HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
gå på konsert ?
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 15:53 pm    Post subject: Reply with quote

Vet inte hur många konserter jag varit på, men många är det, iaf. Det började med att jag gick på R.E.M. på göta lejon 1989, och sedan har det bara rullat på. Har varit på alla Roskilde sen 1994 förrutom 2000 som jag missade. Var på hultsfred 93 och 94, har varit på 2 st lollipop, och åkte även över till Readingfestivalen 1996. Var nästan stammis när Gino och Studion hade sina glansdagar. Very Happy

Några av de bästa:
Jane's Addiction (orginaluppsättningen) 1991 på lollapalooza, David Bowie 1991 (tror jag) på Stadion (sound+vision turnén, bara gamla låtar + Kim Wilde som förband Very Happy Very Happy ), Monster Magnet på Gino 1995, Sepultura på Gino 1996, Sonic Youth på fryshuset 1993 med Pavement som förband, Kyuss på Globen 1996, QOTSA på Studion 1998, Breeders på Gino 1994, Stereolab på Studion 1996, Tool på sidoscenen på Lollapalooza 1993 (vi var kanske 50 pers som kollade, eller det kändes iaf så Smile), + många fler som jag inte kommer på just nu.

Vad gäller om man ska gå se stora band eller ej, så tycker jag att om man verkligen älskar bandet, så ska man gå se dem oavsett var det är. Man kan faktiskt få extas även om det är 40000 pers omkring en. Se så mycket musik du bara orkar är mitt motto, och kolla även in grejjer som du kanske inte känner till så mycket. Det ger så otroligt mycket att se något, som man inte haft en aning om innan, och så är det skitbra. Very Happy Very Happy

_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.


Last edited by [SSRF]Snudge_B on Tue Mar 16, 2004 11:38 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 19:19 pm    Post subject: Reply with quote

min första stora konser var KISS Psycho Circus i globen vintern 98 eller om det var 99, Det var en grym spelning där 3D efekterna dom hade gjorde stort intryck.

Sedan blev det AC/DC hösten 2000 i stockholm samt när dom kom åter 2001 i göteborg.

Såg Elton john med familjen 99 tror jag det var det var i alla fall i globen och vi missade precis snöovädret vid sandviken/Gävlen på vägen hem Very Happy

en av dom hårdare konsererna var då det blev uplopp vid Dia psalmas sista eller om det var näst sista spelning på yran..... då blev det klart livat.
konseren spelades 3 timmar senare på en störe scen där alla fick plats.

sommaren som var så fick jag nöjet att se ZZ Top live på gatufesten i sundsval...... det var en konser som jag alldrig komer glöma fast det var 15000 åskadare för mycket Very Happy (såg även hammer fall live den natten och det är en grup jag rekomenderar.

var på In Flames sommare som var med och det var en grupp jag bara måste se igen.......

sedan är det en hög med konserer till jag sett men just nu så gör min dyselexi att jag inte kan stava till dom Very Happy

drömer dock o få se Pink floyd men det lär synd nog alldrig ske Sad
men nu till somaren ska jag dock se 2 grupp på storsjöyran som jag länge viljat se o det blir PET SHOP BOYS och THE DARKNESS om jag kan så ska jag även prova kläma in broder daniel.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 19:22 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Vad gäller om man ska gå se stora band eller ej, så tycker jag att om man verkligen älskar bandet, så ska man gå se dem oavsett var det är. Man kan faktiskt få extas även om det är 40000 pers omkring en. Se så mycket musik du bara orkar är mitt motto, och kolla även in grejjer, som du kanske inte känner till så mycket. Det ger så otroligt mycket att se något, som man inte haft en aning om innan, och så är det skitbra. Very Happy Very Happy

Detta är det bästa tipset!
På festivaler så kan man frossa i okända band. Åk på festival!

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 19:32 pm    Post subject: Reply with quote

SAC | karlos wrote:
Mina skor blev stulna Hultsfred '00 precis innan Rage Against The Machine, fick se den i badtofflor.. INTE KUL Evil or Very Mad


Jo Kalle, det var roligt! Fattighjon som snodde Kalles pjucks hade lämnat kvar sina egna _riktigt_ äckliga festivaldojjor.
Kan även lägga till att Karlos fightades längst fram i fleecetröja och sandaler... Propps!!

Chemical Brothers, Rage Against The Machine, Primal Scream, Limp Bizkit, Kellis, Bob Hund, Kent, Weeping Willows, Hellacopters, National Teatern, Timbuktu, Peps Persson och en herrans massa andra band och artister. Är ganska nöjd med vad jag sett.
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 22:06 pm    Post subject: Reply with quote

Mest varit på festivaler, men självklart en hel del mindre spelningar också. Har även stått vakt på Hultsfred.. på bl.a. Courtney Love (hon kutade runt topless på scen Razz )

Den galnaste var nog Black Sabbaths på hultsfred. Hela marken skakade, även långt från scenen och det var så förbannat trångt att när man var framme och trängdes var det bara lite då och då man hade kontakt med marken, resten av tiden var det bara en böljande halvliggande folkmassa.

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]meijs



Joined: 10 Oct 2002
Posts: 910
Location: Nordpolen

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 22:11 pm    Post subject: Reply with quote

Run dmc, Prodigy, Guns and roses, Lars vegas trio, Wu tang och ett gäng till.
_________________
Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 22:19 pm    Post subject: Reply with quote

_marauder wrote:

Den galnaste var nog Black Sabbaths på hultsfred. Hela marken skakade, även långt från scenen och det var så förbannat trångt att när man var framme och trängdes var det bara lite då och då man hade kontakt med marken, resten av tiden var det bara en böljande halvliggande folkmassa.

Den spelningen var ju en riktig höjdare! Stod ganska långt och och fick typ inte ner händerna på hela spelningen, jädrar vilket tryck!

De öppnade med War pigs och sirenerna ifall jag inte minns fel!
Orginaluppsättning, förutom trummisen som var magsjuk!

En polare var typ 5 meter från kravallstängslet närmast scen, i gympadojor. Efter 1 minut var båda avstrampade. Det tog 30 minuter att ta sig 30 meter bakåt.. urk.

Efter spelningen hade de radat upp förlorade skor längst hela scenen, plus 3 gigantiska högar med skor och allt ifrån tröjor, byxor och underkläder! Laughing

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Korben Dallas



Joined: 01 Nov 2002
Posts: 416
Location: Gbg

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 22:29 pm    Post subject: Reply with quote

Damn vad avundsjuk jag blev nu Snudge, sonic youth och pavement i en smäll.

Mina absolut bästa konserter:

The Twilight Singers på pustervik nu i år

D'angelo på cirkis 2000nåt

The Cure på hultsfred 97 eller 98

James Taylor Quartet på the Wag i london 97

Stone Temple Pilots på Mejeriet 93 eller nåt sånt

Morrissey på KB 2003


Några stora är typ Dylan, Blur var väl stora ett tag med. Suede sådär halvstora, riktigt bra spelning det med.

Och så hade jag biljett till Nirvana i köpenhamn, men han gick och dog.

_________________
P180 | A8N SLI Premium | X2 4400+ | Scythe Ninja | TWINX 2048 3200c2 | 7800 GTX 512 | 2x74Gb Raptors | Tagan EASYCONN 580W
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 22:34 pm    Post subject: Reply with quote

har långt gångna planer på att åka över till staterna och se superjoint ritual och crowbar. det är två band som aldrig lär komma närmare mej än 200 mil så jag får väl vara flexibel.

Mina bästa konsertminnen är iaf Springsteen på stadion 98 (?), AC/DC i globen 2000 samt Bob Hund 2002 typ. fast bob hund berodde nog mest på de jag var där med.

drömmen för mej vore att få se Pantera men det lär ju aldrig inträffa Sad Sad Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 23:12 pm    Post subject: Reply with quote

_marauder wrote:
Mest varit på festivaler, men självklart en hel del mindre spelningar också. Har även stått vakt på Hultsfred.. på bl.a. Courtney Love (hon kutade runt topless på scen Razz )

Den galnaste var nog Black Sabbaths på hultsfred. Hela marken skakade, även långt från scenen och det var så förbannat trångt att när man var framme och trängdes var det bara lite då och då man hade kontakt med marken, resten av tiden var det bara en böljande halvliggande folkmassa.


Ohhh!! Jag kom på att jag sett Marilyn Manson också! Det var precis samma! Jag fruktade för mitt liv bland dessa 250 kg galna människorna!! Men det var en sjukt bra konsert!
Back to top
View user's profile Send private message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 23:14 pm    Post subject: Reply with quote

METALLICA FFS!!
köp tickets utanför och röj järnet!

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 23:19 pm    Post subject: Reply with quote

jag har varit på



NOLL


konserter, mest för att jag är för lat föra tt skaffa mig biljetter i tid... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 23:24 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
jag har varit på



NOLL


konserter, mest för att jag är för lat föra tt skaffa mig biljetter i tid... Rolling Eyes


lat o lat jag ringde o ringde för maiden senast men tror du man fick några i alla fal Very Happy

festivaler är äget om man ska se musik då man oftast får en stor grupp värd dom hundralappar man spendera för att koma ditt sedan får man massa girattis musik på köpet.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 23:24 pm    Post subject: Reply with quote

Har själv mest varit på mindre festivaler, vill gärna åka till tex Roskilde men eftersom mina kompisar inte känner sig så sugna på att campa i piss så har det aldrig blivit av.
Så det enda riktigt stora jag sett är Maiden 2003 i sthlm. Lyssnar fortfarande dagligen på den sändningen P3 gjorde från den kvällen och drömmer mig tillbaka. Lätt det bästa jag varit med om i mitt liv.
Hoppas på att ta mig till Sweden rock festival i Juni eller kanske kanske ett Roskilde i början på Juli.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Mon Mar 15, 2004 23:55 pm    Post subject: Reply with quote

Slipknot med american head charge som förband är nog det bästa jag sett live.

Men Ironmaiden med Helloween som förband var inte fyskam det heller , men inte ens nära den stämmningen det var på Slipknot konserten Smile

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
c0re_



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 192

PostPosted: Tue Mar 16, 2004 7:43 am    Post subject: Reply with quote

Jag va på Sundsvalls Gatufeset med an_oger i sommras (2003) och kollade på ZZ Top DET va mäktigt, synd bara att dom som planerat var scenen skulle stå tänkte med arslet :\ men musiken var bra, lagomt trycka i deras små högtalare WOHO Very Happy

så fick man ju se Hammerfall också, + massa dårar som försökte sitt allra bästa med att knocka en flaska som guppade i vattnet dom hoppade bungy jump över, somliga började..låt oss säga blöda... moahha Wink


och i sommar ska jag om dom nu släpper mer biljetter fara på Sweden Rock Festival och kolla på en massa bra band, sen att Judas Priest ska dit gör ju inte saken sämre Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Tue Mar 16, 2004 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

Korben Dallas wrote:
Damn vad avundsjuk jag blev nu Snudge, sonic youth och pavement i en smäll.

Ja, hehe. Det var riktigt bra. det var första ggn jag hörde pavement, de hade precis släppt "slanted + enchanted" och deras första trummis (Gary nåt?) var fortfarande med. Han gick runt i publiken innan konserten och delade ut okokta spaghetti-strån, och ingen visste vem han var. Very Happy Very Happy Efter det har jag sett pavement flera gånger, och de blev ett av mina absoluta favoritband.

Ett annat tips som jag har, är kanske lite kontroversiellt, men det funkar för mig:

Jag måste alltid bestämma mig innan, vad jag vill få ut av konserten. Social samvaro med kompisar, eller total 100% koncentration på musiken. Jag har upptäckt att mina bästa konsertupplevelser har varit, när jag antingen är själv, eller med väldigt få kompisar. Man kan gå flera också, men då ska alla vara lika dedikerade till musiken som spelas. Annars blir det lätt att festandet tar överhanden, och man koncentrerar sig inte så hårt på bandet. Detta är inte fel, men det kan ske vid "fel" tillfällen. Jag har gjort det misstaget med några band som jag verkligen velat se, men mina kompisar kanske inte varit lika intresserade. Det är lite trist, för man minns inte lika mycket av bandet då. Nu menar jag inte festivaler, där detta förfarande är standard (vilket också är synd, men där handlar det om att inte tappa bort sina polare Rolling Eyes ), utan snarare om man är ute på en klubb, och det är ett band man vill se. Det har hänt att jag stått i ett annat rum (gamla Fritz's Corner för er som varit där) än där bandet spelar och festat med polarna, istället för att kolla in bandet. I slutet av kvällen när man tänker tillbaks så kommer man på att man bara såg 3 låtar. Sad Sad

_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Mar 16, 2004 12:16 pm    Post subject: Reply with quote

Klart du ska gå på konsert, särskilt om det är en grupp du verkligen gillar. Det är en härlig stämning vid dessa tillfällen, så härlig att jag kan tänka mig se grupper som spelar musik som jag normalt inte lyssnar på (inom vissa gränser).

Själv har jag varit på några konserter i mitt liv och alltid tyckt det var kul. Får man inte biljetter finns ofta möjligheten att köpa utanför av svarta börshajarna. Dyrt? Nja, det beror på när man köper biljetten. Köp biljetten en timme förre konserten börjar = DYRT, köp 10 minuter innan konserten börjat = ganska dyrt, köp 10 minuter efter konserten börjat rimligare priser etc. Poängen är att killen betalt 400 kronor för en biljett och han vill sälja den för 1000 för att tjäna pengar. När konserten är slut är biljetten värd noll kronor, så väntar du tills han börjar bli orolig att inte få biljetten såld så kan du ibland köpa den för 200 kronor. Bra för dig och för honom är det bättre med 200 kronor än 0. OBS! När konserten har börjat är det ändå bara förbandet som spelar. Very Happy Vill du stå längst fram vid scen kan du glömma den här metoden direkt.

En av de ballaste konserter jag varit på var Thomas Di Leva. Den killen är underhållande och han har konstiga, men intressanta, inslag i sina konserter. När jag var där hade han exempelvis med 2 munkar från Tibet(?). Jag gilalr att lyssna på Di Leva ibland. han är inte favoritartisten, men konsertmässigt så är han en höjdare.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Wed Jul 12, 2023 16:20 pm    Post subject: Free Ideas For Picking Energy Healing Reply with quote

To the lady talking about cleansing chakras with crystals, best crystal for good energy, chakra balancing near me, pelvic chakra healing, crystalline energy healing, master healing crystal, I highly recommend this my latest blog post for chakra balancing advice or universal energy healing, chakra practitioner, healing wounded feminine energy, stomach pain after energy healing, gemstones for energy, energy healing goop, on top of this article source about reiki healer details not to mention lotus energy healing, chakra awakening, john amaral energy healing, crystals for healing, etheric body healing, throat chakra blockage healing, on top of this visit website about reiki healer near me details which is as good as ancestral energy healing, quantum touch practitioner, throat chakra cleansing, best reiki, kundalini sound healing, heart chakra earth, not to mention for beginners for spiritual healing near me forum on top of energy healing services, third chakra healing, vibrational medicine for the 21st century, chakra healing mindvalley, aura cleansing and chakra balancing, kinesiology spiritual healing, as well as this these details about chakra sound forum alongside all samadhi energy healing, second chakra crystals, reiki chakra, throat chakra sound healing, root chakra balancing, energy healing, not to mention check this out for energy healing near me details which is about clearing chakra blockages, root and sacral chakra healing, kinesiology spiritual healing, julianne hough energy healing, crystals for spiritual alignment, iet energy healing, as well as this discover more about chakra sound details not to mention amethyst for what chakra, reiki 7 chakra, pranic energy, knee chakra healing, kryon healing, matrix energetics healing, on top of this read full article for reiki healer url on top of aura healers, natural quantum healing, energy healing business, sacral healing crystals, most powerful crystals for root chakra, spiritual healing services near me, as well as visit this link on chakra cleansing near me tips not to mention mind chakra crystals, crystals for balancing energy, kundalini mantras for healing, energy healing for women, john newton energy healer, remote spiritual healing, which is also great. Finally, have a look at this straight from the source on mudras power tips with 3rd eye therapy, reiki for root chakra, healing all chakras, amethyst for which chakra, donna eden energy healing, reiki chakra, for good measure. Check more @ Top Suggestions On Choosing Sex Doll Toys dd88_0d
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Fri Aug 11, 2023 5:02 am    Post subject: Excellent Interior Design Advice Reply with quote

Why don't you Google it! before you post
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies