View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Micke*
Joined: 05 Dec 2002 Posts: 16 Location: Borås
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 15:08 pm Post subject: Siktet?!?!?!? |
|
|
e d fusk att använda den saken så inte siktet blir större?
och hur gör man vad ska man skriva i consolen?
//Micke* |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 15:16 pm Post subject: |
|
|
Nej det är inte fusk, kommandot heter:
cl_dynamiccrosshair 0
0 = AV
1 = PÅ |
|
Back to top |
|
|
ZhypeR
Joined: 17 Nov 2002 Posts: 354
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 15:25 pm Post subject: |
|
|
han kanske menar när man skjuter och det ÄR fusk, men Serpent hade rätt om det va det du mena... |
|
Back to top |
|
|
[SM]Harvey Wallbanger Senior Admin
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 1770
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 15:34 pm Post subject: |
|
|
siktet blir större när du skjuter med cl_dynamic 0
men blir alltid i samma storlek, så man kan inte se vilken spridning det blir på skotten. t.ex om du är på en stege är cl_dynamic 1 så är siktet stort för att visa att du har stor spridning på skottem. på cl_dynamic 0 så är siktet som det brukar vara och du ser inte att du kommer få stor spridning på skotten.
cl_dynamic 0 visar fortfarande spridningen av rekylen, det vill säga att siktet blir större.
98% säker, så rätta mig om jag har fel. |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 15:58 pm Post subject: |
|
|
cl_dynamiccrosshair 0 heter kommandot.
cl_dynamic vet jag inte vad det är men det förekommer i Q2 vad jag vet...
cl_dynamiccrosshair 0 Fungerar i detta fall, Harvey har nog druckit lite mycket redan 16.00... |
|
Back to top |
|
|
-niemela-
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 733 Location: Borås..
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 16:00 pm Post subject: |
|
|
/console sen skriver du cl_dyn sen 1 gång TAB sen 0 eller 1 så är det klart, och med rätt stavning. |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 16:02 pm Post subject: |
|
|
AHa, nu vet jag vad ni menar!
Detta gör kommandona:
cl_dynamiccrosshair
Detta gör att när du sätter dig ned så Minskar siktet, det vidgas även när du skjuter.
cl_lw
Detta tar bort Vapenanimationer och det gör även siktet FAST, dvs siktet rör sig inte om du skjuter eller sitter ner.
Har inte verifierat detta men det kan oxå vara så att cl_lw gör siktet ENDAST större...
Kolla! |
|
Back to top |
|
|
ocr!
Joined: 04 Dec 2002 Posts: 139 Location: Borås
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 16:27 pm Post subject: |
|
|
oj oj ved ni kan.... jag fattar typ inte riktigt va du menar serp=).........
vad kör ni med??.... |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 16:34 pm Post subject: |
|
|
Jag kör vanligt, men vill du att siktet ska röra sig så lite som möjligt så ändrar du/lägger in detta i din config.cfg:
cl_lw
cl_dynamiccrosshair 0
Got it? |
|
Back to top |
|
|
[siLL]Urethra
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2726 Location: Kongliga Hufvudstaden
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 16:41 pm Post subject: |
|
|
FLU|Serpent wrote: |
cl_lw
Detta tar bort Vapenanimationer och det gör även siktet FAST, dvs siktet rör sig inte om du skjuter eller sitter ner.
|
App app app app app!!! cl_lw handlar inte alls om det... det handlar om lag compensation av vapenanimatioer... dvs när man klickar på musen för att skjuta visar ju clienten detta på en gång och skickar samtidigt iväg info till servern om vart vapnet är riktat och när det skjuter. cl_lw 0 gör att clientens vapen och kulhål inte ritas upp hos spelaren förrän man har fått svar från servern om vart kulorna träffat.
I vanliga fall gissar ditt CS vart kulorna kommer träffa och ritar upp kulhål och blodstänk och allt möjligt baserat på sina egna gissningar... med cl_lw ritas allt detta upp först efter att information kommit bekräftats av servern... Dock med en påtaglig delaytid! |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 16:45 pm Post subject: |
|
|
[siLL]Urethra wrote: | FLU|Serpent wrote: |
cl_lw
Detta tar bort Vapenanimationer och det gör även siktet FAST, dvs siktet rör sig inte om du skjuter eller sitter ner.
|
App app app app app!!! cl_lw handlar inte alls om det... det handlar om lag compensation av vapenanimatioer... dvs när man klickar på musen för att skjuta visar ju clienten detta på en gång och skickar samtidigt iväg info till servern om vart vapnet är riktat och när det skjuter. cl_lw 0 gör att clientens vapen och kulhål inte ritas upp hos spelaren förrän man har fått svar från servern om vart kulorna träffat.
I vanliga fall gissar ditt CS vart kulorna kommer träffa och ritar upp kulhål och blodstänk och allt möjligt baserat på sina egna gissningar... med cl_lw ritas allt detta upp först efter att information kommit bekräftats av servern... Dock med en påtaglig delaytid! |
Jag vet!
För att citera:
Quote: |
enable client-side (lagless) weapon animations and sounds. If 1, weapons animation and sounds will fire instantly, but the real shot must be acknowledged by the server to happen, so animation/sounds may not match server reality. Leave on (1) if you have lag compensation on (cl_lc 1). |
Det hör ihop med cl_lc som är den stora Lag compensations variabeln, men funktionen blir ändå att siktet blir fast, därför sade jag till honom att byta till det...
Förstår du mig?
Det finns ingen funktion för det önskemålet han ville(Inte vad jag vet)
Men genom att stänga av cl_lw har jag fått det att frysa... Eventuellet stänga av både cl_lw och cl_lc...
Förstår du mig nu Urre? |
|
Back to top |
|
|
ocr!
Joined: 04 Dec 2002 Posts: 139 Location: Borås
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 16:48 pm Post subject: |
|
|
tack tack jag förstår....... |
|
Back to top |
|
|
Serpent
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 4497 Location: Tierp
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 16:49 pm Post subject: |
|
|
|
|
Back to top |
|
|
ocr!
Joined: 04 Dec 2002 Posts: 139 Location: Borås
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 16:53 pm Post subject: |
|
|
|
|
Back to top |
|
|
[siLL]Urethra
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2726 Location: Kongliga Hufvudstaden
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 17:14 pm Post subject: |
|
|
ja men vapenanimationer är kvar och siktet blir i alla fall större när man skjuter. Det enda är att siktet inte ändrar storlek när man rör på sig... vilket är precis samma man åstadkommer med cl_dynamiccrosshair |
|
Back to top |
|
|
Micke*
Joined: 05 Dec 2002 Posts: 16 Location: Borås
|
Posted: Mon Dec 09, 2002 21:09 pm Post subject: |
|
|
Tack alla =) ..... |
|
Back to top |
|
|
Micke*
Joined: 05 Dec 2002 Posts: 16 Location: Borås
|
Posted: Tue Dec 10, 2002 17:43 pm Post subject: |
|
|
Finns d inte nått man kan skriva för att inte siktet ska röra sig över huvud taget? |
|
Back to top |
|
|
TOZ | Clue
Joined: 19 Oct 2002 Posts: 101
|
Posted: Tue Dec 10, 2002 18:02 pm Post subject: |
|
|
Micke wrote: | Finns d inte nått man kan skriva för att inte siktet ska röra sig över huvud taget? |
Jo då det finns massa haxx som gör just det |
|
Back to top |
|
|
[GTI]Sallow Master Admin Technician
Joined: 28 Oct 2002 Posts: 1974 Location: Stockholm
|
Posted: Tue Dec 10, 2002 18:07 pm Post subject: |
|
|
Det finns vapen där siktet inte ändras (alla fall inte på platt mark). Mac10,
Elite (Dual), scout, awp osv osv (korrigera gärna eventuella fel). |
|
Back to top |
|
|
Fren Master Admin Personnel
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 7556
|
Posted: Tue Dec 10, 2002 18:24 pm Post subject: |
|
|
Micke wrote: | Finns d inte nått man kan skriva för att inte siktet ska röra sig över huvud taget? | tja... du kan ju dra ur mussladden |
|
Back to top |
|
|
|