HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Sluta Röka....
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 11:37 am    Post subject: Reply with quote

Det värsta man kan göra är att få andra att röka, t.ex. genom att bjuda inte rökande på cigg.
_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 12:27 pm    Post subject: Reply with quote

Rökte i 2 år, började sedan snusa. Snusade i över 6 år fram tills 4 månader sedan då jag slutade och jag kommer aldrig ta en snus i mitt liv igen. Varför? För att alla stollar säger att det inte går att sluta. Det handlar om viljestyrka och ingenting annat. Vill man sluta gör man också det.
_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 13:14 pm    Post subject: Reply with quote

Tandpetare är en gudagåva när man blir sugen på en giftpinne..

Ha en ask i fickan så kan du få ett substitut, en liten ersättare men dock nåt att stoppa in i munnen iaf... Wink Very Happy

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Kallin



Joined: 15 Sep 2003
Posts: 190
Location: Sweden

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 13:52 pm    Post subject: Reply with quote

Accuracy International jag hålle rmed dig perfekt.. jag är bara 13 år och har aldrig snusat eller rökt.. Vill man sluta så ska man ha en bra vilja och VÄRKLIGEN vilja sluta!
_________________
skateboarding is not a crime :>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 14:24 pm    Post subject: Reply with quote

Just nu är det inte lätt mina vänner...
Kämpar mot viljan!
Jag ska segra... Smile

* 1 Dag 6 Timmar *

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 16:21 pm    Post subject: Reply with quote

SkalmaN wrote:
Accuracy International jag hålle rmed dig perfekt.. jag är bara 13 år och har aldrig snusat eller rökt.. Vill man sluta så ska man ha en bra vilja och VÄRKLIGEN vilja sluta!


Mjo, men det är inte för att jag direkt vill sluta snusa som jag gör det. Det är för att överbevisa alla j-vlar som säger att det inte går. Twisted Evil Razz

Annars skulle jag nog tametusan fortsätta med det. Visserligen är det ju dyrt. Men när det gäller skaderisken så skiter jag ganska hårt i det. Min mor är sjuksköterska. Hon har just nu en patient som aldrig rökt, snusat eller druckit en droppe i sitt liv. Personen har också ätit rätt och motionerat ofta. Nu är denne straxt under 50 och ligger döende i cancer. Gissa om personen är bitter.

Nae, lev livet för du vet tamef-n aldrig när det kommer ta slut! Och med det sagt skall jag göra mig klar för att stämpla ut och försvinna ut i det, för stunden, soliga sommarvädret.

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Raskolnikov



Joined: 09 Feb 2003
Posts: 727
Location: sthlm

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 16:36 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Serpent wrote:
Just nu är det inte lätt mina vänner...
Kämpar mot viljan!
Jag ska segra... Smile

* 1 Dag 6 Timmar *


fan det här är spännande...vår egna dokusåpa Smile
se till att klara det nu...jag har satsat pengar på dig!! Razz Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 16:46 pm    Post subject: Reply with quote

Accuracy International wrote:

Nae, lev livet för du vet tamef-n aldrig när det kommer ta slut! Och med det sagt skall jag göra mig klar för att stämpla ut och försvinna ut i det, för stunden, soliga sommarvädret.

Men man behöver ju inte utsätta sig för fler faror bara för att man kanske kan få cancer. Rökning kan ge cancer, nikotin är väl inte superbevisat att det är skadligt men det rubbar en del signalsubstansbalanser i hjärnan.

Nu är inte jag något hälsofreak men det betyder inte att jag inte förstår att om man utsätter sig för fara så är risken större. Sen behöver man inte vara ett geni för att förstå att rökning är skadligt. Det allra första blosset borde ha fått 99% att haja att det nog inte är helt lämpligt.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hickenZliZe



Joined: 22 Oct 2002
Posts: 232
Location: Oxelösund

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 17:12 pm    Post subject: Reply with quote

Jag började av stress, pluggade i Linköping,pendlade mellan linköping och Oxelösund...Gick upp 04:30 för att hinna med bussen in till Nyköping.
Efter drygt 2 1/2 år orkade jag liksom inte bry mig om nåt,jag satt och skakade av ren stess. Plus att en av klasskompisarna höll på och lekte boss i bageriet. (pluggade till bagare)
Fick en cigg..drog några bloss, sen var jag fast.
Det värsta var att ajg faktiskt tog studenten, var riktigt överraskad när jag stod där på avslutningen.

Feströkning klarade jag av,men så fort jag tog ett bloss i nyktert tillstånd vart jag som sagt fast i ciggens klor Evil or Very Mad

_________________
Kan man rusha mot 8 Ct vara 4 med AWp endast beväpnad med kniv?Jag kan,Överlever man?NEPP
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 18:14 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Raskolnikov wrote:
fan det här är spännande...vår egna dokusåpa Smile
se till att klara det nu...jag har satsat pengar på dig!! Razz Very Happy


Vad har vi för odds? Du kanske kan axla bookie-manteln Rasko så kan vi andra gambla för att ytterligare krydda den här spännande reality-serien Very Happy

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203
Back to top
View user's profile Send private message
kulor



Joined: 09 Nov 2003
Posts: 79

PostPosted: Tue Jun 22, 2004 22:18 pm    Post subject: Reply with quote

En ska som jag tycker är fel är att det finns godis som ser ut ciggareter
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 6:40 am    Post subject: Reply with quote

* Två Dagar nu! (08:00) *

Haha, kul att det satsas pengar, jag ska hålla i!!

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 8:59 am    Post subject: Reply with quote

hehe.. sju dagar för mig nu!.. men det e bara för att jag inte har några pengar Razz och jag e ju ingen storrökare.. just pga att jag inte har råd att fortsätta, utan det blir så att jag röker i 2 veckor, och sen slutar jag i två veckor o så håller det på...ska sluta helt ..nån dag

funkar bra att inte ha pengar iaf..då har man inget val direkt Shocked Confused Razz
dessutom brukar jag klara mig genom att äta choklad istället.. funkar väl Razz
de första dagarna e svårast för dig tror jag nog Shocked men sen när du börjar få ur det ur ditt system så e det lättare.. bara lite svårt när folk runt omkring dig röker o så..frestande
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 9:12 am    Post subject: Reply with quote

Sant, men de flesta av mina vänner röker inte som tur är.
Kanske bara inbillar mig men det känns lite bättre redan idag, jag menar med begäret och så. Däremot har jag ont i huvet och är Tung i huvet. Kanske är det någon form av abstinens eller så är det bara slumpen...

*ta i trä*

Kanske blir skitjobbigt imorgon bara för det... Smile

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 9:18 am    Post subject: Reply with quote

Jag håller tummarna för dig Serp!!!
Edit(Serp): Tackar Koreanen!

_________________
SAOL:
Bitch [bit´ç] s. -en -ar
självständig aggressiv kvinna; rivjärn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 10:08 am    Post subject: Reply with quote

FLU | Serpent wrote:
Sant, men de flesta av mina vänner röker inte som tur är.
Kanske bara inbillar mig men det känns lite bättre redan idag, jag menar med begäret och så. Däremot har jag ont i huvet och är Tung i huvet. Kanske är det någon form av abstinens eller så är det bara slumpen...

*ta i trä*

Kanske blir skitjobbigt imorgon bara för det... Smile

Om jag minns min vetenskap korrekt så är det så att nikotin ökar neuronernas förmåga att skapa synapser (eller kanske det endast är för kommunikationen i sig.. ?) dvs hjärnan har lättare för att "bli smartare" och minnas. Däremot sker detta naturligt med vissa av hjärnans egenproducerade substanser och när nikotinet kommer in i kroppen så rubbas den balansen och för att återställa balansen så minskar kroppen på tillverkningen av denna substans. När sedan nikotintillförseln tas bort så rubbas balansen igen fast denna gång åt "fel" håll dvs hjärnan har sämre förmåga. Hur lång tid det tar att återgå till normal hjärnförmåga beror på hur pass länge och hur mycket man rökte. För riktigt inbitna rökare som slutar efter 20 år eller så så är balansen inte återställd även efter flera år. Shocked

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 11:12 am    Post subject: Reply with quote

Tack Sallow... Verkligen Tack, det behövde jag verkligen veta... Sad
Jag är körd!!!

* Uähääääää *


Laughing

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 11:44 am    Post subject: Reply with quote

Jag skrev något väldigt smart här för någon dag sen (trodde jag ja) men det verkar inte ha fastnat i maffias värld så jag försöker igen.
Eftersom jag druckit ett par öl vid det tillfället blir det svårt att vara lika smart nu men here goes!!


Jag nyttjar både cigg och snus, dumt jag vet. Kan hur lätt som helst vara utan ciggen men snuset är värre. Jag tror inte så mkt på att det jobbiga med att sluta röka/snusa har med nikotinet att göra utan mer vanan.

Vanan att:

# ta sig en cigg efter maten
# ta en cigg till kaffet ( som är så jeffla gott )
# ta sig en prilla direkt efter man borstat tänderna på morgonen. ( Helt underbart gott )
# ha med sig alternativt bli bjuden på cigg när det vankas fest.
# pilla med tungspetsen på prillan när den sitter som en smäck under läppen.
# alltid lägga in en ny prilla när det vankas korthål på golfbanan ( en så kallad birdiesnus )


Min sambo Hanna och jag ska tillsammans försöka sluta med allt vad nikotin heter efter semestern och jag hoppas verkligen att jag/vi klarar det. Jag vill faktiskt försöka sluta för min/mina barns/min omgivnings skull.


LYCKA TILL ANDY!!
Hang in there!

_________________
Hela bollen måste ligga stilla
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 11:47 am    Post subject: Reply with quote

Jag bettar 100 kr på att Serp kommer hålla sig i en vecka till. Sen kanske det tas ett bloss men inget mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jun 23, 2004 11:50 am    Post subject: Reply with quote

Det går oförskämt bra nu faktiskt... Men jag småäter typ hela tiden så jag får springa lite extra på kvällarna. Hoppas verkligen ni kan sluta efter er semester Micke!
Man har två saker som motiverar en mycket. Egentligen är det flera saker men två som känns som bra morötter.

1. Barnen, omgivningen
2. Ekonomin
3. Hälsan, kondition osv. Cancerrisk
4. Dåligt föredöme för ungdomar, t ex i klubben osv.
5. Jag vill stolt kunna säga att jag inte röker!

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies