HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Online Poker
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Jul 23, 2008 18:17 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är väldigt sugen på att börja spela poker på allvar. Har en del kompisar som det går väldigt bra för och där kan man ju tigga lite coaching så att säga.

Blir la att sätta in 20 buyins som bankroll, så 200$ åker nog in på bestpoker. Så får vi helt enkelt se hur det går Razz.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jul 24, 2008 0:25 am    Post subject: Reply with quote

Observera bara att din bankrulle inte är vad du har på den enskilda siten, utan vad du är beredd att sätta in/förlora. Dvs om di är beredd att förlora 1000 dollar så är din bankrulle 1000 dollar oavsett om du sätter in alla pengarna på en gång eller lite i taget.

Själv klev jag av tåget för rätt länge sen. Jag hade helt enkelt inte intresset att sitta och spela poker. Så länge man spelar low limit FL så vet jag att jag vinner rätt ok, eftersom majoriteten inte begriper sannoliketslära, men så fort man kliver upp i nivå så blir det annorlunda så om valet är sitta några timmar för 10-20 euro eller träffa kompiar är valet lätt

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Sun Aug 03, 2008 0:03 am    Post subject: Reply with quote

För första gången någonsin så har jag spelat bra poker idag! Smile Mer än dubblade mina marker och det känns ju förbannat skönt! Very Happy Inte för att det handlar om så mycke pengar, men jag börjar lära mig och börjar se mer risker och går inte på en massa dumma höjningar som jag sedan förlorar för att jag inte observerat dem chanser som andra har i handen.

Mycket nöjd med dagens spel Smile Hoppas det går lika bra imorrn!

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Sun Aug 03, 2008 19:13 pm    Post subject: Reply with quote

Idag spelade jag mina första sit&go och ett par till för den delen!

första kom jag trea och vann 5$ och nu körde jag en till fast med lägre buy in, fast som jag vann! Very Happy Och därmed inkasserade jag 4,5 dollar Smile

Riktigt kul att spela nu när det går bra Razz

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Sun Aug 03, 2008 19:54 pm    Post subject: Reply with quote

Jag läser pokerteori som fan just nu. Allting börjar makea sense, det enda som återstår är att man ska börja spela och lära sig att applicera teorin på riktigt spel.

Kommer ta ages innan pengarna börjar rullar in (om de ens kommer att göra det). Man blir ju lite avis på polarna som kör multiple tables NL2000... TJA liksom.

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 21:24 pm    Post subject: Reply with quote

Har lärt mig en ny sak idag... Spela inte vidare om det går dåligt... Fy fan va illa det gått idag givetvis, bara för att de gick så jävla bra igår Razz

Men men, det är ju kul iaf!

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Aug 11, 2008 20:22 pm    Post subject: Reply with quote

Varför man vill spela mot proffsen Kultur och Lupus? Jag vill spela mott något proffs därför att de på något sätt blivit som idoler för mig. Precis som att jag ville spela mot Jordan när jag spelade basket vill jag spela mot Ivey i poker, är inte det ganska självklart?

Jag menar inte direkt att jag vill sitta och spela mot pokerproffs hela kvällarna, för då går jag minus med största sannolikhet,

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Sep 30, 2008 10:27 am    Post subject: Reply with quote

Woho! Smile Inatt tog jag mod till mig och gick all in med hela mitt pokerkonto på en 10+1$ Sit&Go och tog tamig fan hem hela skiten! Very Happy En sjuk egoboost och 35$+ Så nu kan jag spela läääääänge om jag ska fortsätta med mina 1+0,2$ och 3+0,4$ bord Razz Men om jag hinner så blir det nog ett likadant bord ikväll!

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Tue Sep 30, 2008 21:30 pm    Post subject: Reply with quote

Grattis! Spelade in 50$ som jag sedan spelade bort. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Wed Oct 08, 2008 9:24 am    Post subject: Reply with quote

Brorsan var hemma igår så vi satt med varsin dator och spelade lite, jag på Pokerstars.com och han på Unibet.com men hans pengar tog slut ganska snabbt, men jag satt ju på mitt dingnande pokerkonto sedan den tidigare vinsten så jag kunde ju spela Wink Körde en 10$ sit&go igen och kom tvåa efter att jag fått lite tips från lillebrorsan som spelat mycke mer poker än va jag har. Summan av kardemumman blev att jag fick 27$ insatt på kontot varav 16$ då var vinst och jag ligger nu (tror jag iaf) plus minus noll totalt på alla insättningar jag gjort hittills på pokerkontot Smile Nu gäller det bara att öka på det mer så jag kan börja ta ut lite pengar! Razz

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Oct 08, 2008 13:26 pm    Post subject: Reply with quote

Min pokerkarriär blev inte alltför lång. Efter att ha köpt en rulle på 30 buyins (NL10) så satte jag mig ned en helg med några polare. Rullen dubblades ganska fort, för att sedan ta lite stryk. Men jag hämtade upp det. Påföljande veckor gick bra, klev snabbt upp till NL20 för att sedan bli stakead till NL50 (då polaren tyckte att jag borde spela på den nivån). Rakebacken kom också in där någon gång... Mitt personliga mål är att vara en vinnande spelare på NL100 innan årets slut... Men det lär ju iofs inte hända. Razz

Men sedan dess har jag faktiskt inte lirat. Känner att jag måste satsa på plugget nu. Dock kommer jag garanterat att börja lira igen. Det är ju trots allt grymt roligt. Smile

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Thu Oct 09, 2008 7:08 am    Post subject: Reply with quote

Igår blev en jobbigt pokerkväll... Jag spelade skitbra till en början, på 16 händer hade jag vunnit 6 av dem, och jag hade ett sjyst chiplead. Men sen lyckades jag syna några korkade händer, bara för att jag tappade fokus när folk skrev till mig på msn... Efter det gick det utför och jag var snart sist. Då i min desperation går jag all in med mina 700 marker drygt, träffar ett lågt par på sista kortet och tar hem det! Tripplar min stack och killen jag fick mest pengar av skriver "bs" i chatten, märkbart sur Razz

Men sen så gick det åt helvete, två händer i rad tycker jag att jag har tagit hem det med bra händer, men åker på sista kortet båda gångerna mot ett högre par! Så jag slutade fyra.... tredjeplatsen hade gett mig plus i kassan, men fyra! Sad Så jävla tråkigt... Men men, på´t igen bara!

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Wed Oct 15, 2008 18:28 pm    Post subject: Reply with quote

Plats 8: Zwonka (lilla mörken) visade [Qd Kh] och vann ($5.25) med Royal Flush

Inte varje dag det händer! Synd bara att ingen ville betta! Razz

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Jan 14, 2009 8:51 am    Post subject: Reply with quote

Poker fyfaaan!

Har gått jävligt bra sedan oktober (då jag skrev senast). Nu spelar jag en hel del och stakesen har ju växt gaaanska exponentiellt. Smile

Det är skoj som fan. Dock måste jag verkligen sätta 30 hp nu under våren, så jag måste nog pausa ett tag. Blir att börja lira hårt som fan sen i början av maj igen!

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Wed Jan 14, 2009 20:20 pm    Post subject: Reply with quote

Jag spelar ganska mycke jag med nu, dessvärre spelade jag bort hela pokerkontot (det var inte mycke, men jag hade jobbat upp mig ett tag på små SNG:s... senast jag körde var nordic freeroll på pokerstars där jag spelar, kom 385:a av ca 7000 spelare! Ganska nöjd med det! Smile Hoppas på att kunna köra den ikväll med, men min tjej tycker jag sitter här för mycke... kanske för att jag spenderade 4 timmar med att titta igenom 3 dagar av EPT poker och ett finalbord. Men det var jävligt kul att titta på så.. Razz

Har hittat en pokerklubb här i stan med (halmstad) där dem kör turneringar varje dag om folk visar intresse! Verkar riktigt najs och nästa vecka tänkte jag glida dit och spela lite om jag har några pengar kvar då vill säga! Razz

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Jan 14, 2009 22:04 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
Jag spelar ganska mycke jag med nu, dessvärre spelade jag bort hela pokerkontot (det var inte mycke, men jag hade jobbat upp mig ett tag på små SNG:s... senast jag körde var nordic freeroll på pokerstars där jag spelar, kom 385:a av ca 7000 spelare! Ganska nöjd med det! Smile Hoppas på att kunna köra den ikväll med, men min tjej tycker jag sitter här för mycke... kanske för att jag spenderade 4 timmar med att titta igenom 3 dagar av EPT poker och ett finalbord. Men det var jävligt kul att titta på så.. Razz

Har hittat en pokerklubb här i stan med (halmstad) där dem kör turneringar varje dag om folk visar intresse! Verkar riktigt najs och nästa vecka tänkte jag glida dit och spela lite om jag har några pengar kvar då vill säga! Razz

tjoo!


Livepoker är jävligt läskigt har jag kommit fram till. Jag har visserligen bara spelat med polarna (har inte åldern för cosmopol än), men det är fan scary.

Själv kör jag bara på onlinegrindet, att hålla på och åka på turneringar and shit undviker jag. Dagen kommer då EU inte längre tycker att Poker är lotteriverksamhet och skatteverket de facto kan beskatta vinsterna. Den dagen kan det vara nice att bara vara en random som farmar onlinebord. Smile

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Sun Jan 18, 2009 5:07 am    Post subject: Reply with quote

Haha, drog ett riktigt schangdobelt madplus ikväll. Nu firar man med gråa gåsen och lite henka. Lite sent visserligen. Men värdet finns just först sent på kvällen och som pokerare får man ta det. Dock torskade jag en hel del mot en jävla ryss i HU som var helt sjuk. Har aldrig spelat mot något liknande. Där var man slagen helt enkelt. Jävla fisk egentligen!! Nåväl... Dags att avtilta sig själv med gentil vodka.
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 17:51 pm    Post subject: Reply with quote

Idag ska jag för första gången spela live-poker! Har varit i kontakt med den klubb som finns här i stan och ska dit ikväll med en polare och spela! Inköpet är 300 kr och dem trodde att det skulle bli ungefär 20 pers! Very Happy Är redan nervös som fan, vet inte riktigt hur man ska bete sig, har aldrig spelat live på det viset innan! Dem har ju riktiga bord och allt! Ska bli sjukt kul att spela iaf! Smile Hoppas att jag inte åker ut först bara... Det hade ju varit lite pinsamt. Min största merit hittills är min 385:e placering av ca 7000 i nordic freeroll på pokerstars... Razz

Jaja, nu ska jag äta strax, sen bär det iväg!

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 23:34 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
Idag ska jag för första gången spela live-poker! Har varit i kontakt med den klubb som finns här i stan och ska dit ikväll med en polare och spela! Inköpet är 300 kr och dem trodde att det skulle bli ungefär 20 pers! Very Happy Är redan nervös som fan, vet inte riktigt hur man ska bete sig, har aldrig spelat live på det viset innan! Dem har ju riktiga bord och allt! Ska bli sjukt kul att spela iaf! Smile Hoppas att jag inte åker ut först bara... Det hade ju varit lite pinsamt. Min största merit hittills är min 385:e placering av ca 7000 i nordic freeroll på pokerstars... Razz

Jaja, nu ska jag äta strax, sen bär det iväg!

tjoo!


Hur gick det för dig? Smile

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Jan 20, 2009 7:26 am    Post subject: Reply with quote

Det gick väl inge vidare måste jag säga! Jag spelade till mig en hand i första timmen och det var nog allt, jag vann en enda hand på hela kvällen... Sen fick jag bara skit hela tiden, inte ett enda bra kort ingenting suited, inga stegdrag, ingenting... Fick ett par i damer näst sista handen jag spelade men då tabbade jag mig och blev tvungen att checka mig igenom, dessvärre så ramlade korten helt till min motspelares fördel och han träffar stege 8-Q och jag satt på QQQ...

Men trots att jag inte fick en enda bra hand på hela kvällen så var det riktigt roligt! Jag kommer defenitivt gå dit igen och spela, men det blev lite dyrare än jag hade tänkt Razz Inköpet var 200+100 men sen fanns det både möjlighet till 2 rebuys eller en addon i pausen och en addon fick det bli eftersom alla andra gjorde det!

Allt som allt så var det en kul upplevelse och ganska lärorikt Smile Mycket trevligt folk med som var med!

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next
Page 24 of 26

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies