnick i 45:e minuten och Louis Saha satte 2-0 på straff i den 90:e minuten. Nu kan jag lägga mig nöjd och belåten i natt. Smile
_________________
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Sep 23, 2007 18:54 pm    Post subject: Reply with quote

Ogge, Staffan, fler Arsenal-swmare intresserade av att dra ihop en matchresa på vårkanten? kontakta mig om ni är intresserade så skall vi se om vi kan dra ihop något!
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
Page 13 of 15

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies