HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Utrustning är skills?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stenstream



Joined: 05 Jun 2003
Posts: 184
Location: Uddevalla

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 7:01 am    Post subject: Reply with quote

DukeSwe wrote:
asså förfan, väx upp! Måste man va som heaton o sk.. sitta 24 timmar i sträck framför burken, köpa massa datorhårdvara o tro att man blir lika bra som dem? Gå ut o plaska i vattnet lr gör nåt kreativt.


Just nu sitter jag på mitt jobb och spelar, så ta detta med en nypa salt..
Men om jag säger så här.. Om jag skaffar en dator och massa pryttels därtill (delvis) så kommer iaf jag lägga ut minst 20.000 kr på den.. Kommer skaffa den/de bästa musen, lurarna, musmattan, schärmen.. allt..
Anledningen? jo, för att jag vet att jag kommer komma någon vart i spelvärlden, eller att jag vet att jag har potentialen att verkligen kunna möta Heaton eller potti.. Dessa killar ÄR inte så extremt bra egentligen.
Spelar med både LappNet och är spelare i vårat it cafe lag precis så som heaton och de andra gör.. Har förövrigt redan lirat mot heaton.CO förlorade med mindre än 2 rundor..
Så det är ju en anledning i allafall för mig att köpa bra utrustning när det väl står på schemat..

_________________
En sann krigare slåss inte för han hatar den som står framför honom, han slåss för att han älskar den som står bakom
Dont Argue with me, I will only drag you down to my level and beat you with experience
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 8:09 am    Post subject: Reply with quote

har en steelpad fick av en sponsor. sen en mus vet i fan va den heter. och sen hörlurar för 10 kr som alla garvar åt när dom ser i webcamen. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Stenstream



Joined: 05 Jun 2003
Posts: 184
Location: Uddevalla

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 8:51 am    Post subject: Reply with quote

IskallaVindar//PeTTy wrote:
har en steelpad fick av en sponsor. sen en mus vet i fan va den heter. och sen hörlurar för 10 kr som alla garvar åt när dom ser i webcamen. Razz


Söt Smile

_________________
En sann krigare slåss inte för han hatar den som står framför honom, han slåss för att han älskar den som står bakom
Dont Argue with me, I will only drag you down to my level and beat you with experience
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[APE]hotshot



Joined: 05 Nov 2002
Posts: 288

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 8:53 am    Post subject: Reply with quote

Man brukar ju prata om "fåfänga män" Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 9:25 am    Post subject: Re: Utrustning är skills? Reply with quote

dcH- wrote:
med kulmus med så mycket smuts i, att det börjar lukta surströmming och en musmatta köpt på en "korv med mos" grill.


Där har du min utrustning och den fungerar helt perfekt, nog fan kanske musen fastnar inbland när man ska titta åt sidorna men man vänjer sig. Finns vettigare saker att slänga pengarna på än att köpa en ny mus och tro att man blir elajt bara för det. Näe det där men skitdyra musar, finfina musmattor är inget annat än en fet jädrans bluff.

_________________
Är du oxå kommunist
Besök Widing och råd bot på dina problem
En widing om dagen håller Mao och Linda Skugge borta

http://www.kacfm.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 9:44 am    Post subject: Reply with quote

Beror väl på vad man värderar, jag personligen spelar väl cs någongång i månaden nu för tiden och då räcker det med en snodd stockholms universitet-matta och en gammal kulmus utan scrollfunktion.... Ni som satsar på att tjäna pengar på datorspelande måste väl lägga stålar på rätt grejor men jag tror många sitter med alldeles för fet utrustning helt i onödan.
_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 9:52 am    Post subject: Reply with quote

p4 3.0GHZ
1024 ddr ram
230gb HD
ATI 9800pro
Creative Audigy 2 platina
MX500
flatron 19"

pris: betalar några 100 i månaden i 2år alltså ca: 5000kr det anser jag inte vara massa med pengar.

_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 9:57 am    Post subject: Reply with quote

General SAAB wrote:
håller med dig om en del där, men jag skulle inte vilja säga att det är
hårdvaran som gör spelaren, verkligen inte, klart att det underlättar att ha till
exempel en bra dator, så det inte laggar och så vidare, en bra mus så att det
flyter på mjukt och fint, bra ljud för att blabla och så vidare. Hårdvaran gör inte
spelaren, har man däremot bra hårdvara så blir det lättare att koncentrera sig på själva spelandet, man slipper störande momment som till exempel att det
laggar lite lätt när man går genom röken från en rökgranat etc. Men sätt
någon bra cs-snubbe, som till exempel Heaton (tar honom som exempel för
att han är i princip den enda stora spelare jag känner till), tror nog han skulle
ta de flesta i en 1on1 match om han fick sitta på en gammal sunkig dator med kulmus, kasst ljud osv. Så som sagt så tror jag inte att kringutrustingen avgör
huruvida man är bra eller inte, det är helt enkelt en fråga om intresse, tid och
fallenhet.


Jag håller faktiskt inte med dig här saab! jag spelar på en relativt "usel" dator för Counter-Strike 1.6! jag ligger imellanåt på ca 18 fps på aztec när någon plantar bomben på stora Very Happy! det e inte kul kan jag säga! --- du säger att utrustningen inte gör spelaren! men jag menar en bra dator gör en spelare 20 gånger bättre än en dålig dator.... men som sagt som någon nämnde så skulle vi nog inte se skillnad på om en noob får en bättre dator! men en (som jag (tar mej friheten att inte kalla mej själv noob Cool ) spelar med en bättre dator än vad jag har nu så är det jääätte stor skillnad! jag skall ge ett exempel!:

Jag sitter på min dator hemma! har runt 20-60 fps inte mera om inte mindre i vissa fall.... jag har en bra mus (Log mx500) har en bra musmatta (Steelpad 4D) samt så har jag ett väldigt bra skrivbord som är stort nog för min smak, en väldigt ergonomisk stol som passar ryggen perfekt... jag kan spela hyffsat på min dator,,, men skillnaden är såååå stor,,,,, när jag kommer hem till min flicka så har hon en bror som är 15 år gammal, han har en skitbra dator ligger på 100 fps konstant, han har ett värdelöst skrivbord, en ICA musmatta, dock en mx500 han också,,,men när tjejen jobbar och jag sitter och spelar på hans dator är känslan och flytet så mkt bättre,,,, jag kan nästan påstå att jag fullständigt ÄGER med en bra dator med 100 fps,, jag är också helt säker på att det inte är något som sitter i huvudet bara Laughing eftersom jag hemma tagit bort Net_graph_3 för att intala mig själv att fps:en inte har så stor betydelse, men ack så jag har fel,, de HS:en jag skulle sätta sätter jag "till min förvåning" jättelätt på en bra dator,,, datorn hemma missar den med 70%....Ett annat typ exempel: en spelare som har lirat här ett tag som kallade sig för spkl och ett tag insecurity och nu venomous om jag inte misstar mig, var en jävligt bra spelare och spelat mkt på maffias servrer, har alltid tyckt han e skit bra, han har dock då spelat med en ganska dålig dator,,, nu för ett tag sen skaffade han sig en skitbra dator, även fast han var bra då så fullständigt äger han nu, han har hunnit spela eswc kval och det va 1 månad efter han skaffat sig datorn om inte mindre,,, jag anser att han nu e tillräckligt bra för att spela med en elitklan ( Wink nej jag fjäskar inte rybbe) han till och med blev fuskangklagad här på maffia när han började spela på maffia då han tränat med sin nya dator, och då gott folk har han spelat på maffia i minst 2 år utan att bli fuskangklagad(han blev tom felaktigt bannad av admin men det löste sig så det ska vi verkligen inte ta upp nu tack) jag sammanfattar: en bra dator gör spelaren mkt bättre än med samma spelare med dålig dator,,,, ok HeatoN skulle nog äga sönder med min dator också men han skulle blivit ofattbart mkt sämre i vissa situationer... tack för mig Wink

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 11:14 am    Post subject: Reply with quote

kanzi wrote:
General SAAB wrote:
håller med dig om en del där, men jag skulle inte vilja säga att det är
hårdvaran som gör spelaren, verkligen inte, klart att det underlättar att ha till
exempel en bra dator, så det inte laggar och så vidare, en bra mus så att det
flyter på mjukt och fint, bra ljud för att blabla och så vidare. Hårdvaran gör inte
spelaren, har man däremot bra hårdvara så blir det lättare att koncentrera sig på själva spelandet, man slipper störande momment som till exempel att det
laggar lite lätt när man går genom röken från en rökgranat etc. Men sätt
någon bra cs-snubbe, som till exempel Heaton (tar honom som exempel för
att han är i princip den enda stora spelare jag känner till), tror nog han skulle
ta de flesta i en 1on1 match om han fick sitta på en gammal sunkig dator med kulmus, kasst ljud osv. Så som sagt så tror jag inte att kringutrustingen avgör
huruvida man är bra eller inte, det är helt enkelt en fråga om intresse, tid och
fallenhet.


Jag håller faktiskt inte med dig här saab! jag spelar på en relativt "usel" dator för Counter-Strike 1.6! jag ligger imellanåt på ca 18 fps på aztec när någon plantar bomben på stora Very Happy! det e inte kul kan jag säga! --- du säger att utrustningen inte gör spelaren! men jag menar en bra dator gör en spelare 20 gånger bättre än en dålig dator.... men som sagt som någon nämnde så skulle vi nog inte se skillnad på om en noob får en bättre dator! men en (som jag (tar mej friheten att inte kalla mej själv noob Cool ) spelar med en bättre dator än vad jag har nu så är det jääätte stor skillnad! jag skall ge ett exempel!:

Jag sitter på min dator hemma! har runt 20-60 fps inte mera om inte mindre i vissa fall.... jag har en bra mus (Log mx500) har en bra musmatta (Steelpad 4D) samt så har jag ett väldigt bra skrivbord som är stort nog för min smak, en väldigt ergonomisk stol som passar ryggen perfekt... jag kan spela hyffsat på min dator,,, men skillnaden är såååå stor,,,,, när jag kommer hem till min flicka så har hon en bror som är 15 år gammal, han har en skitbra dator ligger på 100 fps konstant, han har ett värdelöst skrivbord, en ICA musmatta, dock en mx500 han också,,,men när tjejen jobbar och jag sitter och spelar på hans dator är känslan och flytet så mkt bättre,,,, jag kan nästan påstå att jag fullständigt ÄGER med en bra dator med 100 fps,, jag är också helt säker på att det inte är något som sitter i huvudet bara Laughing eftersom jag hemma tagit bort Net_graph_3 för att intala mig själv att fps:en inte har så stor betydelse, men ack så jag har fel,, de HS:en jag skulle sätta sätter jag "till min förvåning" jättelätt på en bra dator,,, datorn hemma missar den med 70%....Ett annat typ exempel: en spelare som har lirat här ett tag som kallade sig för spkl och ett tag insecurity och nu venomous om jag inte misstar mig, var en jävligt bra spelare och spelat mkt på maffias servrer, har alltid tyckt han e skit bra, han har dock då spelat med en ganska dålig dator,,, nu för ett tag sen skaffade han sig en skitbra dator, även fast han var bra då så fullständigt äger han nu, han har hunnit spela eswc kval och det va 1 månad efter han skaffat sig datorn om inte mindre,,, jag anser att han nu e tillräckligt bra för att spela med en elitklan ( Wink nej jag fjäskar inte rybbe) han till och med blev fuskangklagad här på maffia när han började spela på maffia då han tränat med sin nya dator, och då gott folk har han spelat på maffia i minst 2 år utan att bli fuskangklagad(han blev tom felaktigt bannad av admin men det löste sig så det ska vi verkligen inte ta upp nu tack) jag sammanfattar: en bra dator gör spelaren mkt bättre än med samma spelare med dålig dator,,,, ok HeatoN skulle nog äga sönder med min dator också men han skulle blivit ofattbart mkt sämre i vissa situationer... tack för mig Wink


Exakt! Smile

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
HispA



Joined: 29 Oct 2002
Posts: 694
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 11:56 am    Post subject: Reply with quote

Jag har nån gammal optisk mus hörlurar för 150 spänn nåt skitigt tangentbord och riktig skit dator funkar jättebra Razz
_________________
Lets go Penguins!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 12:24 pm    Post subject: Reply with quote

Utrustningen gör kanske inte spelaren men den hjälper honom jävligt mycket.
Varför har annars tennisspelaren med sig typ 6-8 tennisrackets som alla är identiska i lindning och strängade med nästan exakt lika hårt tryck, och ändå ser man spelare som står och försöker välja racket i en halv evighet.

Har själv spelat ishockey på hyffsat hög nivå och att hitta rätt klubba, rätt åkyta, att linda knoppen på klubban rätt osv osv...Livsviktigt

Sen stenström, är inte världens bästa spelare så himla bra? Egentligen förstod jag inte nånting av det du skrev.
Och om ni förlorade med 2 rundor mot dem, varför ser man då er inte i toppen på CPL, ESWC, WCG och andra stora events?

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ogge72



Joined: 03 Nov 2003
Posts: 92

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

Hehe ni har väl inte lagt ut så mkt? Själv köpte man ny p4 3.06 ghz+skärm ny mus etc. för kring 12000
Back to top
View user's profile Send private message
Montego



Joined: 29 Nov 2002
Posts: 106
Location: Piteå

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 12:27 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har typ den första optiska musen som kom ut Razz
Ser ut som Microsoft orginal mus fast den är optisk.. Smile
Microsoft with IntelliEye heter den Smile

tyg musmatta, risigt tangentbord och jag får ont i öronen av hörlurarna om jag har på dom på 2 timmar i sträck Rolling Eyes

Dock så är det slut på detta elände inom en månad!
Då får jag en ny dator!

ComWork Future Intel 550 3,2 GHz

Ett mycket kraftfullpaket som bygger på Intels allra senaste teknik. Det innefattar bland annat Intels senaste processor 550 med den nya S775 socket och det nya 915 chipset på moderkortet.

Paketet är optimerat för spel och innehåller bl.a. en DVD-brännare som ger möjlighet att bränna skivor i de flesta format samt grafikkort med TV-utgång.



Processor: Intel 550 3,2 GHz 800 MHz Prescot LGA-775
Chassi: MidiTower 550 Watt
Moderkort: Intel 915P socket 775 ATX S-ATA
Hårddisk: S-ATA 2 x 160 GB 7200 rpm 8 Mb Cache
Grafikkort: GF6800 256MB UV DDR3
Optiska enheter: DVD+/-RW Brännare ( Skrivhastighet DVD+R: 8x, DVD-R: 4x, DVD+R: 8x, DVD-R: 4x, DVD+RW: 4x, DVD-RW: 2x, CD-R: 24x, CD-RW: 16x Läshastighet CD-Rom/R: 32x, CD-RW: 24x, DVD-Rom: 12x, DVD+-R/RW:10x ) DVD-/CD-spelare ( Läshastighet DVD:16x, CD: 48x )
Ljud: Creative SoundBlaster Live Player 5.1
Arbetsminne: 2 x 512 Mb DDR 400 MHz
Nätverkskort: 10/100 Mbit
Programvara: 3-årig antivirus licens



Har valt till Spel Desktop så jag får en MX510 och ett finfint tangentbord Smile


Last edited by Montego on Thu Jul 22, 2004 12:49 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ogge72



Joined: 03 Nov 2003
Posts: 92

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 12:28 pm    Post subject: Reply with quote

Stenström wrote:
DukeSwe wrote:
asså förfan, väx upp! Måste man va som heaton o sk.. sitta 24 timmar i sträck framför burken, köpa massa datorhårdvara o tro att man blir lika bra som dem? Gå ut o plaska i vattnet lr gör nåt kreativt.


Just nu sitter jag på mitt jobb och spelar, så ta detta med en nypa salt..
Men om jag säger så här.. Om jag skaffar en dator och massa pryttels därtill (delvis) så kommer iaf jag lägga ut minst 20.000 kr på den.. Kommer skaffa den/de bästa musen, lurarna, musmattan, schärmen.. allt..
Anledningen? jo, för att jag vet att jag kommer komma någon vart i spelvärlden, eller att jag vet att jag har potentialen att verkligen kunna möta Heaton eller potti.. Dessa killar ÄR inte så extremt bra egentligen.
Spelar med både LappNet och är spelare i vårat it cafe lag precis så som heaton och de andra gör.. Har förövrigt redan lirat mot heaton.CO förlorade med mindre än 2 rundor..
Så det är ju en anledning i allafall för mig att köpa bra utrustning när det väl står på schemat..
Hehe ja det klart du skulle ju äga sönder SK själv du
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

För att spela mot SK med 2 rundor från dom, så måste ni vara bra?
Eller så var SK på förfest och spelade.

Jag tror inte ni spelade mot något bra SK isf, var det en kass mix?
Vilken lag uppställning hade dom?

Förresten, vilka spelade du med? Vilket årtal var detta?

Ja, utrustning gör spelaren från medel till skill. Man tar sig inte över medelgränsen med 20fps på cbble.

:edit: Min klan Kris har spelat mot gamla A-laget och någon mer elite mix (innehöll 2 cpl lag), båda cup matcherna blev vi brutalt smiskade i, för dom haxxade igenom allt som kunde ses. Eftersom SK anses vara skapligt bra, så tror jag dig inte Razz
[EYE] mötte vi precis innan ESCW kvalet för dom, pisk där med.
Dessa matcher var ju inte bokade med dessa lag, utan ren tur att få möta dom.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 12:48 pm    Post subject: Reply with quote

Själv tror jag inte att en bättre mus, musmatta och nyaste hörluren ger fler frags. Däremot tror jag att man får mer marginal, man kanske skadar motståndaren mer i en strid, där man egentligen inte skulle skadat honom alls. Nu kan jag bara tala om vad jag varit med om. Men, när jag köpt en ny matta eller ny mus, ger det ökat förtroende. Det ligger nog i bakhuvudet, men jag vågar mer i närkamperna, tror mer på mig själv och blir därför inte lika osäker och plockar nog fler frags då.
Men det mesta sitter nog i hjärnan enligt mig.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 13:41 pm    Post subject: Reply with quote

dcH- wrote:
Själv tror jag inte att en bättre mus, musmatta och nyaste hörluren ger fler frags.


Bra mus bättre precision, detsamma med musmatta.
Och hörlurar gör att man kan höra fienden, vilket borde vara ganska viktigt.
Bra dator, bättre fps
Bra uppkoppling, mindre fördröjning

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 13:55 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
dcH- wrote:
Själv tror jag inte att en bättre mus, musmatta och nyaste hörluren ger fler frags.


Bra uppkoppling, mindre fördröjning


Tänkte jag inte på, reflexerna blir ju snabbare om man har bättre uppkoppling. Alltså man reagerar inte snabbare, utan man har en viss hundradel mer tid att hinna skjuta.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 15:53 pm    Post subject: Reply with quote

jag har ju fått alla mina grejer så... jag har inte spenderat ett öre Very Happy Eller Jo ett par hörlurar för 175:- som nu är sönder Very Happy så jag fick ett par Logitech.. för en 300:-! Lotto mig kan man ju säga Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 17:14 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Min dator är på inget sätt optimerad för spel. Dessutom har jag en usel mus etc, och så vill jag ha det. Tänk den dagen jag köper värstingprylarna och ändå är sämst??? Äh, egentligen är jag nog bland de bästa här, men min dator är för dålig för att ni ska se det, så det så! Laughing
HAHAHHAHA Dream on Fairlane Very Happy

@ dch-
2000kr för ett ljudkort??!?! uhuuu? va ska du köpa? Audigy Plantinum delux XL eller?

Varför SK har bra prylar är för att de har SPONS!!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies