HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Från då - till nu
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Skugg



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 904
Location: Malmö

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 18:12 pm    Post subject: Re: Från då - till nu Reply with quote

dcH- wrote:
Datorspelet Postal2 som är ett väldigt rått spel, nämndes ett fåtal gånger och anklagas för att ha varit delaktig i massaker på skolor runt om i USA.


Som Chris Rock så genialt sa: Whatever happened to crazy? What, you can´t be crazy no more?

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 18:58 pm    Post subject: Reply with quote

Glömde även berätta om cs_006... nån mer än jag som spelat den banan? Eller cs_tomte? Laughing Laughing gud vilka minnen... cs_006 var en lagom stor bana med många smårum, hela banan bestod alltså av smårun intill varandra som man kutade genom, i värsta fall så spawnade ct och t i samma rum, men det som var en av dom roligaste sakerna var nog att man kunde kasta en granat över nästan hela banan (den hade inget "tak" så granaten kunde flyga över rummen Laughing ), på golven var dessutom rummets nummer skrivna, så när man satt där med sin polare på it-café var det ghosting++ (+ att man hörde hur andra ghostade Laughing ) "akta, han är i rum 12" hahaha vilka minnen cs_tomte var inte lika kul tyckte jag, men det var den första custombanan jag någonsin spelade... runt beta 5 eller 6 tror jag det var den dök upp på det där internet caféet.
_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 20:03 pm    Post subject: Reply with quote

cs_tomte spelade jag faktiskt på 1.5 också. Kul att vissa custom maps "levt" så länge.
_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 20:07 pm    Post subject: Re: nja... Reply with quote

derox wrote:
jag tänker mer runt beta 5.0 lr så Smile


Jojo, men siktet fanns kvar rätt länge. Sen är ju självklart cs_tomte en klassiker Wink Andra minnesvärda banor var "room" och "2rooms". cs_mansion lirade man som en tok på LAN back in the day.

Någon som minns cs_openoffice? Var, efter lite springande på Militia för att lära mig någorlunda, den första bana jag spelade. Fruktansvärt lätt för T, omöjlig för CT Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 20:17 pm    Post subject: Reply with quote

Första banan jag spela var assault i beta 6.1 eller 6.5
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 21:28 pm    Post subject: Reply with quote

min första var Italy, om det inte var assault... vettefan.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vertan



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 341
Location: Täby

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 22:33 pm    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:


EDIT: Spelade förresten på [SID]Station och [SID]Megaserver, samt lite på Shazbot!. På SID fanns goa klaner som arla, ZOO, rs och [oss], som jag spelat en hel del med sen dess. Vart ZOOare i mer än 3½ år nu, och även spelat i rs. Ganska mkt "inavel" mellan dessa klaner Very Happy EDIT igen. Glömde ju Cousin, spelade nog en del där de också.


Haha...det var där jag och Gute startade våra karriärer. Då måste vi ha spelat mot varandra way back. Very Happy

_________________
Nice from far, but far from nice
www.clanflu.tk
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Jul 30, 2004 22:43 pm    Post subject: Reply with quote

Hahahaha, härligt skrivet.
Schystt med lite självdistans "snorunge med mjölktänderna kvar" Laughing

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 2:19 am    Post subject: hehe Reply with quote

bara jag som satt hemma på mitt 56k modem och tyckte det va as bra att jag bara hade 200 ping?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 5:11 am    Post subject: Re: hehe Reply with quote

derox wrote:
bara jag som satt hemma på mitt 56k modem och tyckte det va as bra att jag bara hade 200 ping?


HAHAHAHAHHAHAHAHAH... på tal om det, när var det man kunde spela på internet? Det kommer jag inte ihåg, var det beta 5 eller 6? Jag vet bara att efter ett tag började jag köra på internet (Caféet hade bredband OoooooOOOoo).

_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Jul 31, 2004 13:24 pm    Post subject: Reply with quote

Har alltid kunnat köra på internet väl?

Iaf så var ju under 200 ping bra med modem Wink Satt själv på 165-190 ping på de servers jag spelade på, vilket ju var helt ok. Sen hade jag en PII,450mhz, 64 mb ram och ett integrerat Voodoo 2. Arabstreets var ingen höjdare då kan man lugnt säga Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SlapMore



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 248
Location: Shangri La

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 10:57 am    Post subject: Reply with quote

kom ihåg när jag satt med min 56k . å spelade CS 3.5 Very Happy
_________________
"Jag är knappt nykter" "du kan inte tro vi är vänner"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 12:36 pm    Post subject: Reply with quote

kanzi wrote:
IskallaVindar//PeTTy wrote:
kanzi wrote:
faktiskt jädrans facinerad! väldigt bra skrivet, intressant också för den dele... men en fråga?:

Fanns verkligen cs 1.4 :S? trodde det bara fanns 1.3 sedan blev det 1.5 och sen nu 1.6? eller jag vet inte.. har då aldrig hört talas om 1.4 Razz om det finns så skulle det va coolt att prova det Very Happy poss haj

Quote:
För att det var vid 1.4 de tog bort det, mot folks vilja, de flestas i alla fall.


1.4 fanns ju bara en liten stund har jag för mig. typ 1 månad.


okaj tack tack =) kan någon "skillad uberhaxxorgoaskulsnubbe" förklara skillnaden mellan 1.3 och 1.4 Razz jag e inte bra på att hitta sånt Wink


Men jag är absolut inte säker Smile



Jag började spela när 1 månad efter 1.5 släpptes. Jag har inte spelat 1.3 en endaste gång :/
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Aug 02, 2004 1:39 am    Post subject: hehe Reply with quote

Jag satt på en P2 260 MHZ, tror det va ett typ integretat grafik kort med 16 lr 32 mb minne, och självklart hade jag 64 mb ram.... riktig höjdar dator Smile

samtidigt satt min polare på ISDN hemma hoss sig(hans föräldrar hade kontor i huset bredvid) och sin 450 mhz dator Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Shake



Joined: 03 Oct 2002
Posts: 11
Location: Malmö

PostPosted: Mon Aug 02, 2004 16:11 pm    Post subject: Reply with quote

Ja oj...mycket har hänt. Jag började spela 1999 på beta 2.0 så man får väl kalla mig en early adaptor. Minns speciellt att vapnen från döda spelare låg kvar mellan rundorna så i början på varje runda rushades det som tusan för att hinna fram till alla AWP som alltid låg och skräpade borta i "kurvan" på cs_siege. cs_facility, cs_siege, cs_desert och en karta som jag vill minnas hette cs_bunker är fortfarande bland de bästa kartorna...cs_docks var en höjdare också. Då kunde man inte springa runt och fragga om man ville vinna...utan sammarbete var man rökt.

I någon version kunde man se alla som var döda som små lysande klot som flög omkring....ganska så underhållande ett tag.

Den största förändringen var nog ändå när siktet började röra sig som dt gör fortfarande...tidigare var det litet och tajt och utvidgades inte när man sprang eller stog upp....det var skitsvårt att anpassa sig till. Camper var man bara om man satt bakom en låda och väntade ut tiden så det blev round draw.

_________________
Never argue with an idiot. He'll bring you down to his level and beat you with experience.
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Aug 03, 2004 21:58 pm    Post subject: hel rätt! Reply with quote

jag minns cs_docks väl! bästa banan "back in the day" Smile och jag gillade det att ingen direkt klagade då, dog man så dog man och gick och hämtade en läsk lr nått, inte som idag när folk kan bli helt vansinniga bara för att de dör
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 10:53 am    Post subject: Reply with quote

Shake wrote:
I någon version kunde man se alla som var döda som små lysande klot som flög omkring....ganska så underhållande ett tag.


Och ganska laggande/hackande, iaf. på dom datorerna som fanns på det internet caféet jag spelade på... vad kan det ha varit? 300 mhz och voodoo 2 grafik om jag inte minns helt fel Laughing Laughing eller det kanske var 350... äh 50 mhz gör inte så stor skillnad... eller ok det kanske gjorde det då... tänk vad allt som är datorer och internet också utvecklats Laughing

_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Aug 07, 2004 17:39 pm    Post subject: hehe Reply with quote

´minns när min 266 mhzare va det bästa som fanns ute Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies