HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vad är meningen med livet?
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 18:52 pm    Post subject: Vad är meningen med livet? Reply with quote

Nu känner jag mig bäng... Börjar fundera på livet, lyssnar på låten Breathe med Fabolous.

Vilken tur jag hade, du, du och du. Alla vi hade tur, att vi var just den spermien som kom fram, just jag och just DU! Kanske alla spermier som försvinner startar om och ALLA spermier blir något, någon gång. Kan inte ni börja diskutera, skulle nog vara roligt med en tråd om just detta..

Tycker faktiskt att det är rätt fantastiskt, att just JAG kom, alltså, att min mormor och morfar fick just min morsa och hon träffade just min farsa och de gjorde mig, just mig. Jag tror inte att det är slumpen, jag tror att ALLA celler blir något.

Usch, nu flummar jag. HEJ! Smile

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 19:31 pm    Post subject: Reply with quote

en fundering man kan ha oxå är det tur att just jag kom fram??

Mitt liv har gått ut till mångt och mycket till att slå mig fram till mina mål med motgångar,trubbel och en hel jävla massa hässel för nästan småsmulor.

Jag har en go familj som gör allt värt det men ibland så funderar man på vad meningen med att hela tiden traggla sig sakta framåt för att få en snyting på snoken och hoppa bak 2 steg.

varje gång så inser man att man haft en jävla tur som är där man är, det finns dom som har det betydligt värre.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 19:54 pm    Post subject: Reply with quote

Jag försöker alltid prestera mitt bästa, hjälpa andra med allt möjligt. Varför vet jag inte, kanske för att uppskatta att jag just kom hit. Äsch, det blev fel, förhoppningsvis förstår ni vad jag menar Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 20:05 pm    Post subject: Reply with quote

[Predictable]42[/predictable]




EDIT: Även om 42 tekniskt sett är svaret på den stora frågan om livet, universum och allting, och inte just "meningen med livet".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 20:09 pm    Post subject: Reply with quote

The meaning of live is threefold
1. Have a child
2. Sell one of your paintings
3. Plant a tree

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 20:09 pm    Post subject: Reply with quote

Meningen med livet är vad man gör det till.
För mig är meningen med livet att jag ska må bra och vara lycklig. Vilket
betyder en hel del. Det krävs mycket för att jag ska vara helt lycklig.
Bland annat vill jag att mina vänner ska må bra, annars mår inte heller
jag bra.

För vissa kanske livet går ut på att förändra världen till det bättre, oavsett hur
man själv mår på vägen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
XitoR



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 412
Location: Orust

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 20:19 pm    Post subject: Reply with quote

äta,sova,pissa/skita,jobba,dö


*edit* ja, jag har vart less på livet sen jag ploppade ut, inget har gått min väg, kan inte ens minnas sista gången jag va lycklig, dvs lyklig av ren lycka ingen teater *edit*


Last edited by XitoR on Thu Dec 16, 2004 20:22 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Maxz0r



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 220
Location: Sundsvall

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 20:22 pm    Post subject: Reply with quote

Må bra och och ha roligt!
_________________
God jul och glad påsk!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 20:22 pm    Post subject: Reply with quote

breathe är en bra låt. Den biologiska meningen med livet är att fortplanta sig.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 20:22 pm    Post subject: Reply with quote

FReNuLuM wrote:
The meaning of live is threefold
1. Have a child
2. Sell one of your paintings
3. Plant a tree


Been there done that.
Smile

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Sigma



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 633
Location: Lomma

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 20:46 pm    Post subject: Reply with quote

ja...meningen med livet. De är en bra fråga. Finns det något svar?
Vi är från början djur. Vad gör djur? Ut o jaga (äta) hitta en partner som de ska ha lite kul med. Sen blir mamma med barn o får en massa ungar. Sen ska dom bli vuxna o så fortsätter det hela vägen.

Vårt liv...nuet, har blivit betydligt mer komplicerat. Idag ska vi gå i skolan och hitta ett jobb som vi trivs med. På det hela ska vi kunna överleva i detta tuffa samhälle. Det räcker inte bara med att hitta en tjej och göra henne på smällen, så mina små spermier 9 månader senare blir barn.
Skaffa familj och förhoppningsvis kunna leva ett lyckligt liv.
Leva ett lyckligt liv? Är inte det lättaste. För att kunna leva lyckligt, så underlättar det om man har en bostad, vänner och förhoppningsvis en familj. Det är tufft i dessa tider.

Men varför just mig? Var det verkligen meningen med att jag skulle bli född, få se hela denna stora värld, inse att vi inte är helt ensamma i detta enorma universum. Hade min pappa inte träffat mamma....vad hade då hänt? Hade jag blivit kungens barn i persiens rike, för ett par hundra år sen? Hade jag kanske istället blivit född om 100 år? Hade jag överhuvudtaget få se denna värld? Det är många frågor man kan ställa sig. Vem hade tagit min plats om inte jag kommit till världen.

Kort och gott. Detta är på tok för mycket för min hjärna att förstå. Det finns oändligt många frågor som inte kan besvaras. Kanske med guds hjälp. (om han/hon/den/det existerar)

Jag ska väl vara glad att ja kommit till denna värld. En dag ska jag också förvsinna från denna planet. Då hoppas jag att jag gjort gott i denna värld. Gjort människor lyckliga och äntligen kan få plats i himmelriket.....eller i jorden och kanske till sist blir en blomma.

Vi ses....

_________________
Freeze bitch! You have been caught by a FreezeBitch!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 20:58 pm    Post subject: Reply with quote

detta prylgalna samhället som vi har fanns inte i denna utsträckning för 20 år sen.

Hur många lever efter devisen "den som har mest grejer när han dör vinner".
Troligen svarar ni alla inte jag och jag säger BULLSHIT.

Ibland känns det som om att vi skulle kunna hoppa 60-70 år tillbaka och verkligen få kämpa för det vi har och kanske odla vår egen mat och leva av det naturen ger.

Jag tror allvarligt att deppresioner och annat elände var mer sällsynt förr vilket naturligtvis ändrar perspektivet på meningen med livet.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]


Last edited by [GTI]Quest on Thu Dec 16, 2004 21:20 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
OneSideRed



Joined: 04 May 2004
Posts: 265
Location: Landskrona / Skåne

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 21:10 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har en mugg där det står den som har mest grejer när han dör vinner på Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 21:42 pm    Post subject: Reply with quote

Det är ganska svårt att räkna ut om man säger så låt oss säga att chansen att just DU föddes och kom till jorden är den här chansen: 1/99999999999999999999999999999^9999999999999999999999999999.

Och då räknar jag med hela värdlshistorien alltså. Den chansen att just DU sitter och får fragga hs på maffia varje kväll är så extramt liten så det finns inte! Om man nu blivit en av del biljontals utvalda, varför inte utnyttja det då? Verkligen försöka klämma ut varenda droppe ur livet. Ta vara på alla möjligheter.

En gång trodde jag att meningen med livet var att följa Gud, men det är radikalt förändrat nu. Just nu tror jag att meningen med livet är att föröka sig. Bla bla bla...


Jag har satt upp den del mål som jag ska försöka klara av innan jag dör (meningen med livet för mig alltså, vad jag vet om än så länge).

1. Tatuera mig.
2. Resa så jag har varit i alla kontinenter.
3. Skaffa barn och bli oändligt kär.
4. Rädda ett liv.
5. Vinna i kampen mot min egna dåliga självdiciplin.
6. Fragga niemela 10 ggr på raken med glock (troligt).
7. Bli en bra far.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 22:02 pm    Post subject: Reply with quote

"Hur mycket man än uträttar i livet, så dör man ändå. Varför? Jag menar, om man inte kan undvika döden genom stordåd, kan man väl lika gärna bara vara fet, lat och dum?" -- Råttan--
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 22:03 pm    Post subject: Reply with quote

meningen me livet är att leva. att gå i skolan för att få bra utbildning för att få jobb för att kunna tjäna pengar till mat o boende för att kunna överleva..
Alla mänskor strävar efter det. så det är nog meningen

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
keubanen



Joined: 12 May 2003
Posts: 275
Location: Eskilstuna

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 22:09 pm    Post subject: Reply with quote

TheMighty. neonB wrote:
meningen me livet är att leva. att gå i skolan för att få bra utbildning för att få jobb för att kunna tjäna pengar till mat o boende för att kunna överleva..
Alla mänskor strävar efter det. så det är nog meningen

har du rätt i =)

_________________
G´s up Hoe´s Down
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 22:10 pm    Post subject: Reply with quote

Jag skulle nog inte kalla det för tur...

Säger som filosofen Sartre och existentialismen..

att friheten skapar ångest hos människan och en vilja att försöka ge sig själv samma fasthet som ett ting (genom att skaffa sig en social roll, en bestämd position osv). När vi gör det ljuger vi för oss själva och ägnar oss åt självbedrägeri.

att vi människor är dömda till frihet. Vi kan inte existera utan frihet.

att man måste inse att livet absurdt och egentligen inte har någon mening.
att vi hela tiden ställs inför val och får därefter leva med konsekvenserna av det vi väljer (genom våra val skapar vi oss själva. Vi väljer vad vi är).
att intet/frånvaron betecknar det som _inte är_.
att vi alltid strävar efter det som inte finns just nu och slösar tid på att planera.

"genom mitt engagemang och min förväntan blir världen verklig och meningsfull"

Det suger.. men
jag ska nå nirvana!
jag svamlar. Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 22:10 pm    Post subject: Reply with quote

Det finns igen mening med livet. "Vi" blev till utav universumets fortlöpning (okej då, där har vi mening då).
Och nu finns vi bara, med ett eget "väsen" som ska uträtta vissa "moraliska" uppsatta mål i livet. Men det som jag tror är livets "stävande", är helt enkelt att fortlöpa, de vill säga föra livet vidare efter döden (fast visst vore nåt å va odödlig).

_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 22:12 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror att meningen med livet är att finna lycka, kan vara att bli "oändligt kär" som Linus sade eller bli fotbollsproffs, varför inte skaffa 74 barn. Alla finner lycka på olika sett, deras egen lycka är meningen med livet.

Själv tror jag att jag blir lycklig när jag har ett bra jobb, en tjej att hålla om på kvällen och skaffa barn med, även bo i ett fint hus, bra grannar och ha ett stort umgänge. Även när våld, hat och ondska är utanför vårt jordklot.

Fast många av dessa frågor hör till livet, jag tror att det är bra att man går runt och funderar på detta ibland, få sig en tankeställare - bilden på det perfekta livet ändras nog med åldern, då man förhoppningsvis blir klokare.

Måste även få klämma in en till liten sak! Vill man sitta vid datorn dygnet runt, käka pizza och aldrig umgås med vänner och då är lycklig - så tycker jag även då att personen i sig har uppnått meningen med livet. Lyckan. Alla personer på vår jord har sina lycka och jag kommer banne mig uppnå den!

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies