HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Den *officiella* Premier League-tråden.
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 22:23 pm    Post subject: Den *officiella* Premier League-tråden. Reply with quote

Tänkte att det säkert måste finnas en hel del maffianer som gillar engelsk fotboll här, och att ni säkert gått och längtat efter att någon ska komma på den fantastiska iden att starta en tråd om det Wink

Här inne ska vi väl helt enkelt diskutera allt som kan tänkas ha med engelsk fotboll (Inte bara PL, trots namnet) att göra, och tja... snacka skit. Om intresset är dåligt så kan det ju bli en generall fotbollstråd med alla ligor i.

Kan väl ta o börja med dagens resultat, en hel del mål gjordes det iaf. Som Blackburn-fan är jag oerhört nöjd med dagens resultat, förluster för Leeds, Everton, Leicester, Pompey och Wolves, samt seger för Rovers genom mål av debutanten Jonathan Stead. Hoppas att det är lite variation här, så att det inte bara är fans till Man U, Arsenal, Liverpool med en och annan Newcastle eller Chelseafan här, utan lite variation.

Annat som är värt att notera är väl att Defoe gjorde mål för Totteham samt att Zamora gjorde mål för West Ham, dessa två bytte ju klubb med varandra. Samma sak gjorde Darren Byfield (Från Rotherham till Sunderland) och Michael Proctor (Gick ju då åt andra hållet). Byfield kvitterade i slutminuterna och Proctor gjorde två mål i debuten.

Code:


ASTON VILLA     2-0 LEEDS             
Angel pen 45
Johnsen 59

BOLTON          2-2 LIVERPOOL         
Hunt 11             Hyypia 51
Djorkaeff 58        Gerrard 69

EVERTON         3-4 MAN UTD           
Unsworth 49         Saha 9, 29
O'Shea og 65        van Nistelrooy
Kilbane 75          24, 89

MIDDLESBROUGH   0-1 BLACKBURN         
                    Stead 39
                                     

NEWCASTLE       3-1 LEICESTER         
Ameobi 30           Ferdinand 80
Taggart og 37
Jenas 59

SOUTHAMPTON     0-0 FULHAM             


TOTTENHAM       4-3 PORTSMOUTH         
Defoe 13            Berkovic 39
Keane 42, 79        Lua Lua 73
Poyet               Mornar 84

WOLVES          1-3 ARSENAL           
Ganea 26            Bergkamp 9
                    Henry 58
                    Toure 63

Nu hoppas jag att ni tar o skriver lite i den här tråden så jag inte behöver känna mig korkad för att ha skrivit allt detta utan att någon svarar Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 23:29 pm    Post subject: Reply with quote

ni ska få se att Chelsea tar hem liga titeln Very Happy
_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Dimensionx



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 448
Location: Inte skåne, som tur är

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 23:35 pm    Post subject: Reply with quote

gnse|Erazor wrote:
ni ska få se att Chelsea tar hem liga titeln Very Happy


WORD ! Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 23:40 pm    Post subject: Reply with quote

Man UTD kommer såklart att vinna!
_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
Ollas



Joined: 24 Oct 2003
Posts: 106

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 23:48 pm    Post subject: Reply with quote

fattar inte vad ni dillar om.. Surprised


Finns bara ett lag som är kapabelt att ta hem det..ARSENAL FC
Back to top
View user's profile Send private message
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 23:58 pm    Post subject: Reply with quote

Ollas wrote:
fattar inte vad ni dillar om.. Surprised


Finns bara ett lag som är kapabelt att ta hem det..ARSENAL FC


WORD!!!!

_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Sun Feb 08, 2004 12:51 pm    Post subject: Reply with quote

Hahahah...lite lustigt att du startade denna topic Lathund för jag tänkte göra exakt samma sak igår!
Jag är då hardcore Arsenalsupporter, har varit det sen jag var 7 år o vi skulle åka på europasemester och jag var på biblioteket för att låna böcker och hittade boken Arsenal-Tottenhamn = mord. Denna läste jag o i den boken vinner Arsenal en fotbollsmatch mot Tottenham och då vid 7 års ålder bestämde jag mig för att alltid hejja på Arsenal och det har jag gjort.
Har åkt över till London några ggr o sett Arsenal på plats på Highbury, det e så jääääkla mäktigt att se engelsk forboll på plats! Grym stämning.
Eftersom jag hatar Man United över allt annat i fotbollsvärlden så var ganska glad igår när United tappade 0-3 till 3-3 mot everton så då gick jag i ett lyckorus o köpte pizza, sen hade ju Manuuuure såklart gjort 3-4 när man kom tillbaka! Skitfan!!! Men det äckliga laget ligger iaf fortfarande 2p efter Arsenal o de kommer aldrig attt gå om! Så det så!

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Feb 08, 2004 13:38 pm    Post subject: Reply with quote

Hehe, fin liten historia det Wink För min del kan jag inte riktigt minnas hur det gick till när jag blev Roverssupporter, men jag tror det var så här. Det började väl nån gång runt 93, då jag var en 7 år, och jag tror att Rovers slog Man U i nån match. Kommentatorerna (O pappsen) snackade om hur bra Scum var, och vilken skräll det var osv, och eftersom jag alltid gillat underdogs så fick det bli mitt lag. Snygga tröjor oxo Wink Fast mer seriöst blev det inte förrän ett par år senare.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Sun Feb 08, 2004 14:27 pm    Post subject: Reply with quote

Blackburn sprang väl tom o vann Premier Leaugue där runt -95 eller nått?
_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Feb 08, 2004 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
Blackburn sprang väl tom o vann Premier Leaugue där runt -95 eller nått?


94-95 ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
HispA



Joined: 29 Oct 2002
Posts: 694
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Feb 08, 2004 15:42 pm    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
[gobbe]LocStock wrote:
Blackburn sprang väl tom o vann Premier Leaugue där runt -95 eller nått?


94-95 ja.


Allt var tackvare Alan Shearer fotbolls guden i England Smile är det inte han som har mest mål på en säsong i Premier Leageu?

btw go Newcastle United som har det lite tufft i år gick bättre förra året

_________________
Lets go Penguins!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Feb 08, 2004 21:16 pm    Post subject: Reply with quote

HispA wrote:
Lathund wrote:
[gobbe]LocStock wrote:
Blackburn sprang väl tom o vann Premier Leaugue där runt -95 eller nått?


94-95 ja.


Allt var tackvare Alan Shearer fotbolls guden i England Smile är det inte han som har mest mål på en säsong i Premier Leageu?

btw go Newcastle United som har det lite tufft i år gick bättre förra året


Inte säker, tror Shearer gjorde 34 mål en säsong, fast jag tror att Andy Cole också gjorde 34 (Eller om det var 36) för Newcastle en säsong. Däremot så gjorde Shearer över 30 mål tre säsonger i rad, vilket är oerhört imponerande.

Sen hade Rovers andra legender som Sutton, Sherwood, Flowers, Hendry, Ripley o Wilcox då oxo Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
M.Y.S | Delerium



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1035

PostPosted: Sun Feb 08, 2004 22:08 pm    Post subject: Reply with quote

united vinner alltid Lockstok det e bara så !! bara en galen Arsenal FC Supporter kan tro att nått annat lag vinner Very Happy Razz
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Feb 09, 2004 2:15 am    Post subject: Reply with quote

Delerium wrote:
united vinner alltid Lockstok det e bara så !! bara en galen Arsenal FC Supporter kan tro att nått annat lag vinner Very Happy Razz


Alltid? ;P

Jag säger bara
1889-1907
1909-1910
1912-1915 Rovers 1914 o 1912 Wink
Uppehåll pga krig
1920-1939
Uppehåll pga krig
1947-1951
1958-1964
1966
1968-1992
1995 - Mighty Rovers!
1998
2002

Ja jag inser hur otroligt meningslöst det här var ;P
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Mon Feb 09, 2004 4:59 am    Post subject: Reply with quote

2002 vann vi dessutom titeln MOT Manure PÅ Old Trafford!!! Så ägda va Manure då!!! Vi kommer att ta det denna säsongen med, obesegrade!!!
_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Mon Feb 09, 2004 9:37 am    Post subject: Reply with quote

Vet inte om det klassas som offtopic, för mitt lag är Sunderland (spelar FÖR NÄRVARANDE inte i Premier League). Enda sedan mitt medvetande började ta fart så har det hängt en röd-vit vimpel på min vägg (hemma hos morsan å farsan då alltså), på den står det Sunderland. När farsan spelade i Halmia, som f.ö ligger typ 25:a i allsvenskans maratontabell, så blev de bjudna på "bootcamp" i Sunderland och sedan dess (typ 1968) har det varit hans engelska favolag och blev så småning om mitt åxå.
Back to top
View user's profile Send private message
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Mon Feb 09, 2004 10:41 am    Post subject: Reply with quote

Ooh!! PL! Luvin it!

Eftersom Arsenal återigen kommer spela kasst de 5 sista matcherna, vilket är default, så vinner även i år Man UTD. Och allt är precis som det ska vara. Ska väl motvilligt erkänna att Ferdinands avstängning kommer märkas mer än jag hoppats på. UTD´s försvar är inget vidare nu och killar som Wes Brown och John O´Shea spelar lite mindre stabilt.

Hur som haver kommer bataljen om ligaguldet stå mellan gunners o devils den saken är helt klar eftersom CFC inte kommer kunna komma ikapp. Det tror inte jag iaf. Nog för att de har ett spännande lag på gång men jag är tveksam till att man kan köpa till sig ett PL-guld.

Det som slår mig mest i år är följande:
De gamla: Shearer, Sheringham, Djorkaeff mfl visar verkligen att gammal är äldst och spelar fortfarande på en oerhört hög nivå.
Leeds: Pinsamt dåligt! De har faktiskt en av de mest talangfulla trupperna på pappret men icke! Vet de hur målet ser ut??
Charlton: Oerhört imponerande spel. Helt klart de lag som förtjänar mest uppskattning i PL i år. Med små medel är man på väg att ta sig själva ut i Europa, det är inte dåligt det. Hatten av för Athletics!!
Arsenal: Nya främlingslegionen. Ordinarie lag har 2 britter på plan! Fler och fler fransoser i laget. Folk gnällde på Chelsea för ett par år sedan men Gunners är värre än värst. Wenger gör förstås rätt eftersom de spelar enormt bra, men sen har dom ju Belgium-Blue-Henry på topp också! Smile

_________________
Hela bollen måste ligga stilla
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Mon Feb 09, 2004 13:11 pm    Post subject: Reply with quote

g0g0g0gg0 Man united for life !!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Den Onde



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 147
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Feb 09, 2004 14:20 pm    Post subject: Reply with quote

Kan vara ett av de bättre forumsämnen jag skådat, GJ Lathund! Very Happy

Till att börja med så håller jag på Man U... har alltid gjort det (och jag är gammal). Redan som liten parvel framför Tipsextra i början på åttiotalet var Man U det självklara valet. Senare var det Mark Hughes som var dragplåstret och sedan dök Kungen med stort K upp... ERIC CANTONA!!! Mer komplett anfallare har inte skådats sedan dess. Jag lyckades faktiskt se en match live mellan Man U och QPR där Kung Eric var med... 3-1 till United. Salig av lycka sken jag ikapp med det grå Londonvädret när farsan bjöd på öl innan matchen... för övrigt spelade, en då smått okänd, Les Ferdinand i QPR. Hade han inte varit så skadebenägen hade Les varit med och slagits i skytteligatoppen varje år.

I år tycker jag att det verkar smått omöjligt att sia om utgången i ligan... Arsenal har i mina ögon den överlägset bästa truppen, men som FLU | Evl skrev så har de en märklig förmåga att snubbla på målsnöret. Något som jag hoppas ska sätta stopp för Arsenal är "vårat" köp av Saha... den gossen kan nog bli något när han blir stor Smile

Årets besvikelse: Liverpool och då med köpet av Harry Kewel som främsta anledning... han har ju inte alls kommit upp i samma höga klass han hade i Leeds.

Nu kommer jag säkert få skit för jag höjer Cantona till skyarna, men jag anser att den spark han utdelade mot en häcklande åskådare inte går att jämföras med vad spelarna pysslar med idag... våldtäkter, bråk med rasistiska förtecken (permban här på maffia Laughing ) och sist men inte minst, Dwight York's hemliga sexvideos Very Happy

Bästa spelaren (mest komplette) just nu är i mina ögon Paul Scholes. Det lugn han spelar med får mig att tro att motståndarna fasar för den dagen då Paul tar i ordentligt Wink

//Onde
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Feb 09, 2004 15:40 pm    Post subject: Reply with quote

Tippade själv innan säsongen Man U stensäkert som etta, anser att Arsenals trupp är alldeles för tunn för att kunna hävda sig. Skulle Henry bli borta en längre tid så är det kört helt enkelt. Men nu med Ferdinands avstängning så är det ju riktigt tunnt i United försvar också, blir Brown/Silvestre skadade, vem spelar där då? Någon ytterback typ O'Shea eller Neville? Eller finns det någon i ungdomslaget? Men nu när Solskjaer kommer tillbaka och kan avlasta/ta över från Ronaldo (Som är en stor talang, men verkligen ingen färdig produkt än. 12 st stepovers o sen tacklar backen honom av plan o snor bollen ;P) och framför allt Sahas ankomst så kommer man iaf aldrig gå mållösa av planen. Dock tror jag fortfarande United klarar det.

karlos: Synd att en inkompetent ledning kan förstöra så mycket för en klubb ;( Så otroligt mycket pengar man slösade bort på övergångssummor och framför allt löner på mediokra spelare är sanslöst. Gray tjänade £30-40,000 i veckan, sopor som McAteer låg ju också nånstans där. Men så länge ni har the Pooooominator så ordnar det sig Wink

och Evl: Jo det stämmer verkligen att gammal är äldst Wink Förutom de du nämnde tycker jag även att Les Ferdinand, Paolo DiCanio och Craig Short (Även om ingen utanför Blackburn inser hans värde) förtjänar ett omnämnande. Denis Irwin, still going strong at 38, också.

Sen en sak till, är det bara jag som tycker att standarden på målvakter är oerhört hög nu? Och ganska intressant att det är ett par "små" fotbollsnationer som Finland och USA som har (Eller i Finlands fall hade) 3 st ordinarie PL-målvakter var. Dock är det väääldigt få Engelska målvakter, är väl bara Martyn, Kirkland (Som inte är ordinarie) och Walker? Såvida inte Maik Taylor är engelsman då, det vet jag faktiskt inte.

EDIT: Och bästa spelaren i PL är, i mina ögon, Thierry Henry. Otroligt snabb, smarta löpningar, extremt bra blick för spelet, bra passningsspelare, suverän avslutare. Det enda han egentligen saknar är huvudspelet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
Page 1 of 15

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies