HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Paintball
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 13:30 pm    Post subject: Paintball Reply with quote

Vi i min klass hade tänkt att åka på en klassresa och så kom jag med förslaget paintball.... om det var bra vet jag inte men jag kom med det iaf Very Happy

Har nån varit på ett sådant och hur går det till?

Känner någon till nåt ställe runt malmö trakten? jag vet att det finns ett ställe i oxie fast mer vet jag inte...

Är det dyrt? och det viktigaste: är det kul?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sigma



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 633
Location: Lomma

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 13:39 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kan väl komma med att ja spelat paintball 2 ggr. Båda gångerna förra året! De var helt underbart!!

Spelade ute i löddeköpinge. Spelade iofs enbart Big Game som är sista söndagen varje månad! Då blir de ca 80-120 personer som spelar i 2 lag. Banorna dom har är stora i luftiga o helt perfekt för paintball. På ett Big Game spelar man samtliga banor. Från kl 10-16 (6 h spel!! Very Happy )

Priser står på deras hemsida. Kan väl tillägga att när ja spelade kostade de mig dryga 500 kr. (mask, vapen, kläder och ca 300-400 kulor)

www.paintballbanan.com är deras sida. Där står det mesta.

Ja ska spela varje Big Game from Maj (detta år är det ett DK samtidigt som årets första big game).

_________________
Freeze bitch! You have been caught by a FreezeBitch!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 13:46 pm    Post subject: Reply with quote

Paintball är svinskul men rätt dyrt (enligt mig).
Runt Malmötrakten vet jag inget ställe och jag antar att det är där ni kommer spela så därför kommer jag itne med några råd om vart ni kan spela.

Hursomhelst så kan jag rekommendera att ni köper egna bollar. På de ställen där jag har varit o spelar ha de tagit mellan 45-70 öre per boll man köper av dem. Handlar du ist en låda på 2000 via internet så betalar du bara 400-500 kronor. När jag var iväg o spelade senast, var ett scenariospel så vi höll på från 16:00 till 03:00 och jag gjorde slut på 1500-1700 boll. Med snabb uträkning i huvudet hade bollen kostat 1050 ifall jag köpt den där för 70 öre styck. Nu betalade jag 500 och fick bollar över.

_________________
Är du oxå kommunist
Besök Widing och råd bot på dina problem
En widing om dagen håller Mao och Linda Skugge borta

http://www.kacfm.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sigma



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 633
Location: Lomma

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 13:50 pm    Post subject: Reply with quote

Då får jag komma in o störa lite. På Paintballbanan i Löddeköpinge får man inte ta med sig egna bollar. Men jag kunde köpa en påse med 500 kulor för 250 kr, vilket räckte gott o väl för 6 h spel. Är man lite mer rädd om pengarna o vet att man inte skjuter upp 500 kulor så kan man köpa 50 skott och 100 skot....Tror de kostar 50 öre per kula...Dock inte säker.
_________________
Freeze bitch! You have been caught by a FreezeBitch!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 14:05 pm    Post subject: Reply with quote

Paintball är jätteskoj!

Ett tips är att inte vifta med paintbollgevärena/pistolerna när intruktörerna snackar, en polare lyckades under de första skälvande minuterna skjuta en intruktör i ansiktet, som blev väldigt röd i ansiktet, färg och hög puls Laughing

På nära håll kan det göra lite ont.. rekommenderar lite tuffare klädsen.. på nära håll blir det gärna lite blåmärken Shocked Very Happy

Det går till som så att man har två lag, blir man träffad så kan man ha regler att man då är död, och får vänta tills nästa runda. När bara personer i ena laget lever, blir det en ny runda. Har oxo hört talas om paintball, cs-style, då man ska 'planta' en bomb, rädda gissla, eller unreal tournamentstyle.. då man ska sno motståndarens flagga.

Låt fantasin flöda vettja! Intruktörerna brukar vara haj på olika varianter.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 14:28 pm    Post subject: Reply with quote

Paintball är sviningt dyrt i jämförelse med airsoft, dock kan man fuska sig från träffar i airsoft då kulorna inte sprutar färg över hela dig. Ett annat plus är att airsoft dessutom har mer realistiskt utseende på sina vapen.

Jag har inte spelat paintball, men däremot en del airsoft och kan verkligen rekomendera airsoft.


Last edited by Fenan on Fri Feb 27, 2004 20:04 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sigma



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 633
Location: Lomma

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 14:35 pm    Post subject: Reply with quote

Den sköna känslan med paintball är att är mitt ute i den fria naturen o krigar på låtsas. Smile Sen smärtan e också en faktor som spelar stor roll. Man vet om att de kommer göra ont! Då tar man även lite mer försiktigt. Det blir en hel del smygandes bland buskarna.

Sen fusket.....Fenan...de trodde ja inte om dig. Fusk som fusk! Very Happy

I paintball kan man fuska om man vill. Torka bort färgen. Risken finns att du får ta ditt pick o pack o dra från stället. Men här spelar också spänningen in. Blir man träffad får man gå från banan. Därför vill man inte bli träffad utan bara träffa andra Smile Så själv tycker jag paintball e de bästa som hänt mig inom krigsvärlden.

Banorna i löddeköpinge e också jävligt stora!! Man kan gå o gå o gå, sen helt plötsligt sen man en grupp fiender som traskar runt. Då springer man in i en buske o gömmer sig. Sen poppar man dom i ryggen! Helt underbar känsla när man lyckas göra något lyckat!!

_________________
Freeze bitch! You have been caught by a FreezeBitch!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 14:42 pm    Post subject: Reply with quote

asså de i saxtorp verkar vara svinkul... särskilt banan speedball, ska se om jag kan få klassen på min sida Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bolero



Joined: 27 Feb 2003
Posts: 731
Location: Skåne

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 16:43 pm    Post subject: Reply with quote

Det finns en softairgun inomhus bana i höör som man kan spela på. Det kostar 100kr/h för att hyra vapen och får kulor osv. Finns lite olika alternativ på vapen finns Mp5 osv kommer inte ihåg alla nu. Det är fräckt. Finns på sidan www.combatzone.se
Kolla där lite fräckare än paintball tycker jag. Ialla fall så är det också ett alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 19:45 pm    Post subject: Reply with quote

[fB]Sigma wrote:
Den sköna känslan med paintball är att är mitt ute i den fria naturen o krigar på låtsas. Smile Sen smärtan e också en faktor som spelar stor roll. Man vet om att de kommer göra ont! Då tar man även lite mer försiktigt. Det blir en hel del smygandes bland buskarna.
i detta stycke låter som på dig att paintball är utomhus medan airsoft är inomhus. det stämmer väldigt illa.

www.roligt.nu - bra länk till en airsoftbana i sthlmsområdet som är utomhus.

båda spelen kan spelas utom och inomhus.

vapen köps billigast utanför europa, som i hongkong. En site i Hongkong jag kan rekommendera är GNG, guns and guys: http://www.gunsnguys.com/
Vill du hellre betala lite mer, men få svensk "säkerhet" rekomenderar jag ovanstående URL till roligt.nu eller URL till CZ någon post ovanför min.

Vad finns det för vapen?

Tja, nämn ett. Grattis, det finns.
Dvs alla från counter-strike samt en uppsjö andra vapen. Sen finns det ett par leverantörer man skall titta extra nogrannt på: Tokyo Mauri och ICS, de har bäst standard.

Mitt första vapen är en Steyr Aug Military version (elektrisk) med svart stock (samma som i CS fast helsvart) - Military version har normalt grön stock, men jag fick svart för den gröna gick sönder när GNG provskjöt vapnet. Jag betalade i runda slängar 3700kr för vapen, 10500 kulor, en Batteriurladdare (BULA), svensk moms, tull och frakt.

Vapen som är inne i airsoft är AEG, batteridrivna vapen. Det finns CO2 (kolsyra) och GAS-vapen (en annan gas) med, men de är mer sällsynta. Dessutom finns vapen utan automatfunktion där man gör mantelrörelse mellan varje skott.

Gevär och SMGs är oftast AEG.
Pistoler oftast Gas eller CO2 men även av AEG. (några träffade på min deagle på DK Borås).

Vanligaste vapen folk har en någon form av M4a, så vill du va som alla andra - try colt.
Annars köp något du är sugen på. Ett vapen jag kan rekommendera är SG552.

För att svara på Skugg så vill jag verkligen rekomendera airsoft, men känner du att du vill paintball så åk till banan och testa. Du kan hyra allt på banan, ta med dig lite oömma kläder och ett par rejäla skor och rocka loss. Tänk på att i varje fall Airsoft kräver att man är 18 år.

*******
Det heter Airsoft, soft air gun är ngt amerikanskt påfund som är felaktigt.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 19:59 pm    Post subject: Reply with quote

JAg vill ha en M16!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&Trigger_Finger



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 526
Location: Västerås

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 20:05 pm    Post subject: Reply with quote

Uah, M16... M4A1 Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 20:05 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
JAg vill ha en M16!!!!!!
ja, om du sparar nu så kan du säkert få en till jul. glöm inte å skriva den på önskelistan.
Back to top
View user's profile Send private message
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 20:31 pm    Post subject: Reply with quote

ehh? 18 års gräns? men på sidan www.paintballbanan.com eller va de va Razz så stog där att studeneter och värnpliktiga har 15% rabatt.. o ja e ju student Very Happy

annars får vi vänta till slutet av trean Sad

*edit* räckte visst med målis underskrift*
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 20:54 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
[KACFM]Volvo 240 wrote:
JAg vill ha en M16!!!!!!
ja, om du sparar nu så kan du säkert få en till jul. glöm inte å skriva den på önskelistan.

skulle kunna beställa en nu med en gång menhar tyvärr viktigare saker och lägga pengar på (körkort rusta upp bilen etc)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&[FreezeBitch]GreenGi



Joined: 15 Jan 2003
Posts: 690
Location: Höganäs,Sweden

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 23:20 pm    Post subject: Reply with quote

&Trigger_Finger wrote:
Uah, M16... M4A1 Very Happy


Har redan en http://www.combatzone.se/shop/ProductDetail.asp?Products_Position=FIL%3A+CategoryID+%3D+%274%27ORD%3AABS%3A29KEY%3A2050PAR%3A

ligger & väntar på att man ska ut & röja med den.

//GG

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 23:33 pm    Post subject: Reply with quote

&[FreezeBitch]GreenGiant wrote:
&Trigger_Finger wrote:
Uah, M16... M4A1 Very Happy


Har redan en http://www.combatzone.se/shop/ProductDetail.asp?Products_Position=FIL%3A+CategoryID+%3D+%274%27ORD%3AABS%3A29KEY%3A2050PAR%3A

ligger & väntar på att man ska ut & röja med den.

//GG

nee den va itne snygg, såhär ska de se ut.
äsch man fick inte högerklikca på skitsidan
såhär ska de se ut iaf http://www.specwargear.com/images/weapon-M16A2-1.jpg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 23:39 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har spelat Paintball 7-8 ggr (4 olika banor/anläggningar). Det är jävligt kul, men som sagt ganska dyrt... sen ska man väl inte sticka under stolen med att det gör riktigt ont ibland!
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Feb 29, 2004 15:15 pm    Post subject: Reply with quote

Skugg wrote:
ehh? 18 års gräns? men på sidan www.paintballbanan.com eller va de va Razz så stog där att studeneter och värnpliktiga har 15% rabatt.. o ja e ju student Very Happy

annars får vi vänta till slutet av trean Sad

*edit* räckte visst med målis underskrift*
vissa banor tillåter att du spelar med en övervakare, dock måste du hitta en sån själv. det e inget som banansvarig håller till hands.
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sun Feb 29, 2004 16:01 pm    Post subject: Reply with quote

Skugg wrote:
ehh? 18 års gräns? men på sidan www.paintballbanan.com eller va de va Razz så stog där att studeneter och värnpliktiga har 15% rabatt.. o ja e ju student Very Happy

annars får vi vänta till slutet av trean Sad

*edit* räckte visst med målis underskrift*


man tar väl studenten i slutet av 3:an ???

eller?

därefter kallas man för student om man inte då har någon annan titel....

menar man är inte doktor för man pluggar första terminen på medicin

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies