HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Killar=Diskriminerade eller är vi skitstövlar?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:35 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
[DaMn] wrote:
så du menar att det heter SvenskAlektion eller är jag helt bakom flötet?

det menar jag (ringde för säkerhetsskull till storebror som av en slump råkar vara svenskalärare och han höll med efter en minuts funderande)


okey, då tycker jag att du ska slå upp ordet eller något..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:38 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
[DaMn] wrote:
så du menar att det heter SvenskAlektion eller är jag helt bakom flötet?

det menar jag (ringde för säkerhetsskull till storebror som av en slump råkar vara svenskalärare och han höll med efter en minuts funderande)

Fast jag skulle nog säga att din bror är svensklärare. Razz

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:41 pm    Post subject: Reply with quote

Poängen är som sagt inte ifall det heter svensklärare eller svenskalärare, ifall det heter svensklektion eller svenskalektion. Poängen är att om man inte läser vad folk skriver så blir det onödiga missförstånd.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:48 pm    Post subject: Reply with quote

jaja, får väl be om ursäkt för att jag startade en lite offtopic diskution..

men mts du har iaf fel..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:53 pm    Post subject: Reply with quote

Has PP|Keuban been teaching you how to apologise to people?

yeesh..

Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:58 pm    Post subject: Reply with quote

Tideypoo wrote:
Has PP|Keuban been teaching you how to apologise to people?

yeesh..

Tidey


....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hickenZliZe



Joined: 22 Oct 2002
Posts: 232
Location: Oxelösund

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 16:25 pm    Post subject: Reply with quote

Slänger ord gör jag för att skapa lite seriösare debatt.
Jag upplever som kille i alla fall att just poängtera att kvinnor blir förtryckta och sånt att kvinnor inte kan slå tillbaka.

Visst,Gudrun har sina poänger,men jag tycker att vissa grejer hon gör,och det på senaste tiden, har haft fel effekt.
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,552671,00.html
Här rackar hon ner lite grann på att JämO får en manlig Jämställdhetsminister.

Ser hur det går. Om nu könet inte spelar roll för de flesta feminister, så borde han kunna göra ett bra jobb. Vi får se vilka som klagar.
Utdrag av artikeln

Schyman kritisk
Förra vänsterledaren Gudrun Schyman ser det som ett bevis för att regeringen inte prioriterar jämställdheten.
- Regeringen säger att den är feministisk men tar inte jämställdheten på allvar, säger hon.
Men har det någon betydelse om ministern är en man eller en kvinna?
- Om man anser att egna erfarenheter är en merit. I de allra flesta andra fall tycker man det. Jag tror att det är en stor fördel att veta, också på huden, hur det här ser ut, säger Schyman.
- Könsmaktsordningen är så subtil att många män inte känner igen sig i beskrivningen.
-------------------------------------------------------------------------------------
Könsmaktsordningen är subtil för de flesta män säger hon.
Varför inte se om han klarar jobbet först och sen säga nåt Gudrun?
Han blir nästan utdömd på förhand utav henne.

Jobb och jämlikhet.
Jag anser att vi som är unga har chansen att göra nåt, tex om man får en chefsposition, så tror jag att det är en förändring på 5-10 år innan arbetsplatser och lönefördelning är jämlik.
Men fortfarande,vi kompletterar varandra och det går inte att komma ifrån att kvinnor och män är olika och vi måste ta till vara varandras styrkor och svagheter.

_________________
Kan man rusha mot 8 Ct vara 4 med AWp endast beväpnad med kniv?Jag kan,Överlever man?NEPP
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 19:02 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:

Se det som en försäkring. Unga killar är högriskobjekt på krogen.

Jo, det finns ju en "högrisk" att tex min brosa flippar ut på krogen.... eller inte.
Sorry jag ser det inte som en försäkring, jag ser det som en kollektivbestraffning för att ett FÅ TAL! utav många har skämt ut sig på krogen så skall ingen annan ifrån den gruppen komma in längre.

Fairlane wrote:

Umga killar kab inte hantera alkohol, oavsett om de har rakad skalle eller inte, oavsett om de är invandrare eller inte. Hårlängden däremot spelar inte roll för hur man hanterar alkoholen.

jasså, jag trodde inte att det handla om att kunna hantera alkoholen, utan att sköta sig. Vilket iallafall jag har lyckats kombinera? Och som du säkert läste så skrev jag inget om hantera alkoholen utan om att "sköta sig" på krogen.

Fairlane wrote:
Så funkar det helt klart. McQwert skrev om ett exempel ovan där det funkade. Det funkar rätt bra när unga killar kommer med äldre personer eller med tjejer eftersom killar då har en tendens att uppföra sig bättre än om de kommer med ett gäng jämnåriga killar.

Du vet lika mycket som jag att det kunde lika gärna bero på att XX antal personer skulle lämna krogen ifall inte han kom in, vilket innebär att krogen kommer att tappa en mängd pengar på dom personerna den kvällen.
Så det hela kommer att gå ut på om det är "värt" och släppa in en kille som inte har åldern inne snarare om han ser ut att sköta sig eller inte.

Fairlane wrote:

Jo visst är det det klart bästa alternativet, men det innebär att man varje kväll måste kasta ut ett antal personer. För krogen så är det smidigare att inte släppa in dessa. Även om man är snabb att slänga ut dem så hinner de förstöra för andra gäster som tröttnar och inte kommer tillbaks. Alltså är det en bättre affär för krogen att stänga ute bråkstakarna i förväg, trots att några oskyldiga drabbas.

Och vilka som är bråkstakar utgår man ifrån ett nr på ett körkort? Way to go!. Om det nu är det KLART bästa alternativet, varför inte arbeta ifrån det och kanske förbättra det yttligare?

Fairlane wrote:

Jag ser inte att det skulle bli bättre av att även slänga ut tjejer som faktiskt nästan aldrig missköter sig.

Jag ser inte heller att det skulle bli bättre av att även slänga ut dom killar som faktist nästan aldrig missköter sig heller.

Fairlane wrote:

Ok, jag köper att det är tveksamt i jämställdhetssynpunkt, utan tvekan, men det känns som ett väldigt litet problem jämfört med många andra, både där kvinnor diskrimineras och där män diskrimineras.

Jo men dom problemen är ju väldigt små jämfört med många andra problem som kärnvapen och fan och hans moster, Inga problem är för små för att inte lösas.

=====================================================

Skinhead wrote:

Det är ju så det är redan, Det kallas "dresskode" och man får inte komma in om man ser ut på ett visst sätt, beter sig på ett visst sätt.
Jo men där släpper man bara in EN viss grupp, inte stänger ute EN viss grupp.
Jag tycker inte att det är smama sak heller, man kommer ju in om man KLÄR sig på det angivna sättet, inte på hur man ser ut eller hur gammal man är.[/quote]

Skinhead wrote:

Finns många många krogar i sthlm där invandrare inte kommer in, Iafl inte invandrargäng. Min kompis farsa som är iranier ägde en "inneklubb" i sthlm där dom ställde det kravet på vakterna att dom inte skulle släppa in allt för många invandrare för då det oftast blev bråk, klubben var en +18 klubb om jag inte har fel...

Så att säga att "OM" det var så är lite fel, du kanske inte kommer ihåg alla Insider repotagé om just att invandrare inte kommer in på klubbar, får jobb osv..

Oki och jag tycker också att det är fördjävligt?

Skinhead wrote:

Det är inte alls samma sak att inte släppa in en invandrargrupp som att inte släppa in valpar på krogen. Det är en spark i pungen mot alla invandrare som får gå igenom dagarna i ända med rasism precis över allt.

Och jag tycker att det är en spark i pungen emot alla andra killar som sköter sig och inte släppa in dom på krogen.

Skinhead wrote:

Det är ju inte staten som bestämmer om ni ska in eller inte, det är ju klubben i sig och dom bestämmer sina egna regler.

Valpar får vänta precis som jag har fått vänta, precis som min storebror har fått vänta.........

Jag har inget emot att vänta för att komma in på ett ställe där det är 25,30 i åldersgräns heller.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 19:59 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Fairlane wrote:

Umga killar kab inte hantera alkohol, oavsett om de har rakad skalle eller inte, oavsett om de är invandrare eller inte. Hårlängden däremot spelar inte roll för hur man hanterar alkoholen.

jasså, jag trodde inte att det handla om att kunna hantera alkoholen, utan att sköta sig. Vilket iallafall jag har lyckats kombinera? Och som du säkert läste så skrev jag inget om hantera alkoholen utan om att "sköta sig" på krogen.

Skojar du med mig? Kopplingen alkohol och inte kunna sköta sig på krogen är väl rätt uppenbar?

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Fairlane wrote:
Så funkar det helt klart. McQwert skrev om ett exempel ovan där det funkade. Det funkar rätt bra när unga killar kommer med äldre personer eller med tjejer eftersom killar då har en tendens att uppföra sig bättre än om de kommer med ett gäng jämnåriga killar.

Du vet lika mycket som jag att det kunde lika gärna bero på att XX antal personer skulle lämna krogen ifall inte han kom in, vilket innebär att krogen kommer att tappa en mängd pengar på dom personerna den kvällen.
Så det hela kommer att gå ut på om det är "värt" och släppa in en kille som inte har åldern inne snarare om han ser ut att sköta sig eller inte.

Visst, så kanske det var den här gången, eller så kanske det inte var. Det lär vi aldrig få reda på. Däremot vet jag att det inte alls är så ofta.

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Och vilka som är bråkstakar utgår man ifrån ett nr på ett körkort? Way to go!. Om det nu är det KLART bästa alternativet, varför inte arbeta ifrån det och kanske förbättra det yttligare?

Har du ett bättre förslag på hur en krog ska kunna sålla folk?

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Fairlane wrote:
Jag ser inte att det skulle bli bättre av att även slänga ut tjejer som faktiskt nästan aldrig missköter sig.

Jag ser inte heller att det skulle bli bättre av att även slänga ut dom killar som faktist nästan aldrig missköter sig heller.

Självklart blir det inte bättre av att slänga ur de skötsamma killarna, men du har inte presenterat ett alternativ för att hålla idioterna utanför krogen. Om alternativet är att höja åldernsgränsen generellt så straffar man fortfarande de skötsamma killarn och dessutom de skötsamma tjejerna.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 20:24 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Skojar du med mig? Kopplingen alkohol och inte kunna sköta sig på krogen är väl rätt uppenbar?

Som sagt var, jag och säkert du kan dricka alkohol och fortfarande sköta oss? Och sen finns det dom som inte kan sköta sig och har inte druckit alkohol?
Själva frågan i sig var ju inte ifall man har druckit eller ej, utan om skött sig eller ej. Det där allt har handlat om "folk som inte sköter sig på krogen" och inte om 18åringar som dricker på krogen, utan hur man beter sig! med eller utan alkohol.
Och det har jag utgått ifrån alla mina texter och som du återigen säkert redan har läst och vet om.

Fairlane wrote:

Visst, så kanske det var den här gången, eller så kanske det inte var. Det lär vi aldrig få reda på. Däremot vet jag att det inte alls är så ofta.

Nej jag tror inte heller att det är ofta dom släpper in en skötsam kille som är under åldergränsen heller, därmed problemet.
Förra helgen kom jag och mitt kompisgäng in på krogen utan att visa leg eller något. Sedan kom det två eftersläntare som inte kom in (vet inte om flickvännen hade fått komma in dock).

Fairlane wrote:
Har du ett bättre förslag på hur en krog ska kunna sålla folk?

Huh? jag tyckte att du sa att det var jag som hade det klart bästa alternativet? Men som jag sagt tidigare, plocka bort dom bråkiga i kön t.ex. Sen kanske det går och göra på något sätt att dom som misskött sig på krogen får vänta ett tag innan dom kommer in igen.
Man skall väl ändå köra på det bästa alternativet och isåfall FÖRBÄTTRA det, än att försämra det.

Fairlane wrote:
Självklart blir det inte bättre av att slänga ur de skötsamma killarna, men du har inte presenterat ett alternativ för att hålla idioterna utanför krogen. Om alternativet är att höja åldernsgränsen generellt så straffar man fortfarande de skötsamma killarn och dessutom de skötsamma tjejerna.

Jo, jag har presenterat alternativ innan.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 21:14 pm    Post subject: Reply with quote

nåja, saker och ting händer i världen...
Motion till ungdomens riksdag http://www.ung.riksdagen.se/ungdomens_riksdag/motioner/ungmot25.asp

och en händelse i regeringen...
http://www.sr.se/norrbotten/nyheter/arkiv.asp?DagensDatum=2004-10-08&Artikel=484018

Om det blir 20-årsgräns så blir i alla fall inte diskrimineringstiden lika lång.
Tänk positivt killar, känner er inte som offer! Razz

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 21:38 pm    Post subject: Reply with quote

[DaMn] wrote:
Gubbslem om jag inte minns fel så heter det Svensklektioner och inte svenskalektioner.


edit* oj, mitt svar till dig skall läggas i sandlådan..drar mig dit istället...

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..



Last edited by TheMighty. Mistress on Tue Oct 26, 2004 21:44 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 21:39 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Som sagt var, jag och säkert du kan dricka alkohol och fortfarande sköta oss? Och sen finns det dom som inte kan sköta sig och har inte druckit alkohol?
Själva frågan i sig var ju inte ifall man har druckit eller ej, utan om skött sig eller ej. Det där allt har handlat om "folk som inte sköter sig på krogen" och inte om 18åringar som dricker på krogen, utan hur man beter sig! med eller utan alkohol.
Och det har jag utgått ifrån alla mina texter och som du återigen säkert redan har läst och vet om.

Nyktra personer på krogen är inte problemet. Problemet är de som druckit mer alkohol än de kan hantera. Det är iallafall min erfarenhet att det är fulla unga killar som missköter sig, inte nyktra dito. Problemet är väl att de blir fulla under kvällens lopp och då funkar ju inte sållningen i dörren 100%.

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Fairlane wrote:

Visst, så kanske det var den här gången, eller så kanske det inte var. Det lär vi aldrig få reda på. Däremot vet jag att det inte alls är så ofta.

Nej jag tror inte heller att det är ofta dom släpper in en skötsam kille som är under åldergränsen heller, därmed problemet.
Förra helgen kom jag och mitt kompisgäng in på krogen utan att visa leg eller något. Sedan kom det två eftersläntare som inte kom in (vet inte om flickvännen hade fått komma in dock).

Jag uttrycke mig nog lite oklart. Jag menade inte att bedöma om det var ofta eller inte som åldersgränsen frångicks. Jag menade att när åldergränsen frångås så är det nog oftare andra skäl än att man är rädd att några personer inne på krogen ska lämna stället med sina pengar.

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Fairlane wrote:
Har du ett bättre förslag på hur en krog ska kunna sålla folk?

Huh? jag tyckte att du sa att det var jag som hade det klart bästa alternativet? Men som jag sagt tidigare, plocka bort dom bråkiga i kön t.ex. Sen kanske det går och göra på något sätt att dom som misskött sig på krogen får vänta ett tag innan dom kommer in igen.
Man skall väl ändå köra på det bästa alternativet och isåfall FÖRBÄTTRA det, än att försämra det.

Jag menade inte att du hade det bästa förslaget. Jag menade att det bästa förstås vore att man, som du vill, kunde sålla ut bråkstakarna redan utanför. Eftersom det visat sig att det inte fungerar så anser jag inte att det är det bästa alternativet.

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Jo, jag har presenterat alternativ innan.

Alternativet är alltså att inte släppa in folk som redan bråkar i kön. Det gör man faktiskt inte heller, men den metoden i sig räcker inte så man måste hitta på något mer. Ett sätt är då att skippa en högriskgrupp.

En högriskgrupp i detta sammanhang är ungefär likadan som när man tar en bilförsäkring. En ung kille är en större risk statistiskt sett. Jag vet att många unga killar tycker att det är orättvist att de får betala högre premie, eftersom just de förstås inte kommer att krocka, men hur gör man då? Unga killar är en högriskgrupp på krogen och i trafiken. Det betyder inte att alla unga killar är högriskpersoner.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 21:40 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
-Visst skulle det vara bra i längden, säger Addi Samlia men var ska vi ta vägen?
Vi skulle väl vara hemma och festa i lägenheter och sedan hänga på stan, avslutar Stina Engman.


Hon har en poäng, klart som fan ungdomarna kommer supa ändå, och sitta nere på stan lär inte vara en bättre lösning, där händer nog mer skit än på krogen.

20 år på krogen är idiotiskt.
Är man myndig så ska man vara vuxen, visar det sig att man inte är det utan ställer till med bråk, då får man ta sitt straff, och det borde vara hårdare. Klarar man inte spriten så blire fyllecellen direkt.

Ska man gå efter detta så får dom fan ändra gränsen för när man blir myndig också.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 21:49 pm    Post subject: Reply with quote

När jag jobbade på krogen så skedde det mesta våldet utanför, i kön eller efter stängning.
Back to top
View user's profile Send private message
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 9:41 am    Post subject: Reply with quote

vi är skitstövlar! går ej att ändra på. Men vi är trots detta ändå söta, gulliga jolmar hela bunten innerst inne! Game on!
_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 9:49 am    Post subject: Reply with quote

hoppade in mitt i topicen med bara ett litet inlägg!

Välkomna alla till "Nasty"
Entre
Killar 100:- (efter kl 22:00)
Tjejer går in gratis

Själv bojkottar jag dessa ställen för jag tycker det är för jävlit.
Tacka vetja Kvarnen som har samma krav för tjej/kille.

_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hickenZliZe



Joined: 22 Oct 2002
Posts: 232
Location: Oxelösund

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 13:39 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.kallestrokirk.se/Sune%20och.htm
Sveriges första antifeministiska serie som den heter.
Ta den med en nypa salt och kom i håg,de flersta serier är parodi och ironi.
Den har några roliga poänger dock.

skum:
Vette fan,men vilket skithak.
De barer och pubar vi har häromkring har i alla fall samma priser och och åldrar för alla.

Killar 100:- (efter kl 22:00) Kan det vara så att killar måste betala efter 22:00?

_________________
Kan man rusha mot 8 Ct vara 4 med AWp endast beväpnad med kniv?Jag kan,Överlever man?NEPP
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 13:42 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:

Nyktra personer på krogen är inte problemet. Problemet är de som druckit mer alkohol än de kan hantera. Det är iallafall min erfarenhet att det är fulla unga killar som missköter sig, inte nyktra dito. Problemet är väl att de blir fulla under kvällens lopp och då funkar ju inte sållningen i dörren 100%.

Ok, så det är därför som man inte kan få svar på sin fråga!?
Om man nu kommer framtill att det är mer invandrare än svenskar som missköter sig, tycker du då att det är rätt att sätta högre åldersgräns på dom?

Fairlane wrote:

Jag uttrycke mig nog lite oklart. Jag menade inte att bedöma om det var ofta eller inte som åldersgränsen frångicks. Jag menade att när åldergränsen frångås så är det nog oftare andra skäl än att man är rädd att några personer inne på krogen ska lämna stället med sina pengar.

Happ, det tror inte jag. $$$ styr, frågan är hur många kunder som kommer till ett ställe där det är 23 för killar men hittar ändå en massa 18åringar som springer omkring där inne, som kommer tillbaka? Iallafall inte dom som du pratar om som vill slippa unga killar. vilket innebär en förlust emot krogen på förlorade kunder.
Om man däremot bara släpper in en för att han är med en grupp andra så är ju vinsten större än förlusten än att neka en helgrupp kunder.

Fairlane wrote:

Jag menade inte att du hade det bästa förslaget. Jag menade att det bästa förstås vore att man, som du vill, kunde sålla ut bråkstakarna redan utanför. Eftersom det visat sig att det inte fungerar så anser jag inte att det är det bästa alternativet.

Alternativet är alltså att inte släppa in folk som redan bråkar i kön. Det gör man faktiskt inte heller, men den metoden i sig räcker inte så man måste hitta på något mer. Ett sätt är då att skippa en högriskgrupp.

En högriskgrupp i detta sammanhang är ungefär likadan som när man tar en bilförsäkring. En ung kille är en större risk statistiskt sett. Jag vet att många unga killar tycker att det är orättvist att de får betala högre premie, eftersom just de förstås inte kommer att krocka, men hur gör man då? Unga killar är en högriskgrupp på krogen och i trafiken. Det betyder inte att alla unga killar är högriskpersoner.

Men om det är så att det är just alkoholen som är problemet, låt Krogen göra vad dom kan och neka dom till att köpa då. För det skall dom väl göra? Det är väl därför som det är 20 på systemet och 18 på krogen, för att det finns personal som skall hjälpa dom? Kom vi iallafall fram till en annan topic här när en 18åring fråga varför inte han fick gå på systemet men fick handla på krogen. Finns ju en massa andra vägar att gå än kollektivbestraffning?
Och mitt alternativ var att antingen så kommer man på ett nytt alternativ på problemet eller så höjer åldergränsen för båda könen?
Som jag ser det blir ändå 18åriga tjejer också "bestraffade", vilka tror du dom helts umgås med på krogen sitt kompisgäng/pojkvän eller medelålders män? för vad fan e man rädd för? att man kommer till ett ställe det är det är 25 för båda könen och inte en ung liten tjej så långt ögat når och glo på?
Nej, vill vi slippa dessa unga grabbar så kan vi väl gå till ett ställe där det är 25 för båda? är det så svårt??? Eller måste vi ha någon ungtjej och dreggla över och sätta 18 för tjejer? Låt dom ha kul med sina jämnåriga kompisar/klasskamrater/pojkvän istället. För snart blir det väl som du sa med Bilförsäkringen, att vi killar får gå ut på krogen några år senare än tjejerna, inte ett jävla ställe som släpper in dessa "högriskobjekt" som du så vackert kallar dom. Och halva kompisgruppen eller pojkvännen får hitta på annat. Hur kul är det för dom(unga, båda könen) egentligen om det blir såhär?

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 14:13 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:

Ok, så det är därför som man inte kan få svar på sin fråga!?
Om man nu kommer framtill att det är mer invandrare än svenskar som missköter sig, tycker du då att det är rätt att sätta högre åldersgräns på dom?

Sry, har missat den fråga. Nej jag tycker inte det är riktigt samma sak. Har inget riktigt bra argument för det, annat än att det ena är föränderligt, det andra inte.

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Men om det är så att det är just alkoholen som är problemet, låt Krogen göra vad dom kan och neka dom till att köpa då. För det skall dom väl göra? Det är väl därför som det är 20 på systemet och 18 på krogen, för att det finns personal som skall hjälpa dom?

Ja krogpersonalen ska säga nej till mer alkohol om någon är full. Däremot finns det ju många som blir rätt jobbiga långt innna man kan kalla dem fulla. Därtill har vi förstås bråket med de som är fulla och som nobbas mer alkhol. Slutligen har vi dem då redan inne på krogen störandes övriga gäster.
[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Och mitt alternativ var att antingen så kommer man på ett nytt alternativ på problemet eller så höjer åldergränsen för båda könen?

Dvs, ditt alternativ är höj åldern för båda. Om man kommer med förslaget "kom med ett förslag" så har man inte föreslagit något.
[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Som jag ser det blir ändå 18åriga tjejer också "bestraffade", vilka tror du dom helts umgås med på krogen sitt kompisgäng/pojkvän eller medelålders män?

Normala gränser i Stockholm är 18/18, 20/18, 23/20, 27/27. Jag vet inte vad du räknar som medelålders män, men det är inte precis frågan om 45/18. Kommer en kille med sin jämnåriga flickvän kommer de normalt in. Det är gäng med yngre grabbar man hellre stoppar. Rätt vanligt är det väl dessutom att killen i ett förhållande är äldre.
Quote:
för vad fan e man rädd för? att man kommer till ett ställe det är det är 25 för båda könen och inte en ung liten tjej så långt ögat når och glo på?
Nej, vill vi slippa dessa unga grabbar så kan vi väl gå till ett ställe där det är 25 för båda? är det så svårt??? Eller måste vi ha någon ungtjej och dreggla över och sätta 18 för tjejer? Låt dom ha kul med sina jämnåriga kompisar/klasskamrater/pojkvän istället.

Vad är det man är rädd för? Att vissa tjejer föredrar att gå på ställen med lite mognare killar? Är det därför man ska hindra dem att göra det? För vill de gå med jämnåriga finns det självklart gott om ställen för det också.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 6 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies