HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Knark
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 2:32 am    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
[gobbe]alpha wrote:
"...now she put her kid away, she´s gonna get at hit. She hates her life and what she´s done with it, that´s one more kid never go to school, never get to fall in love, never get to be cool"

Keep on rocking in the freeeeee woooooorld!


WOW! Trodde jag var den enda på Maffia som lyssnade på Jefferson Airplane!
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 2:35 am    Post subject: Reply with quote

Även om det var en spinoff så duger det, det ger nåt att diskutera Smile
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 2:50 am    Post subject: Reply with quote

Oj.. många sidor.. orkade bara läsa de första 4-5.

Min har-testat-lista:

Cannabis (majja & hasch)
Ecstacy
Amfetamin
Kokain
GHB
LSD
LSA
2CB
Svamp
Ketamin

Ganska diger lista.. men det mesta har jag bara gjort en eller ett fåtal gånger. Hade min period mellan att jag var 19 och 21. Gick på klubbar, gick på rejv och testade hela tiden nya substanser. Har genomgående haft bra erfarenheter av droger, men jag tycker det är alldeles för farligt för att kunna rekommendera till någon. Är bara tacksam för att jag hade vett att sluta i tid, och att jag hade vänner som kände likadant. Visst hjälper det att läsa på och vara försiktig med vad man stoppar i sig, men förr eller senare går det illa.

Efter två helt sjuka veckor på ibiza sommaren 2000 så bestämde vi oss enhälligt, jag och mina vänner, för att nu fick det vara nog. Vi hade grymt skoj, men det började urarta. Sedan dess har jag hållit mig borta från droger, nästan utan undantag.

Någon legaliseringsdebatt orkar jag inte ge mig in på, men en intressant iakttagelse jag gjort under åren är att ivrigaste legaliseringshetsarna är folk som antingen aldrig testat något eller kanske rökt på en eller annan gång. En av de saker som nog bidrog till att jag och mina vänner "klarade oss undan" var att vi höll vårt pundande utomlands. Antingen på semester, eller när vi åkte till köpenhamn på rejv några gånger om året. Jag är emot legalisering.. även om det kan ses som dubbelmoral.

En drog som jag tycker fått mycket oförtjänt skit är GHB. Såg även i denna tråden någon som skrev om andningsstillestånd etc. GHB i sig självt leder inte till andningsstillestånd, men om folk läst på lite mer innan de stoppat i sig saker hade de vetat att man inte under några omständigheter ska blanda GHB med något. Alkohol, E och tjack t.ex. är livsfarliga att blanda med. De som fått andningsstillestånd har blandat med något, mest sannolikt något av ovanstående. Det som händer om man överdoserar GHB, utan att ha blandat med något annat, är att man somnar. Förvisso är man mer eller mindre utslagen, i princip omöjlig att väcka, men det är ändå "normal" sömn.

Till syra funkar det dock bra, det är ett av blandningsundantagen. Funkar som en fin liten knuff som ger trippen en bra riktning, precis som en eller två öl kan göra Smile

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203


Last edited by _marauder on Mon Jan 05, 2004 3:03 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 2:59 am    Post subject: Reply with quote

_marauder wrote:
Någon legaliseringsdebatt orkar jag inte ge mig in på, men en intressant iakttagelse jag gjort under åren är att ivrigaste legaliseringshetsarna är folk som antingen aldrig testat något eller kanske rökt på en eller annan gång.


Oftast är det dessa som inte är för drogerna, utan för det individuella valet. Såna som jag.
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 3:06 am    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Oftast är det dessa som inte är för drogerna, utan för det individuella valet. Såna som jag.


Precajs. Jag är också liberal och i princip för fritt val, men jag anser att det bör finnas begränsningar. Droger är en av dem, skjutvapen en annan t.ex.

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 3:09 am    Post subject: Reply with quote

_marauder wrote:
Praest[Man] wrote:
Oftast är det dessa som inte är för drogerna, utan för det individuella valet. Såna som jag.


Precajs. Jag är också liberal och i princip för fritt val, men jag anser att det bör finnas begränsningar. Droger är en av dem, skjutvapen en annan t.ex.


Det ska ju nämnas då, att det är inte alla droger som de flesta liberaler vill släppa fria, det är THC-baserade droger. Jag vill heller inte se att sverige blir ett knarkträsk där alla droger är tillåtna, vi har nog problem med tunga droger idag. Däremot tycker jag att THC-baserade droger bör släppas fria (under ett liknande system som systembolaget)
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 3:15 am    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Det ska ju nämnas då, att det är inte alla droger som de flesta liberaler vill släppa fria, det är THC-baserade droger. Jag vill heller inte se att sverige blir ett knarkträsk där alla droger är tillåtna, vi har nog problem med tunga droger idag. Däremot tycker jag att THC-baserade droger bör släppas fria (under ett liknande system som systembolaget)


Huruvida THC-baserade droger leder till tyngre droger eller inte ger jag mig inte in på. Däremot anser jag att det är en annan kultur kopplad till brajj än vi har till t.ex. alkohol. De flesta konsumerar bara alkohol på helgerna, medan majja i många länder används mer till vardags. En "festdrog" som kan konkurrera ut alkhol är en sak, men om man tillför en drog som blir ett komplement till alkohol ser jag ett klart problem. Röka på i veckorna och kröka på helgen. Må så vara att det inte är så otroligt skadligt som det lära ut i skolorna, men helt ofarligt är det då inte..

..sen är ju brajj så tråååkigt Razz

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Thu Oct 25, 2007 19:45 pm    Post subject: Reply with quote

Tänkte mest bara säga att det finns mycket "rolig" läsning här i den här tråden för er lite nyare som inte läst den.
_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Thu Oct 25, 2007 22:46 pm    Post subject: Reply with quote

Jag personligen har testat hasch och morfin. Jag sa att jag ville prova hasch en gång, det gjorde jag och nu är jag nöjd. Håller mig till alkohol. Morfin var en ren slump.

De flesta av mina polare tar olagliga substanser när vi festar, mest är det receptlagda piller som dämpar blodtryck etc. Men vissa enstaka håller på med tjack och kokain.
Många av dem röker hasch relativt regelbundet, dvs. nån helg i månaden också. Dock inte på fest då det inte är särskilt mycket av en partydrog.

Som sagt, jag håller mig till alkohol endast. Känns säkrare så, droger är så tabu i Sveriges samhälle.

Jag tycker att Cannabis bör legaliseras. Jag kör främst på det klassiska "Alkohol är farligare"-argumentet.
Orkar dock inte ge mig in i en diskussion angående ämnet.
Back to top
View user's profile Send private message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 10:09 am    Post subject: Reply with quote

varför inte legalisera?

http://www.youtube.com/watch?v=wfrTa4S2U8Y

http://www.youtube.com/watch?v=dQIoypuPQgs herb is a plaaaant;)

http://www.youtube.com/watch?v=MorR04iLtMw

what's the hazzle? fo shizzle

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 13:59 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har massa polare som knarkar varje gång de är ute, grejen är den att jag har ju fan så mycke roligare än dom. DE sitter där och flinar lite medans jag är tokig och festar och skakar rumpa på dansgolvet!!

Alkohol is ze shit, drogs isnt.

=)

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

MAn somnar gott till gräs iallafall =)
_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 15:17 pm    Post subject: Reply with quote

Balzamon wrote:
Alkohol is ze shit, drogs isnt.

Alkohol är också en drog, smarthead! Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 15:35 pm    Post subject: Reply with quote

Räcker det inte med alkohol som drog? Varför ha fler?
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 15:45 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har rökt hasch. Jag hörde jazzmusik. Inget fel på det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 16:02 pm    Post subject: Reply with quote

Testat hasch 1 gång. Ska nog inte göra det igen.

Testade även "rush" för några veckor sedan, en slags hjärtmedicin som gör så hjärtat börjar pumpa som fan efter några sekunder och man blir lite..tja..svårt obeskriva..men de varar bara i några minuter kicken man får av det, huvudet snurrar o så typ

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 16:28 pm    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
Testat hasch 1 gång. Ska nog inte göra det igen.

Testade även "rush" för några veckor sedan, en slags hjärtmedicin som gör så hjärtat börjar pumpa som fan efter några sekunder och man blir lite..tja..svårt obeskriva..men de varar bara i några minuter kicken man får av det, huvudet snurrar o så typ

Jag har hört att "rush" påverkar stavningsförmågan.
ONT: Har aldrig testat några droger och kommer inte göra det heller.

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 18:49 pm    Post subject: Reply with quote

har rökt hash och marijuana samt käkat shrooms (både färska och torkade).. jag tycker det är soft men jag vill ju inte rekommendera det då det finns folk som kanske inte kan hantera det
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 18:50 pm    Post subject: Reply with quote

slurp wrote:
Balzamon wrote:
Alkohol is ze shit, drogs isnt.

Alkohol är också en drog, smarthead! Wink

nja alkohol klassas väl som ett gift tror jag
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Fri Oct 26, 2007 20:15 pm    Post subject: Reply with quote

Neh svamp är verkligen inte för alla Smile Vissa kan flippa ur Razz
Om man nu måste måste måste ( rekommenderar inte ) testa så prova hasch.

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 26, 27, 28  Next
Page 19 of 28

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies