HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
:: Månlandningen :: >> Sant/Falskt?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  

Månlandningen
Sant!
50%
 50%  [ 76 ]
Falskt!
33%
 33%  [ 51 ]
Vet inte
16%
 16%  [ 25 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 152

Author Message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:17 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Hedstrom wrote:
Quote:

gubbslem wrote:

Tollezone wrote:
[* "If you can't make it - Fake it" ( ordspråket användes under 60- talet ).

So?!!

Detta är inget bevis utan ett tillägg.


Sen när vart ett ordspråk ett bevis?

Du vart ägd för dina argument där var rätt kassa


Om du endast läser 3 rader upp så får du se vad det är du missat! "Detta är inget bevis utan ett tillägg."
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Xpo



Joined: 11 Apr 2003
Posts: 412
Location: Sthlm

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:19 pm    Post subject: Reply with quote

Är fortfarande med Tolle på hans bevis.
Ska komma med några inlägg efter att jag läst igenom Tolle's och Ellinor's debatt-fight. Kul att läsa iaf och se att det finns många som kan mkt om just det här.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:21 pm    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:
[SM]Hedstrom wrote:
Quote:

gubbslem wrote:

Tollezone wrote:
[* "If you can't make it - Fake it" ( ordspråket användes under 60- talet ).

So?!!

Detta är inget bevis utan ett tillägg.


Sen när vart ett ordspråk ett bevis?

Du vart ägd för dina argument där var rätt kassa


Om du endast läser 3 rader upp så får du se vad det är du missat! "Detta är inget bevis utan ett tillägg."


Då är du otydlig i dina motargument eftersom att jag absolut inte var ensamen i min tolkning där
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:22 pm    Post subject: Reply with quote

För att få det förklarat, så har jag fått all info från dokumentären....
Gubbslem: Gällande bevis så har vi haft den diskussion tidigare, och vad jag anser är bevis är helt annorlunda jämfört med vad du anser.

Gubblsem wrote:
Vad menar du..tror du de har varit där eller inte?? Du säger att du inte tror på månlandningen för att sedan hålla med muffinman att månlandningen har existerat?!!
Det jag menade var det undre han skrev om bältet.

Sen har jag heller inte sagt att jag har påstått att månlandningen inte är äkta, utan sagt vad jag starkt tror ( Fortfarande ). Du kan inte på något sätt kräva att jag ska tro på det du tror på. Det du anser är vetenskapliga bevis är likadana bevis som jag anser att jag fått...


Last edited by Tolle on Sat Jul 26, 2003 18:24 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:23 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Hedstrom wrote:
Tollezone wrote:
[SM]Hedstrom wrote:
Quote:

gubbslem wrote:

Tollezone wrote:
[* "If you can't make it - Fake it" ( ordspråket användes under 60- talet ).

So?!!

Detta är inget bevis utan ett tillägg.


Sen när vart ett ordspråk ett bevis?

Du vart ägd för dina argument där var rätt kassa


Om du endast läser 3 rader upp så får du se vad det är du missat! "Detta är inget bevis utan ett tillägg."


Då är du otydlig i dina motargument eftersom att jag absolut inte var ensamen i min tolkning där


Om du inte läser mina meningar, är inte mitt problem, tyvärr...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:24 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
:: Bevis ::

* Inga stjärnor i bakgrunden
* Usa's flagga vajjade
* Inga krater under månlandaren där raketmotorn bromsat in ( på sex olika ställen ) och det fanns heller ingen sand på benen på landaren.
* Chanserna att lyckas komma till månen och återvända var ungefär: 0,0017 % chans.
* "If you can't make it - Fake it" ( ordspråket användes under 60- talet )
* En raketmotor's ljudnivå = 140 - 150 decibel. Går ej samtala på det sätt dom gör.
* Skuggan är inkorrekt ifrån solen, däför måste fler ljuskällor finnas
* Några månader tidigare så testade Armstrong prototypen av månlandaren och på 90 meters höjd så var han tvungen att skjuta ut sig så att han inte skulle krasha. Hur skulle han då lyckas klara av det på månen i en helt främmande miljö? "LEM:s" enda motor satt i mitten.
* Att en så kraftfull raketmotor kan blåsa ner på marken och virvla upp damm och de sedan ser fotoavtrycken runt landaren är en helt omöjlighet.
* 10 astronauter dog utan mystiska omständigheter.
* Platsen som dom visar ifrån månlandningen ser likadan som på en plats i nevada-öknen, Area 51.
* Apollobilderna är ruskigt lika scenerna i "Carpicorn One". ( Tekniken fanns då )
* Usa ville komma upp före sovjet för att inte förlora "Kalla kriget"


Där under ditt andra inlägg på första sidan ligger de under bevis... Läs dina egna poster också så kanske du får bäcken att mynna ut i havet nån gång.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:25 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Hedstrom wrote:
Quote:
:: Bevis ::

* Inga stjärnor i bakgrunden
* Usa's flagga vajjade
* Inga krater under månlandaren där raketmotorn bromsat in ( på sex olika ställen ) och det fanns heller ingen sand på benen på landaren.
* Chanserna att lyckas komma till månen och återvända var ungefär: 0,0017 % chans.
* "If you can't make it - Fake it" ( ordspråket användes under 60- talet )
* En raketmotor's ljudnivå = 140 - 150 decibel. Går ej samtala på det sätt dom gör.
* Skuggan är inkorrekt ifrån solen, däför måste fler ljuskällor finnas
* Några månader tidigare så testade Armstrong prototypen av månlandaren och på 90 meters höjd så var han tvungen att skjuta ut sig så att han inte skulle krasha. Hur skulle han då lyckas klara av det på månen i en helt främmande miljö? "LEM:s" enda motor satt i mitten.
* Att en så kraftfull raketmotor kan blåsa ner på marken och virvla upp damm och de sedan ser fotoavtrycken runt landaren är en helt omöjlighet.
* 10 astronauter dog utan mystiska omständigheter.
* Platsen som dom visar ifrån månlandningen ser likadan som på en plats i nevada-öknen, Area 51.
* Apollobilderna är ruskigt lika scenerna i "Carpicorn One". ( Tekniken fanns då )
* Usa ville komma upp före sovjet för att inte förlora "Kalla kriget"


Där under ditt andra inlägg på första sidan ligger de under bevis... Läs dina egna poster också så kanske du får bäcken att mynna ut i havet nån gång.


Jo, men eftersom att jag sedan förklarade för gubbslem vad jag menade ( sry för det ) så antog jag att du kunde läsa det inlägget med, men icke....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:25 pm    Post subject: Reply with quote

Xpo wrote:
[SM]Fren wrote:
LdS wrote:
Ult3gra wrote:
Har ni sett det där (djuret, utomjordingen) som suger ut blodet på getar i brasilien?

The "Chupa Cabra"
noooo gringo...
Lo llaman El chupacabra.¡¡CARACHO!!


Vad är detta?? Har jag aldrig hört om. Nåpn som kan förklara mer ingående??
http://www.elchupacabra.com/ men den verkar vara lite..........

Last edited by Fren on Sat Jul 26, 2003 18:34 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:27 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
13steps wrote:
gubbslem är elajt och har raderat ut mina tvivel Very Happy
nej hon är mest ejalt för att hon langat upp sin rumpa på nätet Very Happy

raderat ut mina tvivel på att hon va en kvinna såklart Razz Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Xpo



Joined: 11 Apr 2003
Posts: 412
Location: Sthlm

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:29 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Hedstrom wrote:
Quote:
:: Bevis ::

* Inga stjärnor i bakgrunden
* Usa's flagga vajjade
* Inga krater under månlandaren där raketmotorn bromsat in ( på sex olika ställen ) och det fanns heller ingen sand på benen på landaren.
* Chanserna att lyckas komma till månen och återvända var ungefär: 0,0017 % chans.
* "If you can't make it - Fake it" ( ordspråket användes under 60- talet )
* En raketmotor's ljudnivå = 140 - 150 decibel. Går ej samtala på det sätt dom gör.
* Skuggan är inkorrekt ifrån solen, däför måste fler ljuskällor finnas
* Några månader tidigare så testade Armstrong prototypen av månlandaren och på 90 meters höjd så var han tvungen att skjuta ut sig så att han inte skulle krasha. Hur skulle han då lyckas klara av det på månen i en helt främmande miljö? "LEM:s" enda motor satt i mitten.
* Att en så kraftfull raketmotor kan blåsa ner på marken och virvla upp damm och de sedan ser fotoavtrycken runt landaren är en helt omöjlighet.
* 10 astronauter dog utan mystiska omständigheter.
* Platsen som dom visar ifrån månlandningen ser likadan som på en plats i nevada-öknen, Area 51.
* Apollobilderna är ruskigt lika scenerna i "Carpicorn One". ( Tekniken fanns då )
* Usa ville komma upp före sovjet för att inte förlora "Kalla kriget"


Där under ditt andra inlägg på första sidan ligger de under bevis... Läs dina egna poster också så kanske du får bäcken att mynna ut i havet nån gång.


Bevis och bevis. Om jag fattar rätt så tror jag Tolle menar med att det är ett "bevis" på så sätt att det var många som inte trodde på månlandningen och därför gjorde man detta ordspråk. Och det kan anses som ett bevis eftersom det är troligen nån forskare som har skapat ordspråket. Det är inget konkret bevis men till en del är det ett Bevis.
Men som sagt, det skapades på 60-talet och mkt har ändras sedan dess, tekninken, forskningen och allt angående månlandningen så ordspråket kanske var lite gammalt att ta med men det är fortfarande många som använder det när man pratar om allt detta.

"If you can't make it - Fake it"

EDIT
Om jag misstolkar dig tolle ber jag om ursäkt för inlägget.
Det kanske gjorde det ännu mer oförståligt än det redan var??


Last edited by Xpo on Sat Jul 26, 2003 18:33 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Xpo



Joined: 11 Apr 2003
Posts: 412
Location: Sthlm

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:30 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Xpo wrote:
[SM]Fren wrote:
LdS wrote:
Ult3gra wrote:
Har ni sett det där (djuret, utomjordingen) som suger ut blodet på getar i brasilien?

The "Chupa Cabra"
noooo gringo...
Lo llaman El chupacabra.¡¡CARACHO!!


Vad är detta?? Har jag aldrig hört om. Nåpn som kan förklara mer ingående??
http://www.elchupacabra.com/


Tackar Fren Smile

EDIT
Kan den simma också?? Och så långa sträckor???


Last edited by Xpo on Sat Jul 26, 2003 18:32 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:30 pm    Post subject: Reply with quote

Tollezone wrote:
För att få det förklarat, så har jag fått all info från dokumentären....
Gubbslem: Gällande bevis så har vi haft den diskussion tidigare, och vad jag anser är bevis är helt annorlunda jämfört med vad du anser.

Bevis är bevis! Det ska vara ett ofelaktigt argument som kan stödjas av någonting. Finns inte olika definitioner av det.


Tollezone wrote:
Gubblsem wrote:
Vad menar du..tror du de har varit där eller inte?? Du säger att du inte tror på månlandningen för att sedan hålla med muffinman att månlandningen har existerat?!!
Det jag menade var det undre han skrev om bältet.
och vad bevisade det?

Tollezone wrote:
Sen har jag heller inte sagt att jag har påstått att månlandningen inte är äkta, utan sagt vad jag starkt tror ( Fortfarande ). Du kan inte på något sätt kräva att jag ska tro på det du tror på. Det du anser är vetenskapliga bevis är likadana bevis som jag anser att jag fått...

Jag kräver inte att du ska tro som jag gör. Men du kan ju inte gå på fakta från en dokumentär som inte är en dokumentär. Du måste ju läsa båda sidors argument. En dokumentär ska återge en verklig händelse. Eftersom alla dina argument som du fått från dokumentären är överbevisade av mina argument så måste du nu hitta nya källor för att stärka dina teorier.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:36 pm    Post subject: Reply with quote

gubbslem wrote:
Tollezone wrote:
För att få det förklarat, så har jag fått all info från dokumentären....
Gubbslem: Gällande bevis så har vi haft den diskussion tidigare, och vad jag anser är bevis är helt annorlunda jämfört med vad du anser.

Bevis är bevis! Det ska vara ett ofelaktigt argument som kan stödjas av någonting. Finns inte olika definitioner av det.

För att slippa att det dras upp om vad jag som anses som bevis/fakta ( 100 % ) så försökte jag förklara för dig att du vet vad jag menar med "bevis". Precis så som Xpo förklarar!

Tollezone wrote:
Gubblsem wrote:
Vad menar du..tror du de har varit där eller inte?? Du säger att du inte tror på månlandningen för att sedan hålla med muffinman att månlandningen har existerat?!!
Det jag menade var det undre han skrev om bältet.
och vad bevisade det?
[/quote]
Ska vi använda ditt ord "bevis" här?
Isåfall så bevisar inte det något för mig.
För att få det förklarat så tror jag det är ytterst några saker som jag anser kan vara 100 % säkra. Och bevis ska ISF vara 100 % säkert.
Det har inte bevisat någonting mer än vad det du kommer med.

gubbslem wrote:

Tollezone wrote:
Sen har jag heller inte sagt att jag har påstått att månlandningen inte är äkta, utan sagt vad jag starkt tror ( Fortfarande ). Du kan inte på något sätt kräva att jag ska tro på det du tror på. Det du anser är vetenskapliga bevis är likadana bevis som jag anser att jag fått

Jag kräver inte att du ska tro som jag gör. Men du kan ju inte gå på fakta från en dokumentär som inte är en dokumentär. Du måste ju läsa båda sidors argument. En dokumentär ska återge en verklig händelse. Eftersom alla dina argument som du fått från dokumentären är överbevisade av mina argument så måste du nu hitta nya källor för att stärka dina teorier.


Nej, vadå överbevisade? Vart finns beviset? Det du kommer med är INTE bevis utan teorier. Samma som mina! Det var därför jag skapade topicen om vem som trodde på vad, för kan du egentligen bevisade att det jag påstår inte stämmer? Nej, tänkte väl det....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 18:44 pm    Post subject: Reply with quote

19:43:15] <gubbslem> jag ger upp tolle..
[19:43:20] <gnse|Tollezone> Wie, i won!
[19:43:29] * [sXs]tomte is now known as [sXs]tomte|AFK
[19:43:32] <gnse|Tollezone> Iiiiiim the champion, my friend
[19:43:33] <gubbslem> pissing contest..jag sa ju att det var det från din sida ;P
[19:43:40] <gnse|Tollezone> Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 19:01 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Xpo wrote:
[SM]Fren wrote:
LdS wrote:
Ult3gra wrote:
Har ni sett det där (djuret, utomjordingen) som suger ut blodet på getar i brasilien?

The "Chupa Cabra"
noooo gringo...
Lo llaman El chupacabra.¡¡CARACHO!!


Vad är detta?? Har jag aldrig hört om. Nåpn som kan förklara mer ingående??
http://www.elchupacabra.com/ men den verkar vara lite..........


OMG Thnx MATE!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 20:14 pm    Post subject: Reply with quote

dyring wrote:
&an_oger wrote:
om vi redan har varit där så kan jag inte fatta varför vi inte varit dör fler gånger.

en enda månlandning jag är skeptisk på att dom han undersöka hela månen och vara dryp säker på allt.
så jag tror det är fejkat ungefär som allt annat jenkarna har fejkat (irak bevis Tex)

och sedan att det blev så nertystat om dom som landade på månen,
inte kan jag påstå att dom har varit med i några talk shows eller några jätte dokumentärer på discovery.

fejk fejk fejk.


Vi har varit på månen 4 ggr, så argumentet att du inte förstår varför vi inte varit där fler gånger faller.

Håller med om att indicierna för att det är fejk är rätt övertygande, men tror(obs tror) att rapporterna om neil armstrong och gänget var korrekta.
Vi kommer ju förr eller senare att få redan på det säkert, japanerna planerade för några år sen en rymdfärd till månen, där de skulle landa vid den amerikanska flaggan... den las visserligen på is, men den kommer för eller senare. Om där då inte är någon flagga..

//dyring

*edit* för att göra tolle lycklig...

En av orsakerna till att jag tror det är sant är det utbredda spionage som fördes av USA och Soviet under den här tiden. Jag tror helt enkelt ryssarna hade hittat något bevis för att det var fejk om månlandningen inte hade ägt rum.


tuft där ser man då fick man lära sig något nytt..... i pluget är jag säker på att dom sa att mäniskan bara varit där en gång.

konstigt att dom inte provat göra något mer med månen...... alltså jag är inte så hemma på deta men borde det inte finas någon form av afärs intrese i usa som gör så att dom tänger expoatera månen.

eller är det 100% tvärstop för andra än nasa att fara dit kan tro ???
Back to top
View user's profile Send private message
DooM



Joined: 31 Mar 2003
Posts: 975
Location: Borås

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 20:20 pm    Post subject: Reply with quote

fy fan tolle, nu blir jag nästan lite sur på dig Twisted Evil
hatar såna här diskussioner.

är det möjligt att vi tagit oss till månen?
1. känns lite omöjligt att styra en raket till att landa mjukt o fint på månen och syret räcker och sen ta sig hem till jorden igen o landa där hur fint som helst.....
2. på den tiden också!!

är det möjligt att dom ljög för oss?
1. nej ffs!!! isf skulle det läckt ut mycket tidigare av anställda etc.. det är ju liksom inte A51 som gäller när dom skickar upp en raket (public shit lixom).
2. nääää!

så jag tror på det. kan inte gå med på att vi har blivit så lurade.!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 23:31 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker att Gubbslem helt smulat sönder de underliga "bevis" som funnits i den här tråden, men jag tänkte hjälpa till litegrann ytterligare (alla quotes nedan är från Tolle):

Quote:
* Chanserna att lyckas komma till månen och återvända var ungefär: 0,0017 % chans.


Vem har räknat fram den siffran och hur? Innan jag sett bevis på att siffran stämmer så misstror jag den. Är det månne samma kille som är grundaren bakom konspirationsteorin? Killen som inte var någon hejare på matte eller fysik?

Quote:
* 10 astronauter dog utan mystiska omständigheter.


Jag hade nog tyckt det varit ett bättre bevis för en fejk om folk faktiskt hade dött under mystiska omständigheter. Exempelvis någon som ville avslöja bluffen ramlade sen oturligt ner från en hög byggnad.

Quote:
* En raketmotor's ljudnivå = 140 - 150 decibel. Går ej samtala på det sätt dom gör.


Den här har redan Gubbslem överbevisat. Det håller inte att jämföra med att bror pratar i bakgrunden när man är på ventrilo eftersom det är på den frekvens som mikrofonen jobbar. Man kan självfallet styra vilka frekvenser man vill ta in i miccen.

Quote:
Eftersom att dom även filmade på månen, så borde man även då sett stjärnorna eftersom att dom även säger att det var perfekt sikt på himlen.


Hmm, den får du gärna förtydliga eftersom Gubbslem faktiskt beskrev varför stjärnorna inte syntes, dvs att stjärnorna är för ljussvaga i förhållande till omgivningen.

Quote:
Öhh? du tänker väl lite tvärtom om nu, eller har jag fel? Det är väl tvärtom gällande sanden?


Enligt fysikens lagar så faller alla föremål lika snabbt till marken i vacuum.

Så min slutsats är att det varit människor på månen. Denna slutsats gäller tills någon kommer med starkare bevis och framförallt inte struntar i motbevis (exempelvis dopplereffekten som jag tycker är ett rätt starkt bevis)
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Jul 26, 2003 23:33 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
* 10 astronauter dog utan mystiska omständigheter.


förlåt men jatror faksitkt det ska va 10 astronauter dog UTAV mystiska omständigheter. /me tror att tolle stavat fel helt enkelt

aja för o itne bli helt offtopic så Ja ja tror på månlandignarna min morsa såg de på tv å så
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Jul 27, 2003 0:34 am    Post subject: Reply with quote

oops
såg det nu, hade stavat fel, inte sovit på ett tag:D
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next
Page 4 of 11

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies