HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Hur mycket dricker ni när ni går ut?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 0:43 am    Post subject: Hur mycket dricker ni när ni går ut? Reply with quote

Hur mycket dricker ni när ni går ut? Hur många öl? Hur många glas vin? Hur mycket sprit? Helt enkelt hur mycket alkohol drar ni i er normalt under en utekväll på krogen eller på en fest?
_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 1:35 am    Post subject: Reply with quote

Ingenting.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 1:52 am    Post subject: Reply with quote

kanske 6 öl och säkert nån shot
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 9:47 am    Post subject: Reply with quote

Brukar väl bli en 6-8 bärs på förfesten, eventuellt några whisky också Smile Sen ute beror det lite på vart vi går, blir det vanligt barhäng a´la Harrys så blir det inte särskilt mycke, ett par tre bärs på sin höjd. Är det därimot på Foxen, då kan det bli betydligt mer och även lite whisky! Fast detta var innan jag började träna ganska mycket... Förra veckan gick vi på afterwork, jag drack 3 bärs och blev riktigt berusad, sådär jobbigt småfull så man ville bara sova! Helt stört Razz

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 13:38 pm    Post subject: Reply with quote

blir nog en 4-6 öl på förkröket innan utgång skulle jag tro, ölen kan bytas ut mot cider/alkoläsk som jag oftare och hellre dricker Razz sen ifall man har annan dricka så blir de mindre av de förstnämnda Razz
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
BillaBonG^
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 02 Mar 2004
Posts: 382
Location: Falkenberg

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

På förfesten brukar det bli mellan 10 och 12 öl.. sen blir det alltid massa mer på krogen. Så under en kväll kanske det blir sammanlagt 12 öl å 2 groggar, någon shot..

Blir alltid mer än man hade hoppats på Razz

_________________
Alexander johansson a.k.a BILLABONG
Back to top
View user's profile Send private message
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 13:49 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har iaf börjat dricka allt mindre o mindre tycker jag. Försöker hålla mig borta från ölen för den lyckas knäcka till med en jävla baksmälla varje morgon nu om jag endast fått i mig 3-4st. Förkrök tar jag hellre cider & vittvin(några glas), senare när jag sticker ut blir det 1-3 drinkar oftast redbulljäger(BESTSHIT EVER!) och ungefär 1shot.
_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 14:22 pm    Post subject: Reply with quote

Runt 10 bira och någon/några groggar allt som allt på en kväll.

Förr i tiden var det betydligt mer, kunde bli runt 12 50cl starköl på förfesten och sen ytterligare några + grogg på krogen.

Går man inte ut utan stannar hemma och dricker brukar det bli mer då whisky och konjak brukar åka fram.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 14:59 pm    Post subject: Reply with quote

Dricker i princip aldrig längre, inte ens när jag går ut. Men drog faktiskt ut igårmed en polare. Då blev det 5 öl och 4 shots innan krogen, väl på krogen drog jag endast i mig två tequila. Gillar inte alkohol längre, mår fan bara dåligt av det.

Senast jag drack var på julafton, och innan dess var det ett par månader sen. Man tycker ju att jag borde ha blivit rätt full av det jag drack igår, men icke. Kände mig inte speciellt berusad. Hra nog blivit imun :f
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 17:13 pm    Post subject: Reply with quote

Mellan 7 33:or till en 5 dl sprit och ett par öl på det. Sen alltid någon öl på krogen.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 20:33 pm    Post subject: Reply with quote

Jag ska aldrig dricka alkohol mer i hela mitt liv!
Fast när jag gjorde det var det i princip bara mellanöl. Godare plus att man inte blir grottmänniska efter 3 timmar.
Kunden väl dra i mig mellan 6-10 stycken stora mellis på en helkväll.
Men ibland lyxade man till det med en jäger eller tillåme en long island, fast då brukade det braka lös.
Nån cola i slutet av kvällen var ju oxå alltid smart

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 21:03 pm    Post subject: Reply with quote

Försökt, men får aldrig i mig mer än 8 bärs på en kväll.
Igår blev det 8 bärs, idag blev det rännskita.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 21:36 pm    Post subject: Reply with quote

Olika från gånger till gånger heh, ne men nu för tiden blir det väl 5-8 bärs på förkröket och mellan 1-5 groggar på krogen sen e man paff.

några år sedan var det värre, kunde bli en halv spritflaska på förkröket å nästan lika mycket ute, då mådde man ej bra dagen efter!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Mon Feb 25, 2008 4:16 am    Post subject: Reply with quote

Hemma blir det alltid vodka och da brukar man dra i sig en nastan en 70is. Nu har man druckit en massa billigt vin har i australien och da drar man i sig en 2 liter innan utgang.
_________________
www.flaskebo.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Feb 25, 2008 11:58 am    Post subject: Reply with quote

Heh fan va de är olika!

Själv brukar jag dela ett flak med en polare innan utgång, alltså så blir det väl typ en 10st 33er och sen 4-5 öl på krogen.

Nu har jag iofs fått ett seriöst ryck och har bara varit ute en gång sen efter nyår så tål mman väl lite mindre och de är nice!

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Feb 25, 2008 12:50 pm    Post subject: Reply with quote

jävlar vad ni dricker.. ett halvt flak innan utgång? kan inte bli mycket gjort inne på krogen då inte Razz skillnad på hemmafest kanske
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Feb 25, 2008 12:51 pm    Post subject: Reply with quote

BillaBonG^ wrote:
På förfesten brukar det bli mellan 10 och 12 öl.. sen blir det alltid massa mer på krogen. Så under en kväll kanske det blir sammanlagt 12 öl å 2 groggar, någon shot..

Massa mer på krogen innebär alltså 2 groggar och kanske en shot? Wink

Själv förfestar jag nästan aldrig. Jag går direkt till krogen och hur mycket jag dricker beror på när man är där. Tar det lite lugnare om man går ut i veckan och ska upp och jobba dagen efter. Målet brukar då vara att stanna efter 3 öl, men visst har det blivit 6-8 också. Är det fredag/lördag så kanske det blir 8-10 öl och en whisky. Sånt varierar.

Börjar jag dricka hemma med kompisarna så föredrar jag att stanna kvar hemma. Det brukar alltid vara trevligare än att gå ut på en krog och glida ifrån varann. Poängen är väl ändå att umgås med sina vänner?!

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Feb 25, 2008 14:29 pm    Post subject: Reply with quote

måste säga att jag höjer på ögonbrynen när jag ser de mängder alkohol ni drar i er bara under förfesten, det är en rätt duktig mängd alkohol ni utsätter era kroppar för varje gång ni festar till det och nej, det är inte hälsosamt... samtidigt så förstår man ju att våldet ökar ute när man ser sånt här, alkohol in -> vett ut är ju ingen nyhet direkt.

... Men ärligt talat, det är skrämmande.

Nu var det ett tag sen jag hade lyxen att festa till det, men för min del blir det att man börjar vid fyra-femsnåret efter jobbet, ett par öl, laga mat, gå över på vin via ev. en drink, whisky till kaffet och kanske lite mer om det vankas utgång, totalt på en åttatimmarsperiod kanske fem-sex öl, halvflaska vin, kanske totalt 8cl starksprit.
Det här med att bli dyngpackad på billig öl är rätt överspelat för min del, jag gillar mig själv som jag är och gillar mina vänner som de är.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Mon Feb 25, 2008 14:58 pm    Post subject: Reply with quote

Michael L. wrote:
Försökt, men får aldrig i mig mer än 8 bärs på en kväll.
Igår blev det 8 bärs, idag blev det rännskita.

*host* Valborg *host* Wink

----
Men det beror helt på ekonomi/humör/plats. Som snitt blir det väl 6-9öl på en kväll.
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Mon Feb 25, 2008 16:52 pm    Post subject: Reply with quote

Ronge wrote:
Michael L. wrote:
Försökt, men får aldrig i mig mer än 8 bärs på en kväll.
Igår blev det 8 bärs, idag blev det rännskita.

*host* Valborg *host* Wink

----
Men det beror helt på ekonomi/humör/plats. Som snitt blir det väl 6-9öl på en kväll.


På valborg tog jag min fylla som alla måste uppleva en gång för att testa sina gränser, har aldrig druckit de mängderna efter valborg och har aldrig mått så dåligt igen efter det.
Det var iofs nästan livsfarligt men det förde något gott med sig, jag kan min gräns nu och dricker aldrig så mycket att jag blir helt redlös.
Om jag känner att jag inte kan ta på mig skorna utan att ramla åt sidan så dricker jag inge mer, när jag börjar bli lite varm i ansiktet och tjejpolarna blir ovanligt attraktiva så har jag fått min mängd jag mår bra på. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies