HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
highskillz server
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Aug 17, 2003 21:09 pm    Post subject: Reply with quote

Verkar vara en rolig idé... Men jag vet inte så mkt om detta, så ni får gärna förklara så att ett ägg kan förstå vad ni menar.....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Aug 17, 2003 22:04 pm    Post subject: Reply with quote

har hitta en posetiv sak med det hella o det är att då har man en anledning till att spela på 7:an Very Happy

för måste man ha skill för att kuna ta sig in til dom l33ta på en server så blir det fler som börjar spela för stats istälet för att spela för att det är kul(vilket hella maffia står för).

däremot så skulle man kuna ha en server dit endast dom med invite får koma fast då komer alla stakars "known" admins bli spamad och torterad med frågor från dom som vill vara där för att det är där dom bra är.

men hur man än gör så så komer bäge systemen att inebära tråkigheter på servrana och i forumet.
så bästa är som det är nu och vill man ha Tp och skill på dom man spelar med så får man göra som jag och vänta tills alla småbarn har blivit tvingad i sängen och det är dom gamla maffianerna kvar.

så personligen så finer jag inte något posetvit med att ha en Hz server och det tror jag inte "server admins" gör heller för så hade nog aldrig 1:an tapa sin Hz status.
Back to top
View user's profile Send private message
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 16:26 pm    Post subject: Reply with quote

Ingen som vet om det finns några planer på att återuppliva Zkillz.com, eller nåt motsvarande? Det skulle göra mycket för publicspelandet och communitiet tror jag!
Back to top
View user's profile Send private message
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

Banten wrote:
Ingen som vet om det finns några planer på att återuppliva Zkillz.com, eller nåt motsvarande? Det skulle göra mycket för publicspelandet och communitiet tror jag!


något liknande är på gång. dock inte innom närmaste veckorna men det kommer att komma.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 17:59 pm    Post subject: Reply with quote

mortal wrote:
något liknande är på gång. dock inte innom närmaste veckorna men det kommer att komma.

PwNaGe!!1

Du verkar ha ett finger med i hela cs-scenen Cool
Inte för inte ni heter "Maffia"
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 19:50 pm    Post subject: Reply with quote

ÄÄÄ fan orkar ej läsa allas medelande...


till saken diroz detta är inte ett bra förslag för dig eftersom du inte skulle spela där endå Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing


kan va kul men tror inte det skulle funka....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
p o d



Joined: 10 May 2003
Posts: 331
Location: Kalix

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 10:58 am    Post subject: Reply with quote

man skulle ju kunna ha ett par servrar som endast betalande kan spela på... 50-100kr per månad ...
ha kvar alla gammla 1-8 och skaffa nya servrar till dom som betalar eller så e jag helt ute och cyklar.. jag skulle iaf inte ha nått emot det... om vi säger att 50betalar 50*50=2500kr per månad efter ett år så bör nu ju gå runt på det hela.. ähh bara en fundering.. vet att det är många som inte har så mycket pengar men skippa att hyra film, köpa godis, eller ät mammas mat istället för pizza
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 13:34 pm    Post subject: Reply with quote

p o d wrote:
man skulle ju kunna ha ett par servrar som endast betalande kan spela på... 50-100kr per månad ...
ha kvar alla gammla 1-8 och skaffa nya servrar till dom som betalar eller så e jag helt ute och cyklar.. jag skulle iaf inte ha nått emot det... om vi säger att 50betalar 50*50=2500kr per månad efter ett år så bör nu ju gå runt på det hela.. ähh bara en fundering.. vet att det är många som inte har så mycket pengar men skippa att hyra film, köpa godis, eller ät mammas mat istället för pizza


Inte så jättedålig idé, men inte så bra heller... det får väl inte plats mer än 32 pers på en server? alltså kommer det alltid att vara någon som är sur för att han betalar för en server han inte kommer in på om det kommer att vara 50 pers... däremot så skulle man kunna göra så att man begränsar till hur många som kan "anmäla" sig till den servern till typ 18 lr nåt, så kan servern vara för 20 (för att ev. admins ska få plats ifall det skulle behövas) så kan alla vara nöjda och glada o få plats... fast jag gillar inte idén med en betalserver över huvudtaget... det räcker väl med insamlingarna som startas då och då? Jag skänker mer än gärna en slant som jag gjorde sist, men jag kan inte tänka mig betala en månads avgift för att spela på en server... nåja, detta är iofs bara MIN åsikt, det finns säkert dom där ute som skulle kunna tänka sig en "betalserver"...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 14:28 pm    Post subject: Reply with quote

nej, inte betalserver, men vi stödjer mer än gärna genom insamlingar etc.

kluven angående Hz-server. lirade från café när den fanns och hade ingen egen nyckel så jag kickades ganska ofta vill jag minnas.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
p o d



Joined: 10 May 2003
Posts: 331
Location: Kalix

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 15:09 pm    Post subject: Reply with quote

min ide är ogenomförbar inser jag nu... vi stryker den...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
jag fakenickar :]
Guest





PostPosted: Wed Aug 20, 2003 18:11 pm    Post subject: Reply with quote

MaCe-cs wrote:
DiRoZ wrote:
&Sorcerer wrote:
Jag gissar på att anledningen till att det inte finns någon sådan server mer är att maffia är väl till för alla spelare? Bra eller dålig, man spelar för att ha kul, och med en sådan här server som du nämner hindras man att komma in om man inte är mer än hyfsat bra eller dålig... jag kan ju inte ta mig in på top 200 även om jag försöker, och antagligen lär andra maffianer som länge spelat på maffia och spelar mest för att det finns så gott folk också tryckas bort av andra fragkåta spelare som är bättre/spelar mer för stats skull. Kortfattat är det bra att dessa highskillz servers försvann så att ALLA kan vara med och spela, vare sig dom bara vill roa sig lite, eller bara är fragkåta och vill bättra på sina stats.

sen finns de nått som kallas skillzbonus.. där du får poäng när du räddar gisslan plantar deffar och så.. då behöver man inte ha så jävla bra aim.. man måste spela smart. ist för att rucha och va fragkåt så väntar man och deffar TEX. Jag vill inte sluta spela på maffia för att jag vill ha bra motsånd( lät ju lite idotiskt men iaf ) ... jag brukar fråga folk här på maffia om dom vill med och lira på gamers som jag gör te harv ibland.. det är skit kul när man får möte riktigt bra killar ibland..därför skulle de va kul om maffia hade nått sånt.. då kanske vi även skulle få se lite eliter komma te maffia och visa upp sig..



Påstår du att det är osmart att ruscha? vad *** är det med dig...

Det är en taktik, att komma fram så tidigt till fiendens frontlinje att de inte är beredda på det...tänk dig för innan du snackar i fortsättningen tack...




Snälla gubbar , Språket specielt här på forumet
Back to top
jag fakenickar :]
Guest





PostPosted: Wed Aug 20, 2003 18:13 pm    Post subject: Reply with quote

&Sorcerer wrote:
p o d wrote:
man skulle ju kunna ha ett par servrar som endast betalande kan spela på... 50-100kr per månad ...
ha kvar alla gammla 1-8 och skaffa nya servrar till dom som betalar eller så e jag helt ute och cyklar.. jag skulle iaf inte ha nått emot det... om vi säger att 50betalar 50*50=2500kr per månad efter ett år så bör nu ju gå runt på det hela.. ähh bara en fundering.. vet att det är många som inte har så mycket pengar men skippa att hyra film, köpa godis, eller ät mammas mat istället för pizza


Inte så jättedålig idé, men inte så bra heller... det får väl inte plats mer än 32 pers på en server? alltså kommer det alltid att vara någon som är sur för att han betalar för en server han inte kommer in på om det kommer att vara 50 pers... däremot så skulle man kunna göra så att man begränsar till hur många som kan "anmäla" sig till den servern till typ 18 lr nåt, så kan servern vara för 20 (för att ev. admins ska få plats ifall det skulle behövas) så kan alla vara nöjda och glada o få plats... fast jag gillar inte idén med en betalserver över huvudtaget... det räcker väl med insamlingarna som startas då och då? Jag skänker mer än gärna en slant som jag gjorde sist, men jag kan inte tänka mig betala en månads avgift för att spela på en server... nåja, detta är iofs bara MIN åsikt, det finns säkert dom där ute som skulle kunna tänka sig en "betalserver"...



Nej håller med dig, skulle gärna kunna betala det för att få spela på Swedish maffia, Mer Mognar folk hittar man icke
Back to top
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Wed Aug 20, 2003 18:15 pm    Post subject: Reply with quote

mortal wrote:
något liknande är på gång. dock inte innom närmaste veckorna men det kommer att komma.

FETT TACK GÖTT ERE!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu Aug 21, 2003 14:07 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, nä jag fattar inte riktigt heller.. Gäller det att spela mkt pub som fan och deffa, rädda, planta och sen får skillbonus? För man väljer ju knappast vilka som får spela där ? Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
BLizZie-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 304
Location: Å-berga

PostPosted: Mon Aug 25, 2003 10:34 am    Post subject: Reply with quote

Mycket bra ide Diroz! Smile
Det gällde ju en server bara, det skulle motivera folk att kanske spela o försöka komma in där. Det skulle kunna vara skoj ifall man måste kämpa lite för att spela där. Blir mer utmaning och man kanske har ett mål med sitt publicspelande oxå. Sen om man inte gillar iden finns det gott om andra servrar o spela på inom maffia. Man hoppas ju få mer pcwliknande former med såna här initiativ.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Aug 25, 2003 12:48 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]BLizZie- wrote:
Mycket bra ide Diroz! Smile
Det gällde ju en server bara, det skulle motivera folk att kanske spela o försöka komma in där. Det skulle kunna vara skoj ifall man måste kämpa lite för att spela där. Blir mer utmaning och man kanske har ett mål med sitt publicspelande oxå. Sen om man inte gillar iden finns det gott om andra servrar o spela på inom maffia. Man hoppas ju få mer pcwliknande former med såna här initiativ.

Surprised Surprised
varje spelsession skulle bli som en gather *drömmer*
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies