HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
[FreezeBitch] vs [Krav] matchrapport.
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> The League
View previous topic :: View next topic  
Author Message
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Tue May 27, 2003 16:35 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:

jag undrar varför han e lack på mig och resten av FB...


Jag e inte lack på hela FB, bara lite besviken på er respons till de problem vi hade på vippen i samband med matchen.

Den enda jag e lack på e Lupus som jag inte tycker bettet sig som det anstår en CL i en maffia klan i denna tråd.
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Tue May 27, 2003 19:06 pm    Post subject: Reply with quote

STEDevil wrote:
Om du inte ens vet vad ordet "vanföreställningar" innebär så föreslår jag att du inte använder det som skällsord mot andra.

Att tro att det bringar otur att gå under en stege är en vanföreställning, men folk som tror det är väl knappast psykiskt sjuka. Faktafel.

STEDevil wrote:
Anledningen till att jag gärna skulle vilja veta vad de andra [Krav] tycker är att jag vill veta om alla i [Krav] upplevde situationen som du. Skälet till det är att jag vill veta om alla i [Krav] upplevde situationen som du.


STEDevil wrote:

Vadå "upplevde" situationen?
Ni gav blanka fasen i att vi hade problem på vippservern, vad är det du undrar om att vi ska ha "upplevt"?
* Vi byter server när ni klagar
* Enda responsen från er när vi klagar e spydigheter.


Ska jag tolka det som att ingen annan i [Krav] kan/vill/får ge sin bild av vad som hände. Det är helt enkelt så att jag undrar om de andra [Krav] uppfattade oss som djävulens utsände (med mig i spetsen en stund innan jag ens kom till servern, då jag inte skulle spela matchen egentligen, men var stand-by). Snälla, ifrågasätt inte denna önskan, vad kan det skada att låta dem avlägga vittnesmål? Du verkar också ha glömt att jag inte var med från början utan kom in lagom till att det skulle bytas server. Jag sa inte många ord om den saken, än mindre spydigheter eller personangrepp. Eller räknas "skaffa dig bredband" som ett oförskämt personangrepp?

STEDevil wrote:

Det var inte GG eftersom samtliga i FB ignorerade att vi hade problem med att spela på vippen o det enda svar som kom var att jag skulle sluta whina o skaffa bredband.
Det tyder på en hyggligt trist inställning från FBs sida innan matchen ens började o färgade natruligtvis av sig på hela matchen. FBs attityd tycker jag varje fall inte över huvud taget hör hemma i SML, men vi i Krav tänkte "skit samma vi kör ändå".
Att däremot sedan få läsa en matchrapport där ni målar upp er själva som trevliga killar som spelat en trevlig match mot glada vänner tyckte jag va direkt oförskämt med tanke på vad som hade hänt på servern.
Det finns en gräns för hur mycket BS jag e beredd att svälja utan att säga nått.

Men... men... jag som... jag som trodde jag la en rapport om själva matchen... gjorde jag inte det? Eller?

STEDevil wrote:

Nu får du ta o bestämma dig för vad du menar med matchen. I en mening så verkar det vara endast den tid mellan första 3RS tills 32 rundan slutar och i nästa mening så inkluderar det även det som hände före. Hur ska du ha det egenligen?

Jag har i varje fall varit tydlig med att det är attityden precis innan match som var problemet och inte nått annat. Om du missat även detta så tycker jag du börjar läsa samtliga inlägg i denna tråd på nytt från allra början lungt o metodiskt så du får bättre koll på vad jag faktiskt sagt o inte sagt.

Nu ska du dämpa dig, jag är en riktig hejare på svenska språket, både att läsa det och att skriva det. Finns ingen grund för att försöka få mig att framstå som mindre duktig på att läsa forum, vi fokuserar bara på lite olika bitar. Jag bönar och ber upprepade gånger om svar på frågor som "är jag väldigt otrevlig när jag säger "skaffa dig bredband"?" samt att någon annan från [Krav] ska säga sitt, vare sig du tycker de har något att tillägga eller inte.
Nåja, om du nu uteslutande menade det som hände innan match, varför trycker du då post reply och inleder med...
STEDevil wrote:
Oje, spela vi i samma match?

...om du nu menade allt annat än matchen? Din första reply kom som en skänk från nedan... eller... blixt från en klar himmel kanske det heter...

STEDevil wrote:
Ska jag klippa in fler citat från dig eller klarar du att använda scrollknappen själv o faktisk läsa vad du skrivit i den här tråden än så länge?

Här tycker jag att du målar upp mig som en smula dum, det ogillas. Evil or Very Mad Jag tycker inte att jag överöst dig med personangrepp och oförskämdheter. Hur kan du gå igång på "skaffa dig bredband" är fortfarande en gåta. För mig.

STEDevil wrote:
Den enda jag e lack på e Lupus som jag inte tycker bettet sig som det anstår en CL i en maffia klan i denna tråd.

Om du sökte efter att såra mig lyckades du här. Sad I ett svagt ögonblick förberedde jag mig inför ett samtal till den [FreezeBitch] jag ämnade lämna över tronen till, men bestämde mig för att istället försöka rida ut stormen. Om jag nu inte beter mig som det anstår en CL i en maffiaklan, skäms jag verkligen. Men hur rättfärdigar du dig då? Hur lyckas du som CL med att behålla ditt durumvete så vitt? Via Direkt ? Klorin ? Question

På det hela taget antar jag att även du är förvånad över det inträffade och tycker det är en smula skumt att vi har den här (hrmph..) diskussionen och föreslår att vi, om denna tråd inom kort inte kastar ljus över det inträffade, typ tar oss ett telefonsamtal. Idea
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Tue May 27, 2003 19:51 pm    Post subject: Reply with quote

URSÄKATA MIG.....men lägg ner å klanka på varandra nu...vi spelar för att ha kul......Detta snack får nog inte någon ut nå kul av eller???

OM jag får tycka min mening så har aldrig FB betet sig illa när vi har lirat pcw mot dem...å andra sidan har jag nog aldrig mött kass heller....Bägge är säkert jätte trevlig.....

Bara lilla dumma jag som inte vet nånting om nånting förutom att vara trevlig...å vill att annat folk ska va trevlig....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Wed May 28, 2003 11:03 am    Post subject: Reply with quote

& [FreezeBitch]Lupus wrote:
STEDevil wrote:
Om du inte ens vet vad ordet "vanföreställningar" innebär så föreslår jag att du inte använder det som skällsord mot andra.

Att tro att det bringar otur att gå under en stege är en vanföreställning, men folk som tror det är väl knappast psykiskt sjuka. Faktafel.


Precis, o ordet CP e bara ett vanligt skällsord som innebär att du e lite dum.
Ge dig nu Lupus, dina argument blir bara mer o mer absurda.

Medicinsk Terminologi wrote:

Vanföreställning symtom vid psykos (psykisk störning); en (sjuklig) störning i tankeinnehållet med orimlig och okorrigerbar föreställning och övertygelse...


Tex förföljelsemani är ett bra exempel på en vanföreställning.
Otur att gå under stegar brukar vanligen kallas vidskepelse, om det inte är till så hög grad att det allvarligt påverkar personens vardag. Om det händer övergår det till en "sjuklig störning" dvs vanföreställning.

Åter igen, om du inte förstår vad ett ord betyder så använd det inte mot andra som skällsord (inte för att du ska slänga skällsord mot andra i vilket fall....)

Quote:

STEDevil wrote:

Vadå "upplevde" situationen?
Ni gav blanka fasen i att vi hade problem på vippservern, vad är det du undrar om att vi ska ha "upplevt"?
* Vi byter server när ni klagar
* Enda responsen från er när vi klagar e spydigheter.


Ska jag tolka det som att ingen annan i [Krav] kan/vill/får ge sin bild av vad som hände.


Du får tolka det precis hur du vill, för fakta e fortfarande fakta.
O med din lustiga tolking av vad som tillhör en match o vad som inte gör det (dvs att det som händer strax före o strax efter i samband med matchen är fullständigt ovidkommande) så är det ingen i Krav som har nått att påpeka.

Dock är jag synnerligen säker på att du är den enda personen här på maffia som har den åsikten, inklusive dina egna lagmedlemmar (jag skulle bli synnerligen förvånad om även de tycker att det e ok att bete sig hur som hellst precis innan matchstart "för det inte e under själva matchen").

Om detta verkligen är din inställning så måste jag dock fråga, varför i hela världen spelar du överhuvudtaget i SML? Du har ju uppenbarligen inte förstått hela grundkonceptet med att vara trevliga mot varandra o spela mot varanda för skoj skull.
Detta innebär nämligen _inte_ att man kan bete sig hur som helst i 99,9% av tiden för att endast vara "goa grabbar" från runda 1 till 32 medan en match spelas.
I SML är det meningen att man ska va trevligo visa respekt till de andra klanerna 7 dar i veckan, inte bara 1 timme i veckan.

Quote:

STEDevil wrote:

Nu får du ta o bestämma dig för vad du menar med matchen. I en mening så verkar det vara endast den tid mellan första 3RS tills 32 rundan slutar och i nästa mening så inkluderar det även det som hände före. Hur ska du ha det egenligen?

Jag har i varje fall varit tydlig med att det är attityden precis innan match som var problemet och inte nått annat. Om du missat även detta så tycker jag du börjar läsa samtliga inlägg i denna tråd på nytt från allra början lungt o metodiskt så du får bättre koll på vad jag faktiskt sagt o inte sagt.

Nu ska du dämpa dig, jag är en riktig hejare på svenska språket, både att läsa det och att skriva det. Finns ingen grund för att försöka få mig att framstå som mindre duktig på att läsa forum, vi fokuserar bara på lite olika bitar. Jag bönar och ber upprepade gånger om svar på frågor som "är jag väldigt otrevlig när jag säger "skaffa dig bredband"?"


Det är precis när du säger sådant som det tydligt visas att du inte har den minsta susning av vad jag skrivit i den här tråden. Det där har jag nämligen svarat på ett flertal gånger.
Om du fortfarande inte kan hitta det så finns det definitivt "grund för att försöka få dig att framstå som mindre duktig på att läsa forum". Det är synnerligen meningslöst att du skriver inlägg i ett forum om du inte kan (läs: är ovillig att) läsa vad andra skriver.

Quote:

Nåja, om du nu uteslutande menade det som hände innan match, varför trycker du då post reply och inleder med...
STEDevil wrote:
Oje, spela vi i samma match?

...om du nu menade allt annat än matchen?


För att jag precis som 99.9999% av folket i SML räknar det som händer i direkt ansluting till matchen som en del av matchen?


Quote:

Här tycker jag att du målar upp mig som en smula dum, det ogillas. Evil or Very Mad


I din första reply så kallar du mig rakt ut för dum inkl en massa annat, så att du "ogillar" att jag vid det här laget målar upp dig som dum skiter jag fullständigt i. Fakta är att du vräkt ur dig personangrepp mot mig och att du "inte märker det själv" kan bara tyda på 2 saker, antingen är du verkligen dum eller så spelar du dum. Vilket av de 2 det är vet du bäst själv.


Quote:

På det hela taget antar jag att även du är förvånad över det inträffade och tycker det är en smula skumt att vi har den här (hrmph..) diskussionen och föreslår att vi, om denna tråd inom kort inte kastar ljus över det inträffade, typ tar oss ett telefonsamtal. Idea


Du menar så att du kan vräka ur dig fler saker som att jag e dum & psykistk sjuk utan att andra kan se det?
Nä tack, jag har ingen vidare lust att utsätta mig för privatsamtal med folk som inte ens kan uppföra sig på ett forum där alla kan se.
Är det saker du vill säga till mig som inte ens du anser vara lämpliga att ha i skrift, så är jag rätt säker på att jag inte vill höra det.

Vill du kommunicera med mig privat så kan du istället använda PM funktionen i detta forum. Jag föreslår även att du använder en hyffsad ton om du förväntar dig något svar.
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Wed May 28, 2003 14:21 pm    Post subject: Reply with quote

Jag avslutar mina åtaganden i denna tråd med några länkar till sidor där ordet vanföreställning brukas, så får intresserad själv ta ställning till om ordet blott bär betydelsen "psykiskt sjuk".

Nåväl. Orkar ni inte läsa på sidan kan ni ju köra ctrl+f och söka på ordet vanföreställning.

Tack STEDevil för att du upplyst mig om hur dum jag är och hur fel jag har om allting. Jag har förstått att jag inte passar i SML längre och överlåter ansvaret för klan [FreezeBitch] medverkan i ligan på [FreezeBitch]KrosuZ. Mig slipper du se där.

http://www.seeab.se/FlerKockar/rapp9.htm

http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0%2C2789%2C217762%2C00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0%2C2789%2C221411%2C00.html

http://www.bankrattsforeningen.org.se/tidning95.html

http://www.arbetaren.se/2000/50/fackligt.html

http://www.bgf.nu/expo/haveri/x.html

http://www.allehanda.se/ledare/385.html

http://www.stockholm.snf.se/urtidarleden/info.html

End of story.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed May 28, 2003 15:21 pm    Post subject: Reply with quote

MEN FÖR FAAAN GRABBAR...
Åhh..... Vi spelar för faan för att ha ballt.... Okej.. SORRY STED FÖR ATT VI VAR DUMMA!!! så då var det sagt... kan alla hålla käften nu och vara glada ?
Back to top
View user's profile Send private message
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Wed May 28, 2003 17:03 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
Okej.. SORRY STED FÖR ATT VI VAR DUMMA!!!


Tack ernst Smile
Du visar att FB verkligen är de goa grabbar jag hade för mig innan vi möttes sist.

Hoppas du inte kommer ha nått emot att vara med o äga oss nästa gång vi ska mötas i SML Smile

Ni o SSRF ser riktigt vassa ut denna omgång (speciellt SSRF med 3 vinster på 2 matcher Laughing ) så vi får väl hoppas på att vi kan kämpa oss fram till en tredjeplats denna gång.
GL i kampen om förstaplatsen i div 3, som jag tror kommer avgöras i FB-SSRF matchen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
milk^



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 226
Location: Trelleborg

PostPosted: Wed May 28, 2003 20:45 pm    Post subject: Reply with quote

Jättetråkigt och se sådan hära diskussion.
Jag var inte där själv, så jag ska inte uttala mig.
hoppas vi ändå kan fortsätta som goda stammisar och spela med ett leende på läpparna ;>

whine eller inte, lagg eller inte.. de är bara cs.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed May 28, 2003 21:04 pm    Post subject: Reply with quote

& xpect^ wrote:
whine eller inte, lagg eller inte.. de är bara cs.
Där kom det: "Det är bara ett spel" Razz Razz Razz Razz
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu May 29, 2003 17:19 pm    Post subject: Reply with quote

sist men inte minst....eller? inte ens de kasnke? Razz

klart Luppe ska va i SML utan han och finska ****:an klar inte vi i FB oss

och dessutom att ta över detta i SML som luppe sköter klockrent...

Alla genier har väl kasnke fel nån gång...

Albert einstein var väl icke godkänd i matte eller hur de nu var??

ja ja..... tycker detta båste upp lite för mkt....

klart jag förlåter för vad FB har gjort dock ingenaning vad som har hänt men men Razz

första plats i div 3... ryssligt då kommer man in i div 2 ju Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Llama



Joined: 10 May 2003
Posts: 6

PostPosted: Thu May 29, 2003 20:50 pm    Post subject: Reply with quote

Bweeleerrp ooochaarrrp mmmrrrhhrrr...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> The League All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies