HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
High ZKill (hz)

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Jul 07, 2004 12:23 pm    Post subject: High ZKill (hz) Reply with quote

Införa highzkill på nytt?
För att få en server där alla tänker till lite extra mycket. Risken finns väl att det blir för defensivt på den server, för att inte dö.

Kommer det att komma /me t.ex? Vill hellre ha /me, /hit eller /hp istället för statsen. Stats är också roligt! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 07, 2004 12:29 pm    Post subject: Re: High ZKill (hz) Reply with quote

reboot wrote:
Införa highzkill på nytt?

Om jag inte minns fel så finns inte den grejen mer? SÅ om ingen startar en ny variant så blir det ju lite jobbigt.

Quote:
Kommer det att komma /me t.ex? Vill hellre ha /me, /hit eller /hp istället för statsen. Stats är också roligt! Very Happy

Vissa saker på gång/klara. Vissa saker verkar kollidera, så då får man välja.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Wed Jul 07, 2004 14:17 pm    Post subject: Reply with quote

Ok. HZ är jättekul.. eller, vänta.. Hur bra är jag? Hmm. Skitkass är nog det rätta ordet vi söker här. Men jag har jävligt kul när jag spelar. I går, den 6/7, så hade jag -1/18 tills sista omgången! Men jag hade askul ändå, och folket som spelade med mig hade oxå kul! (heller hur DoRiZ och gubbslem)
Grejen är den att jag kommer aldrig få spela på en HZ-server, även om jag är lite av en stammis här.. så. bara för att man är bra så innebär det inte automatiskt att man kommer få det roligare på servern. Eller ens bättre tp. Jag är tvungen att hänga med vart dom andra måhända gå/springa för att ens ha en chans att få en frag, därför har jag hyfsat tp (tycker jag) och jag offrar mig för laget.. Är inte det HZ så säg?

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jul 07, 2004 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

Allt snack om HZ servers kan vi lägga ner. De som hade det var www.zkillz.com och den sidan lades ner för cirka ett år sedan och kommer aldrig mer att finnas...

Bara som information till er alla.

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Wed Jul 07, 2004 16:16 pm    Post subject: Reply with quote

&Cat wrote:
Är inte det HZ så säg?


highskill innebär på ett ungefär att man har bra aim, bra speluppfattning, bra tp, koncentration (lyssna, tänka, kolla radarn, räkna ut lite småsaker som kan vara nyttigare senare på rundan), ha tålamod. mm det ska väl typ vara det som innefattar high(z=14is)skill.

jag har inte sagt att jag är en spelare med highskill, bara en förklaring.

sen kan jag också säga att jag tycker att maffia är bra som det är. att lägga in en highskillserver skulle bara vara onödigt jobb för admins och så vidare..

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Wed Jul 07, 2004 16:21 pm    Post subject: Reply with quote

HZ är en bra idé, men jag tycker att vi kan få ha kvar public som public - vill folk sitta å krypa och vakta bombplatser kan ni göra det på PCW mot en annan clan eller dra ihop en mix/gather.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Jul 08, 2004 7:14 am    Post subject: Reply with quote

krypa å vakta bombplasters gör jag alltid, public eller cplfinal ja spelar likadant.

Inte /me tack, det abusas bara, tex nån kastar en HE å skriver sen /me för å se hur mkt skada man gjorde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Thu Jul 08, 2004 8:45 am    Post subject: Reply with quote

dash wrote:
&Cat wrote:
Är inte det HZ så säg?


highskill innebär på ett ungefär att man har bra aim, bra speluppfattning, bra tp, koncentration (lyssna, tänka, kolla radarn, räkna ut lite småsaker som kan vara nyttigare senare på rundan), ha tålamod. mm det ska väl typ vara det som innefattar high(z=14is)skill.


Åhfan. Det visste jag inte. Rolling Eyes

Mitt inlägg försökte snarare förklara att HZ kan uppnås på olika sätt och inte alltid syns i statsen. Vi alla kan väl vara överens om att Fren har mer tur är HZ, och ända så ligger han över mig hela tiden (turgubbe där) Wink Om jag kastar tex en he, springer fram, tar >50 hp från 4 pers och dör, sen klampar H4XXorz | 1337Dud3 fran och avslutar med lite tråkigt pangpang; vem har mest HZ då? Jag som vågar göra nåt, eller H4XXorz | 1337Dud3 som tråkar och väntar..?

Allt, jag vill säga, HZ syns inte i statsen (ok, till visste del, ni fattar vad jag menar), utan kan visas på olika sätt.

My 2 cents more

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jul 08, 2004 13:19 pm    Post subject: Reply with quote

app app app!
HZ har inget med TP att göra.
HZ gav poäng för att döda bättre spelare än sig själv (ok kanske lite plant och defuse oxå, men till 90% frags).
Det var precis som Rubarth (dash) säger aim, speluppfattning, radar och sånt.men inte mycket TP.

Meeeeen för att citera en gammal tänkare:

"Allt snack om HZ servers kan vi lägga ner. De som hade det var www.zkillz.com och den sidan lades ner för cirka ett år sedan och kommer aldrig mer att finnas... "
-Serpent

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jul 08, 2004 13:50 pm    Post subject: Reply with quote

&Cat wrote:
Ok. HZ är jättekul.. eller, vänta.. Hur bra är jag? Hmm. Skitkass är nog det rätta ordet vi söker här. Men jag har jävligt kul när jag spelar. I går, den 6/7, så hade jag -1/18 tills sista omgången! Men jag hade askul ändå, och folket som spelade med mig hade oxå kul! (heller hur DoRiZ och gubbslem)Grejen är den att jag kommer aldrig få spela på en HZ-server, även om jag är lite av en stammis här.. så. bara för att man är bra så innebär det inte automatiskt att man kommer få det roligare på servern. Eller ens bättre tp. Jag är tvungen att hänga med vart dom andra måhända gå/springa för att ens ha en chans att få en frag, därför har jag hyfsat tp (tycker jag) och jag offrar mig för laget.. Är inte det HZ så säg?


JAA!! Vi hade jätteroligt!! Very Happy
btw:HZ-server är det skillnad från en skilled server som brass efterfrågade?

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Jul 08, 2004 17:48 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="dash"]mm det ska väl typ vara det som innefattar high(z=14is)skill.[quote]

En fråga, vad är fjortis med att skriva highzkills? När programet (hemsidan) heter det. Med Z. www.zkillz.com. Det handlar inte om att förvandla S till Z för att det är tufft, utan att det heter highskills med Z.

Jo, det är lite svårt att få HZ om det inte finns... Wink
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Thu Jul 08, 2004 20:03 pm    Post subject: Reply with quote

Förslag...
Vill ni se en HZ server så kan detv vara en ide att bifoga info hur man vill de skulle funka.

Hur "skillsen" skall räknas fram och göra det balanserat och rättvist.
Om man basera på skill så skall inte långtidsspelare gynnas av han spelat länge men dåligt etc.
Skall skills även baseras på Vem man dödar etc mer än bara själva killen?

Frågorna är många och oklara hur man skulle ha gjort.
Kom med kompletta förslag så får vi se.
Jag vet typ hur allt skall lösas tekniskt osv, men den här biten att "tänka" ut alla små grejer har jag inte tid att sitta med.

(Det borde kunna gå baseras på statsen vi kör men den är inte riktigt pålitlig och de borde baseras mer på övriga poäng än just kills)
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Jul 08, 2004 20:41 pm    Post subject: Reply with quote

Alltså kan ni göra ett sorts program som bestämmer vilka som får komma in på "super servern". Det ni behöver veta är hur man ska värdera poengen/skillsen för att komma in, sen fixar ni ett program om ni anser att det är lämpligt o rättvist osv.

:edit: blir inte det bara en massa jobb, bättre o skippa denna grej o spela på.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Jul 08, 2004 20:53 pm    Post subject: Reply with quote

Det finns ju i alla fall i war craft cs-modden att man får Exp(poeng) om man ger stöd åt den som plantar/defusar bomben.

Så man får något sorts poeng om man hjälper bomb killen o planta bomben eller defusar.

Sen kan man kanske få poeng för antal defuses/plantar o försök till det.

Poeng för antal rundvinster.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Fri Jul 09, 2004 13:12 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tänkte i mer detailj.
Och beräkningsformler.
Jag vet zkillz tog skill *0.99 varje natt så man förlorade 1% varje dag.
Desto bättre desto mer förlora man mao.
Pscyhostats har offentliga formler hur de beräknar men den passar ej in till detta syftet riktigt.
Back to top
View user's profile Send private message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Fri Jul 09, 2004 17:10 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
utan att det heter highskills med Z.


nu har jag suttit i cirka 10 minuter och försökt hitta "ordet" highzkill(z) i ordboken men jag kan verkligen inte hitta det. vad gör jag för fel?

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Jul 09, 2004 17:18 pm    Post subject: Reply with quote

tänker man efter så kan jag kanske mena att programet som vi talar om heter highskills med Z.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Fri Jul 09, 2004 17:30 pm    Post subject: Reply with quote

ok du har rätt Wink
_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Jul 09, 2004 17:51 pm    Post subject: Reply with quote

jopp Smile
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies