HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Utrustning är skills?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 18:30 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
Fairlane wrote:
Min dator är på inget sätt optimerad för spel. Dessutom har jag en usel mus etc, och så vill jag ha det. Tänk den dagen jag köper värstingprylarna och ändå är sämst??? Äh, egentligen är jag nog bland de bästa här, men min dator är för dålig för att ni ska se det, så det så! Laughing
HAHAHHAHA Dream on Fairlane Very Happy

@ dch-
2000kr för ett ljudkort??!?! uhuuu? va ska du köpa? Audigy Plantinum delux XL eller?

Varför SK har bra prylar är för att de har SPONS!!


Jag menade att ljudkort inte är det billigaste.
Och du tror inte att SK hade bra prylar innan? Och jag tror nog att de flesta här vet att de FÅR sina prylar, tack vare sponsen.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 20:33 pm    Post subject: Reply with quote

kan alla bara sluta snacka om heaton ?
_________________
>>>Kallar du mig fjolla, klipper jag till direkt<<<
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 21:25 pm    Post subject: Reply with quote

DiRoZ wrote:
kan alla bara sluta snacka om heaton ?


och på vilket sätt stör det dig?

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jul 22, 2004 22:13 pm    Post subject: Reply with quote

DiRoZ wrote:
kan alla bara sluta snacka om heaton ?


Om du inte gillar att folk snackar HeatoN, är nog inte CS något för dig. Vi tar bara upp honom som ett bra exempel, eftersom han är en bra spelare.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 7:35 am    Post subject: Reply with quote

DiRoZ wrote:
kan alla bara sluta snacka om heaton ?


haha håller med dej! man liksom gråter varje gång man hör hans namn! man blir så offatbart avundsjuk Razz Razz hehe pösss göbben

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 14:29 pm    Post subject: Reply with quote

Bah dessa jävla funcs o allt. Jag klarar mig fint på min hajmusmatta. Min dator är rätt så grym men min förra var inte det, o inte fan klagade jag eller Smile Mus mx500 fungerar perfa, tycker personlien ie 3.0 sitter väldigt mysko i handen... Lurar sitter jag på ett par svindyra sony men inte fan låter det bättre i dessa än i de för 129 kr....
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 15:42 pm    Post subject: Reply with quote

SkvadHack . princez wrote:
Lurar sitter jag på ett par svindyra sony men inte fan låter det bättre i dessa än i de för 129 kr....


Har väl "bara" med ljudkortet att göra om man får bra ljud eller ej, rätta mig om jag har fel...

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 15:45 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har årets sämsta kulmus jag. Innan hade jag en som hette, kort & gott: Microsoft. Den var jag kung med Laughing den kom med den första datorn min familj köpte, men den dog efter ca 6 års slit med hällsan. Nu sitter jag med en sådan här riktigt gammal mus, som är lika fyrkanting som NES spelkontroller var och gjorde ungefär lika ont i början, tills min hand anpassat sig efter musen, istället för tvärt om som nu verkar vara trenden Wink . Musmattan är en "bolagssponsorgrej", dvs det står "Tranfor" på den och den är erotiskt mörkröd. Just my style with the bling bling and so so. Enda jag lagt ut pengar på i CS-väg, utöver själva spelet då, är headset med mickrofon (hmm, gått 3 år på musik och är fortfarande osäker på hur mic stavas på Svenska, märker ni att min favoritlektion var håltimme?). Men numera använder jag micken mer för att prata med maffiafolket på vent om allehanda ting (läs: Poker...) än för att vråla "B1 ffs, B1!!!" på servrarna. Innan spelade jag väldans mycket CS och gick nog i tankar på en väldans flashig mus och ett svettigt grafikkort, men det avtog mer & mer. Nu har jag ingen större lust att slänga ut drygt 500kr på en dyrare mus, när jag väl lyckats bemästra den stenåldriga kulmusen utan scroll. Men men, känn er inte trygga riktigt än! Man vet aldrig om jag råkar få ett väldigt fett lönekuvert en månad och slösdjävulen tar tag i mig, för då sitter jag där med en mega1337 mus och smeker dit HS på er med dödlig precision. Den dagen, den sorgen.
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 16:25 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Kultur wrote:
Man vet aldrig om jag råkar få ett väldigt fett lönekuvert en månad och slösdjävulen tar tag i mig, för då sitter jag där med en mega1337 mus och smeker dit HS på er med dödlig precision. Den dagen, den sorgen.


Då får vi hoppas att djävulen inte hittar dig och att det där kuvertet av misstag kommer hem till mig!

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 21:58 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har ganska undermålig utrustning, förmodligen därför jag spelar så ojämnt. Skulle inte vara helt dumt att fixa en optisk mus.
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 22:10 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Jag har ganska undermålig utrustning, förmodligen därför jag spelar så ojämnt. Skulle inte vara helt dumt att fixa en optisk mus.

ahh vänta bara tills din nya dator kommer Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 22:17 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Jag har ganska undermålig utrustning, förmodligen därför jag spelar så ojämnt. Skulle inte vara helt dumt att fixa en optisk mus.


Tror inte att det är därför du spelar så ojämnt. Jag har Q-pad och ie 3.0 och funcen hade jag innan men men. För att dra ett exempel på en av våra servrar, låt oss säga de_nuke. Som CT har jag 19-4 i stats, för att sedan gå över till T och få 2-20 i stats. Bedrövligt och extremt irriterande Mad

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 23:14 pm    Post subject: Reply with quote

dcH- wrote:
magnus wrote:
Jag har ganska undermålig utrustning, förmodligen därför jag spelar så ojämnt. Skulle inte vara helt dumt att fixa en optisk mus.


Tror inte att det är därför du spelar så ojämnt. Jag har Q-pad och ie 3.0 och funcen hade jag innan men men. För att dra ett exempel på en av våra servrar, låt oss säga de_nuke. Som CT har jag 19-4 i stats, för att sedan gå över till T och få 2-20 i stats. Bedrövligt och extremt irriterande Mad


Alla spelar väl bättre ena stunden för att sedan få en mindre svacka, får man sedan denna svacka då man spelar i ett sämre lag med sämre förutsättningar så är det ju klart det syns mycket mer.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Jul 24, 2004 11:43 am    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
dcH- wrote:
magnus wrote:
Jag har ganska undermålig utrustning, förmodligen därför jag spelar så ojämnt. Skulle inte vara helt dumt att fixa en optisk mus.


Tror inte att det är därför du spelar så ojämnt. Jag har Q-pad och ie 3.0 och funcen hade jag innan men men. För att dra ett exempel på en av våra servrar, låt oss säga de_nuke. Som CT har jag 19-4 i stats, för att sedan gå över till T och få 2-20 i stats. Bedrövligt och extremt irriterande Mad


Alla spelar väl bättre ena stunden för att sedan få en mindre svacka, får man sedan denna svacka då man spelar i ett sämre lag med sämre förutsättningar så är det ju klart det syns mycket mer.


Här e en göbbe som har läst på Wink! precis va jag skulle påpeka!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Sun Jul 25, 2004 9:09 am    Post subject: Reply with quote

Stenström wrote:
DukeSwe wrote:
asså förfan, väx upp! Måste man va som heaton o sk.. sitta 24 timmar i sträck framför burken, köpa massa datorhårdvara o tro att man blir lika bra som dem? Gå ut o plaska i vattnet lr gör nåt kreativt.


Just nu sitter jag på mitt jobb och spelar, så ta detta med en nypa salt..
Men om jag säger så här.. Om jag skaffar en dator och massa pryttels därtill (delvis) så kommer iaf jag lägga ut minst 20.000 kr på den.. Kommer skaffa den/de bästa musen, lurarna, musmattan, schärmen.. allt..
Anledningen? jo, för att jag vet att jag kommer komma någon vart i spelvärlden, eller att jag vet att jag har potentialen att verkligen kunna möta Heaton eller potti.. Dessa killar ÄR inte så extremt bra egentligen.
Spelar med både LappNet och är spelare i vårat it cafe lag precis så som heaton och de andra gör.. Har förövrigt redan lirat mot heaton.CO förlorade med mindre än 2 rundor..
Så det är ju en anledning i allafall för mig att köpa bra utrustning när det väl står på schemat..


ojoj förlora med 2 rundor bara, ni måste ha varit en riktigt bra clan.. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[200sx]Lunki
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 18 Feb 2003
Posts: 33
Location: Eskilstuna, Sverige

PostPosted: Sun Jul 25, 2004 13:07 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kommer aldrig bli "Pro" och jag söker inte efter att bli det heller. Jag lirar CS därför att det är lite mer KUL än andra spel i samma kategori. Jag sitter med en gammal sketen kulmus utan scroll som jämt samlar skit, en tygmatta som jag inte kan avgöra färgen på längre, dom högtalare som kom med datorn och burken är en AMD 1,4GHz med Geforce 2 GTS Pro. Jag kör utan scripts å alla andra hjälpmedel. Har dock införskaffat en mic så man kan tjöta lite ibland. Jag skulle uppskatta alla tips som är gratis och som hjälper mig i mitt spelande. Som ni märker ligger inte mina utgifter på datorn och dess tillbehör. Mitt stora intresse och hobby är bilen. Kan bara på en höft erkänna att jag lagt ut över 100 000 på bilen exkl köpet av själva bilen. Trots dom utgifterna ligger jag långt från toppen.

Så mitt tips till er som söker efter att bli "Pro"...unna er dessa dyrare prylar. Ni spelar väl för att det är kul? Eller??? Jag håller på med bilen därför att det är kul och därför att jag lär mig saker hela tiden och det har ju inte hindrat mig från att pumpa in pengar i MIN hobby. Glöm nu inte bort era nära och kära bara. Wink

_________________
"Memento te mortalem esse"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jul 25, 2004 16:31 pm    Post subject: Reply with quote

[200sx]Lunki wrote:
Jag kommer aldrig bli "Pro" och jag söker inte efter att bli det heller. Jag lirar CS därför att det är lite mer KUL än andra spel i samma kategori. Jag sitter med en gammal sketen kulmus utan scroll som jämt samlar skit, en tygmatta som jag inte kan avgöra färgen på längre, dom högtalare som kom med datorn och burken är en AMD 1,4GHz med Geforce 2 GTS Pro. Jag kör utan scripts å alla andra hjälpmedel. Har dock införskaffat en mic så man kan tjöta lite ibland. Jag skulle uppskatta alla tips som är gratis och som hjälper mig i mitt spelande. Som ni märker ligger inte mina utgifter på datorn och dess tillbehör. Mitt stora intresse och hobby är bilen. Kan bara på en höft erkänna att jag lagt ut över 100 000 på bilen exkl köpet av själva bilen. Trots dom utgifterna ligger jag långt från toppen.

Så mitt tips till er som söker efter att bli "Pro"...unna er dessa dyrare prylar. Ni spelar väl för att det är kul? Eller??? Jag håller på med bilen därför att det är kul och därför att jag lär mig saker hela tiden och det har ju inte hindrat mig från att pumpa in pengar i MIN hobby. Glöm nu inte bort era nära och kära bara. Wink


Fint skrivet, skönt att se att folk har andra hobbys än datorer och CS.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jul 25, 2004 23:01 pm    Post subject: Nja.... Reply with quote

Jag har alltid haft en förkärlek för orginalmusmattorna man får med datorn man köper, de är mjuka och armen klibbar inte fast när man blir så där upphetsad när man e ensam kvar Smile och orginal tangentborden e minst lika bra att spela med som musmattan, det enda jag tycker man behöver är en bra mus, för miug är en intellimouse explorer 3.0 det bästa Smile
Dock har jag väll en dator som klarar cs, sitter på en:
P4 3.2 GHz hyperthreading processor
1024 mb ram
geforce FX 5900 ultra 256 MB
fint ljudkort
fina hörlurar(just nu har jag farsans för 1 tusenlapp)

det viktiga är att ha en bra dator och bra mus, resten kvittar...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SaFt



Joined: 19 Jun 2003
Posts: 12
Location: Borås > Ute På Vischan

PostPosted: Mon Jul 26, 2004 9:07 am    Post subject: Reply with quote

Mycket sant, jag har köpt en microsoft blue optical & en logitech mx510.
En icemat och 3 olika par hörlurar !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jul 26, 2004 11:32 am    Post subject: Re: Nja.... Reply with quote

derox wrote:
Jag har alltid haft en förkärlek för orginalmusmattorna man får med datorn man köper, de är mjuka och armen klibbar inte fast när man blir så där upphetsad när man e ensam kvar Smile och orginal tangentborden e minst lika bra att spela med som musmattan, det enda jag tycker man behöver är en bra mus, för miug är en intellimouse explorer 3.0 det bästa Smile
Dock har jag väll en dator som klarar cs, sitter på en:
P4 3.2 GHz hyperthreading processor
1024 mb ram
geforce FX 5900 ultra 256 MB
fint ljudkort
fina hörlurar(just nu har jag farsans för 1 tusenlapp)

det viktiga är att ha en bra dator och bra mus, resten kvittar...


En dator och en mus, det är väl nästan allt, enda som saknas är välmusmattan. Hörlurarna tror jag inte ger fler frags eller liknande, de gör nog allt bara mer bekvämt. Te x man har ett par hörlurar för 49:- på Ica maxi och ett par från Gamers.nu för 2000:-, blir nog skönare med en Gamers.nu hörlur då efter fyra timmars spelande och man slipper onda öron...

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies