HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Rymingen från Hall
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:33 am    Post subject: Rymingen från Hall Reply with quote

Nu har Tony Olsson och hans tre kompanjoner rymt från fängelset Hall. Knappast oväntat. På något vis hade tydligen mister Olsson fått tag i en pistol, hotat de två kvinnliga vakterna och sedan tagit deras nycklar. För att sedan låsa upp hans tre kompisar's burar. Han tog gisslan osv. Och nu är de på fri fot. Polismördaren.

Tony Olsson 31 år, dömd till livstid för rån och polismorden i malexander.
Daniel Maiorana, 27 år, ligaledare och en av Sveriges farligaste fångar.
Alfred Sansiviero, 35 år, dömd till elva års fängelse för grovt rån.
Mahmoud Amaya, 29 år, dömd till tre års fängelse för rån.

Dreamteam? Fyra av de farligaste männen i Sverige, springer runt fria med pistoler och annat krafs som deras fria-vänner består dem med. Kanske det blir ett till Malexander? Kanske detta är ett bevis på att de Svenska fängelserna inte håller måttet, jag läste på http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,510833,00.html. Där de interjuvade en vakt eller liknande från Hall, han kom säkert på 4-5 sätt att smuggla in vapen och annat på Hall. Allt från att kasta över muren till att baka in i köttfärslimpor. Ofattbart att de inte har större koll på sådant, förhoppningsvis så har de lärt sig ett och annat nu och säkerheten lär ju bli bättre än förr.

Sverige är ett enda stort kaos just nu, psykopater som springer lös på stan och mördar folk var och varannan vecka, eftersom de inte får vård. Ligor från Lettland, Ryssland och liknande länder, som har sina "familjer" i Sverige och "opererar" här, kriminellt. Och nu, fyra omogna killar runt 30 snåret, som springer runt och leker med vapen. Säkra Sverige kanske inte är så säkert längre...

Detta är inte bara ett hårt slag i magen för Sverige, det kan bli många. Detta kan ge möjligheter för andra fångar på Hall, jag kommer inte på några bra nu, men det lär nog de göra. Och de fyra som precis rymt nu, sitter troligtvis och planerar massaker med andra kriminella just nu. Om de inte är smarta nog att rymma till annat land.

Jag vill inte verka rasistisk eller liknande (och det är jag verkligen inte), men titta på killarna som rymt's namn. Ja, de är ju inte ursprungligen från Sverige i alla fall. Troligtvis har de kommit till Sverige i ett enda syfte, tjäna pengar - på brott. Kanske vi skulle göra som Finland? Att stoppa invandringen direkt och säga Stopp! Ni är inte välkommna längre. Men det skulle också vara fel, de som verkligen behöver komma över till Sverige blir då inte välkommna och får inte chansen att leva ett någorlunda värdigt liv. Istället kommer rånarna, mördarna och annat läst folk in, hit.
Vi får hoppas att poliserna gör sitt jobb och tar fast alt. skjuter sönder de jävlarna direkt. Så är Sverige 2% säkrare. Poliserna vet vad de skall göra och de kommer göra det - ingen tvekan.

Nu undrar ni säkert varför jag jag skrev detta i news, jag tycker helt enkelt att folk skall veta vad som händer. Vissa saker är viktigare än CS och hoppas att detta kan ge en vettig diskussion.

Av: dcH-

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:45 am    Post subject: Reply with quote

läste detta i aftonbladet igår... det är fan hemskt, hoppas polisen tar dom snart
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:47 am    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
läste detta i aftonbladet igår... det är fan hemskt, hoppas polisen tar dom snart


Jag tror att de kommer ta dem inom 3 dagar, typ.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Montego



Joined: 29 Nov 2002
Posts: 106
Location: Piteå

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:52 am    Post subject: Reply with quote

dcH- wrote:
PatroN wrote:
läste detta i aftonbladet igår... det är fan hemskt, hoppas polisen tar dom snart


Jag tror att de kommer ta dem inom 3 dagar, typ.


var inte så säker på det..
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:53 am    Post subject: Reply with quote

Montego wrote:
dcH- wrote:
PatroN wrote:
läste detta i aftonbladet igår... det är fan hemskt, hoppas polisen tar dom snart


Jag tror att de kommer ta dem inom 3 dagar, typ.


var inte så säker på det..


Jag hoppas i alla fall. Ja, juste, glömde skriva att för er som vill läsa med www.aftonbladet.se är att rekommendera!

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Man kan fråga sig varför en snubbe som Mahmoud Amaya är med på en sån här aktion, sitter 3 år för ett sketet rån. Kan väl kanske förstå Tony som med all säkerhet aldrig hade fått andas frisk luft igen. Sen de andra 2 snubbarna verkar väl inte direkt så märkvärdiga heller. Men media tycker såklart om att förstora upp sånna här händelser. Sätt en kula i skallen på Tony, så långt håller jag med Dch, men de andra grabbarna är ju bara smågangsters.

Sen undrar jag varför Tony håller ihopa med dessa, med tanke på hans bakgrund som ledande i nazi-gänget Riksfronten

Det där med att svenska fängelser inte håller måttet, jag vet inte det. Saken är ju den att vakterna inte får ingripa alls vid fritagningsförsök/rymmningar om internen eller hans eventuella kompanjon utifrån är beväpnad. Och det är väl heller inte så konstigt direkt, hur smart skulle det vara med beväpnade vakter innanför murarna?
Däremot borde man ha några tungt beväpnade snubbar som bevakar dygnet runt utanför murarna.
Sen måste man nog se över rutinerna vid permissioner, vilka som får ta permis och höjja bevakningen vid en permission. För inte så längesedan så kunde man ju läsa om en intern som i stort sett bara gick från sin övervakare under en permis, och vakten kunde inte göra ett smack.

Tror inte det är så mycket svårare att rymma från kåken idag än vad det har varit tidigare, det handlar ju bara om hur långt man är beredd att gå för att vinna tillbaka sin "frihet"

Mitt recept är, ge polisen mer frihet och mer pengar till vården samt hårda army-dudes som bevakar utanför murarna vid de större fängelserna samt hårdare kontroller vid landets gränser, släpp inte in vem som helst och skicka tillbaka de som visat att de inte kan sköta sig.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 12:14 pm    Post subject: Reply with quote

Ja de kanske borde ha vakter i sådana där små stugor, som de har utanför slottet Smile
Nämen skömt åsido, kanske de borde se över mer vad som änder utanför fängelset, minst lika viktigt. Vad är det för folk som kommer och ställer bilar utanför etc.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ogge72



Joined: 03 Nov 2003
Posts: 92

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 12:28 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
Man kan fråga sig varför en snubbe som Mahmoud Amaya är med på en sån här aktion, sitter 3 år för ett sketet rån. Kan väl kanske förstå Tony som med all säkerhet aldrig hade fått andas frisk luft igen. Sen de andra 2 snubbarna verkar väl inte direkt så märkvärdiga heller. Men media tycker såklart om att förstora upp sånna här händelser. Sätt en kula i skallen på Tony, så långt håller jag med Dch, men de andra grabbarna är ju bara smågangsters.

Sen undrar jag varför Tony håller ihopa med dessa, med tanke på hans bakgrund som ledande i nazi-gänget Riksfronten

Det där med att svenska fängelser inte håller måttet, jag vet inte det. Saken är ju den att vakterna inte får ingripa alls vid fritagningsförsök/rymmningar om internen eller hans eventuella kompanjon utifrån är beväpnad. Och det är väl heller inte så konstigt direkt, hur smart skulle det vara med beväpnade vakter innanför murarna?
Däremot borde man ha några tungt beväpnade snubbar som bevakar dygnet runt utanför murarna.
Sen måste man nog se över rutinerna vid permissioner, vilka som får ta permis och höjja bevakningen vid en permission. För inte så längesedan så kunde man ju läsa om en intern som i stort sett bara gick från sin övervakare under en permis, och vakten kunde inte göra ett smack.

Tror inte det är så mycket svårare att rymma från kåken idag än vad det har varit tidigare, det handlar ju bara om hur långt man är beredd att gå för att vinna tillbaka sin "frihet"

Mitt recept är, ge polisen mer frihet och mer pengar till vården samt hårda army-dudes som bevakar utanför murarna vid de större fängelserna samt hårdare kontroller vid landets gränser, släpp inte in vem som helst och skicka tillbaka de som visat att de inte kan sköta sig.
Jasså du tycker att en ligaledare är en smågangster? ett avskum som också borde få en kula i huvet enligt mig vafan gör en sån för nytta förutom kriminella saker? 3/4 vettefan om dom borde ens få finnas till. Kanske lite rått sagt men förfan dom förstör ju för deras andra folk (som dch- skrev, dom som verkligen måste komma till sverige)
Back to top
View user's profile Send private message
Ogge72



Joined: 03 Nov 2003
Posts: 92

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 12:36 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
Mitt recept är, ge polisen mer frihet och mer pengar till vården samt hårda army-dudes som bevakar utanför murarna vid de större fängelserna samt hårdare kontroller vid landets gränser, släpp inte in vem som helst och skicka tillbaka de som visat att de inte kan sköta sig.
Vård för en intern på ett level 4 säkerhets anstalt eller vad det nu heter kostar kring 4000kr/dygn. För han som hade fått 11 års fängelse blir det alltså 1.46 miljoner kr per år. Det blir bra mycket pengar för en som ska sitta 11 (ok han kanske inte sitter där alla år) Så att istället för att dessa pengar ska gå till skola/vägar m.m (nyttiga saker) så går alltså dessa summor till ja...vad ska man säga? sveriges avskum
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 12:42 pm    Post subject: Reply with quote

Ogge72 wrote:
Herr Oberst wrote:
Mitt recept är, ge polisen mer frihet och mer pengar till vården samt hårda army-dudes som bevakar utanför murarna vid de större fängelserna samt hårdare kontroller vid landets gränser, släpp inte in vem som helst och skicka tillbaka de som visat att de inte kan sköta sig.
Vård för en intern på ett level 4 säkerhets anstalt eller vad det nu heter kostar kring 4000kr/dygn. För han som hade fått 11 års fängelse blir det alltså 1.46 miljoner kr per år. Det blir bra mycket pengar för en som ska sitta 11 (ok han kanske inte sitter där alla år) Så att istället för att dessa pengar ska gå till skola/vägar m.m (nyttiga saker) så går alltså dessa summor till ja...vad ska man säga? sveriges avskum


Höj säkerheten ännu mer, visst det blir dyrare än vad fångvården är nu, men vad tror du inte det kostar nu då när halva snutsverige är ute med varenda befintlig hellikopter och söker efter dem.
Mer pengar till vården så kanske man lyckas förebygga några vansinnesbrott så tjänar man in några ovärderliga liv plus några miljoner som den potentiella psykopaten hade kostat på kåken.
Sen visst, svin som Olsson som inte verkar visa någon ånger alls för malexander samt en hel del andra grejer...Hans skepp måste väl ha seglat iväg för ganska längesen.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

Rymde 3 st, ifrån kumla tror jag, och polisen plocka dom efter anonymt tips. Förmodligen medlemmar av underjorden. Pga att dom 3 är misstänkta för att ha kopplingar till underjorden. Dom ville inte att polisen skulle snoka allt för mycket i underjorden, och så gav dom ett anonymt tips på var dom var.


Daniel Maiorana, 27 år, ligaledare och en av Sveriges farligaste fångar.

"Ligaledare". Förmodligen misstänkt ha kopplingar till underjorden. Och förmodligen blir han tagen efter ett anonymt tips. Som dom andra 3.

Det är vad jag tror. Det är inte säkert men det är vad jag tror iallafall.



Eller så kan man se det så här. Tony öppnar 3 celler, och så rymmer dom. Varför just dom 3? Jag tror också att det är planerat hur dom ska komma ut ur Sverige med. Med hjälp av deras 3 kontakter och Tonys kontakter. Tony har förmodligen inga kontaker pga det han gjort men men.

Jag tycker det är sjukt att 4 av sveriges farligaste män kan rymma ifrån ett fängelse...
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 13:02 pm    Post subject: Reply with quote

IskallaVindar//PeTTy wrote:
Rymde 3 st, ifrån kumla tror jag, och polisen plocka dom efter anonymt tips. Förmodligen medlemmar av underjorden. Pga att dom 3 är misstänkta för att ha kopplingar till underjorden. Dom ville inte att polisen skulle snoka allt för mycket i underjorden, och så gav dom ett anonymt tips på var dom var.


Daniel Maiorana, 27 år, ligaledare och en av Sveriges farligaste fångar.

"Ligaledare". Förmodligen misstänkt ha kopplingar till underjorden. Och förmodligen blir han tagen efter ett anonymt tips. Som dom andra 3.

Det är vad jag tror. Det är inte säkert men det är vad jag tror iallafall.



Eller så kan man se det så här. Tony öppnar 3 celler, och så rymmer dom. Varför just dom 3? Jag tror också att det är planerat hur dom ska komma ut ur Sverige med. Med hjälp av deras 3 kontakter och Tonys kontakter. Tony har förmodligen inga kontaker pga det han gjort men men.

Jag tycker det är sjukt att 4 av sveriges farligaste män kan rymma ifrån ett fängelse...


Jag tror att Tony Olsson har grymt många kontakter, han knyter dem säkert flitigt i fängelset och många av hans vänner har säkert också suttit i fängelset för andra brott. Så brist på vänner lär han ju inte ha. Och att rymma från Sverige är tydligen relativt lätt läste jag i Aftonbladet.se. Och utan tvekan har de ju en plan på hur de skulle rymma, de har säkert planerat i månader, med folk utanför också. Eftersom folk ställt bilar utanför, för att de skulle ha en flykt bil osv. Falska pass är var nog redan klart innan de rymde. Och varför han låste upp just de 3 killarna's burar, är ju för att de 4 hade planerat allt detta och är kompisar. Så måste det nästan vara, jag är 99% säker.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
nolis



Joined: 13 May 2003
Posts: 243
Location: westervik

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 13:06 pm    Post subject: ... Reply with quote

Är med på obbes sida här.

och ni andra som skriver indirekt att man ska sätta ett skott i huvet och liknande på dessa,
vad gör då er till mer människor än dom?

_________________
http://www.dif.se

Den självupptagne skall ingalunda dömas förrän man vet vad han är upptagen av

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 13:10 pm    Post subject: Reply with quote

Håller med dem som säger att Olsson borde ha ett skott i huvudet.
Men tyvärr kan jag inte svara på Nolis fråga om hur det gör oss till människor då. Jag kan inte svara, det handlar om moral, men ändå inte. Eftersom jag själv önskar denna människa död, efter vad han gjort mot de två poliserna som dödades och deras familjer. Ingen människa har rätt att göra så. MEn ändå gjorde han det och just därför förtjänar han inte att leva.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 13:29 pm    Post subject: Re: Rymingen från Hall Reply with quote

Ja... vems strålande idé var det att låta killen få permission överhuvudtaget? Är det bara jag som minns att det var just under en permission han rymde senast, och som slutade i grovt rån och avrättning av två poliser? "Äh, klart grabben ska få sträcka på benen. Han lär ju inte rymma igen..." Rolling Eyes

dcH- wrote:
Vi får hoppas att poliserna gör sitt jobb och tar fast alt. skjuter sönder de jävlarna direkt. Så är Sverige 2% säkrare. Poliserna vet vad de skall göra och de kommer göra det - ingen tvekan.
Jodu. Det kanske låter som en amerikansk film, men jag är ganska säker på att det finns många poliser som gärna skjuter lite extra om ett gripande kommer på tapeten. Och inte lär de sikta på benen.


dcH- wrote:
Nu undrar ni säkert varför jag jag skrev detta i news
Inte alls. Du är ju nyhetsskribent Razz

Herr_Ober wrote:
Man kan fråga sig varför en snubbe som Mahmoud Amaya är med på en sån här aktion, sitter 3 år för ett sketet rån. Kan väl kanske förstå Tony som med all säkerhet aldrig hade fått andas frisk luft igen. Sen de andra 2 snubbarna verkar väl inte direkt så märkvärdiga heller. Men media tycker såklart om att förstora upp sånna här händelser.
Alla tre är nog handplockade efter deras "skills", och jag tror absolut inte dessa är bästaste bästisar. Det handlar om fyra rikspuckon som har tröttnat på att sitta bakom gallret och som har bra kontakter utifrån. Förmodligen ligger det en massa pengar bakom oxå. -Få ut Tony så får du 200,000:-

Nolis wrote:
och ni andra som skriver indirekt att man ska sätta ett skott i huvet och liknande på dessa,
vad gör då er till mer människor än dom?
Personligen känner jag att de (iaf Tony som jag vet var han gjort) har förbrukat rätten att andas svensk luft och dra nytta av mina skattepengar. Han har visat två gånger att han hellre begår brott än att sitta av tiden, och dessutom mördat två av sveriges viktigaste personer.
Sen vad som händer med honom, kula i pannan eller landsförvisning (vilket land skulle vilja ha honom?), skiter jag fullständigt i.
Jag tycker iaf det är stor skillnad på ett mord och ett dödsstraff. Ett mord begås oftast på en oskyldig människa. Ett dödsstraff utfärdas på en mördare. Fight fire with fire. Ett öga för ett öga.
Jag är så jävla trött på att dessa idioter som inte betalar ett enda öre till landet men ändå förväntas få en massa hjälp.
Sopa skiten under mattan. Det är ju det de gör.
Sluta dadda tungt kriminella peroner!

*edit*
dcH- wrote:
det handlar om moral
En människa utan moral förtjänar inte att bli behandlad moraliskt.
*edit*

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 13:37 pm    Post subject: Re: Rymingen från Hall Reply with quote

[SM]Fren wrote:

Nolis wrote:
och ni andra som skriver indirekt att man ska sätta ett skott i huvet och liknande på dessa,
vad gör då er till mer människor än dom?
Personligen känner jag att de (iaf Tony som jag vet var han gjort) har förbrukat rätten att andas svensk luft och dra nytta av mina skattepengar. Han har visat två gånger att han hellre begår brott än att sitta av tiden, och dessutom mördat två av sveriges viktigaste personer.
Sen vad som händer med honom, kula i pannan eller landsförvisning (vilket land skulle vilja ha honom?), skiter jag fullständigt i.
Jag tycker iaf det är stor skillnad på ett mord och ett dödsstraff. Ett mord begås oftast på en oskyldig människa. Ett dödsstraff utfärdas på en mördare. Fight fire with fire. Ett öga för ett öga.
Jag är så jävla trött på att dessa idioter som inte betalar ett enda öre till landet men ändå förväntas få en massa hjälp.
Sopa skiten under mattan. Det är ju det de gör.
Sluta dadda tungt kriminella peroner!



Håller med till punkt och pricka. Exakt så jag känner


*edit*

DETTA GÖR MIG SÅ FÖRBANNAD OCH SÅ JÄVLA GAHHHHHHHHHHHH...

aftonbladet wrote:
De båda poliserna sköts i huvudet på nära håll - med sina egna tjänstevapen.


Alltså tony olsson och co AVRÄTTADE poliserna i malexander

*edit
Back to top
View user's profile Send private message
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 13:51 pm    Post subject: Re: Rymingen från Hall Reply with quote

[SM]Fren wrote:

Nolis wrote:
och ni andra som skriver indirekt att man ska sätta ett skott i huvet och liknande på dessa,
vad gör då er till mer människor än dom?
Personligen känner jag att de (iaf Tony som jag vet var han gjort) har förbrukat rätten att andas svensk luft och dra nytta av mina skattepengar. Han har visat två gånger att han hellre begår brott än att sitta av tiden, och dessutom mördat två av sveriges viktigaste personer.
Sen vad som händer med honom, kula i pannan eller landsförvisning (vilket land skulle vilja ha honom?), skiter jag fullständigt i.
Jag tycker iaf det är stor skillnad på ett mord och ett dödsstraff. Ett mord begås oftast på en oskyldig människa. Ett dödsstraff utfärdas på en mördare. Fight fire with fire. Ett öga för ett öga.
Jag är så jävla trött på att dessa idioter som inte betalar ett enda öre till landet men ändå förväntas få en massa hjälp.
Sopa skiten under mattan. Det är ju det de gör.
Sluta dadda tungt kriminella peroner!


Kunde inte sagt det bättre själv. Kan inte riktigt förstå folk som tycker att man ska slänga enorma summor på personer som tackar, tar emot och mördar/rånar etc... man kanske kan göra ett försök till vård eller liknande, men tar det inte den chansen så ska de bort

_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 13:51 pm    Post subject: Reply with quote

Att sätta en kula i skallen på dom?
Det går mot alla mina principer. Då kan vi lika gärna skaffa dödstraff jag också är emot av många anledningar.
Visst dom är avskum, och Sveriges fängelsestraff och fängelser borde bli hårdare.

Men avskum kan också vara människor. Jag tror inte ni skulle vilja att de satte en kula i din brorsa för att han har varit än ligaledare (o din brorsa har gjort allt för er) och gjort grejer som ni blir äklade av. Dock så går blod för allt annat i världen, ialla fall för mig.

Den här diskutionen är väldigt svår enligt mitt tycke pågrund av så många olika faktorer som ligger inne. Men den är klart intressant.

Mitt tycke är, hårdare fängelstraff och hårdare fängelser med strängare regler.
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 13:52 pm    Post subject: Re: Rymingen från Hall Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Ja... vems strålande idé var det att låta killen få permission överhuvudtaget? Är det bara jag som minns att det var just under en permission han rymde senast, och som slutade i grovt rån och avrättning av två poliser? "Äh, klart grabben ska få sträcka på benen. Han lär ju inte rymma igen..." Rolling Eyes

dcH- wrote:
Vi får hoppas att poliserna gör sitt jobb och tar fast alt. skjuter sönder de jävlarna direkt. Så är Sverige 2% säkrare. Poliserna vet vad de skall göra och de kommer göra det - ingen tvekan.
Jodu. Det kanske låter som en amerikansk film, men jag är ganska säker på att det finns många poliser som gärna skjuter lite extra om ett gripande kommer på tapeten. Och inte lär de sikta på benen.


dcH- wrote:
Nu undrar ni säkert varför jag jag skrev detta i news
Inte alls. Du är ju nyhetsskribent Razz

Herr_Ober wrote:
Man kan fråga sig varför en snubbe som Mahmoud Amaya är med på en sån här aktion, sitter 3 år för ett sketet rån. Kan väl kanske förstå Tony som med all säkerhet aldrig hade fått andas frisk luft igen. Sen de andra 2 snubbarna verkar väl inte direkt så märkvärdiga heller. Men media tycker såklart om att förstora upp sånna här händelser.
Alla tre är nog handplockade efter deras "skills", och jag tror absolut inte dessa är bästaste bästisar. Det handlar om fyra rikspuckon som har tröttnat på att sitta bakom gallret och som har bra kontakter utifrån. Förmodligen ligger det en massa pengar bakom oxå. -Få ut Tony så får du 200,000:-

Nolis wrote:
och ni andra som skriver indirekt att man ska sätta ett skott i huvet och liknande på dessa,
vad gör då er till mer människor än dom?
Personligen känner jag att de (iaf Tony som jag vet var han gjort) har förbrukat rätten att andas svensk luft och dra nytta av mina skattepengar. Han har visat två gånger att han hellre begår brott än att sitta av tiden, och dessutom mördat två av sveriges viktigaste personer.
Sen vad som händer med honom, kula i pannan eller landsförvisning (vilket land skulle vilja ha honom?), skiter jag fullständigt i.
Jag tycker iaf det är stor skillnad på ett mord och ett dödsstraff. Ett mord begås oftast på en oskyldig människa. Ett dödsstraff utfärdas på en mördare. Fight fire with fire. Ett öga för ett öga.
Jag är så jävla trött på att dessa idioter som inte betalar ett enda öre till landet men ändå förväntas få en massa hjälp.
Sopa skiten under mattan. Det är ju det de gör.
Sluta dadda tungt kriminella peroner!

*edit*
dcH- wrote:
det handlar om moral
En människa utan moral förtjänar inte att bli behandlad moraliskt.
*edit*


Rätt som vanligt Laughing

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jag håller helt med Fren i allt det han säger.
Jag tror även att polsierna får tag i dem ganska snabbt. Varför jag tror det
vet jag inte, men de är vad jag tror.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies