HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
gå på konsert ?
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Povel



Joined: 11 Nov 2003
Posts: 103

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 12:38 pm    Post subject: gå på konsert ? Reply with quote

nån som varit på nån känd artists konsert nångång?
har funderingar på att gå på nån känd och få uppleva hur det känns att se typ britney eller nån liknande.
är det kul? för jag känner att om jag går så kommer jag bara bli otroligt besviken på att jag inte är lika känd, och för att jag inte får träffa eller vara med kändisen mer Surprised
hur kände ni när ni var på en konsert senast? blir man inte sur att man inte kommit så långt själv?
btw hur brukar platserna vara, ser man mycket?

har den där filmen mitt liv som popstjärna (the lizzie mcguire movie) och blir lika sur varje gång ja ser den att jag inte får uppleva det som hon gör Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 12:45 pm    Post subject: Reply with quote

Har sett Metallica 2 ggr, Red Hot Chilli Peppers, Offspring, Green Day, Iron Maiden och Dio !
Sen har man väl sett 50-talet mindre spelningar som: Millencolin, Refused, Randy, Jose Gonsalez, Lisa Miskovsky osv. men de räknar jag inte som stora !

_________________
Heroes never die, they just reload !


Last edited by waingro on Mon Mar 15, 2004 12:57 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 12:46 pm    Post subject: Reply with quote

Eddie Meduza är död och Thule har lagt av me Liveframträdanden pga nazzesvin så nej. ja har inte vart på nån :p
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 12:51 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Eddie Meduza är död och Thule har lagt av me Liveframträdanden pga nazzesvin så nej. ja har inte vart på nån :p


Ja, visst fan, jag såg Eddie Meduza när han va i Borås i Parken/Rotundan, fy fan va kul de va, massa fulla raggare !

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 13:04 pm    Post subject: Reply with quote

Öhhh Jag vet fan inte hur många konserter jag har varit på....100 kanske?
Den som antagligen har sett flest konserter som jag känner måste vara Snudge_B......Snacka med honom... Smile

_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 13:07 pm    Post subject: Reply with quote

Jag ser lite småspelningar då och då här i Lund och Malmö.. Sen är det ju alla festivalkonserter också. Den bästa (ösigaste) spelningen jag sett måste vara The Roots när de spelade här i Lund typ '97, riktigt jäkla bra konsert!
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 13:19 pm    Post subject: Reply with quote

Har varit på storsjöyran några ggr, samt att jag va på Magnus uggla och the ark skiten för några år sedan. Och diverse småspelningar. Har inte blivit besviken en ända gång Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
isqb



Joined: 29 Oct 2003
Posts: 655
Location: Sverige, Orsa

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 13:24 pm    Post subject: Reply with quote

hmmm... va på en lajv konsär i borlänge för många år sedan (tror jag var typ 10) men kommer iaf ihåg (och har kort nån stans) att nått bra band var där.. nu kommer jag inte ihåg ifall jag tyckte dom var bra eller ej och detta inlägg säger väll inte så mkt.. men det gör iaf så att topicen får ett inlägg till.. (lämmna aldrig en tråd ensamm! Surprised )
_________________
http://www.savepic.com/freepicturehosting/is.php?i=295484&img=isqb.jpg

17:30:30 ‹Eldboll› SO this is the great libary of no. Who, or rather what, are they? They sime to be some kind of imp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 13:32 pm    Post subject: Reply with quote

Har varit på en hel del, inte så många arenaspelningar men en del.

Fick en överdos pop på mtv-galan i sthlm för ett par år sedan. Musiken var väl inte så jätteball men det är ändå skön underhållning med scenshower och grejor.

Kort sagt, har du inte varit på någon större spelning så tycker jag att du ska passa på om du gillar musiken för det är inte mycket som slår live.....

_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

Stora feta konserter är en helt annan grej. Ifall man verkligen gillar musiken och är toksugen att se dom/det/han/henne live så är det helt enormt. Verkligen. Första gången jag såg metallica var jag bindgalen i en vecka. Pratade inte om annat. Hade dessutom lock för öronen & nackspärr under hela veckan Laughing Men det var värt vartenda permanent skada jag drog på mig den kvällen Wink
Gå FFS på något du vill se! dra in bara på något skit för att dom är stora eller dylikt.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Raskolnikov



Joined: 09 Feb 2003
Posts: 727
Location: sthlm

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 13:51 pm    Post subject: Reply with quote

hmm jag har varit på 7 roskilde, ummm 2 eller 3 arvika...o ett lollipop o lite konserter i stockholm.
så metallica 2ggr, smashing pumpins 2, radiohead 2(3?), NIN, ministry, björk 2, qotsa 2, tool, david bowie, faith no more, white stripes, pj harvey, nick cave 2, black sabbath, rammstein, the cure, pearl jam(2002 Sad ), portishead 2 och mer...
Det har gett mig lite tinitus och försämrad hörsel och en massa fina minnen. Bland de bästa minnena är smashing pumpkins roskilde 97, tool (2001?), björk var fin på vattenfestivalen och portishead...
Men jag måste nog säga att de mindre konserterna är bäst...tex så såg jag qotsa på stora scenen på roskilde 2003? och sen nån vecka senare på sticky fingers i gbg...och den senare spelningen var ungefär 112312 ggr bättre...speciellt när sångaren sprutar eld så det stänker fotogen(eller nåt) i ansiktet på en Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[KACFM]Simone



Joined: 26 May 2003
Posts: 670
Location: I exil :(

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 13:57 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har varit på en del konserter, det är som Kultur säger.. det bästa är de man sett fram emot själv, sedan om artisten är stor eller inte spelar ingen roll. Jag var på Texas på Storsjöyran för några år sedan, det var absolut det bästa jag sett! Så himla kul att se ett band som man lyssnat så mycket på och som dessutom visar sig vara bra live! Very Happy
_________________
~Simone~
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 14:23 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Simone wrote:
Jag har varit på en del konserter, det är som Kultur säger.. det bästa är de man sett fram emot själv, sedan om artisten är stor eller inte spelar ingen roll. Jag var på Texas på Storsjöyran för några år sedan, det var absolut det bästa jag sett! Så himla kul att se ett band som man lyssnat så mycket på och som dessutom visar sig vara bra live! Very Happy
Det tar ju upp en annan sak! Hör dig gärna för vad dom har för live rykte, dvs...kan dom egentligen spela utan 400 omtagningar per riff/melodi etc. En regel för mig är: Man får lyssna på liveskivor för att kolla kvaliten, ifall man inte kan fråga någon tillitlig källa. Men! Det får inte vara från aktuell turne! Setlisten ska vara en överraskning och eventuell scenshow ska få en att säga "oooh" Smile
För mig är det iaf hur avtändande som hellst ifall bandet inte kan spela sina egna låtar kompetent ens..

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 14:39 pm    Post subject: Reply with quote

John Fogerty - Preminiton (1996 tror jag) - Skandinavium
Gyllene Tider - Återtåget (1995 tror jag) - Pinneviken

Sen har man ju sett artister på mindre konserter som ex. "Torsdagskvällar" här i Borås vilket har varit en hel del samt de konserter som varit på Liseberg, Banan-piren och så vidare.

_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 15:04 pm    Post subject: Reply with quote

liveskivor är ju lite förädiska med tanke på hur remastrade de är.

lyssna på bootlegs om ni vill veta hur bra de egentligen är Razz

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 15:06 pm    Post subject: Reply with quote

Jag såg en del i min ungdom...
Omprioriteringar har gjort att jag slutat gått. Det samt att Studion dog och med den den enda kanalen jag hade
för livemusik i Stockholm. Jag har inte direkt fokuserat på att skaffa nya sen dess. Hur som helst så han jag
se Metallica på Stadion där Slayer va intressanta och ungeför 20 pers verkade gilla musiken. Personligen
va nog Slayer lite magstarkt för många samt att det va svårt att höra på lite avstånd. Däremot gillade jag
Suicidal Tendencies. Jag tyckte att Metallica endast slot ST pga större show och mer smällar. Annars va ST bättre.

Jag har lyckat se någon till stor konsert men annars tyckte jag då att små tillställningar va bättre. Moonspell
har jag sett 3 ggr - Studion, Cirkus och Electric Garden. Spelningen på studion va med Rotting Christ (inte
mina favvisar men det jag såg va bra då jag har insett att nästan alla musik är bra live) och Samael. Samael hade
precis klivit över i sin "nya" mer industriella version och mina kompisar som diggade Samael tyckte det sög och jag
njöt av varje sekund. Nog utan tvekan den häftigaste livestunden jag haft (antagligen för jag inte hörde vad
"sångaren" "sjöng" så jag slapp alla satanisktiska texter som jag inte har så mycket över för).

Små ställen rockar och stockholm har ju tillslut börjat repa sig rätt bra så jag funderar rätt ofta på att jaga rätt på
ett ställe att få reda på bra spelningar. Sen bara gå, skit samma om det är ett känt band eller ej för musik är bäst live.

För att summera så tycker jag att du ska gå på några stora och några små och se själv vad du gillar bäst. Jag
föredrar de små då jag gillar när ett band endast behöver fokusera på att leverera musiken och inte bry sig
om en scenshow. Det är en flagga i bakgrunden, personliga plektrum och ibland bandets namn på
baskaggarna, resten är musik.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

7 år med festivaler och det måste nog bli över 100 enskilda spelningar vid detta laget.

Som Remo skriver: det är inte mycket som slår live.
Det måste upplevas. Tips. Ta med oömma skor och kläder. Något som du kan tummla runt i publiken med (iof beroende på band/ställe, men bra tumregel).

Försök komma så långt fram som möjligt. Att sitta på avstånd och se sina favoriter som små små myror, och aningens förstorade varianter på storbildsskärmarna måste vara världens största anti-klimax.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 15:31 pm    Post subject: Reply with quote

Mina skor blev stulna Hultsfred '00 precis innan Rage Against The Machine, fick se den i badtofflor.. INTE KUL Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 15:44 pm    Post subject: Reply with quote

Ture och Göte. Det är något man bara måste se!
_________________
Life's a bitch! A #FreezeBitch.

Two muffins are sitting in an oven.
One muffin says to the other, "Phewww!! Its HOT in here."
The other muffin screams, "AHHH!!! A talking muffin!"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 15:45 pm    Post subject: Reply with quote

SAC | karlos wrote:
Mina skor blev stulna Hultsfred '00 precis innan Rage Against The Machine, fick se den i badtofflor.. INTE KUL Evil or Very Mad


Fråga gärna Mattias (Remoulade) vad han gjorde av sina dojjor -93 eller -94 (eller när det var?). Laughing Razz

_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies