HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
cheaterlog

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Cheaters / Lamers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DRE



Joined: 13 Oct 2002
Posts: 4

PostPosted: Mon Feb 17, 2003 23:45 pm    Post subject: cheaterlog Reply with quote

läste om ett antifusk prog som tar ingame screenshots på spelarna i servern, undrar om inte det är någonting för maffia? Fast de e ju klart att det blir jobbigt att kolla igenom alla screens från spelarna på servern, men men ni på maffia bestämmer!
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Feb 17, 2003 23:52 pm    Post subject: Re: cheaterlog Reply with quote

DRE wrote:
läste om ett antifusk prog som tar ingame screenshots på spelarna i servern, undrar om inte det är någonting för maffia? Fast de e ju klart att det blir jobbigt att kolla igenom alla screens från spelarna på servern, men men ni på maffia bestämmer!
satt och saknade PB när jag fick höra talas om detta.
Jag har ingen aning om hur bra det är eller hur buggigt det är. Bara principen i vad det gör, vilket jag tycker är underbart.

Tänns som om admins borde kunna välja vilka som ska ta screens, annars sitter jag gladeligen nån timme varje dag och kollar igenom screens. Man ser ganska snabbt om nån fuskar eller inte.
Dessutom är det ju ingen som är så puckad att han kör med optiskt fusk om servern har detta anticheat. Mycket bra.

Men som sagt, jag vet inte hur bra det funkar.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Tue Feb 18, 2003 6:27 am    Post subject: Reply with quote

Länk till tidigare inlägg...
http://www.cheaterlog.de/

(Det finns funktioner i både adminmod och clanmod för att få spelarna att ta screenshot (admin_execclient snapshot till exempel). Det luriga är att få spelarna att skicka bilderna till admins. Här kan man iofs ställa ultimatum till spelarna i äkta dikatatoranda... "Skicka den och den bilden NU! annars bannar vi dig!"... detta har inte gjorts bara...)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Cheaters / Lamers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies