HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ordinarie matchtid... knas.

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> The League
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Wed Mar 19, 2003 15:32 pm    Post subject: Ordinarie matchtid... knas. Reply with quote

Hejsan... ett meddelande till ligaadmins...

påpekade redan för ett par veckor sedan att reglerna för ordinarie matchtid är minst sagt luddiga... Under regler står det att ordinarie matchtid är 20.00. Under Info står det att ordinarie matchtid är 21.00. Alla matcher i ligan har varit schemalagda på league-sidan till 19.00. See the problem?

Vad är rätt och vad är fel?
Back to top
View user's profile Send private message
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Wed Mar 19, 2003 15:53 pm    Post subject: Reply with quote

ganska.. den som har hand om det bör ju bestämma sig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Wed Mar 19, 2003 17:31 pm    Post subject: Re: Ordinarie matchtid... knas. Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
Vad är rätt och vad är fel?


Fel är när alla klaner i en div (tex 3) kommer överens om att 19.00 blir en bra defaulttid och sen en random SM admin kommer in o påpekar att "regelsidan säger 20.00, punkt slut" Razz

(Sorry, kunde inte låta bli bara, fast jag vet att Sha nog kommer göra mig fysisk illa på nästa DK för jag mobbar hennes favoritdrink Very Happy)
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Mar 19, 2003 21:05 pm    Post subject: Reply with quote

Luddigt värre, ja.
Men matcherna kan flyttas och att använda "defaulttid" för att hävda till sig en WO går fetbort enligt min och många andras mening.
Även om 19, 20 eller 21 är default så spelar men på en tid som passar 10 pers. Oavsett om det är på default matchdag eller inte.

"Hej. Spela fjärsdag kl 19?"
"nja, vi kan inte få ihop spelare till då"
"ok, rotdag kl 20 då?"
"ja det går bra"

Inte

"Klockan är 19 nu. var är ni??"
"va? 20 står det ju"
"damn ligaadmins som inte kan skriva ordentligt på sidan!! ok, då vinner vi på WO"
"va?? nej! VI vinner på WO"
osv
osv

Sant att tiden ska vara rätt, men försäkra er nu när det är så luddigt.
Jag kan personligen inte ändra info, och under schedual ser jag inte 19:00 längre.
Men nu är säsongen över och inga större missöden har hänt så jag hoppas det blir bättre till nästa säsong, då matchena inte kommer ha nån specifik dag eller tid. CB style
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Wed Mar 19, 2003 21:58 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Matcherna kan starta mellan 01:00-23:00 (om ingen matchtid är beslutat så börjar matchen 20:00)
Matchdagarna går att ändra om båda clanerna går med på det,
Båda clanernas CL skall dock kontakta en ligaadmin om den nya dagen och nya tiden innan den byts, annars gäller den gamla matchtiden.

Detta bestämdes efter det att ligan hade startat och hade sin början i att Div.3 tyckte att det inte var bra med bestämda tider och helts inte ville spela på Lördagar (den matchdagen som var satt.)
Senare löste ni problemet rätt lätt genom att flytta matchdagen till Söndag, men regeln som jag har för mig att faktist Urethra ville ha, var smart och fungerade även bra för oss andra divisoner så jag lät den vara kvar.

Andledning till att Info och schemat säger annat är för att jag inte kan ändra dessa tider.
Eftersom det fanns en news om den nya regeln trodde jag att alla... hade förstått det nya "tiden".


Den gamla regeln lät för övrigt:
Quote:
Ändra matchtiden:
Matcherna hålls Kl.21:00 (eller annan tid om spelarna tycker det, detta beslutas senare) <Vilket senare beslutades till 20:00>
Matchtiderna går att ändra om båda clanerna går med på det, men skall spelas på matchdagen, ev. Dagen innan matchdagen.
Båda Lagens CL skall kontakta en liga admin om den nya tiden. Annars gäller den gamla matchtiden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Sun Mar 23, 2003 18:17 pm    Post subject: Reply with quote

Är det inte bättre att sätta 20:00 som ordinare... det är väl bäst om det fnns en fast tid annars kommer det bli massa tjaffs......
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Sun Mar 23, 2003 18:31 pm    Post subject: Reply with quote

SKuMiL wrote:
Är det inte bättre att sätta 20:00 som ordinare... det är väl bäst om det fnns en fast tid annars kommer det bli massa tjaffs......


Håller med om att en ordinarie tid & dag är ganska bra. Då har man nått att utgå från när man planerar sin vecka och ska komma överens med den lede fi om när man ska mötas.
Tror risken för WO's kommer öka en hel del om det blir aldeles för diffust när man ska spela.
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Mar 23, 2003 18:47 pm    Post subject: Reply with quote

ordinare matchtid är 20:00 om inget annat bestäms
Blir det tjaffs så är tiden 20:00
Man kan endast byta tid från 20:00 till en annan om båda claner går med på det.

Vi införde denna regel för att minska risken för WO. Vi alla har olika behov vissa vill börja 20:00 för att dom har ett jobb som gör att man måste upp tidigt. Vissa vill börja 21:00 för att dom har barn som måste sova innan dom kan spela "seriöst"
Vem skall man ta hänsyn till då?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> The League All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies