HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Uppförandet.

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Cheaters / Lamers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
cLoAk



Joined: 11 Mar 2003
Posts: 2

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 1:44 am    Post subject: Uppförandet. Reply with quote

Jag jobbar på IT cafét Inferno Online i Norrköping.

Många av våra kunder spelar på maffia.dk och det verkar vara en bra server med stränga regler om uppförande.

En kund till oss har tydligen blivit permbannad för att han spammat votemap några gånger (detta va den senaste anledningen) lite synd att våra datorer blir bannade men det får vi väl räkna med eftersom kundkretsen är stor.

Måste säga dock att reglerna på detta forum kontra reglerna på era cs servers har en glipa. Jag anser att "Tollezone" har betett sig illa genom att säga "Kan man inte bara banna alla jädra ips från det cafeét. ?". Med vilken rätt kan han säga det utan att nån ens bryr sig ? Admins ska ni va hårda, va hårda över lag.

Tollezone jag kan säga till dig direkt, har du nått klagomål ger jag dig gärna mitt telefonnummer eller slå upp oss på gulasidorna o ring ner, skriv inte spydiga inlägg på ett forum över nätet.

Mvh Anton Gustafsson
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 4:18 am    Post subject: Reply with quote

Det är ett problem me caféer.
Vi bannar gärna inte ett helt café eller ens en dator eftersom det är personen vi vill banna (om det inte handlar om fusk).

Är det många som spelar på Maffia från era burkar kan ju en uskrift av reglerna vara en bra idé, där den som får sin dator bannad får betala nån form av böter för att få den unbannad igen.
Jag har snackat med M@trix (café i sthlm) om detta och fått deras IP.
Ser vi att nån därifrån beter sig illa kan vi bara ringa in och få killen utsälngd/dragen i örat. De gillar inte heller att få sina datorer bannade.
Back to top
View user's profile Send private message
EnA



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 97
Location: The darkside of the moon.

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 4:36 am    Post subject: Reply with quote

Jag anser att Tollezone har rätt att tycka det!

Dom flestra som spelar på maffia spelar inte här för att vi har bra ping, eller bäst mapcycles osv, utan för att vi är ett gött gäng som vill lira utan en massa skitsnack, svordomar och annat störigt!

Vill vill helt enkelt njuta av nåt vi tycker är kul utan att behöva höra folk som inte kan föra sig med ett civilicerat språk. Alla kan bli förbannade, men det betyder inte att man kan säga vad som helst!

Ni som har eller jobbar på IT-cafer kanske skulle försöka sätta upp lite "House rules". Att man ska vårda språket och hur man beter sig i lokalen osv, det blir ju en mycket trevligare miljö om man kan sitta på ett cafe utan att behöva höra "din mamma knullare" och andra trevliga saker upprepade 50 gånger varje 5 minuter!

Vi har ett ansvar gentemot dom som kommer hit och lirar, precis som ni har mot er kunder. Vi måste alla ta lite ansvar för dom som är yngre och dom som inte kan bete sig i almänhet, lära dom rätt och fel. Inte vara deras farsa eller morsa, men säga till när dom gör fel och givetvis uppmuntra dom och vissa dom hur man gör rätt. Det går om man gör det på rätt sätt!

Ursäkta men jag stavar som en kratta!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Tue Mar 11, 2003 9:34 am    Post subject: Re: Uppförandet. Reply with quote

cLoAk wrote:
Jag jobbar på IT cafét Inferno Online i Norrköping.

Många av våra kunder spelar på maffia.dk och det verkar vara en bra server med stränga regler om uppförande.

En kund till oss har tydligen blivit permbannad för att han spammat votemap några gånger (detta va den senaste anledningen) lite synd att våra datorer blir bannade men det får vi väl räkna med eftersom kundkretsen är stor.

Måste säga dock att reglerna på detta forum kontra reglerna på era cs servers har en glipa. Jag anser att "Tollezone" har betett sig illa genom att säga "Kan man inte bara banna alla jädra ips från det cafeét. ?". Med vilken rätt kan han säga det utan att nån ens bryr sig ? Admins ska ni va hårda, va hårda över lag.

Tollezone jag kan säga till dig direkt, har du nått klagomål ger jag dig gärna mitt telefonnummer eller slå upp oss på gulasidorna o ring ner, skriv inte spydiga inlägg på ett forum över nätet.

Mvh Anton Gustafsson


Jag förstår dig helt och hållet, vi har inte för avsikt att banna folk från cafeer. Men om det blir så (eftersom man inte med säkerhet kan säga att just den killen sitter på IT-Cafe) kan man alltid lösa detta med oss via forum eller på IRC. Vi skulle uppskatta om du skrev ut reglerna och informerade de som spelade hos dig på något sätt, det underlättar både för dig och oss. En bra grej att starta med kan vara att du skickar en WONid lista till oss så vi kan hålla koll på vilka WON du har och se till att skriva ner vilken dator varje WON id har så kan du spåra vem som spelade och informera/varna denna killen nästa gång. Hur låter det som lösning?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[SM]Sha
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 223
Location: Borås

PostPosted: Wed Mar 12, 2003 17:24 pm    Post subject: Reply with quote

Jag jobbar ju på internet-café Virus i Borås där vi gör så att den som bannar en dator åker på 50 kr böter och ett "kvartsamtal" med mig Very Happy
Nu är det lite lättare för vår del då jag kan unbanna datorerna från jobbet men böter är en bra grej.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
sec



Joined: 26 Sep 2002
Posts: 208

PostPosted: Wed Mar 12, 2003 19:24 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Sha wrote:
Jag jobbar ju på internet-café Virus i Borås där vi gör så att den som bannar en dator åker på 50 kr böter och ett "kvartsamtal" med mig Very Happy
Nu är det lite lättare för vår del då jag kan unbanna datorerna från jobbet men böter är en bra grej.


Jaha sandra.. är de de man måste göra för å ha kvartsamtal me dig ^^... får titta förbi någon dag då Razz...

Trevlig idé dedär me böter ja Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Cheaters / Lamers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies