HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Maffia United.. de första tankarna om ett maffia-guild
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 12:56 pm    Post subject: Maffia United.. de första tankarna om ett maffia-guild Reply with quote

Tjo.

Så har äntligen WoW-forumet kommit upp. Det har redan gått 2 veckor sedan US Betan stängde och sedan dess har man gått och hoppats på att EU betan ska öppna för de stora massorna. Ända sedan US betan har jag och många andra funderat och planerat på ett guild fyllt med roliga människor, ett maffia-guild. Jag skulle bli jätteglad om vi kunda samla ihop maffianerna i ett eller ett par olika guilds för att kunna teama upp till vissa quests etc. Naturligtvis kan vi ju även ha dörren öppen för andra trevliga personer, kompisar...

Det finns dock flera grejjer som vi bör fundera igenom innan ett maffia-guild kan bli verklighet.

1) Faction? De flesta verkar vilja spela Alliance, så jag antar att det är det som gäller i så fall. Personligen ser jag gärna ett guild för varje sida. Smile På PvP-servrar kan man inte ha characters från olika factions på samma account. Dvs, vill man ha några Alliance och några Horde-gubbar så måste man ha dessa på olika servrar.
2) PvP eller PvE? De flesta verkar även här ha bestämt sig för PvP. Själv tror jag att jag kommer vara mer intresserad av att lösa quests snarare än att raida och PvP:a. Vem vet, jag kanske ändrar mig? Smile
3) Namn på guild? Kläm ur er lite förslag: 21st regiment, Shadowbrothers, Brute Force, Protectors, Thunderguards, Legio Arcanum etc..
4) Vilka 10 namn kan tänkas stå på Guild chart? 10 spelare/characters som inte lämnar vårt guild efter en vecka eller slutar spela för att det var tråkigt.
5) För att lösa vissa svårare quests ( t.ex. instances) så får man ofta gå ihop ett gäng i ett party (max 5 pers). Klassiska roller i ett party är tanks, casters och healers, dvs närstridspersoner, avståndsstridisar samt läkarteamet. Vilka roller är du beredd att ställa upp med? Alla kan inte vara Rogues.


EDIT: Jol-Bo gjorde den 9/12 den här preliminära sammanställningen... Sen är det ju naturligtvis möjligt att folk ändrat sig, eller ändrar sig under betan men kanske vill köra nånting annat under retail.

Alliance PVE
Namn: Ej bestämt
Tabard: Ej bestämt

Urethra
Jolbo
Diz
Korean_Hap
Skumil
Ice-4-Man
Tjusju

Horde PVE
Namn: Ej bestämt
Tabard: Ej bestämt

McQwert
Tussilago


Alliance PVP
Namn: Ej bestämt
Tabard: Ej bestämt

(ingen)?

Horde PVP
Namn: Ej bestämt
Tabard: Ej bestämt

z3z
Gramner
Sundevil

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.


Last edited by [siLL]Urethra on Thu Dec 09, 2004 14:53 pm; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 13:02 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kan tänka mig va tanks! Warrior o spöa skiten ur dom
_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 13:14 pm    Post subject: Reply with quote

Jol-Bo skrev i granntråden att han helst vill spela PvE... jag förstår tanken då jag tycker att det verkar som om det hela tiden raidas och skövlas på PvP-servrarna.. men det kanske bara är jag som är nojig. Jag är öppen för båda typerna. Kanske spelar några chars på varje. Smile
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 13:22 pm    Post subject: Reply with quote

JAg (och Diz?) kommer lätt att vara med i en maffiaguild! om....

..den är en allianceguild
..den spelas på PvE

Diz har tänkt sig att köra en human paladin så hon kommer att ha healing power. Jag tänkte köra en hunter så jag håller mig lite på avstånd o låter min best sköta det mesta av närstriden.

Namn... ja du, jag tycker ju att den ska heta något som har med Maffia att göra. Maffia United hade funkat för mig, Legio Maffioso kanske...

_________________
SAOL:
Bitch [bit´ç] s. -en -ar
självständig aggressiv kvinna; rivjärn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
FLU|f0rd



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 252
Location: Ume / Vbg

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 13:28 pm    Post subject: Reply with quote

all of your bases are belong to the guild "ume-eliten"
_________________
The problem with the world is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 13:31 pm    Post subject: Reply with quote

1. Jag har kört båda sidor och jag tycker att det var roligast på Horde-sidan. Men det verkar som att många vill lira Alliance så jag kan vara flexibel.
Kort och gott: Jag vill lira Horde, men kan även tänka mig Alliance.

2. Jag har inte riktigt fattat det hela med PvP och PvE.
Kan man lira på PvE, questa och gå upp i lvl, och sedan lira på en PvP-server med samma char.? Eller måste man lvl:a på PvP-servern, och hur gör man det isf? (Finns det quests där med?). Ska nog läsa upp mig på definitionerna och så nu...

Jag vill iaf questa först och först senare även göra instancing och raids. (Om någon kan nämna för mig vilka möjligheter jag har då så är jag tacksam : )

3. Lite latin:
Defuncta/Defuncti/Defunctus/Denata/Denati/Denatus/Mortua/Mortui/Mortuus = död, döda Surprised
Eques = riddare
Kombination av ovan? Defuncta Eques, Denata Equesm Mortua Eques
Dies irae - Guds vrede

Övriga namn:
Imperiet
The Order
The Cult
Charge
Perpetuum Mobile
Unity
Under One Flag alt Under One Banner


4. Vad innebär Guild chart:en mer? Vad händer om den som står med där är inaktiv/slutar spela ett tag?
Jag kommer att spela WoW så länge jag tycker det är roligt (vilket kommer vara åtminstone ett halvår gissar jag) och så länge inte skolan lider av det. Jag kan stå med men jag gråter inte om jag inte står med heller. Får jag stå med så lovar jag att vara aktiv ett halvår. Vet inte riktigt vad det innebär dock.

5. Jag kan ställa upp som vilken roll som helst. Gillar mest att vara supportive dock, t.ex. priest. Om det är många som svara på detta och tänker vara med i Guilden så kan vi göra upp en lista och försöka ordna upp något (om det går).
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 13:42 pm    Post subject: Reply with quote

Att ha ett guild innebär vad jag förstår i praktiken att man får en egen chatkanal på servern samt att man får sitt guildnamn under/över? sitt egna namn på gubben när andra spelare tittar på dig. För att starta ett guild måste nån spelare traska iväg till en speciell snubbe i en huvudstad och pynta 10 silver. Då får man en guildchart i ryggsäcken som ska skrivas under av sammanlagt 10 spelare.
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 14:03 pm    Post subject: Reply with quote

Det verkar vara många som vill köra alliance, men jag hoppas att jag får några på min sida också Smile

Shaman ska jag vara, så det kan vara bra att ha i gruppen för resurrects och sånt. Jag tänker nog syssla med PvE mest

_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 14:28 pm    Post subject: Reply with quote

Skulle jätte gärna vilja va med. Har tänkt att spela WoW så mycket jag bara kan utan att skolan drabbas alldeles för mycket Smile
Har mest tänkt lira på en PvP-server som gnome/rogue, men om de flesta vill spela PvE så kan jag mycket väl tänka mej att spela med vad som behövs mest. Alliance eller horde, mage/healer/tank, men det märks väl senare.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 14:34 pm    Post subject: Reply with quote

Vad jag förstår så kommer man på varje account kunna ha 8 gubbar. Sicken tur att man kan välja lite fritt då, några gubbar i det guildet på den servern och några andra gubbar på den servern. Smile
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 14:58 pm    Post subject: Reply with quote

Jag trodde det var obegränsat antal gubbar?! Shocked Har för mig jag läste det någonstans, typ iaf 120 st/realm eller nå't. Aja, old news kanske...

Har nu läst upp mig på PvP och PvE:
PvP:
Du kan quest:a, göra instancing samt raida. I contested zones och i enemy zones kan du bli attackerad av andra spelare i motsatt fraktion. Mycket bygger på att man ska försvara sitt land och olika områden.
PvE
Du kan questa, göra instancing och raida. Viss PvP är även tillåten här.

Är det korrekt uppfattat? Finns t.ex. Onyxia raiden både på PvE och PvP?

PvP låter mer kryddat men PvE är bättre om du vill slippa att bli mobbad av högre lvl-folk samt vänta i 2 min varje gång du dör. Jag röstar på PvE.


Urre: Kan du lägga upp några polls där det tas upp;
Poll 1: Om Maffia-guilden ska lira PvE eller PvP
Poll 2: Vilken sida vill du lira på? (Horde eller Alliance) {Grund för hur Maffia-Guilden ska byggas upp, tanks osv. (se även nästa poll)}
Poll 3: Vilken typ av gubbe ska du spela (tank, healer, osv.)?

De ska givetvis endast besvaras av de som vill vara med i Maffia-guilden (och ska spela WoW givetvis).

En senare poll när Final Beta (och senare även Retail) kommer är juh vilken realm vi ska lira på.
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 15:10 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Jag trodde det var obegränsat antal gubbar?! Shocked Har för mig jag läste det någonstans, typ iaf 120 st/realm eller nå't. Aja, old news kanske...


10 / server är min uppfattning.
&tussilago wrote:
Har nu läst upp mig på PvP och PvE:
PvP:
Du kan quest:a, göra instancing samt raida. I contested zones och i enemy zones kan du bli attackerad av andra spelare i motsatt fraktion. Mycket bygger på att man ska försvara sitt land och olika områden.
PvE
Du kan questa, göra instancing och raida. Viss PvP är även tillåten här.

Är det korrekt uppfattat? Finns t.ex. Onyxia raiden både på PvE och PvP?


Skrev ner lite info i min guide här: http://www.swm.se/viewtopic.php?p=2145198#2145198

Onyxia är Raid-content, det har inget att göra med PvP. Raid content är såna uppdrag / motståndare du inte klarar med en vanlig grupp på 5 utan där du samlar ihop ett gäng på kanske 60 pers och kör hårt.
Back to top
View user's profile Send private message
hAcKe



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 327

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 16:46 pm    Post subject: Reply with quote

Läste att dem hade ändrat till 50gubbar/server. Kanske har fel
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 17:06 pm    Post subject: Reply with quote

How many characters are allowed per realm?
The current limit is a total of 8 characters on each realm.

Kollade upp det nu Smile
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 17:11 pm    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Onyxia är Raid-content, det har inget att göra med PvP. Raid content är såna uppdrag / motståndare du inte klarar med en vanlig grupp på 5 utan där du samlar ihop ett gäng på kanske 60 pers och kör hårt.


(Tack för de övriga svaren)

Följdfrågor blir då: Är en raid en quest? Dvs. är man 60 pers. och gör en quest som till sist leder till Onyxia. Eller hur fungerar det?

Vad är instancing? Jag har uppfattat det så att man är en grupp med personer (6-8?) som går in i ett instancingställe (teleport-virvel kännetecknar dessa) och kör en quest där? Eller är det så att man går in för att döda sig fram till ett djur med bra drop?

Tack för alla snälla som svarar på mina noob-frågor Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 17:20 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kommer att köra alliance, human paly som jag vet nu
dvs jag kommer att kunna vara både tank och healer/booster
iaf till att börja med.

Sen kommer fler gubbar så småningom, möjligtvis någon horde.

Angående namnet så:
Korean_Hap wrote:
Legio Maffioso kanske...

tycker jag var klockrent. Personligen tycker jag att det ska ha en anknytning till maffia, iaf om det ska räknas osm maffiaguild Smile
Kan även tänka mig att starta/skriva på.
ps. vi behöver även bestäma hur guildskölden ska se ut... ds.

_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
z3z



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 249
Location: piteå

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 17:44 pm    Post subject: Reply with quote

PvP går lika bra att questa och lvla i...

Mn kan inte bli dödad av en hög lvl gubbe i dom gröna zonerna.. ( som jag fattat allt)
Dom gröna zonerna är de låg lvl städer som tillhör din fraktion..

jag komemr köra PvP för det blir så himelskt mycket roligare att spela när du är hög lvl..

Täntke oxå säga att Paladin och Shaman kan heala men inte i närheten lika bra som en preist ..
Dom skulle vara secondary healer... ;P

Jag kommer köra UD Preist som det verkar nu
kommer inrikta mig på Holy magi ( alltså boosta talents på Healing skills )

Kommer Groupa med mina kompisar
Warrior, Shaman, Mage, Warlock, Priest(jag)
i huvudsak ..

men om nån Maffian kommer spela på en PvP server så kan vi lugnt gå i hop och göra nått quest eller raida någesrt...


Peace brothasss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 19:06 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Praest[Man] wrote:
Onyxia är Raid-content, det har inget att göra med PvP. Raid content är såna uppdrag / motståndare du inte klarar med en vanlig grupp på 5 utan där du samlar ihop ett gäng på kanske 60 pers och kör hårt.


(Tack för de övriga svaren)

Följdfrågor blir då: Är en raid en quest? Dvs. är man 60 pers. och gör en quest som till sist leder till Onyxia. Eller hur fungerar det?

Vad är instancing? Jag har uppfattat det så att man är en grupp med personer (6-8?) som går in i ett instancingställe (teleport-virvel kännetecknar dessa) och kör en quest där? Eller är det så att man går in för att döda sig fram till ett djur med bra drop?

Tack för alla snälla som svarar på mina noob-frågor Smile


Jo, det är en quest du gör för att få nyckeln till hennes lair. Sen avslutas det med att du dödar henne, det enda folk egentligen gör det för är för att få hennes loot, hela vitsen med raids är att de ska droppa loot du inte kan hitta nån annanstans.

Instancing är ju att man tar en grupp och gör en quest i en instance (eller flera quests), en grupp består av max 5 pers, ska du ha in fler måste du göra en raid-group, då kan du inte få några questdrops (items du behöver för en quest) och kan inte klara quests (såvida det inte är en raid-instance, såsom Onyxia då).


Last edited by Praest[Man] on Mon Dec 06, 2004 19:08 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]tjusju



Joined: 10 Nov 2002
Posts: 385
Location: UDDEVALLA korpens stad

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 19:08 pm    Post subject: ja Reply with quote

jag är på vilket som
_________________
nya innesporten är motorvägsbowling
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 19:12 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kommer inte spela på PvP-server (såvida inte [Man] beslutar att vi ska göra det) av nedan orsaker:

1: På en PvP-server är det MYCKET svårare att gå solo eftersom 2 pers i närhet av din level kommer äga upp dig direkt.

2: Ganking (högre level dödar lägre level av jävlighet flera gånger i rad). Kort sagt, kan du inte powerlevla eller gå i grupp konstant så kommer du troligen råka ut för detta åtskilliga gånger.

3: Jag är inte så mycket för PvP-delen av spelet eftersom den sätter en ökad press på ditt spelande. Du bör vara störst bäst och hårdast för att ha en chans att hålla dig ifrån ovan.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies