HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Jag > Övermakten
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 2:10 am    Post subject: Reply with quote

ser lite kass grundinställning här i tråden och det förvånar mig mindre och mindre att du blev lite bryskt behandlad av det du skrivit här.
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 2:16 am    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
Gör som jag skulle gjort, ta reda på hans namn, lägg ut alla hans personuppgifter(läkarjournaler, kredituppgifter, you name it) på nån sida du länkar till från massa ställen. Kan hela världen få ringa honom och fråga om blindtarmsoperationen han gjorde 94 Wink

Eller så stämmer du honom och tidningen. Välj själv =)
Nu hoppas och tror jag verkligen att du skämtar, men bara för att klargöra vissa saker. Det där är nog det dummaste man kan göra och är enligt mig jävligt nära höjden av elakhet. Poliserna är där i egenskap av jobbet, det är inte så att dom bara är där för att det är kul att tjaffsa, förmodligen har de blivit ditkallade för en orsak. Om någon då valt att begå ett brott i den stunden och åker fast så är jag jävligt ledsen, men skyll dig själv då. Det är väl fan inte polisens fel att en full kille springer runt och viftar med en polares körkort och om herr polis då ser detta måste han ju enligt lag ingripa.

Nu vet jag ju inte helt hur detta gick till och jag menar inte alls att det som må ha hänt var rätt åt shogun. Men att lägga upp en persons uppgifter på Internet för att man själv eller för att en kompis klantat sig rejält är bara jävligt dumt. Låt oss säga att du jobbar på en telefonsupport eller kanske i en butik. Hur mycket skulle du uppskatta det om jag inte var nöjd med er vara/produkt och bestämde mig för att lägga upp dina personuppgifter på Internet bara pga det?

Till MediuM, ja då kan vi ju berätta för poliserna vilka sopor dom är som inte får jobba som livvakter. Tihi haha vad lustigt. Att vara ordningsvakt är faktiskt en befordran, tro det eller ej, och efter att ha jobbat ett antal år så kan man även söka tjänst som livvakt vilket inte är helt "sopigt".

_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 16:15 pm    Post subject: Reply with quote

Shogun wrote:
Men samtidit så måste det ju vara tjänstefel att resonera "gör du det så gör du det och då gör du det". Man kan ju inte koppla samman två brott och använda det ena som ett argument i det andra. (Iallafall inte i denna situation tycker jag) Som om att man behöver vara hög för att "våga" låna ut legitimation till kompis?

Måste fråga, vilket straff tycker du att du skall få när du låna ut körkortet till en "minderårig"?

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 17:48 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Shogun wrote:
Men samtidit så måste det ju vara tjänstefel att resonera "gör du det så gör du det och då gör du det". Man kan ju inte koppla samman två brott och använda det ena som ett argument i det andra. (Iallafall inte i denna situation tycker jag) Som om att man behöver vara hög för att "våga" låna ut legitimation till kompis?

Måste fråga, vilket straff tycker du att du skall få när du låna ut körkortet till en "minderårig"?


Var inte mig du fråga men jag tycker att detta är ett synnerligen harmlöst brott, böter runt 1000-lappen är min åsikt.

Har svårt att se brott som inte drabbar andra människor än de inblandade som allvarliga. Då ser jag inte en 17-åring som ett barn.

_________________
Built the ROC from a pebble, pedalled rock before I met you,
Pedalled bikes, got my nephews pedal bikes because they special // Jay-Z, never let you down
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

varför ska man ens få ett straff för att man lånar ut leg till sin polare?
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 21:37 pm    Post subject: Reply with quote

Shogun wrote:

Dumt att låna ut det, men seriöst: Hur många har inte förfalskade/lånade leg och köper tobak för? Tkr det faktiskt är allvarligare än att gå in på en krog. Därmed inte sagt att det är rätt att urkundsmissbruka.
Men vadå? Kollar inte folk i affärer att personen på fotot är den som står framför dom? :S

N3uro: För att man hjälper ens polare me olagligheter kanske?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
str



Joined: 07 Feb 2003
Posts: 815
Location: Borås

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 22:00 pm    Post subject: Reply with quote

man behöver ju egentligen inte ens låna ens kompis legg för att få ut något nu förtiden. bara gå in på närmsta tjorre och se självsäker ut och säga vad man vill ha. så är det fixat. tycker det värre när vuxna köper ut till barn... men att låna ut sitt leg till sin kompis, a inte direkt världens smartaste move! något borde du få för det men inte pissprov.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 22:07 pm    Post subject: Reply with quote

str wrote:
man behöver ju egentligen inte ens låna ens kompis legg för att få ut något nu förtiden. bara gå in på närmsta tjorre och se självsäker ut och säga vad man vill ha. så är det fixat. tycker det värre när vuxna köper ut till barn... men att låna ut sitt leg till sin kompis, a inte direkt världens smartaste move! något borde du få för det men inte pissprov.

hehe aa men det är i allmänhet hårdare på krogen, i alla fall här i sthlm. ni bönder härjar väl hur ni vill Razz
Back to top
View user's profile Send private message
str



Joined: 07 Feb 2003
Posts: 815
Location: Borås

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 22:09 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
str wrote:
man behöver ju egentligen inte ens låna ens kompis legg för att få ut något nu förtiden. bara gå in på närmsta tjorre och se självsäker ut och säga vad man vill ha. så är det fixat. tycker det värre när vuxna köper ut till barn... men att låna ut sitt leg till sin kompis, a inte direkt världens smartaste move! något borde du få för det men inte pissprov.

hehe aa men det är i allmänhet hårdare på krogen, i alla fall här i sthlm. ni bönder härjar väl hur ni vill Razz
har man väl kommit in så borde leg vara ens sista problem Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 23:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jag förstår mig inte på folk som helt blint försvarar poliser. Det finns lika många rötägg inom poliskåren som det finns civila ute på gatan. Dom är människor, många människor är skit = många poliser är skit. Du stötte nog på en skit polis.

polis polis potatisgris gå hem och laga morsans SPIS!!! A.C.A.B. hahah!
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Dec 31, 2006 0:14 am    Post subject: Reply with quote

Vilka jävla resonemang folk kommer med. Varför ens följa lagen? Om man lånar ut sitt id-kort/legitimation/körkort eller whatever till en minderårig kompis och denne använder detta för att komma in på en krog där denne senare hamnar i bråk och blir knivskuren så illa att han hamnar på sjukhus och sviktar mellan liv eller död så är det DITT fel att den kompisen var på krogen från första början. Visst kollar vakter legitimation men hur jävla lätt är det när man är lik personen på bilden? Personligen ser jag inte ett dugg ut som jag gör på mitt eget körkort, hur fan bedömer man i en sådan situation som vakt/polis?

Enda anledningen för att det blev tjaffs just den kvällen var för att du valde att låna ut ditt körkort till en kompis, inte för att polisen bara stod där och väntade på någon att tjafsa med. Bryter man mot lagen så är det fan inte polisens fel att man åker fast eller för att man gör något sånt dumt från första början. Man får ju skylla sig själv för att man valt att göra något sånt. Santos, jag håller med dig.. det finns många rötägg inom polisen. Det finns även många rötägg inom socialtjänsten, det finns många rötägg inom lärarkåren eller vi kanske ska prata om hur många politiker som är rötägg? Det finns idioter och rötägg överallt och det enda man kan göra är att hålla sig borta ifrån dom. Det bästa sättet att hålla sig borta från rötägg till poliser är att följa lagen, jag förstår inte hur svårt det kan vara att inte bryta mot lagen.

Visst det kan hända att han betedde sig som ett riktigt svin i den situationen och jag påstår inte att det är rätt eller att han är en bra polis. Men du hade aldrig hamnat i den situationen om det inte vore för ett val du själv gjorde, att låna ut körkortet till en kompis. Verkligen ledsen grabben, men man får stå sina kast här i livet och klantar man sig så är det tyvärr tough shit och bättre lycka nästa gång. När det gäller artikeln i tidningen så tycker jag faktiskt att du bör få upprättelse och hoppas att den du kontaktar på tidningen lyssnar och förstår att du känner dig illa behandlad.

_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Dec 31, 2006 0:29 am    Post subject: Reply with quote

toffeln wrote:
Nu hoppas och tror jag verkligen att du skämtar, men bara för att klargöra vissa saker. Det där är nog det dummaste man kan göra och är enligt mig jävligt nära höjden av elakhet. Poliserna är där i egenskap av jobbet, det är inte så att dom bara är där för att det är kul att tjaffsa, förmodligen har de blivit ditkallade för en orsak. Om någon då valt att begå ett brott i den stunden och åker fast så är jag jävligt ledsen, men skyll dig själv då. Det är väl fan inte polisens fel att en full kille springer runt och viftar med en polares körkort och om herr polis då ser detta måste han ju enligt lag ingripa.

Nu vet jag ju inte helt hur detta gick till och jag menar inte alls att det som må ha hänt var rätt åt shogun. Men att lägga upp en persons uppgifter på Internet för att man själv eller för att en kompis klantat sig rejält är bara jävligt dumt. Låt oss säga att du jobbar på en telefonsupport eller kanske i en butik. Hur mycket skulle du uppskatta det om jag inte var nöjd med er vara/produkt och bestämde mig för att lägga upp dina personuppgifter på Internet bara pga det?




Jag har ALDRIG hävdat att jag inte var elak när det kommer till hämd, motsatsen, du vill INTE att jag ska vilja hämnas, tro mig.

I detta fallet verkar det helt klart som polisen överstigit sina befogenheter. En polis får inte göra vad de vill. Bara för att man lånat ut körkortet kan inte polisen dra iväg än på drogtester. Hur kopplar de att man lånat ut ett körkort till drogintag? Är de helt pantade eller? Jag anser helt klart att hämd är befogat.

Angående missnöjd kund, stor skillnad. Om jag begår ett misstag vilket resulterar i att kunden betalar mer än han/hon skall och vägrar erkänna det så att ingen ersättning ges får han hämnas bäst han vill. Lite samma grej i detta fallet, polisen har begått ett fel som gått ut över någon annan, helt klart skall personen då hämnas. Kan ju alltid hoppas en anmälan leder till kicken för denna människa, för jag anser inte att han bör arbeta som polis utefter det som berättats.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sun Dec 31, 2006 0:53 am    Post subject: Reply with quote

jösses derox "du vill inte att jag ska" ja ujuj hujedamig... ta och vakna upp va? hämnas hit och dit för ditt och datt leder bara till mera tjafs. "våld föder våld"

Vi kan bara tycka eftersom bara en person var där, så många som tycker att vakterna är idioter överallt och så elaka så elaka.
Och poliserna? ja de är ju jättevärst av alla! Det kan ju inte vara så att så många beter sig så otroligt dåligt mot ordningsmakten att de tröttnar? Säger inte att jag är insatt i just det här fallet men jag är ytterskt skeptisk till att polisen helt omotiverat gjorde något... speciellt i sammanhanget när andra poliser var på platsen...
Såna som vill "hänga ut" och göra personer till åtlöje för att de kanske tar ett dåligt beslut (känner nån sig träffad?) bör det vara skottpengar på.

Angående befogenhet... polisen har behörighet OCH befogenhet att kvarhålla personer för vidare utredning. I det här fallet verkar det ju som att en del saker var oklara. Om shogun nu blivit av med sitt körkort och någon annan utgett sig för att vara han + att han bedyrat kungligt att han inte är påverkat (jfr. "nä jaaa ä' inte fuuuull") vore det tjänstefel att INTE hålla kvar personen tills saken är utredd.

Nä, vill se vad som händer av allt det här, dra iväg ett PM om du vill ha hjälp med ngt shogun, är tillräckligt insatt i både juridik och ordningsmakt för att kunna hjälpa dig med hur du ska gå tillväga.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Sun Dec 31, 2006 1:16 am    Post subject: Reply with quote

Santos hoppas du hade ironin i högsta hugg när du framhäver A.C.A.B som en bra sak..
Back to top
View user's profile Send private message
[WDB]Rullstol
Senior Admin


Joined: 09 Jan 2003
Posts: 1169

PostPosted: Sun Dec 31, 2006 1:48 am    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:


I detta fallet verkar det helt klart som polisen överstigit sina befogenheter. En polis får inte göra vad de vill. Bara för att man lånat ut körkortet kan inte polisen dra iväg än på drogtester.


För det första så räcker det med misstanke gällande narkotikabrott för att ta in någon för provtagning. För det andra har han redan begått ett brott när han lånar ut sin legetimation till en annan som använder detta till missbruk av urkund. Där finns redan 2 saker som gör atten polis kan ta med dig på förhör, provtagning, förvaring mm. Listan kan göras lång.

Har polisen misstankar om att du är narkotika påverkad så tycker jag han skall ta med dig in för provtagning. Hellre 100 rena som plockas in än 1 påtänd som kör ihjäl någon eller något liknande.
Alla har vi haft trubbel med polisen på ett eller annat sätt.
Alla gör misstag, även du. Tycker du skall släppa det och lära dig av det att inte tjaffsa eller låna ut ditt leg till andra. Kommer dom inte in så har dom inte där att göra heller.

Rullis

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Sun Dec 31, 2006 1:52 am    Post subject: Reply with quote

Zirape wrote:
Santos hoppas du hade ironin i högsta hugg när du framhäver A.C.A.B som en bra sak..


Plus att han först säger att det finns både bra och dåliga poliser och sen säger ALL cops are bastards.
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Dec 31, 2006 3:25 am    Post subject: Reply with quote

Derox, jag tycker att du skall läsa upp dig lite om PUL innan du fräser iväg kommentarer om hur kul det är att skicka upp folks personuppgifter på Internet. Än en gång vill jag även påminna om att de faktiskt är där i TJÄNSTEN och de är inga gröngölingar som springer runt med batong och ficklampa för skojs skull. Det är ju av en anledning som det heter våld mot tjänsteman.

Verkar som en del har auktoritetsproblem. Får flashbacks till nannyakuten och de barn som aldrig fått lära sig innebörden av ett nej eller vad gränser betyder. Är det allvarligt så jävla svårt att följa lagen? Nej fyfan vad elakt av herr polis som skulle vara där just när jaaaaag skulle bryta mot lagen, det är heeeeelt klart hans fel att det blev så här!! Jag betalar minsann skatt, det är jag som betalar deras lön blablablabla *fler dåliga argument* har de inget bättre för sig?

Jag håller med mts om att jag föredrar att de tar in 100 personer som inte är narkotikapåverkade och tar fast kanske 1 än att de släpper denna och så resulterar det i att en oskyldig person blir påkörd. Sen en sista påminnelse som även kom från mts, ingen av oss förutom shogun var med och allt som skrivits är bara åsikter baserat på det vi fått återberättat.. inget annat!

_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Dec 31, 2006 3:40 am    Post subject: Reply with quote

toffeln wrote:
Derox, jag tycker att du skall läsa upp dig lite om PUL innan du fräser iväg kommentarer om hur kul det är att skicka upp folks personuppgifter på Internet. Än en gång vill jag även påminna om att de faktiskt är där i TJÄNSTEN och de är inga gröngölingar som springer runt med batong och ficklampa för skojs skull. Det är ju av en anledning som det heter våld mot tjänsteman.


Aldrig sagt de är gröngölingar, men många är nog idioter, det tror jag säkerligen. oj oj oj, brott mot PUL, men poliser får strunta helt i lagen och sina förhållningsregler? Jag tycker det låter som polisen i fråga bara ville jävlas, då ska han få igen enligt mig. Idioter i maktpositioner borde inte få vara där och skall på ett eller annat sätt straffas när de utnyttjar sin position.

mts, sist jag kollade räknas inte att vilja jävlas som en godkänd anledning för att ta in någon för drogprov.

Nä, IQ test för att bli vakt eller polis borde vara på sin plats. Har man inte tillräckligt högt har man inte den logiska slutledningsförmåga som verkar krävas i polisyrket, och då slutar det med att man gör misstag som påverkar andra negativt.

Se det såhär, det skrevs om killen i tidningen, allt för en idiotisk polis ville jävlas eller bara var korkad. Vilket fall som helst skall han få igen. Jag anser att han indirekt gjort sig skyldig av förtal. Kan han lika gärna få igen
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Sun Dec 31, 2006 8:00 am    Post subject: Reply with quote

Ja jag skoja. Min gudfar är fan polis, han är dock en jävla bastard. Sen har jag kompisar som är poliser, dom är också jävla bastards...

Ja A.C.A.B. var ett skoj. Precis som polis polis pot......
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Dec 31, 2006 14:39 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
toffeln wrote:
Derox, jag tycker att du skall läsa upp dig lite om PUL innan du fräser iväg kommentarer om hur kul det är att skicka upp folks personuppgifter på Internet. Än en gång vill jag även påminna om att de faktiskt är där i TJÄNSTEN och de är inga gröngölingar som springer runt med batong och ficklampa för skojs skull. Det är ju av en anledning som det heter våld mot tjänsteman.


Aldrig sagt de är gröngölingar, men många är nog idioter, det tror jag säkerligen. oj oj oj, brott mot PUL, men poliser får strunta helt i lagen och sina förhållningsregler? Jag tycker det låter som polisen i fråga bara ville jävlas, då ska han få igen enligt mig. Idioter i maktpositioner borde inte få vara där och skall på ett eller annat sätt straffas när de utnyttjar sin position.

mts, sist jag kollade räknas inte att vilja jävlas som en godkänd anledning för att ta in någon för drogprov.

Nä, IQ test för att bli vakt eller polis borde vara på sin plats. Har man inte tillräckligt högt har man inte den logiska slutledningsförmåga som verkar krävas i polisyrket, och då slutar det med att man gör misstag som påverkar andra negativt.

Se det såhär, det skrevs om killen i tidningen, allt för en idiotisk polis ville jävlas eller bara var korkad. Vilket fall som helst skall han få igen. Jag anser att han indirekt gjort sig skyldig av förtal. Kan han lika gärna få igen
Som någon skrev tidigare så har poliser rätt mycket makt och beter man sig underligt efter att man själv eller en kompis åkt fast för något så räcker en MISSTANKE om narkotikabrott för att de ska ta in en för prov. Något som inte du riktigt verkar förstått dock, de behöver inget mer än en misstanke och enligt mig handlar polisen rätt om han misstänker att någon är narkotikapåverkad. Better safe than sorry. Sen om han är en skitstövel så får han gärna vara det, jag kommer med största sannolikhet inte råka ut för en sådan situation då jag har vett nog att följa lagen och inte tjafsar med poliser i onödan. Som sagt, Derox, sist jag kollade så räckte det med skälig misstanke om narkotikabrott för att ta in en person oavsett om polisen är helt puckad eller inte.

Ja det är ju inte så att man måste göra ett högskoleprov för att komma in på polishögskolan och även om ens ansökan blir accepterad så uppföljs denna med intervjuer och möten med psykolog. Vakter genomgår även flertalet tester och möten med psykologer. Du verkar ha en rätt skev uppfattning om vad som krävs att bli polis/vakt, det är inte bara att traska in ta en pistol, sätta sig i en bil och köra iväg och tro att man är polis.

För det första skrev inte tidningen några namn och satte knappast upp en bild på shogun i tidningen. Känner sig shogun kränkt så ska han självklart anmäla de personer han nu anser sig vara skyldiga, men jag tvivlar starkt på att en ung, förmodligen alkoholpåverkad, kille har mycket ord mot en nykter och vuxen polis. Dessutom brukar det räcka att kontakta tidningen i fråga om man vill ha en ursäkt eller upprättelse.

Jag tycker fan det är läskigt hur lite respekt vi har för den verksamhet som är till för att skydda oss. Hur fan ska polisen vara 100% säker på att shogun inte är påverkad av något olagligt preparat utan att ta in honom för test? Jag säger som förut, hellre att han då tar in honom och friar honom från misstanke än låter honom gå och har helt fel vilket sedan resulterar i att någon uppvevad tjacknisse sätter sig i en bil och kör över massa människor.

_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies