HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Bannad på vent

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Sat May 29, 2004 13:48 pm    Post subject: Bannad på vent Reply with quote

Alå! När jag skulle connecta till maffia vent kom jag in. Sen när jag gick in i en private kanal blev jag bannad. På meddelandet stod det You were kicked beacause you are on the ban list. Skulle vilja veta varför jag blev bannad? Jag är även bannad i #sm sen förra helgen då jag hade lan, skulle va bra o veta vad det är jag har skrivit.
Tack på förhand Musicha
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PloPp
Guest





PostPosted: Sat May 29, 2004 15:19 pm    Post subject: Reply with quote

lr hur, vad är det han har skrivit ?
Back to top
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat May 29, 2004 16:43 pm    Post subject: Reply with quote

PloPp wrote:
lr hur, vad är det han har skrivit ?

Tack för ett meningsfullt inlägg i en topic som du inte ska skriva i...

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat May 29, 2004 16:48 pm    Post subject: Re: Bannad på vent Reply with quote

Musicha wrote:
Alå! När jag skulle connecta till maffia vent kom jag in. Sen när jag gick in i en private kanal blev jag bannad. På meddelandet stod det You were kicked beacause you are on the ban list. Skulle vilja veta varför jag blev bannad? Jag är även bannad i #sm sen förra helgen då jag hade lan, skulle va bra o veta vad det är jag har skrivit.
Tack på förhand Musicha


Bannen på Ventrilo är satt av Fall. En gissning var att du gick in i en privatkanal där det satt folk som inte bjudit in dig?

Vad som har hänt i #SM vet jag inte, men har du haft lan kan det ju varit någon annan som skrivit något dumt?

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Sat May 29, 2004 17:09 pm    Post subject: Re: Bannad på vent Reply with quote

Fairlane wrote:
Musicha wrote:
Alå! När jag skulle connecta till maffia vent kom jag in. Sen när jag gick in i en private kanal blev jag bannad. På meddelandet stod det You were kicked beacause you are on the ban list. Skulle vilja veta varför jag blev bannad? Jag är även bannad i #sm sen förra helgen då jag hade lan, skulle va bra o veta vad det är jag har skrivit.
Tack på förhand Musicha


Bannen på Ventrilo är satt av Fall. En gissning var att du gick in i en privatkanal där det satt folk som inte bjudit in dig?
Vad som har hänt i #SM vet jag inte, men har du haft lan kan det ju varit någon annan som skrivit något dumt?

Så var det inte. Jag gick in i private 3 som var helt tom. Det är jag 100 % säker på


Jo det är det jag gissar på. Men skulle ju vara bra o veta vad "jag" har skrivit.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Sun May 30, 2004 11:14 am    Post subject: Reply with quote

Du går på lan och sen uppför du dig inte där och sen får andra skulden för ditt uppförande..
Jag bannade då du blivit bannad ett par ggr tidigare och du förtjäna det på din "hemma" uppkoppling
Back to top
View user's profile Send private message
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Sun May 30, 2004 13:09 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fall wrote:
Du går på lan och sen uppför du dig inte där och sen får andra skulden för ditt uppförande..
Jag bannade då du blivit bannad ett par ggr tidigare och du förtjäna det på din "hemma" uppkoppling


för det första va inte den bannen befogade. Du skrev som reason att jag "hade stora problem" jag satt som ett frågetecken då jag inte gjort något förutom att sitta o snacka med memorex o fusion i en kanal. Sen att du har emot mig o sork för att vi ville ha ventspons är inte värt bann i mina ögon... För det andra var det första gången jag blev bannad på venten, då hos min kompis...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Guest






PostPosted: Mon May 31, 2004 1:55 am    Post subject: Reply with quote

Musicha wrote:
[SM]Fall wrote:
Du går på lan och sen uppför du dig inte där och sen får andra skulden för ditt uppförande..
Jag bannade då du blivit bannad ett par ggr tidigare och du förtjäna det på din "hemma" uppkoppling


för det första va inte den bannen befogade. Du skrev som reason att jag "hade stora problem" jag satt som ett frågetecken då jag inte gjort något förutom att sitta o snacka med memorex o fusion i en kanal. Sen att du har emot mig o sork för att vi ville ha ventspons är inte värt bann i mina ögon... För det andra var det första gången jag blev bannad på venten, då hos min kompis...


ahahhaha kommer ihåg den gången memorex blev också bannad för ingen orsak alls, reason stod stor i munnen ahahahha
tror inte Fall har ngt emot dig Musse min räka men det kanske har skett ett missförstånd

//FusioN
Back to top
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Mon May 31, 2004 21:03 pm    Post subject: Reply with quote

nja verkar ju inte vara nå vidare missförstånd eftersom han inte unbannar... Grejen är att jag faktiskt inte gjorde någonting den dagen på venten Exclamation
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon May 31, 2004 22:32 pm    Post subject: Reply with quote

Först och främst hur svårt kan de vara för Guest aka Fuzion att läsa var Fairlane skrev något inlägg tidigare om posta inlägg.

Muschia:
Något missförstånd är det inte.
Den dagen då jag bannade var de inget utan de var för du borde varit bannad tidigare.

Och gjorde inget?
Jo du var i en kanal du inte borde vara i och när jag sa till började du tjafsa emot och sen bad ni mig dra etc.

De är inte första gången du blivit bannad vad jag vet.
De var ganska nyligen jag fick msg om en som frågade varför de blivit bannad och då skulle tydligen du varit inblandad också.
Back to top
View user's profile Send private message
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Tue Jun 01, 2004 6:36 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fall wrote:
Först och främst hur svårt kan de vara för Guest aka Fuzion att läsa var Fairlane skrev något inlägg tidigare om posta inlägg.

Muschia:
Något missförstånd är det inte.
Den dagen då jag bannade var de inget utan de var för du borde varit bannad tidigare.

Och gjorde inget?
Jo du var i en kanal du inte borde vara i och när jag sa till började du tjafsa emot och sen bad ni mig dra etc.

De är inte första gången du blivit bannad vad jag vet.
De var ganska nyligen jag fick msg om en som frågade varför de blivit bannad och då skulle tydligen du varit inblandad också.


En kanal jag inte borde vara i? Jag Fusion och Memorex va inne i en kanal som blev bombaderad med massa folk. Och sen kom det folk till höger o vänster som kom in o gorma o stoa. Då va det nån annan som sa till admin att vi ahde kommit in o stört i deras kanal som vi var inne i först sen blev jag o memorex bannade för det. För det andra har jag banne mig inte bett någon dra. Du skulle inte kunna specificera dig lite mer i vad den bannen handlar om? Det ända jag varit med om är när jag blev bannad hos en kompis i somras (den gången med memorex och Fusion). Märkligt att jag kommer ihåg detta? Nja inte direkt i och med att jag blev konfunderad och chockad över att jag va personen som blev bannad

Sen precis när jag började lira för votemap 3 de_aztec =d, men det var länge sen på 1.5 mina första veckor här på maffia. Och sista gången var en som jag var helt oskyldig i, som kanske jol-bo kommer ihåg...

Det sista. De här grejerna hände i somras. OM jag nu betedde mig så förfärligt (vilket jag enligt mig inte har gjort) så har jag ju iallafall betett mig senaste 9 månaderna.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Tue Jun 01, 2004 6:48 am    Post subject: Reply with quote

Fusion va ju med den kvällen så enligt era regler har han rätt att skriva här. Som du ser va det inte bara jag heller som blev orättvist behandlad (iaf enligt mig) utan även Memorex som fusion skriver här.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Tue Jun 01, 2004 12:46 pm    Post subject: Reply with quote

Musicha wrote:
En kanal jag inte borde vara i? Jag Fusion och Memorex va inne i en kanal som blev bombaderad med massa folk.

Just detta fallet var att ni kom in i en csX.maffia.dk kanal och hade erat privata och eran pcw eller vad ni gjorde, ni spelade inte på den servern iaf.
Att du whina på folk kommer in det får dem juh om de spelar där och det var defintivit fel av er att säga till en o dra.. "Stick" var den första hälsningen jag fick. Därav stannade jag kvar och frågade om ni överhuvudtaget spelade på csX. Då fick jag åter svar om jag skulle dra.
Och sen gick det vidare... Otrodligt att jag minns detta trots det var ett bra tag sedan. Vissa saker fastnar i huvudet.

Jag tycker inte jag skall behöva säga "Admin joinat kanalen bäst ni sköter er så ni inte blir kick- bannade"
Back to top
View user's profile Send private message
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Tue Jun 01, 2004 13:11 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fall wrote:
Musicha wrote:
En kanal jag inte borde vara i? Jag Fusion och Memorex va inne i en kanal som blev bombaderad med massa folk.

Just detta fallet var att ni kom in i en csX.maffia.dk kanal och hade erat privata och eran pcw eller vad ni gjorde, ni spelade inte på den servern iaf.
Att du whina på folk kommer in det får dem juh om de spelar där och det var defintivit fel av er att säga till en o dra.. "Stick" var den första hälsningen jag fick. Därav stannade jag kvar och frågade om ni överhuvudtaget spelade på csX. Då fick jag åter svar om jag skulle dra.
Och sen gick det vidare... Otrodligt att jag minns detta trots det var ett bra tag sedan. Vissa saker fastnar i huvudet.

Jag tycker inte jag skall behöva säga "Admin joinat kanalen bäst ni sköter er så ni inte blir kick- bannade"


Oj nu när du säger det har du rätt i att det var en public kanal. MEN jag kommer mycket väl ihåg att vi var inne på DEN servern, det var prodigy som spelades när jag blev bannad. Jag vet inte hur du gör me dina kompisar men jag brukar iaf tjata o ha skoj med dom. Visst kan det bli lite högljutt ilband men så är det. Sen har Jag har banne mig inte bett någon person att dra. Och om jag nu gjorde det varför banna mig 9 månader senare när jag skött mig prickfritt sen dess? Förrsten var kompisen som messa dig den som blev bannad pga. av det här... Så det var ingen ny grej som du försökte få det till däruppe.......
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Tue Jun 01, 2004 20:45 pm    Post subject: Reply with quote

Musicha wrote:
Oj nu när du säger det har du rätt i att det var en public kanal. MEN jag kommer mycket väl ihåg att vi var inne på DEN servern

Detta fallet var inte så.
De gånger jag upptäcker folk spela egen pcw, annat server etc i dessa csX public kanaler så jämför jag Ip nummret på ventrilo och servern.
Såvidare du inte hade 1 internet uppkoppling till ventrilo och 1 till spela cs med så håller inte ditt påstånde.
Att de skulle varit 9 månader sedan kan jag inte tro. så fort går inte tiden (inte i mina ögon).
Men för vara snäll kan jag tänka mig ta bort det om 2 veckor så har du fått känna av det iaf.
Back to top
View user's profile Send private message
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Tue Jun 01, 2004 21:29 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="[SM]Fall"]
Musicha wrote:

Men för vara snäll kan jag tänka mig ta bort det om 2 veckor så har du fått känna av det iaf.


förlåt att jag lägger mig i men tar du bort memorex med då eller?
Back to top
View user's profile Send private message
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Tue Jun 01, 2004 21:33 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fall wrote:
Musicha wrote:
Oj nu när du säger det har du rätt i att det var en public kanal. MEN jag kommer mycket väl ihåg att vi var inne på DEN servern

Detta fallet var inte så.
De gånger jag upptäcker folk spela egen pcw, annat server etc i dessa csX public kanaler så jämför jag Ip nummret på ventrilo och servern.
Såvidare du inte hade 1 internet uppkoppling till ventrilo och 1 till spela cs med så håller inte ditt påstånde.
Att de skulle varit 9 månader sedan kan jag inte tro. så fort går inte tiden (inte i mina ögon).
Men för vara snäll kan jag tänka mig ta bort det om 2 veckor så har du fått känna av det iaf.


Ok om det e så tänker jag ta det o inte gaffla mer även fast jag inte hålelr med dig till alla delar... Detta var iallafall precis innan skolan började i augusti (blir 9 månader) Men skit samma jag väntar 2 veckor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Tue Jun 01, 2004 21:34 pm    Post subject: Reply with quote

iförsig kan vi varit inne på fel maffia server gentemot den kanal vi var inne på
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies