HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Trött

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 18:25 pm    Post subject: Trött Reply with quote

Nu verkar det som om jag inte fattar vad man egentligen har ett forum till..
Man frågar om hjälp, ger hjälp, berättar något, tar reda på fakta här men ändå så skriver folk (ex. ) : "Du kommer med meningslösa forumsinlägg"
( Just så har ingen skrivit, men liknande"...
Det som däremot skrivs som det inte är ngt fel på ( enligt andra ) är när man skriver inlägg som ex. "Fren ska frysas ut"....
Seriöst.. Vad handlar forumet om egentligen? Cs eller Snus?
Jag bestämmer ju iof inte inom forumen. Skriver bara vad jag tycker...
Jag tycker att jag har lika mkt rätt som andra på detta forumet att skriva vad jag tycker... oavsett om folk har suttit längre med forumet eller ej.
Jag försöker iaf få fram ngt positivt..

Gissar på att ngn kommer skriva: "Man ska tåla kritik" eller "dra härifrån då"..Jag diggar denna communityn men vill att folk ska visa lite respekt bara. Kritik ska man få ifrån åsikter, eller från ren fakta. Inte från någon som alltid ska ha rätt..

Med vänliga hälsningar: Tollezone
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Stoc



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 339

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 18:28 pm    Post subject: Reply with quote

General Discussion forum.

för mer cs inriktat går man på forum delen.
osv.

saken med denna del är att vi ska kunna dela med oss av skämt osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Stoc



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 339

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 18:29 pm    Post subject: Reply with quote

helt klart har du liten uns rätt där endå. Very Happy

dock är forumet som sagt va indelat i olika sektioner
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 18:43 pm    Post subject: Reply with quote

Helt klart att du har till en viss del rätt..

Det där om "Fren ska frysas ut" och liknande topics har nog väldigt mycket o göra om vem som känner vem irl osv...

Jag känner ingen irl, men jag har spelat på maffia i ca 1 år och troligtvis spelat med alla...(blivit ägd av alla menar jag)

Samtidigt så kan jag inte komma ifrån att det känns lite som om att du pressar in en massa inlägg bara för att posta en massa på så kort tid som möjligt...

Om fallet inte är så, ber jag om ursäkt...

Sen kan jag bara svara för mig själv men det är rätt jobbigt att läsa liknade topics 4 ggr...
Därför är mitt tips att om du undar nåt så sök först och hittar du inte där så är det ju helt okej att fråga....

Sen är det ju som Stoc sa att det finns ju flera olika delar av forumet....

Det står i Forum index Under rubrikerna vilken del som är vad..

God speed/ Quest


Last edited by [GTI]Quest on Sun Dec 29, 2002 19:15 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 19:02 pm    Post subject: Reply with quote

Man kan väl säga att i General forumet kan du starta topics om vad som helst... nästan. Det är skillnad på onödigt och onödigt. Att starta topics om saker som redan diskuteras i andra topic, t.ex., avhjälps genom en liten rad i "search".

General är DET ENDA FORUM MAN KAN FÅR BLAJA i. (så alla förstår det)

Toller, jag tycker inte dina posts hittills varit särkillt onödiga, tvärtom.
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 19:14 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Man kan väl säga att i General forumet kan du starta topics om vad som helst... nästan. Det är skillnad på onödigt och onödigt. Att starta topics om saker som redan diskuteras i andra topic, t.ex., avhjälps genom en liten rad i "search".

General är DET ENDA FORUM MAN KAN FÅR BLAJA i. (så alla förstår det)

Toller, jag tycker inte dina posts hittills varit särkillt onödiga, tvärtom.




Quest wrote:
Helt klart att du har till en viss del rätt..

Det är om "Fren ska frysas ut" och liknande topics har nog väldigt mycket o göra om vem som känner vem irl osv...

Jag känner ingen irl, men jag har spelat på maffia i ca 1 år och troligtvis spelat med alla...(blivit ägd av alla menar jag)

Samtidigt så kan jag inte komma ifrån att det känns lite som om att du pressar in en massa inlägg bara för att posta en massa på så kort tid som möjligt...

Om fallet inte är så, ber jag om ursäkt...

Sen kan jag bara svara för mig själv men det är rätt jobbigt att läsa liknade topics 4 ggr...
Därför är mitt tips att om du undar nåt så sök först och hittar du inte där så är det ju helt okej att fråga....

Sen är det ju som Stoc sa att det finns ju flera olika delar av forumet....

Det står i Forum index Under rubrikerna vilken del som är vad..

God speed/ Quest



tack för både era inlägg.. *värmde*
Quest: Som jag skrev innan... Skulle jag söka efter att få så mkt inlägg så mkt så är det ju lika bra att sitta på lunar.. eller?

I fortsättningen så ska jag söka efter inlägg och kolla redan där om det finns hjälp där.
Med vänliga hälsningar://Tollezone
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 19:17 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Tollezone wrote:


tack för både era inlägg.. *värmde*
Quest: Som jag skrev innan... Skulle jag söka efter att få så mkt inlägg så mkt så är det ju lika bra att sitta på lunar.. eller?


Jepp Tollezone.... Wink Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 21:34 pm    Post subject: Reply with quote

Det var ju bra det iaf..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Mon Dec 30, 2002 10:15 am    Post subject: Re: Trött Reply with quote

Tollezone wrote:
Nu verkar det som om jag inte fattar vad man egentligen har ett forum till..
Man frågar om hjälp, ger hjälp, berättar något, tar reda på fakta här men ändå så skriver folk (ex. ) : "Du kommer med meningslösa forumsinlägg"
( Just så har ingen skrivit, men liknande"...
Det som däremot skrivs som det inte är ngt fel på ( enligt andra ) är när man skriver inlägg som ex. "Fren ska frysas ut"....
Seriöst.. Vad handlar forumet om egentligen? Cs eller Snus?
Jag bestämmer ju iof inte inom forumen. Skriver bara vad jag tycker...
Jag tycker att jag har lika mkt rätt som andra på detta forumet att skriva vad jag tycker... oavsett om folk har suttit längre med forumet eller ej.
Jag försöker iaf få fram ngt positivt..

Gissar på att ngn kommer skriva: "Man ska tåla kritik" eller "dra härifrån då"..Jag diggar denna communityn men vill att folk ska visa lite respekt bara. Kritik ska man få ifrån åsikter, eller från ren fakta. Inte från någon som alltid ska ha rätt..

Med vänliga hälsningar: Tollezone
Som tidigare skrivits, så har vi en ganska gemytlig stämning här på forumet, och faktum är att VÄLDIGT många har träffats IRL. Vi har ju DK (DreamKrök) och där är det väldigt många som träffats och supit ner sig ihop. I just det topicet du tog upp (Fren ska frysas ut), så var det Rectum (CL för [siLL]) som skrev detta. Nu är det så att Fren var en av grundarna av siLL (men han hoppade av när han joinade SM, så man skulle nog kunna säga att de är väldigt bra vänner). Forumet för SM har alltid varit utformat så att man kan skriva om saker som absolut inte har med CS att göra, samtidigt som man ska kunna ta upp CS frågor. Samtidigt så förstår jag att det kan vara svårt att komma in som ny, och inte veta om det är seriöst menat eller inte. Men jag tycker du ska hänga kvar ett tag och kolla läget. Jag lovar att du inte kommer vilja ha något annat forum än SM. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Dec 30, 2002 17:07 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig inte på när folk skriver inlägg som "Fren ska frysas ut"..
Men däremot så skriver vissa att jag skriver meningslösa inlägg.
Det jag menar är, om något är meningslöst så tycker jag först att dom kollar upp vad dom själva skriver.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Mon Dec 30, 2002 23:06 pm    Post subject: Reply with quote

Du är för allvarlig Tollezone..
Slappna av, du är bland vänner Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Dec 30, 2002 23:34 pm    Post subject: Reply with quote

Jo, det kan hända att jag är "för" seriös...
Men vill inte att folk ska hacka på mig och säga att jag skriver onödiga inlägg, vilket jag inte tycker dom är. Det jag menar är att... Jag hackar inte på dom fastän dom skriver "onödigare" inlägg än mig... Jag skriver iaf saker som handlar om cs.. Det som jag däremot tycker är onödigt är när personer skriver: "Du skriver onödiga inlägg" ... <-- Det mezzet är oxå onödigt..

Med vänliga hälsningar: // Tollezone
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Tue Dec 31, 2002 2:44 am    Post subject: Reply with quote

Vill bara påpeka att jag tycker att dina inlägg har varit väldigt "bra", om man äsger så..
Fyllda me information och intressanta frågor..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Dec 31, 2002 4:35 am    Post subject: Reply with quote

Tack, 2 som tycker det nu då=)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Tue Dec 31, 2002 10:24 am    Post subject: Reply with quote

jag har inte fått chansen å inspektera dina inlägg än tollezone.. Razz Smile (kom hem igår) Men hällsar dig välkommen hit ändå.... verkar som om du är ny ? eller lite ny iallafall...
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Dec 31, 2002 17:01 pm    Post subject: Reply with quote

Jo jag är ny på maffia. Satt iof och lirade maffia public jämt förr, men bytte då ställe till geekboys och matrix. Men nu är jag tillbaka Wink

Tack för välkomnandet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies