HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vita Huset (The West Wing)
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Tue Mar 02, 2004 9:14 am    Post subject: Vita Huset (The West Wing) Reply with quote

Tänkte bara höra mig för lite om det finns någon forumit som är lika besatt i denna underbara Tv-Serie lika mycket som jag. Personligen tycker jag att det är en mest genialiska Tv-Serie som gjorts, så annorlunda och för en gångs skull en seriös Tv-Serie. Till skillnad från alla jädra dokusåpor som man blir bombarderad med dagarna i ända.

Men så kommer då Vita Huset och träder in i världen och vips fanns det en höjdpunkt på veckan, måndag kväll 22:00 på SVT 1.
Vita Huset är kanske den första och sista serie som kommer bli såhär välgjord, inte ett enda avsnitt är vare sig tråkigt eller dåligt gjort, det märks att dom har lagt ned minutiösa förberedelser inför varje avsnitt.

En annan kul sak är att dom letat upp lite okända skådespelare som har en enorm potential att bli stora inom film och Tv i framtiden. Visst är kanske Martin Sheen ingen nybörjare, men det kan behövs lite erfarenhet också.

I vilket fall som helst, posta gärna era egna tankar/kommentarer kring Tv-Serien, om ni tittar på den eller har sett den någon gång.
Låt oss gärna slippa värdelösa och meningslösa inlägg som att ni tycker att serien är dålig, ska ni kritisera den så framför gärna varför ni tycker att den är dålig/tråkig/bra/lysnade etc.

_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Tue Mar 02, 2004 11:51 am    Post subject: Reply with quote

Jag e helt sålt på denna serie. Det är det enda som jag verkligen ser på TV. Det har till och med hänt en gång att jag droppade en R60 för att gå och titta.
_________________
SAOL:
Bitch [bit´ç] s. -en -ar
självständig aggressiv kvinna; rivjärn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Mar 02, 2004 15:50 pm    Post subject: Reply with quote

Jodå, jag missar inte ett avsnitt Wink

Serien är detaljerad och realistisk (Nåja, inte för att jag kan veta hur USAs regering fungerar, men det verkar iaf realistiskt) men ändå inte på något sätt tråkig. Mycket tack vare den fenomenala dialogen och samspelet mellan karaktärerna. Bråk är alltid kul, och det är ju ett antal karaktärer som alltid ska munhuggas, typ Amy/Josh.

Sen angående Martin Sheen så skulle han som du kanske vet bara ha en liten roll. Serien skulle kretsa enbart kring presidentens stab och inte själva presidenten, men sen gillade de väl Sheen så mycket att han fick en större roll Wink

Ytterligare en sak som jag gillar var sättet de skrev ur Rob Lowe (Sam) ur serien när han hoppade av. Inget hisschakt och ingen helikopterkrasch utan det lades ned mycket energi på det och blev ett par riktigt bra avsnitt. Sen ett bra sätt att få in hans ersättare på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Tue Mar 02, 2004 20:04 pm    Post subject: Reply with quote

Diggar denna också, mest för skådisarnas skull, diggar Martin Sheen skarpt!
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Tue Mar 02, 2004 20:50 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Diggar denna också, mest för skådisarnas skull, diggar Martin Sheen skarpt!

hur kan man ogilla honom efter apocalypse och traffic Smile
kollar ibland mest för hans skull också
Back to top
View user's profile Send private message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Tue Mar 02, 2004 23:49 pm    Post subject: Reply with quote

West wing har den i särklass bästa dialogen av alla serier på TV. Fast jag sitter bara vid datorn så jag ser bara lite få avsnitt ibland
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Wed Mar 03, 2004 12:11 pm    Post subject: Reply with quote

finns det någon skönare karaktär än Toby Wink han är så klockren Smile
Sen tycker jag det är kul att det är relativt okända skådisar som fått chansen, och Sorkin har verkligen hittat talanger i alla skådespelarna

_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Wed Mar 03, 2004 13:27 pm    Post subject: Reply with quote

har en kompis som är helt såld på den också. Går det att komma in "mitt i" serien och titta? *undrar*
Back to top
View user's profile Send private message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Wed Mar 03, 2004 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

{tussilago wrote:
har en kompis som är helt såld på den också. Går det att komma in "mitt i" serien och titta? *undrar*

tycker jag absolut Smile

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Thu Mar 04, 2004 17:38 pm    Post subject: Reply with quote

får ta mig en titt om jag har tid Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Apilas



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 1114
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Mar 05, 2004 15:25 pm    Post subject: Reply with quote

Brukar också kolla på West wing.... bra kvalitets serie rekommenderas till alla..

/Apilas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Sat Mar 06, 2004 21:52 pm    Post subject: Reply with quote

jepp, en kan helt klart ses av alla Very Happy verkligen välgjord, tillskillnad från många av de Tv-Serier/Dokusåpor som går på Tv nu för tiden.

En annan av mina favorit serier är tredje skiftet Smile också en ruggigt bra serie med sköna skådespelare

_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sat Mar 06, 2004 22:54 pm    Post subject: Reply with quote

Aldrig sett den serien. Får väl ta och se den på måndag då!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Mar 07, 2004 1:43 am    Post subject: Reply with quote

Ta o gör det.

Dessutom skönt att presidenten i serien är Demokrat, och en ganska liberal sådan Wink Skulle nog inte gillat serien lika mycket om den handlat om en bakåtsträvande homofob som GWB.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Irushinase (Faergon)



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 138
Location: Sandared, Borås

PostPosted: Sun Mar 07, 2004 15:26 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.enquirer.com/columns/kiese/1999/10/17/jki_for_pacifist_martin.html

"For a pacifist, Martin Sheen plays a pretty good president.[/i]

_________________
Insanity is a matter of mind, and I am out of my mind, thus how can I be insane? - Venefyxatu


#Saishuuheiki @ Quakenet
#Anime-ost @ Mirc-x
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Mon Apr 26, 2004 11:14 am    Post subject: Reply with quote

nu måste vi då alltså vänta ända till hösten innan nästa säsong drar igång Sad kommer inte klara mig ,)

Få väl trösta mig med repriser hela sommaren!
Så ni som inte sett serien innan, detta är ett gyllene tillfälle att komma in i det hela....

_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Mon Apr 26, 2004 18:34 pm    Post subject: Reply with quote

Kan inte någon göra de_westwing?
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Mon Apr 26, 2004 18:51 pm    Post subject: Reply with quote

Har inte sett serien (ser så lite på TV som möjligt), men har bara hört positiva saker om den. Så man kanske skulle ta en titt! Very Happy

Men okända skådisar? Om vi nu bortser från Martin Sheen så är ju många av de andra riktigt kända skådespelare med en diger meritlista. Exempelvis då har Rob Lowe (Sam) medverkat i filmer såsom:
Austin Powers: The Spy Who Shagged Me
Under Pressure
mfl.

Den film jag känner igen honom mest ifrån är ju dock The Stand som baserats på Stephen King's bok med samma namn.

Sedan har vi Richard Schiff (Toby), en gammal gedigen skådis som medverkat i filmer såsom:

Young Guns II
Deep Impact
Vulcano
Jurassic Park: The Lost World

Det är de skådisar som jag vet är med i West Wing, nu är det säkert en massa andra som är med som inte är så kända. Men dessa kan man knappast kalla oetablerade inom filmbranschen.

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Tue Apr 27, 2004 7:59 am    Post subject: Reply with quote

Accuracy International wrote:


Det är de skådisar som jag vet är med i West Wing, nu är det säkert en massa andra som är med som inte är så kända. Men dessa kan man knappast kalla oetablerade inom filmbranschen.


Nej knappast, men även alla de andra skådisarna är helt perfekt, Sorkin har verkligen lyckats med att få tag på en del okända talanger som passar helt perfekt in i seriens lite ovanliga miljö.

Wobin jag håller med Smile den de_westwing vore inte fel Razz

_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Thu Dec 15, 2022 17:35 pm    Post subject: New Indoor Air Quality Services Advice Reply with quote

for the people inquiring about hybrid heating system, heating and ac near me, boiler repair companies, anytime heating and air, gills plumbing, heating and cooling near me, I highly recommend this excellent indoor air quality services tips or hvac repair, riverton air conditioning & heating, commercial hvac companies, heating furnace repair, american standard heating and air conditioning, geothermal contractors near me, alongside all this useful cooling services forum on top of chisholm heating and air, complete comfort heating and cooling, heat care, ducted heating service near me, furnace tune up, mini split heat pump installation, alongside all this top cooling services site which is also great. also have a look at this useful cooling services blog alongside all emergency furnace repair, commercial hvac companies near me, air care heating and air conditioning, furnace humidifier installation, geothermal heat pump installation, fred's plumbing, alongside all this new indoor air quality services link and don't forget split unit ac installation, ductless heating and cooling systems, point heating and cooling, heating system repair near me, williams heating and air, geothermal heating, on top of updated heating services blog which is also worth a look. i also recommend this great cooling services info alongside all airmax heating and cooling, ac and heating unit, local hvac, york plumbing and heating, day and night heating and cooling, rheem heating and cooling, alongside all this top heating services info and don't forget forced air heating system, h20 plumbing and heating, central heating system for home, oil heating engineer, electric furnace and ac, air tech heating and cooling, as well as great indoor air quality services advice on top of ac plumbing, plumbing and heating near me, southern comfort heating and air, heating and cooling companies, heating and cooling repair services, heating and cooling contractors, which is also great. finally, have a look at this top indoor air quality services link with heating and cooling contractors near me, and plumbing, carolina heating and air, heating companies in my area, home heating and cooling, geothermal repair near me, for good measure.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies