HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
[NO SPAM]Användarpanelen - Kritisera Maffia
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 14, 2004 16:10 pm    Post subject: [NO SPAM]Användarpanelen - Kritisera Maffia Reply with quote

Hej

Jag är intresserad av vad ni där ute tycker är bra med maffia och framför allt vad som kan förbättras. Det kan röra sig om istort vad som helst men däremot ska negativ kritik komma med förslag för förbättring (dvs konstruktiv kritik). Att skriva "Banorna är dåliga" är hjälper ingen. Skriv varför de är dåliga och vad skulle kunna förändras för att göra det bättre.

Spama inte heller ner denna tråd med massa skitsnack. Den första som känner ett behov av att spama får jättegärna starta en tråd i General discussion och släppa på trycket där.

Jag tillägger också att detta är inte någon officiel "Admin frågar spelarna"-tråd utan endast jag som undrar och om det blir bra och konstruktiv kritik så kanske idéerna når upp till toppen.

Så gnugga geniknölarna och låt idéerna flöda.


Förslag till förbättringar/förändringar:

SAC | mIx!:
  • 2 typer av servrar
    • Skojserver där det är annorlunda maps [Sallow: och mods såsom wc3] för de som mest är ute efter att ha ett roligt publicspel.
    • Seriös server "TP-server" där folk väljer tre maps i en mapcykel och bara lirar dom, och tränar, och försöker hjälpa varandra så mycket som möjligt
  • SM-Cup en sida där ett par personer får i uppdrag att köra cuper så ofta som intresset finns.


DiRoZ
  • 2 nya delar på forumet, "Datorproblem", en för hårdvara och en för mjukvara.
  • En server där ENDAST skillat folk från maffia kommer in. DVS om man uppnått ett viss antal poäng på skills:en på statis sidan. Och det skall hela tiden bli svårare och svårare att komma in. För att kraven skall öka.
  • En Cup eller en liga för maffianer med prispott.


LaLush
  • Sänk kravet på antal personer som måste vota föra att genomföra banbyte.
  • Nollställ statsen. [Sallow: Antar att det ska ske lite då och då eller möjligen ha som tidigare att den endast räknas på senaste X antal dagarna]
  • "Språkpoliser" som de har på fragbite och dylikt.


Reboot
  • Nya admins som endast har tillgång till slap, slay, say och kick för att snabbare få fart på eller få bort spelare som missköter sig.


[KACFM]Old_Dog
  • Kontinuerlig information om alla ändringar som görs på servrarna.
  • En klar struktur på vem som man skall vända sig till när man vill ställa en viss typ av frågor, klaga på en ban eller annat.
  • Någon, kanske någon "nyanställd", får som övergripande och enda ansvar att hålla liv i mapcyclarna på 7:an och 8:an.


FLU | Kultur
  • Demokratiska val med jämna mellanrum om:
    • Hur många servrar ska användas till mods, custom respektive standard
    • Vilka maps som ska finnas på dom
    • Hur lång tid ska spelas på varje map. [Sallow: Antog att Kultur menade roundtime]
    Detta genom att ha polls i news så dom hamnar på första sidan med någon bestämd intervall. Röstningen hålls öppen ett par dagar och sedan kör man på det under nästkommande period. Varje map måste ha minst X antal (5?) röster för att den ska komma med i mapcyckle.


Sorcerer
  • Införa ett sk. "last-round" plugin, ett plugin som förlänger banan tills en sista runda spelats.



Förslagen ovan är ofta något redigerade för att få fram ett konkret förslag ur personens text. Om någon känner att jag förvrängt idén förmycket så kan jag givetvis rätta till den om personen så önskar.

Om ditt förslag inte är med så beror det på:
1. Jag har inte hunnit uppdatera.
2. Så kryptiskt skrivet att jag inte kunnat plocka ut ett förslag (skriv om skriv rätt)
3. Förslaget är inget förslag.

_________________


Last edited by [GTI]Sallow on Mon Jul 26, 2004 11:50 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Jul 14, 2004 17:38 pm    Post subject: Reply with quote

För lite CS banor, jag tycker att cs banor såsom italy och office är enormt roliga, oavsett om jag är T eller Ct på dem bör tilläggas. Just nu finns det väl ingen csbana på någon server, nåt jag tycker är trist. Variation är kul och DE banor är tråkiga i längden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fakenick



Joined: 24 Jan 2003
Posts: 750
Location: Lund

PostPosted: Wed Jul 14, 2004 19:43 pm    Post subject: Reply with quote

en es_ bana kanske? eller finns de fortfarande?
tycker de kan vara småkula emellanåt

_________________
Fakenick, Realnick alltså...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jul 15, 2004 9:18 am    Post subject: Reply with quote

För att förtydliga lite så menar jag ALLT som rör Swedish Maffia och sådant som ännu inte ligger under begreppet Swedish Maffia.

Det kanske finns en önskan att kunna dricka kaffe ur en #SM-mugg.
Vissa kanske gärna besöker det första av många Swedish Maffia lan.
Istället för tråkiga xxx.tk-adresser till hemsidan kanske det går att få en www.clan.maffia.dk-adress att skylta med, kanske även nick@clan.maffia.dk-epostadress (!obs detta är inget som finns utan endast funderingar från min sida!)
När ni fragar på andra servrar så trycker ni upp en "Försten in får en gratis AWM @ www.maffia.dk" spray.

Det jag är ute efter är förslag på sådant som kan förstora din och andras upplevelse av Maffia.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu Jul 15, 2004 23:07 pm    Post subject: Reply with quote

Jo! Jag har längelänge funderat över att allt som maffia gör är till för dom som vill leka på servrarna. Bara gå in och ha skôj som man brukar säga.
Folk vill spela roliga maps, så som italy, office, es_banor. Men bah? De är inte alls roliga maps för folk som försöker bli bättre på spelet. Jag tror personligen att folk tycker det är roligare att lira seriösa pcw/cw än att spela oseriös public. Och iom det så vill man "lära känna" banan till max, typ.

Om man kunde göra 2-3 skojjservrar till folket som bara vill "lattja" så kan ju dom vara och umgås där. Där TP inte ens bör tänkas på. Och resten av servrarna där folk väljer de 3 roligaste mapsen i en mapcykel och bara lirar dom, och tränar, och försöker hjälpa varandra så mycket som möjligt. Blir så jävla trött på folk som ska kniva istället för att hjälpa till. Mer idéer kommer. Sry för lång text Rolling Eyes

*Edit efter att ha läst Diroz inlägg*

Ja! Man skulle kunna ha en länk under 'Navigation' - typ "Maffia Cup/League" Helst både och, men cuper kan det ju spelas oftare tror jag. Sen om man ska ha prispengar vet jag inte... Maffia League har ju varit väldigt inaktiv nu. Kanske skulle maffias webdesigner kunna gör en ligasida, och helst som jag ser en cupsida. Där man får göra cuper. Script borde ju finnas, om inte annat, göras. http://cup.zarx.org/ <-- Där kan vem som helst göra cuper. Något likande som den sidan, fast att bara vissa får rättigheter att skapa en cup. Så det inte är 10 olika klaner från maffia som göra olika cuper. #SM-cup #SM-league. Yeah på den då!

*Edit efter mycket text återigen*

_________________
Squadron är min lekkamrat


Last edited by miklo! on Fri Jul 16, 2004 2:03 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Fri Jul 16, 2004 1:28 am    Post subject: Reply with quote

1. Jag skulle vilja ha 2 nya delar på forumet, "Datorproblem", en för hårdvara och en för mjukvara. Det har jag och du sallow snackat om tigidare så det vet du Razz

2. Jag ville vilja ha en server där ENDAST skillat folk från maffia kommer in. DVS om man uppnått ett viss antal poäng på skills:en på statis sidan. Och det skall hela tiden bli svårare och svårare att komma in. För att kraven skall öka. Jag har skrivigt flera trådar om detta fast det verkar ju aldrig som att nån har lust att göra scripta nått sånt.

3. Sedan vill jag göra en CUP för maffianer.. eller nån liga som vi har med prispengar. Okej att det blir jätte seriöst och sånt och folk kanske whinar men jag tror under detta community känner vi varandra så väl att de går att lösa på ett bra sett Smile

_________________
>>>Kallar du mig fjolla, klipper jag till direkt<<<
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 14:52 pm    Post subject: Reply with quote

Hej.

Ta bort italy ur mapcyclen, och lägg inte till office heller! Såna maps tar bara död på servrarna, om det inte är hardcore stammis-folket som är inne såklart. Sen undrar jag vart train har försvunnit? JAG SAKNAR TRAIN! In med den asap!

Sen har jag en till request, men vet dock inte om det går att genomföra. Sänk antalet personer som måste vota föra att genomföra banbyte. Det är lite tråkigt när man måste ha 10-11 röster när det är 13-14 pers inne i servern, och 4st förmodligen inte fattar vad console är.

Resetta statsen for the fun of it.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 14:56 pm    Post subject: Reply with quote

Och en till idé. Skaffa er lite "språkpoliser", som de har på fragbite och dylikt. Admins missar faktiskt ganska mycket... Jag själv som ett exempel borde ha blivit bannad ett par gånger redan.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
R.G.se AlmGren /Atomic/



Joined: 17 Jul 2004
Posts: 71
Location: sthlm

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 15:16 pm    Post subject: Reply with quote

En ide som jag tycker e lysande vore att man tog bårt en wc3 server och gjorde den till SM d2 only server...
Skulle vara underbart!

D2 4ever!

_________________
IF YOU WANNA BE HAPPY FOR THE REST OF YOUR LIFE NEVER MAKE A PRETTY WOMEN YOUR WIFE!!!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 22:06 pm    Post subject: Reply with quote

DiRoZ wrote:
1. Jag skulle vilja ha 2 nya delar på forumet, "Datorproblem", en för hårdvara och en för mjukvara. Det har jag och du sallow snackat om tigidare så det vet du Razz

Det kan iof vara lite svårt för nybörjare att hitta då Smile
Om man skulle ha en sådan indelning skulle man även vilja ha en som heter 'Nätverk', men man står du inför problemet då man inte vet vad felet är. Det uppdagas ofta att ett nätverksproblem är pga fel i mjukvara, eller kanske tvärtom och osv. Smile

Det blir efter ett tag svårare att hitta lösningar på problem, då man har tre olika forum att kika i.

Ett help&support-forum tycker jag räcker.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 22:12 pm    Post subject: Reply with quote

Kanske en länk på maffia.dks förstasida till information om hur man skänker en slant.

Mer varierande banor. Jag blev nästan tårögd när Office och Italy kom tillbaka för ett tag sedan.

Det måste väl finnas hur mycket coola, välgjorda banor som helst? Smile
Även ifall CS Source och förnyelse knackar på dörren så känns det lite segt med banor som man faktiskt har spelat 1000-tals gånger.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 22:29 pm    Post subject: Reply with quote

In med gamla maps på Wrc3-servern?
Såna maps som vi old-gamers om vi kan kalla oss så spelade.
-Storm (helst bara den vita, vilken av dom de nu var)
-Torn (helst bara den vita, vilken av dom de nu var)
-Inte assult av något slag.
-cs_thunder
-As_tundra
-Cs_Siege
-De_Vertigo

Detta var då bara olika förslag på mappar som är gamla, finns säkert fler som skulle gillas. Endel av dessa skulle kanske framför lite camp.

Slap/Slay/Kick admin? Som alltså bara har tillgång till slap, slay och say. Som får spelet att röra sig, slänger ut dom som missbrukar språket osv.

:edit/svar på post ovan:
Quote:
Magnus wrote: Ett help&support-forum tycker jag räcker.

Tycker jag med, alla posts verkar att få tillräckligt med hjälp.

:edit/svar nedan:
Ja, sorry. Det är ju gisslor


Last edited by reboot on Fri Jul 23, 2004 23:27 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
hAcKe



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 327

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 22:58 pm    Post subject: Reply with quote

reboot jag tror thunder var en cs map cs_thunder
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 23:06 pm    Post subject: Reply with quote

Hmmm det finns ju redan en "maps"-sektion på det här forumet men jag saknar cs_thunder som fan...älskade den mapen....och de_rotterdam den spelade vi ju hela tiden när jag började lira på maffia.....
_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Sat Jul 24, 2004 2:31 am    Post subject: Reply with quote

Vad jag saknar på maffia är tre saker:

1. Kontinuerlig information om alla ändringar som görs på servrarna.

2. En klar struktur på vem som man skall vända sig till när man vill sttälla en viss typ av frågor, klaga på en bann eller annat. Exempel: Jag vet ju att jag kan vända mig till Fren om det gäller någon tolkning av reglerna, men alla nya kanske inte vet det.

3. Att någon, kanske någon "nyanställd", får som övergripande och enda ansvar att hålla liv i mapcyclarna på 7:an och 8:an.

_________________
Häst utan tygel, som vägen minns.

Ta mig till landet som inte finns.
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Jul 24, 2004 3:05 am    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Slap/Slay/Kick admin? Som alltså bara har tillgång till slap, slay och say. Som får spelet att röra sig, slänger ut dom som missbrukar språket osv.


Jag är deffinitivt inne på reboots linje. Jag, som faktiskt är en av de som spelat mest på maffia, ser ofta att det inte finns något att göra åt campande, svärande, trotsiga, och allmänt elakt sinnade medspelare/motståndare. Admins räcker helt enkelt inte till. De admins som är ute och lirar lirar dessutom väldigt ofta tillsammans, vänner gör ju det, vilket lämnar andra servrar fria från assistans vid besvär. Irc och #sm är verkligen inget säkert kort. *Visst, bra att han blir bannad men det var för två timmar sedan han störde oss*
_______________

Jag vill ha en "JAG VAR PÅ DK" - t-shirt!

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sat Jul 24, 2004 12:56 pm    Post subject: Reply with quote

Precis, oj det CP-ord där, KICK. Lite seg idag Nimda?
"T MOVE! Find bomb, plantbomb" Du sitter alltså kvar där? bra val.
"admin slap Nimda 0" rör sig inte.. Aha, AFK.
"admin slay Nimda"

Ja, admin på någon som spelar även då inte stammisar spelar.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Sat Jul 24, 2004 14:39 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker inte man skall förstöra servrarna med mer oseriösa banor. de e tråkiga i längden. Oseriösa banor menar jag med italy, office, assult, osv

sen oxå om man skulle göra en mapcykel av de bästa 3 mapsen som mix sa. så undrar jag vilka e det??? du har din favorit andra har sina, förstår hur du tänker. men som sagt dina favoriter är kanske inte min å andra har kanske inte min. ja ni förstår.

sen oxå skulle det nog vara bra om man hade en slap/kick/slay admins. enbart för att rätta till campare å få lite fart å fläkt på servrarna. plus att folk skulle nog oxå bli mer rädd av att det kanske är en admin inne å de håller snattran bättre eller inte campar.

_________________
Mod är bara vad den fege tar till när han inte törs!


#devil&saint
www.devilandsaint.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Jul 24, 2004 16:37 pm    Post subject: Reply with quote

tss italy office är jätteskoj, sådetså. MKT roligare än de banorna.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sat Jul 24, 2004 17:25 pm    Post subject: Reply with quote

På wrc3 server är office, italy och sådana roliga. men på vanliga servrar förstör dom och blir tråkiga i längden som Plumsum säger.

Lägg in Vertigo en stund på cs7 och cs8! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies