HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vårat spel!
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 16:26 pm    Post subject: Vårat spel! Reply with quote

Det är mer än 3 miljoner människor som sitter bakom sina skärmar och lirar CS. 3 MILJONER! Det var mars 1999, som två killar från USA, kom på idén att skapa en mod till Half-life. Beta 1 kom ut i Juni. Nu, 4 år senare, sitter vi här. En bunt med communitys, events, stjärnor, vinst pengar med över 1 miljon dollar i prispotten. En enkel mod från början, världsspel nu. Beta 1 var allt annat än snyggt, rent av bedrövligt om jag får säga det själv. Här kommer ett par bilder för er som vill se; http://www.counter-strike.net/pics/news_pics/urban-3.jpg och http://www.counter-strike.net/pics/news_pics/mansion.jpg. Om ni tittar noga på den sist nämnda bilden, så känner nog troligtvis igen de flesta namnet. Det är nämligen de personer som skapat spelet, detta är den första rundan i CS-historian. Hall of fame!

När jag ser de bilderna får jag gåshud, tänk om de där killarna hade slutat vid först betan. Hade jag spelat The sims då? Hade HeatoN varit elite i Postal 2 då? Ironin flödar. Förhoppningsvis hade någon annan person tagit över rollen som Counter-strike utvecklare. Från första början var det "bara" två nördar (började med gooseman och cliffe) med en oskyldig hobby. Nu är det två nördar med fickorna fyllda av pengar. Efter varje beta kom det fler och fler personer, som ville ta del av det underbara spelet och lyfta upp modden till FPS-tronen. Folk började efter ett par betor, att spela allt mer seriöst och starta klaner. Nu finns det CPL, ESWC och allt vad de nu heter. Miljoner strömmar in, sponsorerna börjar lägga sig i och allt fler människor hoppar i CS-strömmen, för att aldrig mer komma upp igen.

Men hur länge kommer detta underbara liv att hålla? Kommer folk att fortsätta panga HS och kommer sponsorerna att lägga sig allt mer i spelet?
Managers, klubbar (klaner), turneringar, prispengar, stjärnor, sponsorer och till och med tränare! Ett spel har aldrig varit så här stort. Men kommer spelet dö ut? Kanske det roliga tar slut nu när det kommer kontrakt, stämmingar. Jag vet inte hur det gick för Element, om han klarade sig så hade han en attans tur. Han "leftade" ju SK som ni alla vet, och bröt därmed sitt kontrakt med SK. Vilket leder till kontraktbrott och kan leda till fängelse. är det en hobby längre? Folk börjar nu också betala för att spela, SK lägger upp erbjudanden som går ut på att man får ladda hem deras demos, spela på deras servrar, prata med spelarna. För endas 500 kr året. HUH?! Hellre spelar jag på Swedish Maffia, bättre stämming på servrarna, finare folk, bättre admins. Kan inte bli bättre.

Själv tror jag att Counter-strike är åt rätt riktning, det var grymt bra att de lade in Steam i den nyaste versionen 1.6. Kunde inte blivit bättre, det är bra funktioner och smart tänkt. Synd bara att det inte funkar som det skall!
Men vad kan gå fel? Vad kan sätta stopp för Counter-stike's framtid? Enda svaret är väl Steam och pengarna som skyfflas in i spelet. Som jag skrev innan, pengarna lockar och det är inte längre roligt.
Får hoppas att vi som satsar extremt på CS och fortfarande är unga inte slösat bort våra ungdoms-år i onödan.

//dcH-


För er som är intresserade av Counter-strike's historia och annat smått och gott. Kila in på http://www.counter-strike.net/retro.html

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 16:34 pm    Post subject: Reply with quote

Bra skrivit får man väl börja med.

Sen den där historien om Element, NoA köpte loss honom från SK till slut. Ett jävla liv va det iallafall ett tag om den där affären. Början på något stort eller början på ett slut?
För som du säger, pengarna förstör nog mer än de gör nytta.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 16:35 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
Bra skrivit får man väl börja med.

Sen den där historien om Element, NoA köpte loss honom från SK till slut. Ett jävla liv va det iallafall ett tag om den där affären. Början på något stort eller början på ett slut?
För som du säger, pengarna förstör nog mer än de gör nytta.


Tack!
Okej, jag hängde inte med så bra i den där affären med Element.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 17:15 pm    Post subject: Reply with quote

Ju mer pengar det kommer in i cs ju mer förstör det spelet tror jag iallafall. Allt fler och fler spelar inte för det är kul längre, dom spelar för att nån gång få vinna cpl och tjäna pengar. Tråkigt nog...
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 18:12 pm    Post subject: Reply with quote

IskallaVindar//PeTTy wrote:
Ju mer pengar det kommer in i cs ju mer förstör det spelet tror jag iallafall. Allt fler och fler spelar inte för det är kul längre, dom spelar för att nån gång få vinna cpl och tjäna pengar. Tråkigt nog...


precis, men bara att vänta och se. Inom de ett eller två åren framåt så kommer vi få se resultatet tror jag.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Eclipse



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 180
Location: Borås

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 18:41 pm    Post subject: Reply with quote

Så länge man håller sig på sin nivå så kan man låta nissarna i USA punga upp plånboken hur mycket de vill. Det är inte många som blir riktiga eliter och får känna på de riktigt stora pengarna.

Så länge jag spelar pcw's med mina polare och public på maffia så behöver jag inte oroa mig för hur det ska gå! För spelet det kommer leva kvar oavsett om det är 1.6 eller 17.3...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
AllaN^



Joined: 18 Sep 2003
Posts: 13
Location: Orsa / Eskilstuna

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 18:44 pm    Post subject: Reply with quote

Mycket vacker skrivet Wink
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 18:58 pm    Post subject: Reply with quote

att det dyker upp pengar för dom som är bra och lägger ner mycket tid ser jag inget ont i. Det är som vilken sport som helst, dom som har talang och tar vara på den kan tjäna på det, men då är det mycket annat dom måste offra för att spela CS.
ta till exempel fotboll, dom riktigt bra tjänar pengar men det finns så extremt många nivåer man kan utöva sporten på, men behöver inte va där uppe på toppen och kriga mot dom bästa om man inte vill, spela för att ha kul!
mer intresse gör också så att spelet utvecklas och lever vidare.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 19:07 pm    Post subject: Reply with quote

jag kollade på http://search.hlsw.net/ klockan 19.50 den 11/7-04

Den sidan visar bl.a. hur många som spelar CS, och andra HL modar vid den tidpunkt man kollar. Jag tycker att 84892 CS spelare (54414 på steam servrar +30478 på WON servrar) är ganska imponerande.

Inget annat onlinespel listat på den sidan kommer ens in närheten.
Back to top
View user's profile Send private message
TotS



Joined: 22 May 2003
Posts: 22
Location: Borås

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 19:40 pm    Post subject: Reply with quote

hahahaha
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 19:42 pm    Post subject: Reply with quote

GhosteN wrote:
att det dyker upp pengar för dom som är bra och lägger ner mycket tid ser jag inget ont i. Det är som vilken sport som helst, dom som har talang och tar vara på den kan tjäna på det, men då är det mycket annat dom måste offra för att spela CS.
ta till exempel fotboll, dom riktigt bra tjänar pengar men det finns så extremt många nivåer man kan utöva sporten på, men behöver inte va där uppe på toppen och kriga mot dom bästa om man inte vill, spela för att ha kul!
mer intresse gör också så att spelet utvecklas och lever vidare.


Du sade en viktig grej där. "Det är som vilken sport som helst".
Räknas det som vilken sport som helst? Personligen tycker jag att det är en sport, till viss mån. Taktiker, sponsorer, tränare, laget osv. Men att stirra på en skärm vette fan om det är en sport, då borde Tetris också vara en sport? GhosteN, hur menar du att detta är en sport?

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 20:32 pm    Post subject: Reply with quote

Det är en sport för att det läggs ner så otroligt stora penga summor och liv om jag kan säga det, i elite nivå.
Därför tycker jag elite nivå i CS är lite mer sport än lek. På det sättet som CS kallas sport.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 21:41 pm    Post subject: Reply with quote

Särskrivningar funna:
Counter-strike utvecklare (ska vara Counter-Strike-utvecklare eller Counter-Strikeutväckare)

@ "är det ingen hobby längre"
Alltså... det finns de som spelar Golf för att det är en kul hobby och andra som tävlar om stora pengar. Det är samma spel de spelare men på olika villkor. Samma med CS, ett gäng glada amatörer och vissa som är låsta till att spela i claner och prestera bra för sitt levebröd. Det e upp till dem att spela för pengar, jag mår bra som glad amatör!
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 21:59 pm    Post subject: Reply with quote

Det heter "Vårt spel!" och inte "Vårat spel!", men jag fattade ändå Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 22:02 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
Särskrivningar funna:
Counter-strike utvecklare (ska vara Counter-Strike-utvecklare eller Counter-Strikeutväckare)


rätta rätt fenan! gör inte en egen tabbe när du skall rätta en pyttetabbe. skäms på dig! hur mycket begär du egentligen av vår nya skribent? nä, lägg ner översittarattityden.

dcH-, tackar ödmjukast för att du tar dig tid att skriva kåserier åt oss, gillar det starkt!

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 22:55 pm    Post subject: Reply with quote

men för i helvete.. blir så jävla sur att alla klagar och VERKLIGEN försöker hitta fel i andras texter... BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT!!!
Om ni tycker att ni kan detta mkt bättre än nån annan och alla här är kassa så ge FAN i att läsa de då.. sluta skriva en massa skit om folks texter så slipper jag och många andra klaga på er .. ni fattar ändå !!!

och tillsist bra skrivet!

_________________
>>>Kallar du mig fjolla, klipper jag till direkt<<<
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 23:23 pm    Post subject: Reply with quote

DiRoZ wrote:
men för i helvete.. blir så jävla sur att alla klagar och VERKLIGEN försöker hitta fel i andras texter... BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT!!!
Om ni tycker att ni kan detta mkt bättre än nån annan och alla här är kassa så ge FAN i att läsa de då.. sluta skriva en massa skit om folks texter så slipper jag och många andra klaga på er .. ni fattar ändå !!!

och tillsist bra skrivet!



Tackar.
Rolling Eyes

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sun Jul 11, 2004 23:38 pm    Post subject: Reply with quote

DiRoZ wrote:
men för i helvete.. blir så jävla sur att alla klagar och VERKLIGEN försöker hitta fel i andras texter... BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT!!!
Om ni tycker att ni kan detta mkt bättre än nån annan och alla här är kassa så ge FAN i att läsa de då.. sluta skriva en massa skit om folks texter så slipper jag och många andra klaga på er .. ni fattar ändå !!!

och tillsist bra skrivet!


Yrkesskada, och jag retar inte någon för det, bara påpekar. Tagga ner. Läs inte våra påpekande om du lider så Rolling Eyes

Jag tycker det han skrev var bra, rolig läsning, keep it up!
Back to top
View user's profile Send private message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Mon Jul 12, 2004 0:05 am    Post subject: Reply with quote

{tussilago wrote:
DiRoZ wrote:
men för i helvete.. blir så jävla sur att alla klagar och VERKLIGEN försöker hitta fel i andras texter... BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT!!!
Om ni tycker att ni kan detta mkt bättre än nån annan och alla här är kassa så ge FAN i att läsa de då.. sluta skriva en massa skit om folks texter så slipper jag och många andra klaga på er .. ni fattar ändå !!!

och tillsist bra skrivet!


Yrkesskada, och jag retar inte någon för det, bara påpekar. Tagga ner. Läs inte våra påpekande om du lider så Rolling Eyes

Jag tycker det han skrev var bra, rolig läsning, keep it up!

nej jag skall inte tagga ner.. för var enda gång nån skriver nått äre OFTAST de första nån skriver.. SÄRSKRIVNING,, FEL I DEN MENINGEN.. osv osv.. man börjar bli jävligt trött asså... tack goode gud att jag inte är ensam om detta..
skall jag blunda för era inlägg lr ? om du vill klaga på EN persons text så PM finns en funktion... här skriver vi vad vi tycker om topicen inte om han hade stavfel eller andra dumma saker.... tyärr men jag blir jävligt less på detta

_________________
>>>Kallar du mig fjolla, klipper jag till direkt<<<
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Mon Jul 12, 2004 5:09 am    Post subject: Reply with quote

dcH- wrote:

Du sade en viktig grej där. "Det är som vilken sport som helst".
Räknas det som vilken sport som helst? Personligen tycker jag att det är en sport, till viss mån. Taktiker, sponsorer, tränare, laget osv. Men att stirra på en skärm vette fan om det är en sport, då borde Tetris också vara en sport? GhosteN, hur menar du att detta är en sport?

eftersom man kan tävla i det och saker behöver inte vara fysiskt krävande för att vara en sport, är inte schack en sport? så jag klassar det iaf som en sport, för dom som utövar det som en sånn.

im with you DiRoZ. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies